LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] File voorbij?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
BMS.Purmerend

File voorbij?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Er is al meer over gesproken maar ik denk dat de beste oplossing om file te voorkomen een vork idee moet zijn.
Op alle afslagen moeten de twee banen overgaan in drie doorgaandebannen daar waar de afrit begint.
De afritten moeten langer zijn dan nu het geval, maar dan alleen daar waar nu file is.
Ik zie het als een trechter idee in 1 seconde gooi je de trechter vol maar duur drie seconde voor die leeg is.
Doe je het andersom ben je oneindigheid bezig te vullen.
Ook voor het voorkruipen eerder beginnen met een tussenlegende berm met vangrail?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door BBCS »

Veel files ontstaan puur door een gebrek aan mentaliteit.

Want als het wat drukker is en de snelweg gaat van een 3 baans, naar een 2 baans en er moet geritst worden, gaat het helemaal mis en ontstaan er files.
Terwijl het ritsen eigenlijk gewoon bij 120 km/h moet kunnen.

Maar omdat men elkaar niet voor wil laten gaan, gaat het mis.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Niet ritsen maar vorken dus!

BMS.Purmerend

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Want als het wat drukker is en de snelweg gaat van een 3 baans, naar een 2 baans en er moet geritst worden, gaat het helemaal mis en ontstaan er files.
Oke, :wink: maar doe het nu andersom, dus van twee naar drie, daar waar normaal het begin van een afrit is maar dan minimaal 500 meter vroeger. zodat het verkeer dat rechtdoor gaat sneller weg is. inplaats daar te wachten voor er pas tussen uit kan.
Het ritsen moet pas daarna komen dus voor bij de afritten. dus danpas van drie naar twee banen.

Toolboy

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Er moeten gewoon minder auto`s op de weg.
Pakketjes moeten gewoon weer per trein ,en een afhaal punt op het station,overdag rijden de treinen toch nagenoeg leeg rond.

Moet je eens opletten hoeveel busjes er van de wegen verdwijnen :wink:


T

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door Bailey »

Er moeten voldoende alternatieven geboden worden. Verbeter het openbaar vervoer ipv het uit te kleden. Maak het goedkoper enz. Maar maak het aantrekkelijker om met de trein te gaan. Als je nu in file staat en je doet er een uur over, dan ga je echt niet het ov nemen als je er daarmee anderhalf uur over doet.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door bot321 »

Bailey


Geplaatst op 03 Dec 2007 12:33 door Bailey


--------------------------------------------------------------------------------

Er moeten voldoende alternatieven geboden worden. Verbeter het openbaar vervoer ipv het uit te kleden. Maak het goedkoper enz. Maar maak het aantrekkelijker om met de trein te gaan. Als je nu in file staat en je doet er een uur over, dan ga je echt niet het ov nemen als je er daarmee anderhalf uur over doet.
Bailey weet het veel beter.
We houden allemaal van schaatsen dus laat je man(koeltechnieker)
helpen met het bevriezen van alle sloten dan kunnen we op de schaats
gaan.Moet natuurlijk ook weer niet teveel zijn anders krijg je daar ook
weer stoplichten en flitspalen :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Zoals al eerder aangegeven.... Gewoon mentaliteit veranderen. Gun elkaar het licht in de ogen en laat elkaar gaan ipv alleen maar haantje de voorste te willen zijn. In files heeft haasten, rijstrook verwisselen en voordringen gewoon geen zin. Je komt elkaar over het algemeen toch wel weer tegen alleen op een andere baan. Wanneer deze dingen al veel minder gedaan worden dan zijn de files en kleiner en sneller opgelost. Het loopt allemaal veel beter door.

Al eens op je horloge gekeken wat het nu eigelijk ECHT scheelt..... Wanneer iedereen zich gewoon gedraagt en tollerant is dan blijft het allemaal nog rijden.

Verder inderdaad OV veel aantrekkelijker maken en niet hierop bezuinigen. Tegenwoordig is men veel te veel bezig met rail-vervoer. Dit is goedkoper en wat zij durven te zeggen, maar niet waar is, beter voor het milieu. Wanneer zij er nu plaatselijk milieu zegt dan geloof ik het nog wel. Al het elektriciteit wordt ergens opgewekt. Daar leggen kolenvelden van ruim 4 voetbalvelden groot en ruim 5 meter opgestapeld. Dit is binnen 2 weken volledig verbrand. Goed voor het milieu toch???? Wel is het goedkoper, want olie waar de brandstof uit wordt gemaakt wordt stervensduur en zal in de loop van de jaren alleen maar verder stijgen.

Als men dan nog eens stopt met oorlogje spelen, dan kunnen de olieprijzen ook weer naar beneden en worden produkten welke olieafhankelijk zijn (en dat zijn er HEEL veel) ook goedkoper worden waardoor de mens ook weer meer te besteden heeft, maar dat zal NOOIT gebeuren. Oorlogje spelen is leuk. Laten zien wie de beste is....... In mijn ogen nog altijd de gene die geen oorlogje speelt, maar goed dit is voor een ander topic dus ik stop hier snel mee.

BMS.Purmerend

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Maarten,
Mm over een oorlog mag je hier geen topic opzette ik ben er al 3 kwijt geraakt. Omdat ik vind dat de menselijke resten in vliegtuigen er nog steeds leggen en die horen hier niet, maar thuis.
Verders is je betoog goed verwoordt zeker netjes.
Maar het probleem los je op jou manier niet op. Wij zijn egoïsten wij willen niet laten zien dat wij twee snedenbrood per dag minder eten om de benzine te kunnen betalen wat ik denk dat het eten s’morgens ook voor bij gaat, maar rijden blijven wij.
Goed nee, maar wel met jou eens.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Gratis openbaar vervoer en daarmee het file probleem aanpakken is een illusie. Recent onderzoek in België, waar een proef op dit gebied is gedaan, heeft uitgewezen dat dit precies tegenover gesteld werkt, de files werden juist langer.
De oorzaak hiervan ligt in het feit dat juist fietsers en brommers van deze gelegenheid gebruik gaan maken.
Daardoor meer drukte in het OV waardoor juist meer mensen de auto nemen met als gevolg, langere files.

Vr. Gr. Hans.

Bron:http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php ... 9&item=360

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door Bailey »

Bailey weet het veel beter.
We houden allemaal van schaatsen dus laat je man(koeltechnieker)
helpen met het bevriezen van alle sloten dan kunnen we op de schaats
gaan.Moet natuurlijk ook weer niet teveel zijn anders krijg je daar ook
weer stoplichten en flitspalen


Nou om eerlijk te zijn, toen ik nog op school zat (jaaaaaaaren geleden) heeft het een keer zo gevroren dat er ijs op de stoep lag. Zo konden we dus op de schaats naar school. Was best leuk.

Maar goed………..ik zal niet zeggen dat ik het beter weet. Wel denk ik dat het aantrekkelijker maken van het openbaar vervoer een oplossing is. Misschien niet de oplossing, maar wel voor een gedeelte. Gratis maken is m.i. niet de juiste oplossing. Gratis is niks, je betaalt dan toch wel via de belasting. En dan betaalt iedereen, beetje oneerlijk. Aantrekkelijker maken is iets heel anders dan gratis maken. Als ik mijn reis als voorbeeld neem: met de auto ben ik 25 minuten onderweg, met de bus en trein 1 uur. Dat scheelt mij 35 minuten per rit, meer dan een uur per dag dus. En dat keer 4 dagen is meer dan 4 uur per week. In die 4 uur kan ik een hoop leuke andere dingen doen. Ik ga dus liever met de auto. Ook met de auto naar het station en dan verder met de trein is ook geen optie. Bij het CS in Dordt is het betaald (daarbij ben je van mij vandaan al een kwartier onderweg naar het station), Stadspolders is gratis maar te weinig plek.

Aantrekkelijker maken kan je dus op andere manieren: meer bussen en treinen, betere aansluitingen, meer parkeergelegenheid e.d. Ook de Qliner en Interliner die hier in de regio rijden naar Utrecht zijn op zich een goed alternatief. Luxe bussen, je hoeft niet meer over te stappen en de bus mag bij file over de vluchtstrook. Maar ja…de Qliner van Gorinchem naar Utrecht is altijd hartstikke druk, zodat de mensen moeten staan. Ook niet echt geweldig dus. Zorg dan dus voor meer bussen of gelede bussen. De Qliner van Dordrecht naar Utrecht was voor veel mensen ook een goed alternatief. Maar ja….er was een grote parkeerplaats. Die is er nog steeds alleen is parkeren nu niet meer gratis. 1 Euro per uur geloof ik, daar ga je dus niet je auto 10 uur neerzetten. Dus dan maar weer met de auto.

Op de weg zelf kan het natuurlijk ook stukken beter, maar dat heeft voornamelijk met de mentaliteit van de automobilisten en vrachtwagenchauffeurs te maken. Zolang die niet verandert zal er weinig op de weg veranderen. En wat heeft het voor nut om een vierbaansweg te maken als de op- en afritten niet aangepast worden? Dan is het op de snelweg misschien niet meer zo druk, maar de op- en afritten staan dan helemaal vast. Schiet je niet echt mee op lijkt me.

BMS.Purmerend

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Op de weg zelf kan het natuurlijk ook stukken beter, maar dat heeft voornamelijk met de mentaliteit van de automobilisten en vrachtwagenchauffeurs te maken. Zolang die niet verandert zal er weinig op de weg veranderen. En wat heeft het voor nut om een vierbaansweg te maken als de op- en afritten niet aangepast worden? Dan is het op de snelweg misschien niet meer zo druk, maar de op- en afritten staan dan helemaal vast. Schiet je niet echt mee op lijkt me.
De meeste afritten gaan van twee a drie banen naar een baan of van vier banen naar twee om dan halverwege naar een baan te gaan. Het oponthoud zit na mijn idee zuiver in het invoegen van de steden en aansluiting van industrieplaatsen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat ook. Zo presteren ze het in Dordt om industrieterreinen uit te breiden maar het wegennet niet aan te passen. Gevolg is dus extreme drukte als de bedrijven leeglopen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door bot321 »

Bailey weet het veel beter.
Verkeerde formulering Bailey.
Bedoelde dat ik een betere oplossing had
dus was niet aan jou gericht.Sorry :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door kweenie »

Uitbreiding van de snelwegen heeft, zeker op termijn, alleen tot gevolg dat je in de steden meer opstoppingen krijgt. De capaciteit van (oude) steden is immers erg moeilijk uit te breiden. Het is op veel plaatsen al te zien dat je in de spits haast de stad niet meer in- of uit komt.

Daarom heeft alleen het uitbreiden van de (snel)wegcapaciteit weinig zin. Beter is het om het OV tot serieus alternatief te maken, zoals dat in veel grote wereldsteden al is.

Of de bedrijvigheid op rustiger plekken stimuleren, bv. buiten de randstad. Maar dat zal nooit gebeuren, want een kabinet zal nooit investeren in iets wat buiten de randstad gebeurt. Dat zie je nu ook weer met een snellere OV verbinding naar het noorden: eerst iets beloven zodat het Noorden niet te veel over andere dingen gaat klagen, en vervolgens een paar jaar later je beloftes niet nakomen.

BMS.Purmerend

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Je zou denkelijk de industrie moeten gaan verplaatsen naar een op zich zelf staande plaats zonder bewoners.
Dus alles wat met industrie te maken heeft.
Dus bedrijven die bijvoorbeeld productie maakt.
Garagebedrijven enz.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan krijg je dus ook juist files naar- en van die plekken, toch?

Bovendien zijn er volgens mij al veel van die plekken: het hele havengebied van Rotterdam tot aan de zee, Schiphol, IJmuiden (Hoogovens) etc. zijn nu niet de meest druk bewoonde delen van de randstad. Omdat het toch bereisbaar moet zijn, zullen die gebieden wel een beetje in de buurt van de grote bewonersconcentraties liggen.

BMS.Purmerend

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Kweenie,

Ja, is ook waar maar met de juiste manier van wegen structuur kan dit geen probleem zijn.
Er wordt teveel naar een in en uitgang gekenen en geen rekening gehouden met open en sluiting tijden.
Indien bij voorbeeld Volendam vier invoerwegen had was het daar ook minderdruk omheen.

De wegen om Amsterdam waarvan je via de ringweg in kunt, het idee is leuk maar klopt van geen kant.
De file komt uit Purmerend enz. de andere weer uit Utrecht enz. en dan ook nog schiphol. Dus drie Hoofdwegen die dicht slippen tussen Purmerend en Utrecht.
De Koentunnel is de boosdoener er gaan daarvoor vier banen naar twee en loopt door tot de tweede afslag en gaat daar over in drie banen daar lost de file dan ook weer op.

RCD123
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2007 20:38

Re: File voorbij?

Ongelezen bericht door RCD123 »

Er moet meer gedecentraliseerd worden, maar dat woord bestaat is een rechts kabinet niet. Nederland is zo groot en in het Noorden van het land is nog ruimte genoeg. In plaats van te decentraliseren wil dit kabinet alles op een kluitje houden. De Zuiderzeelijn zou een mogelijk stap geweest kunnen zijn.

Waarom de Maasvlatke volpompen en vervolgens alles per spoor naar Duitsland vervoeren als Delfzijl ruimte zat heeft voor een overslaghaven?
Verleng de banen op Vliegveld Eelde en grotere toestellen kunnen daar ook landen, dus buitenlanders kunnen dan ook makkelijk op hun bestemming komen.

We proppen liever alles in het Westen en pompen miljarden in meer wegen. Het milieu gaat eraan kapot, groen verdwijnt, files blijven bestaan en het lost al met al niks op.

Ik pleit voor decentralisatie en dat bereik je door als overheid bedrijven te steunen als ze naar het Noorden willen.

Gesloten