LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DigiD ellende

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
BMS.Purmerend

DigiD ellende

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Deze topic heb ik afgesloten omdat TROSRADAR ander ideeën heeft met zijn medemensen en alleen door de bla.bla zich zelf wil verrijken.
Groeten een teleurgestelde topicschrijver en mede denker.
Gegroet Jan
Laatst gewijzigd door BMS.Purmerend op 21 nov 2007 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik heb m'n DigID dit jaar toch al zeker een keer of drie nodig gehad. Dat is natuurlijk niet zo heel erg veel, maar ik heb ook gewoon niet meer te regelen met de overheid. En die keren dat ik het wèl nodig heb, vind ik het toch wel bijzonder handig dat ik niet helemaal naar het stadhuis of iets dergelijks moet.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door kanovaarder »

DigidD

Maar dan moet die ontvangen code wel kloppen!
Hoewel in een gewoon huis wonend en met een zeer weinig voorkomende naam zou het toch moeten lukken, nietwaar?
Maar nee hoor!

Dus dan maar ouderwets!

Grootvader

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door BBCS »

DigiD?

Ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken.

Ben je het verplicht om er ééntje aan te vragen dan?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door jor »

Je bent ( nog ) niet verplicht DigiD te hebben maar makkelijk is het wel. De beveilinging is behoorlijk streng en word zelfs nog een stap verhoogt waardoor het veiliger is. Ja, je zult op 1 of andere manier de code's moeten onthouden en ook als je van Mobiel gaat wisselen ( nummer anders ) zul je dit moeten wijzigen.Ik vrees dat dit in de toekomst onvermijdelijk word.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb dat ding niet eens nodig.

Wel lekker gemakkelijk. :wink: :lol:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste BBSC ~Ik ben niet meer...

Elke ondernemer moet verplicht digitaal aangifte doen, en elke particulier heeft het nodig, bedrijven niet!

De code voor alle gezinsleden die ik ooit kreeg wel veranderd zodat ik het kan opzoeken op een lijstje.

Net als pincode, als je niet bestaande namen in je agenda zet, en alleen de laatste 4 cyfers gebruikt...
Dus Rob is Rabo?
Frits als Fortis.
Groenink als ABN Amro...
Zo maak je ezelsbruggetjes tussen de normale adressen en alleen ik weet de onzin en echte adressen, en als je mobiel gestolen word of kapot gaat moet je het toch ook weten, dus schrijf ze zo eens op!
In de PC staat een lijstje en dat is makkelijker te printen en in de agenda plakken dan elk jaar veel overschrijven!
Dus zowel elke PC, mobiel als Agenda bevatten foute telefoon nummers!
Ik word oud, en als je als voorbeeld verkeerde namen gebruikt, want deze bovenstaande zijn dus als voorbeeld...
Door niet de Bank maar een bekende medewerker te gebruiken is het onzichtbaar...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door BBCS »

Elke ondernemer moet verplicht digitaal aangifte doen, en elke particulier heeft het nodig, bedrijven niet!
Klopt, maar ik ben wel in de positie dat mijn accountend dit voor mij doet.

Het voordeel hiervan is dat ik totaal niks met die DigiD te maken heb.

En daarbij, de belastingdienst kan dat wel allemaal eisen, maar hoe moeten gezinnen die geen internet hebben dit dan regelen?

Ik ken genoeg mensen die geen internet hebben en ook toch wat mensen die zelfs geen computer hebben.

Van die mensen kun en mag je niet verlangen dat zij voor alleen de aangifte van de belasting een computer aanschaffen en een internet abo nemen.

En voor de snuggeren, internetten via de telefoonlijn (dus geen ADSL) gaat er binnenkort eruit.
Dan is internet via de inbelmodem verleden tijd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ken genoeg mensen die geen internet hebben en ook toch wat mensen die zelfs geen computer hebben.

Van die mensen kun en mag je niet verlangen dat zij voor alleen de aangifte van de belasting een computer aanschaffen en een internet abo nemen.
Nee, voor die mensen is er een papieren aangiftebiljet. Wat is daar mis mee? Als je geen computer hebt / wilt dan zul je met pen en papier moeten werken. Wat zou je anders willen?

BMS.Purmerend

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

hoe ken dit
De TrosTeller deze topic staat niet aan 0 lezers grapje zeker?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door BBCS »

Dadelijk wordt DigiD verplicht.

Wat moeten mensen die geen internet hebben en geen computer hebben met die DigiD?

Wat moet ik met die verplichte DigiD?

Al mijn belastingzaken gaan via mijn accountend, dus wat moet ik met die DigiD?

Mijn punt is:
Als de belastingdienst dadelijk de DigiD voor iedereen gaat verplichten is het zo dat de helft van de mensen die DigiD nooit zullen gebruiken.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door krieno »

heb de code al ee jaar geleden aangevraagd, en dus gekregen, ontzettend makkelijk, er een ww uikering en onlangs een bijstands uitkering mee aangevraagd, via internet, ontzettend makkelijk, en echt scheelt een hoop papierwerk, plus tijd, want je hoeft niet meer uren naar het cwi om her in te vullen, dus die enkele keren dat je contact hebt met de overheid, is het toch wel aan te raden. en nee zo,n moelijke code heb ik ook niet, dat is alleen maar onzin, zolang je hem niet aan iedereen verteld. toch?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je het handschrift en de vele fouten op diverse papieren aangiftes, kompleet met koffie en andere vlekken ziet, begrijp je wel waarom ze voor de digitale aangifte kozen!
Onleesbaar en fouten van overtypen kwamen erg vaak voor, en daarom Digit...

ajvkp
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2008 21:57

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door ajvkp »

Veel ellende bij het aanvragen en activeren van digi code
zelfs bij een wachtwoord dat ik meerdere keren gebruik bij andere instanties, werd niet geaccepteerd
wanneer je na een half jaar niet ingelogd bent geweest moet je weer een nieuwe digi code aanvragen en mag je geen voorgaande wachtwoorden meer gebruiken ik ben het spugzat voor mijn hoeft het niet meer

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door BBCS »

wanneer je na een half jaar niet ingelogd bent geweest moet je weer een nieuwe digi code aanvragen en mag je geen voorgaande wachtwoorden meer gebruiken ik ben het spugzat voor mijn hoeft het niet meer
Vreemd, de meeste mensen gebruiken die code maar 1 keer per jaar.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door Kicoa »

N.a.v. de berichten hier heb ik het ook maar weer eens geprobeerd. Lang geleden (in het begin) de code aangevraagd, kon er toen nog niets mee want bijna geen enkele overheidsite was er nog op ingericht. Als ondernemer gebruik ik die DigiD ook niet dus nu maar eens getest en inderdaad: Inlognaam onbekend!

Ik ga hierover opheldering vragen. Als het inderdaad zo is dat je dat ding regelmatig moet gebruiken (en dus nodeloos die vervelende overheidssites bezoeken) dan weiger ik inderdaad ook om hier nog aan mee te werken, mogen ze indie nodig mij weer fijn papieren gaan toesturen.

Ben benieuwd of anderen hier ook problemen mee ondervinden, zou een aardig onderwerp zijn voor Radar.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 14 Feb 2008 00:33 door Kicoa


--------------------------------------------------------------------------------

N.a.v. de berichten hier heb ik het ook maar weer eens geprobeerd. Lang geleden (in het begin) de code aangevraagd, kon er toen nog niets mee want bijna geen enkele overheidsite was er nog op ingericht. Als ondernemer gebruik ik die DigiD ook niet dus nu maar eens getest en inderdaad: Inlognaam onbekend!

Ik ga hierover opheldering vragen. Als het inderdaad zo is dat je dat ding regelmatig moet gebruiken (en dus nodeloos die vervelende overheidssites bezoeken) dan weiger ik inderdaad ook om hier nog aan mee te werken, mogen ze indie nodig mij weer fijn papieren gaan toesturen.
Ben benieuwd of anderen hier ook problemen mee ondervinden, zou een aardig onderwerp zijn voor Radar.


Had er zelf geen probleem mee op die storing na.
Papieren willen ze ook opsturen maar ook weer een
probleem.Moet je aanvragen op de kepputter en
wat denk je dat je moet doen???????????????
Juist afsluiten met DigiD :shock:

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door mylo1 »

Vreemd ..heb mijn belasting ingevuld ..en met digid afgesloten..is perfect gelukt..gebruik hem ook maar een keer p.jaar
Ging trouwens heel anders dan verleden jaar..en kreeg een code aan het einde door..heb het maar genoteerd ..want je weet nooit of je die nog nodig hebt :wink:

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door kiz »

Ook geen enkel probleem met digitaal indienen van de aangifte IB 2007, netjes afgesloten met DigiD (2 personen op 1 aangifte, 2 DigiD codes), keurig bevestiging gekregen van ontvangst.
De laatste keer dat ik de DigiD heb gebruikt is voor de aangifte IB 2006 geweest, zo ongeveer 1 jaar geleden.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: DigiD ellende

Ongelezen bericht door Kicoa »

Het volgende antwoord kreeg ik van de helpdesk van DigiD:

Bedankt voor uw reactie. Uw melding betreft de geldigheid van uw DigiD.

Vanaf de dag dat uw activeringscode is aangevraagd is deze code twee weken geldig. Nadat u uw DigiD heeft geactiveerd blijft uw DigiD geldig tot anderhalf jaar nadat u uw DigiD voor het laatst heeft gebruikt. Als u uw DigiD regelmatig gebruikt - bijvoorbeeld om eens per jaar uw elektronische aangifte te ondertekenen - zal deze niet verlopen.

Heeft u nog vragen en/of opmerkingen, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur op telefoonnummer 0800-0230 435.


Persoonlijk snap ik niet waarom die DigiD na 1,5 jaar niet meer werkt, wat is het probleem om dat ding gewoon in stand te houden? Er zijn situaties genoeg te bedenken waarom mensen dat ding 1,5 jaar niet gebruiken (ben zelf een voorbeeld). Errug handig die DigiD als je dan wel eens iets nodig hebt, kun je die aanvraag weer opnieuw gaan doen.

Ik bel voortaan wel en vraag de papieren op, mijn telefoonnummer blijft tenminste gewoon geldig als ik deze niet gebruik.

Gesloten