Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Re: Diftar+ Heerenveen in strijd met de wet ??

Ongelezen bericht door witte angora » 03 dec 2018 11:53

Lady1234 schreef:
30 nov 2018 19:05
Cameratoezicht voor de kliko? Het moet niet gekker worden.
Inderdaad, en die camera kost niks. In ieder geval goedkoper dan een slot van 40 euro. En de pliesie is ook blij dat ze extra werk hebben, alle verhalen dat duizenden ernstige zaken blijven liggen vanwege gebrek aan mensen is gewoon flauwekul.

Toch?

Het enige wat nog recht moet gebreid is gezeur dat met die camera's de privacy van omwonenden en bezoekers wordt geschonden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 dec 2018 12:01

Overigens zie ik in dit systeem wel een erg groot voordeel. Iedereen zal voor de verwerking van zijn afval moeten betalen, ook degenen met een kleine beurs. Hier is dat niet. Nog steeds kunnen mensen kwijtschelding krijgen voor gemeentelijke heffingen en de belasting voor afvalstoffen. Ik schat dat het om zo'n 20% van de huishoudens gaat. Dus zo'n 80% moet betalen voor 100%. Helemaal eerlijk is dat natuurlijk niet. Daar komt dan ook nog eens al het werk bij om die kwijtscheldingen toe te kennen. Dat kost ook niet niks.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 03 dec 2018 12:07

Dashcam op de kliko? Als ie maar niet gestolen wordt.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 03 dec 2018 12:07

Dubbelpost sorry
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 03 dec 2018 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 dec 2018 12:25

Dan kun je via de dashcam van de buren zien wie de dader is... ;)

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 03 dec 2018 12:29

Zo'n ding heet dan een trashcam.

Tiidmasine

Ongelezen bericht door Tiidmasine » 03 dec 2018 14:47

Moneyman schreef:
03 dec 2018 07:17
Tiidmasine schreef:
03 dec 2018 01:49
Omdat hier plastic in de sortibak moet is er een oplossing voor de "zakkenvullers" (nee, niet DIE zakkenvullers) een oplossing voor plastic zoals zeepmiddelen flessen e.d. een oplossing waar in dit geval de afvalverwerker niet blij mee zal zijn: versnipper dat soort flessen/containers eer je het in een zak doet. De "zakkenvuller" heeft minder lucht in de zak en de verwerker kan er niet anders mee dan in de vebrandingsoven mikken................ (En DAT is nou juist niet de bedoeling: dan heeft het hele nascheiden geen enkel nut of voordeel meer) Toch zou ik het de "zakkenvuller" wel adviseren: er staat nergens dat het versnipperen niet mag en het scheelt keren afval in de ondergrondse container mikken en dat op een legale manier.
Ja, want alles moet wijken voor die paar euro :roll:
Er zijn helaas nog steeds mensen die elk dubbeltje om moeten draaien en alle tips om te besparen zijn voor hen welkom.

De rest van de reacties op 3--12-2018 over cameragebruik zullen we maar als satire beschouwen.

Het gebruik van een dashcam mag juridisch discutabel zijn maar beelden worden ook door de politie meestal wel gewaardeerd.
(ondanks de privacy wetgeving)
Helaas is het in dit land blijkbaar nodig maatregelen te nemen om te voorkomen dat derden de wet overtreden ten nadele van jou. Zie het als: je doet je deur niet op slot als je weg gaat. Iemand betreedt wederrechtelijk je woning en vindt iets van zijn gading en neemt dat mee. Wat heb je dan een spijt dat je geen camera had neergehangen............

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2018 14:50

Helaas ontbreekt de KomkommerCAM...

maar even serieus, het is toegestaan om in te voeren want de gemeente maakt hun eigen wet dus kan niet tegen de wet zijn.
Dat was de vraag en dit was mijn antwoord!

Tiidmasine

Ongelezen bericht door Tiidmasine » 03 dec 2018 14:54

Komkommertijd schreef:
03 dec 2018 14:50
Helaas ontbreekt de KomkommerCAM...

maar even serieus, het is toegestaan om in te voeren want de gemeente maakt hun eigen wet dus kan niet tegen de wet zijn.
Dat was de vraag en dit was mijn antwoord!
Moet dat dan wel een wet zijn die aan landelijke wetten is getoetst ? (Een wet is wat anders dan b.v. een apv)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 dec 2018 14:55

Tiidmasine schreef:
03 dec 2018 14:47
Zie het als: je doet je deur niet op slot als je weg gaat. Iemand betreedt wederrechtelijk je woning en vindt iets van zijn gading en neemt dat mee. Wat heb je dan een spijt dat je geen camera had neergehangen............
Eerlijk gezegd zou ik spijt hebben dat ik de deur niet op slot had gedaan... :roll:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 dec 2018 15:21

Dan zie je misschien welke boef je spullen gestolen heeft, of zijn bivakmuts.
Dan is een slot gebruiken echt verstandiger.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 dec 2018 15:33

De gemeente Herenveen moet een ophaal regeling maken die aan alle wettelijke eisen voldoet en elders hebben ze het al en is er nog nooit een gemeente wegens deze gestraft, of het goed werkte is ander verhaal.

Maar als ze een plaatselijke wet invoeren hoe ze dat huisvuil ophalen en gaan wegen mag dat.
Alleen niet publiceren wie hoeveel ingeleverd heeft want dat is wel een overtreding maar deze Diftar+ mag ingevoerd worden.

Dat was de vraag + antwoord.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 dec 2018 18:17

Tiidmasine schreef:
03 dec 2018 14:47
Moneyman schreef:
03 dec 2018 07:17
Tiidmasine schreef:
03 dec 2018 01:49
Omdat hier plastic in de sortibak moet is er een oplossing voor de "zakkenvullers" (nee, niet DIE zakkenvullers) een oplossing voor plastic zoals zeepmiddelen flessen e.d. een oplossing waar in dit geval de afvalverwerker niet blij mee zal zijn: versnipper dat soort flessen/containers eer je het in een zak doet. De "zakkenvuller" heeft minder lucht in de zak en de verwerker kan er niet anders mee dan in de vebrandingsoven mikken................ (En DAT is nou juist niet de bedoeling: dan heeft het hele nascheiden geen enkel nut of voordeel meer) Toch zou ik het de "zakkenvuller" wel adviseren: er staat nergens dat het versnipperen niet mag en het scheelt keren afval in de ondergrondse container mikken en dat op een legale manier.
Ja, want alles moet wijken voor die paar euro :roll:
Er zijn helaas nog steeds mensen die elk dubbeltje om moeten draaien en alle tips om te besparen zijn voor hen welkom.
Die mensen hebben meer baat bij goede (!) afvalscheiding. Bovendien zou ik dan beginnen met de auto eruit doen en geen dashcam kopen...

Tiidmasine

Ongelezen bericht door Tiidmasine » 03 dec 2018 18:44

Die mensen hebben meer baat bij goede (!) afvalscheiding. Bovendien zou ik dan beginnen met de auto eruit doen en geen dashcam kopen...
Betrek niet alles op mezelf hoor !! Ben wel zuinig maar niet omdat het perse moet. Er zijn helaas wel genoeg anderen voor wie zuinig aan doen absolute noodzaak is (Al dan niet eigen schuld is in dezes niet relevant)

Ik heb ook niets tegen op een goede afval scheiding; absoluut niet. Waar ik WEL op tegen ben zijn sommige door de gemeente opgelegde/bedachte regels. Heerenveen is al tientallen jaren mijn woonplaats maar de politieke kleur van Heerenveen kan ik me niet in vinden. Verhuizen zegt u ? Als we jonger waren geweest en beide niet gehandicapt waren geweest was dat zeker een optie.
Nu kan ik me alleen maar verzetten tegen Heerenveens politiek beleid waar de diftar dus ook onder valt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 04 dec 2018 07:55

Voor mensen die zuinig aan moeten doen is diftar meestal juist een verbetering. Vooral voor mensen die net niet aan de eisen voor kwijtschelding voldoen, zoals gepensioneerden met net iets te veel pensioen of vermogen. Of een te betrouwbaar autootje. Je hoeft namelijk niet heel veel moeite te doen om zo weinig afval aan te leveren dat je voordeliger uit bent dan in de situatie met een vaste, hogere, afvalstoffenheffing.

Plaats reactie