Strikt formeel genomen heb je gelijk: de regels die je citeert, zijn juist. Ik zou echter wel zeer benieuwd zijn of, als er een oordeel aan de rechter gevraagd wordt, ook in deze specifieke casus geoordeeld wordt dat er sprake is van een oneerlijke handelspraktijk. Alles overziende, zet ik nog steeds een fles wijn op de uitslag dat dat niet het geval is.alfatrion schreef: ↑10 dec 2020 21:14De regel is dat dit (i) op een duidelijke en (ii) in het oog springende manier en (iii) onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst moet worden getoond. De overzicht pagina voldoet niet aan aan het derde criterium, de bestelpagina voldoet niet aan het tweede criterium.
TS is natuurlijk ook niet iemand die bij toeval exact op de bestelpagina is uitgekomen en toen direct besteld heeft, nee, TS is iemand die is gaan zoeken naar de mogelijkheden. Zij zat immers met papieren VVV-bonnen en is die gaan omwisselen voor deze giftcard. TS heeft dus onderzoek gedaan naar de diverse mogelijkheden - maar heeft daarbij gewoon niet goed genoeg gekeken. Het is niet zo dat de informatie niet duidelijk beschikbaar is, in tegendeel: op iedere pagina is die te vinden.