LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Theotrucker schreef:
30 dec 2018 18:52
Je kunt meer bereiken in de gemeenteraad. Dat is de beste plek om veranderingen te realiseren.
Helemaal gelijk, ware het niet dat schriftelijk ingezonden stukken met enige willekeur wel/niet worden behandeld. Vooral als je zaken aan de orde stelt die niet welgevallig zijn worden ze genegeerd. Dat de rom wethouder b.v. ontkende dat er mogelijkheden zijn om te wegen bij hoogbouw is blijkbaar iets typisch vvd eigen. Zal echter maar weer een poging wagen. Men zal de boot waarschijnlijk afhouden omdat alleen al een "onderzoek" zou kunnen inhouden dat plannen tot invoering uitgesteld moeten worden, iets waar de raad geen oren naar heeft. (bleek al uit de vergadering van 18 november)
Moneyman schreef:
30 dec 2018 21:05
Tiidmasine schreef:
30 dec 2018 17:49
je mag van me denken wat je wilt. Ik vond zojuist een reele mogelijkheid om afval wat in ondergrondse containers gaat wel degelijk te kunnen wegen, waarmede het verhaal van het kan niet vervalt.
link: https://www.kliko.nl/productoverzicht/p ... eegmodule/ Staat er niets in de weg om de hoogbouwbewoners ook per kilo te laten betalen. :shock:
Je miskent dat niet alles wat kán, ook móet. Het enkele feit dat het kan, wil niet zeggen dat het niet-toegestane discriminatie is als het niet gebeurt.

Je betoog snijdt nog steeds geen hout.
De burger bedriegen door te zeggen dat het technisch niet mogelijk is, is netjes; vast netter dan wat ik doe..............

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tiidmasine schreef:
29 dec 2018 15:54
Derhalve zal ik nu maar de wijste proberen te zijn door de handdoek in de ring te gooien.
Dit goede voornemen heeft het nieuwe jaar in ieder geval niet gehaald.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
30 dec 2018 21:41
Tiidmasine schreef:
29 dec 2018 15:54
Derhalve zal ik nu maar de wijste proberen te zijn door de handdoek in de ring te gooien.
Dit goede voornemen heeft het nieuwe jaar in ieder geval niet gehaald.
Had je toch ook njet echt verwacht? :roll:
Ik in ieder geval niet.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aan die "eerste inwerpzuil voor ondergrondse containers ter wereld die het mogelijk maakt om te wegen per storting, zonder externe vaste stroombron en op 100 gram nauwkeurig per storting" hangt ongetwijfeld een flink prijskaartje. Mogelijk zelfs zodanig, dat de heffing en dus de kosten voor alle huishoudens omhoog gaan.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
30 dec 2018 22:07
Aan die "eerste inwerpzuil voor ondergrondse containers ter wereld die het mogelijk maakt om te wegen per storting, zonder externe vaste stroombron en op 100 gram nauwkeurig per storting" hangt ongetwijfeld een flink prijskaartje. Mogelijk zelfs zodanig, dat de heffing en dus de kosten voor alle huishoudens omhoog gaan.
Dat klopt helemaal. Denk aan miljoenen. Ik citeer een stukje uit de Diftar-overwegingen uit 2017 in de gemeente Arnhem:
De vraag of het technisch mogelijk zou zijn om een weegsysteem in onze huidige containers aan te brengen is voorgelegd aan zowel onze huidige leverancier (BWaste) als aan de leverancier van het enige operationele systeem in Nederland (Kliko). BWaste is bezig met het ontwikkelen van de techniek maar heeft deze nog niet operationeel en verwacht dit niet voor 2018 gereed te hebben.
Kliko past een systematiek van wegen toe die niet in onze huidige inworpzuilen kan worden geïnstalleerd. Toepassing van hun techniek zou het noodzakelijk maken om het bovengrondse deel van de container; zuil, inworp, registratie- en weegunit en plateau te vervangen. Kosteninschatting: 7,5 miljoen euro. Kliko geeft aan dat ze ook zouden willen meegaan om in onze bestaande trommels de weegtechniek toe te passen, deze techniek moet echter nog door hen ontwikkeld en op de markt gebracht worden; kosteninschatting 5,5 miljoen euro.
https://api1.ibabs.eu/publicdownload.as ... f427557211

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, de gemeenschap moet wel wat overhebben voor de principes van een enkeling.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wel als er een veel duurder systeem gekozen zou zijn dat tegemoet komt aan de bezwaren van TS.

Gesloten