LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door sjohie »

mh73 schreef:Ik wil toch wel even relativeren hier.

Ik heb zelf getobt met een huilbaby, ruim anderhalf jaar lang, zeker vijf nachten per week ergens na een uur of één begon onze dochter te krijsen. Dit wel twee en een half uur lang. Niets hielp. Als je het hebt over chronisch slaaptekort.... Ik moet zeggen, ik heb in die tijd prima kunnen functioneren. Het huishouden en de zorg voor onze andere twee, plus de baby natuurlijk, ging gewoon door. Een mens kan wel wat hebben.

Als ik dan lees in de OP dat ze beginnen tussen 6.00 en 6.30 uur, dan is dat voor veel mensen een normale tijd om op te staan. Zelfs al ga je om een uur of één naar bed, dan kun je toch nog vijf, vijf en een half uur achter elkaar doorslapen. Tja, dan kun je op zaterdag niet uitslapen, maar op zondag toch wel? Er zijn zat mensen die altijd slecht slapen, waarvan ook wordt verwacht dat ze de volgende ochtend fris en fruitig op hun werk verschijnen. Het slaapprobleem zie ik hier dus niet echt zo.

En dat de buren de radio aanzetten, de kinderen herrie maken tijdens het buitenspelen, tja, dat zal vrijwel overal wel spelen. Ik had van de week migraine, terwijl ze bij de achterburen de voegen aan het uitboren waren. That's life. Anders moet je in een hutje op de hei gaan wonen.

Gezien de andere reacties van TS vraag ik me af of er geen andere zaken meespelen. Of er geen problemen zijn op het werk of in de relatie. Dan kun je vaak in het algemeen al minder hebben. Misschien is het sowieso goed om eens met de huisarts te gaan praten, of een maatschappelijk werker. Ik weet uit ervaring dat die soms hele eenvoudige maar goede tips hebben die het leven weer een stuk aangenamer kunnen maken.
Aangezien deze werkzaamheden in de openingspost "martelmethode" worden genoemd, en de VvE ook wordt afgeserveerd, terwijl het kopen van een appartement toch echt wel een bewuste eigen keuze is, zou dat inderdaad wel eens het geval kunnen zijn.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door vroem »

Dat ik oneens met jou bericht ben, ben ik aan trollen, deze redenatie ontgaat mij helemaal.
je verdraait dingen die ik schrijf, dat is iets anders dan het oneens zijn met elkaar. Ik stel ook niet dat je aan het trollen bent, ik stel je de vraag of het zo is. dat is essentieel iets anders.
Het staat er toch allemaal in heel gewoon basaal nederlands.
Dat jij er dan telkens iets anders van maakt of wil maken dan er staat geeft dan te denken. toch?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door toeslagen »

vroem schreef:
Dat ik oneens met jou bericht ben, ben ik aan trollen, deze redenatie ontgaat mij helemaal.
je verdraait dingen die ik schrijf, dat is iets anders dan het oneens zijn met elkaar. Ik stel ook niet dat je aan het trollen bent, ik stel je de vraag of het zo is. dat is essentieel iets anders.
Het staat er toch allemaal in heel gewoon basaal Nederlands.
Dat jij er dan telkens iets anders van maakt of wil maken dan er staat geeft dan te denken. toch?
Ik heb nergens iets verdraait.
Je suggereert dingen, maar deze treffen dan niet op TS toe.
In dit topic gaat het over TS, en niet om de algemeenheid.
Voor TS een treurige zaak. Dat andere soortgelijke ervaringen gemaakt hebben, is geen oplossing voor TS.

Geef TS gewoon en goed advies, i.p.v. schoolmeester te spelen, want dit heb ik nog niet kunnen lezen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door vroem »

pot verwijt de ketel en zo...je bent zelfs aan het modereren (cq aanmodderen) in een quote...voor de rest is het jammer dat je eigen handelen blijkbaar niet kritisch kan of wil bekijken maar dat is mijn probleem niet.

voor TS: Adviezen heb ik al gegeven, denk best wel goede c.q. zinvolle ook.
Zijn er nog meer te bedenken, zijn deels al door anderen gegeven, wordt beetje dubbel op.
Daarnaast speelt er zeer waarschijnlijk meer dan alleen de geluidsoverlast, dat is dan nu de druppel maar zeer waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak.
Daar moet een integraal plan van aanpak komen dus, en begin is de huisarts dan. vandaar verder.
Dus dan zijn we hier klaar.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Wat gezellig ruzie, maar niet heus. Daar schiet de TS niks mee op. Ik kan het goed begrijpen dat de TS ten einde raad is en de dat dan een keer de stoppen door zullen slaan.
6:00, 6:30 vind ik ook asociaal vroeg. Als ze echt de overlast willen beperken beginnen ze later en werken ze iets langer door. En waarom op zaterdag doorgaan. Dit is weer iets van de ochtendmaatschappij. Dan moeten mensen maar vroeg in bed liggen.

Mij lijkt het wel een goed idee als de TS even een korte vakantie neemt en even ergens anders gaat logeren om slaap in de halen. Even de batterij opladen. Verder lijkt het me goed om andere bewoners langs te gaan om de kijken of zij ook overlast hebben en dan de krachten te bundelen. Als je met meer mensen bent, sta je sterker. En maak idd een een filmpje van alle herrie en geluidsoverlast 's morgens om 6:00. In ieder geval heel veel sterkte.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door kweenie »

vroem schreef:
Al het geld wat ik overhou spaar ik. Ik ben afgelopen 2 jaar niet op vakantie geweest. Gaat op mijn spaarrekening.
is een kwestie van keuzes maken, maar wanneer je erdoor heen zit wellicht toch een idee eens wel met vakantie te gaan.
Waarschijnlijk vakantie-uren meer dan genoeg opgebouwd , werkgever is er waarschijnlijk ook blij mee wanneer er bijgetankt gaat worden.
Goed punt. Ik heb ook een paar keer op het werk meegemaakt dat mensen lange tijd niet met vakantie gingen en na verloop van tijd daar toch aan onderuit gingen. Begon dan vaak met overgevoeligheid voor van alles, snel irriteren aan collega's (en aan allerlei andere zaken) en daar kwam dan het steeds meer 'opblazen' van de eigen (gedachte) onmisbaarheid bij. Heeft geleid tot overwerktheid/overspannenheid of hoe je het ook wil nomen, en heb het ook meegemaakt dat iemand op een gegeven moment door de leidinggevende voor zijn eigen bestwil naar huis is gestuurd met de boodschap dat hij vrij moest nemen.

Ik wil niet zeggen dat dat hier speelt en ik wil ook niet licht doen over geluidsoverlast, maar het kan zeker meespelen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door angel1978 »

6:00, 6:30 vind ik ook asociaal vroeg. Als ze echt de overlast willen beperken beginnen ze later en werken ze iets langer door.
Dat is geen beperking van de overlast, maar een verschuiving. Leuk voor de ene groep, maar juist weer vervelend voor een andere.
En waarom op zaterdag doorgaan.
Omdat sommige werkzaamheden nu eenmaal door moeten gaan wellicht? En waarom niet? Moet iedereen verplicht een 8 tot 5 mentaliteit hebben?
Dit is weer iets van de ochtendmaatschappij. Dan moeten mensen maar vroeg in bed liggen
Het is een eigen keuze.. Maar waarom moet de maatschappij zich andersom aanpassen aan de individu die liever in bed blijft liggen en tot 's avonds laat rondhangt?

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Met andere woorden, de TS moet maar niet zeuren dan. Ik kan me haar frustratie heel goed voorstellen. Je kunt iemand niet jarenlang 's morgens vroeg zijn bed uit trillen. 6 uur is gewoon te vroeg, vooral op zaterdag. Je hebt ook je rust nodig.

Vergeet niet dat slechts een kwart van de bevolking een ochtendmens is. Maar los van de tijd, ik vind dat je de omwonenden wel tegemoet moet komen want die hebben wel die overlast. Hoe je het ook went of keert. Ik durf te wedden dat niemand het prettig zal vinden om de komende 2 jaar in een bouwput te wonen met veel kabaal.

Dat die vrouw niet iets van een rolluik mag ophangen vind ik wel erg kinderachtig.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jacky2006 schreef:Ik kan me haar frustratie heel goed voorstellen.
Ik kan me de frustratie ook heel goed voorstellen, maar daar houdt het dan wel een beetje op.
Vergeet niet dat slechts een kwart van de bevolking een ochtendmens is
Vergeet dan ook niet dat minstens net zoveel mensen geen avond- of middagmensen zijn en die hebben dus net zoveel last van dezelfde werkzaamheden op een ander moment.
Ik durf te wedden dat niemand het prettig zal vinden om de komende 2 jaar in een bouwput te wonen met veel kabaal.
Ik durf te wedden dat ook niemand het prettig zal vinden om in een verpauperde wijk te wonen omdat nu eenmaal niemand iets mag doen aan renovatie i.v.m. de geluidsoverlast die dat veroorzaakt. Ook TS heeft rechtstreeks belang bij een goede wijk waar de koopwoning/appartement staat. Het een kan niet zonder het ander en dat dat soms overlast geeft, ja dat is zo.
Dat die vrouw niet iets van een rolluik mag ophangen vind ik wel erg kinderachtig.
Dit mag niet van de VVE ( waar ze zelf ook onderdeel van uitmaakt ). Die staan los van de overlastveroorzakers. Ik zie niet in waarom zij hun beleid / belang moeten veranderen omdat er in de wijk door een andere partij wordt gerenoveerd...

Los daarvan, lijkt TS totaal niet meer van zin om welke hulp dan ook te accepteren en lijkt alleen maar van zich af te willen schelden..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door sjohie »

Jacky2006 schreef:Met andere woorden, de TS moet maar niet zeuren dan. Ik kan me haar frustratie heel goed voorstellen. Je kunt iemand niet jarenlang 's morgens vroeg zijn bed uit trillen. 6 uur is gewoon te vroeg, vooral op zaterdag. Je hebt ook je rust nodig.

Vergeet niet dat slechts een kwart van de bevolking een ochtendmens is. Maar los van de tijd, ik vind dat je de omwonenden wel tegemoet moet komen want die hebben wel die overlast. Hoe je het ook went of keert. Ik durf te wedden dat niemand het prettig zal vinden om de komende 2 jaar in een bouwput te wonen met veel kabaal.

Dat die vrouw niet iets van een rolluik mag ophangen vind ik wel erg kinderachtig.
Dat niet op mogen hangen is het gevolg van de VvE waar zij ook zelf lid van is geworden tijdens de koop van het appartement. Iets wat je tijdens het koopproces door allerlei partijen duidelijk wordt gemaakt, en duidelijk voor je neus ziet bij de notaris. Dat geeft rechten (je mag meebeslissen) en plichten (geldige besluiten zijn bindend voor álle leden) en als dit verzoek is behandeld in een vergadering, en er is "nee" gestemd, is het einde verhaal.

Wat betreft die tijden, dat zijn gangbare werktijden in de bouw, al vele tientallen jaren, en in heel Nederland, wat zeg ik de hele westerse wereld. Daar kan je met zo'n groot project niet van afwijken omdat 1 omwonende geen ochtendmens is. Zo'n bouw vereist het plannen en sturen van veel mensen en middelen, en die zijn er allemaal op ingericht om deze tijden te werken. En zoals ik al aangaf, en ook zelf heb meegemaakt, zijn er delen van het bouwproces, zoals het storten van grote hoeveelheden beton, die eenmaal gestart, om bouwtechnische redenen afgemaakt moeten worden. Zo moet beton na X uur drogen "gevlinderd" worden, en dat kan dan op een zaterdag zijn.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door vroem »

Ik weet niet hoor, maar de plannenmakerij dateert natuurlijk al van jaren tevoren. Ik denk dat stadsvernieuwing uiteindelijk goed is voor de waardeontwikkeling van de koopwoning van TS.

Om mijn werklocatie heen wordt ook al meerdere jaren gerenoveerd, en ja ook overdag al is dat vervelend mbt geluiden en zo.
Maar ik ben er wel blij mee. Hoef er niet te slapen natuurlijk. Ik weet wel hoe vervelend slaapproblemen zijn, en hoe dat vreet aan energie, tolerantie etc.

Maar overal in dit dichtbevolkte en bebouwde landje zal dit probleem de kop op steken.
Treinen, vliegtuigen, stadsgeluiden , en woon je in het buitengebied heb je de tractoren die bij nacht en ontij al of nog in beweging zijn.

Wellicht is tijdelijk in een andere kamer gaan slapen een optie. Zijn de problemen heel erg, en wellicht met hulp huisarts duidelijk te maken aan de opdrachtgevers is daar wellicht ruimte voor coulance om mee te werken aan een tijdelijke oplossing voor de dagen dat er bouwactiviteiten zijn die veel geluid veroorzaken.
TS lijkt alweer vertrokken , dus verder door"'discussieren"" heeft denk ik weinig zin..

Tuihanti
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015 20:49

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Tuihanti »

Mensen die er geen last van hebben oordelen vanuit hun eigen beleving. Dat is niet de beleving van de TS. De hoeveelheid slaap die een mens minimaal moet hebben is afhankelijk van meerdere factoren en hoe dan ook zeer persoonlijk. Elk mens is anders. Wat de een een makkie vindt kan voor de ander een hel zijn en ziekmakend zijn.

De TS loopt, denk ik, op de laatste loodjes en doet hier een noodkreet!
Laten we dat a.u.b. serieus nemen.

Beste TS. Ik snap je bericht. Ik geef het volgende advies en hoop dat je dit serieus oppakt.
Ga naar je huisarts!

Waarom?
Chronische oververmoeidheid kan leiden tot overspannenheid maar ook een psychose!
Dat moet je niet willen en het er niet op aan laten komen.

Je hebt acuut rust nodig. Dat is stap een.
De rest komt later. Zonder een beetje energie en helder denken kun je dit toch niet goed aanpakken.
Je kunt niet goed en helder denken en zit in een cirkel van onmacht, bureaucratie en enorme boosheid en een verantwoordelijkheidsgevoel naar je werkgever toe. Laat dat even los en denk nu even aan je zelf. Wees nu even gezond egoïstisch. Jij even nummer 1 en de rest later!

Hoe dan ook.
Ga a.u.b. z.s.m. naar de huisarts!

Meld het bij de werkgever en laat weten dat je later bent zodat je naar de huisarts kunt gaan. Als je zo doorgaat loopt dit niet goed af. Als de werkgever moeilijk doet direct ziek melden volgens het geldende protocol van je werkgever. Het moet even zo. Straks draai je totaal door en dan zijn de gevolgen niet te overzien. Ik denk dat je daarom ook dit signaal geeft.

Jammer dat ik dit niet eerder heb gezien.

De biologische klok is een biologische klok en niet een klok die op onze maatschappij is afgestemd.
Onze maatschappij is niet biologisch.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door moederslink »

Iets dergelijks had ik ook geschreven: chronisch slaaptekort leidt tot heel veel psychische en lichamelijke klachten . TS zit er doorheen en van mij mag ze haar gal spuwen ( beter dan een hartaanval krijgen , schreef ik ook al)
Nd HA gaan is sowieso een 1e stap. Verder een plek zoeken waar ze kan slapen en tot rust kan komen...desnoods ergens even anti- kraak gaan wonen voor de komende 2 jaar bv en daar het spaargeld aan spenderen.
Alles op alles zetten om niet helemaal nu verder door te flippen.
Ik hoop dat de TS toch nog reageert en de adviezen ter harte neemt.
En idd , geen mens is hetzelfde en eenieder beleeft dingen vanuit zijn/ haar eigen perspectief.

Tuihanti
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015 20:49

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Tuihanti »

Ik hoop ook dat de TS in ieder geval leest en dit positief oppakt.
De signalen baren mij zorgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door ciske »

moederslink schreef:Iets dergelijks had ik ook geschreven: chronisch slaaptekort leidt tot heel veel psychische en lichamelijke klachten . TS zit er doorheen en van mij mag ze haar gal spuwen ( beter dan een hartaanval krijgen , schreef ik ook al)
Nd HA gaan is sowieso een 1e stap. Verder een plek zoeken waar ze kan slapen en tot rust kan komen...desnoods ergens even anti- kraak gaan wonen voor de komende 2 jaar bv en daar het spaargeld aan spenderen.
Alles op alles zetten om niet helemaal nu verder door te flippen.
Ik hoop dat de TS toch nog reageert en de adviezen ter harte neemt.
En idd , geen mens is hetzelfde en eenieder beleeft dingen vanuit zijn/ haar eigen perspectief.
Ik sluit mij bij jou aan. Ik zie de berichten van TS als een noodkreet, die serieus genomen hoort te worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door moederslink »

Fijn.
TS waar ben je??
Hoe ga je het aanpakken voor jezelf? Wil je alsjeblieft onze welgemeend advies ter harte nemen? En het even terugkoppelen?

Tuihanti
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015 20:49

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Tuihanti »

TS is ok. Heb PM contact gehad.
Neemt advies HA nog niet over.

kgroenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2016 10:25

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door kgroenen »

ook ik heb overlast van een nieuwbouw project voor mijn appartement. er staat de hele dag een kraan te draaien. Die een "benzine" uitstoot geeft. De stank komt zelfs met gesloten ramen nog binnendringen. Ik maak regelmatig gebruik van aangemeten oordoppen. Zet dan tv of radio maar harder zodat ik hiervan nog gebruik kan maken. Telefoneren is lastig. ik zoek het stilste plekje in mijn huis op. Soms ga ik de deur uit om aan de herrie te ontsnappen. Ik heb expres geen vakantie gepland in de bouwvak (opgevraagd bij de aannemer).
Ik begrijp dat het werk moet gebeuren maar dat gedreun van de hijskraan, daar word ik soms radeloos van. De enige zekerheid heb ik dat ze om 15:00 stoppen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door kokka »

een bouwkraan die op benzine loopt is heel merkwaardig.
als de stank zelfs met gesloten ramen nog binnenkomt, dan moet het via de ventilatie naar binnen worden gezogen.
ik begrijp dat het vervelend kan zijn om de hele dag het gebrom van een zware machine te moeten horen, maar zolang de aannemer zich aan zijn vergunning houdt, valt er vrij weinig tegen te doen.
Het is wel zo dat hoe meer je je eigen eraan gaat ergeren, hoe meer je ook hoort. het is een cirkeltje waar je in komt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:een bouwkraan die op benzine loopt is heel merkwaardig.
als de stank zelfs met gesloten ramen nog binnenkomt, dan moet het via de ventilatie naar binnen worden gezogen.
ik begrijp dat het vervelend kan zijn om de hele dag het gebrom van een zware machine te moeten horen, maar zolang de aannemer zich aan zijn vergunning houdt, valt er vrij weinig tegen te doen.
Het is wel zo dat hoe meer je je eigen eraan gaat ergeren, hoe meer je ook hoort. het is een cirkeltje waar je in komt.
Op grotere klussen gebruiken ze soms een mix van vaste en mobiele kranen, het kan goed zo zijn dat voor een bepaald deel van de werkzaamheden, er langere tijd elke dag een mobiele kraan (met verbrandingsmotor) opgesteld wordt.

Gesloten