LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ongelezen bericht door sjohie »

Lidalee schreef:Het ging me niet eens zozeer over de postbode, maar of het vanwege de privacy mocht, daar zijn regels voor.
Bv vorige jaar kreeg ik een gemeente pas met kortingsbonnen waar overal mijn burgerservicenummer op stond, met naam en adres erbij. Dat is schending van mijn privacy, plus dat een ander je complete gegevens heeft voor persoonsfraude.

Een kennis van mij zit in schuldhulpverlening en als zij post van de bewindvoerder krijgt, is dat in een neutrale envelop. Vanwege privacy.

Dus het gaat er niet om of de postbode het leest, maar of het mag.
Ik vind nl dat het niemand iets aangaat.
Een gegeven paard.....

Maar goed, wat let je om je uitkering etc af te zeggen? Je bent niet verplicht om deze te nemen, scheelt je weer wat van die beschamende enveloppen, voor zolang je in je woning kan blijven wonen zonder geld uiteraard.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:
Lidalee schreef:Het ging me niet eens zozeer over de postbode, maar of het vanwege de privacy mocht, daar zijn regels voor.
Bv vorige jaar kreeg ik een gemeente pas met kortingsbonnen waar overal mijn burgerservicenummer op stond, met naam en adres erbij. Dat is schending van mijn privacy, plus dat een ander je complete gegevens heeft voor persoonsfraude.

Een kennis van mij zit in schuldhulpverlening en als zij post van de bewindvoerder krijgt, is dat in een neutrale envelop. Vanwege privacy.

Dus het gaat er niet om of de postbode het leest, maar of het mag.
Ik vind nl dat het niemand iets aangaat.
Een gegeven paard.....

Maar goed, wat let je om je uitkering etc af te zeggen? Je bent niet verplicht om deze te nemen, scheelt je weer wat van die beschamende enveloppen, voor zolang je in je woning kan blijven wonen zonder geld uiteraard.
Dat is een uitstekende optie!!!

Lidalee
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2015 16:48

Re: Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ongelezen bericht door Lidalee »

Jammer van de vele 'goedbedoelde raad', bv om maar te gaan werken. Veel mensen oordelen alleen maar.
Ik ben chronisch ziek, ruim boven de 50 jaar en heb door mijn ernstige ziekte geen sollicitatie verplichting. Er is ook geen werkgever die me werk zou willen geven door mijn vele ziekte uitval, kortom ik ben een te hoog risico. Maar daardoor blijf ik dus in de bijstand zitten, met alle vooroordelen die mensen daar over hebben (ook hier weer) en niet schromen om het ook even te melden. Misschien wil ik het daarom niet algemeen bekend hebben, juist vanwege de negatieve vooroordelen.

Maar ik heb gelezen dat het mag, dus mijn vraag is beantwoord.
Daarvoor bedankt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ongelezen bericht door berndv »

VioletPrue schreef:
berndv schreef:En ik ken de situatie en redenen niet, maar als u zich er zo voor schaamt, is het dan niet zaak om te zorgen dat u er zo snel mogelijk van af komt? Bijvoorbeeld door te werken ofzo?
Ach, de bekende dooddoener. Ik vroeg me al waar hij bleef. Even serieus, als je je zin begint met "ik ken de situatie niet" moet je je nog eens hard afvragen of je je zin moet afmaken. Want dacht je dat iedereen in de bijstand daar dikke prima, leuk, voor zijn eigen plezier in zit? Jammer zo'n reactie.
Ik geef geen enkel oordeel, ik noem ee optie, zonder zoals ik ook aangaf de situatie te kennen. Er zijn inderdaad genoeg situaties waarin bijstand de enige mogelijke optie is, en ik heb daar ook volledig begrip voor.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ongelezen bericht door kweenie »

En in vervolg daarop: als de bijstand inderdaad de enige optie is, dan is dat toch niet iets om je voor te schamen?

Als mensen in de buurt meteen al, op grond van de soort brieven die je krijgt, een oordeel over jou klaar hebben, dan zegt dat meer over hen dan over jou. Zulke mensen die meteen al met vooroordelen beginnen, zou ik intens zielig vinden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic bijdragen verwijderd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Door logo op post weet bezorger dat ik in de bijstand zit

Ongelezen bericht door sjohie »

Je zou eens kunnen kijken of je gemeente al werkt via "mijn overheid"? En zo ja, je daar voor aanmelden? Dat scheelt behoorlijk wat post is mijn ervaring. Alleen nog niet elke gemeente is er (helemaal) op over.

Gesloten