LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo moeilijk is het toch niet? TS woont in België en werkt in Nederland. Als hij in Nederland belasting en premie volksverzekeringen betaalt, bouwt hij dus gewoon AOW op.

Wie een wereldreis maakt, of in het buitenland studeert, betaalt in Nederland doorgaans geen premie volksverzekeringen (tenzij vrijwillig).

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Belastingaangifte doen voor grensarbeiders België Nederland

Een grensarbeider die in België woont en in Nederland wil werken, of andersom, een grensarbeider die in Nederland woont en in België wil werken heeft een hoop vragen, krijgt te maken met ingewikkelde procedures en vaak nog veel meer van dit soort zaken . Daarnaast kennen België en Nederland allebei andere belastingstelsels. Het is daarom heel logisch dat u vragen heeft als:

In welk land moet ik belastingaangifte doen?
Hoe zit dat precies met de hypotheekrenteaftrek in Nederland?
Wat houd ik netto over in zowel België als in Nederland?
Welke belastingen zijn er zoal die ik moet betalen in België en Nederland?
Stel ik werk als uitzendkracht of ik werk als gedetacheerde, welke belastingen betaal ik in die situatie?

Welnee Lady en Erthanax het is allemaal doodsimpel joh zoals jullie twee het laten voordoen. Grensarbeider is hij toch?

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... -giXhMVoB

Ik heb er niets mee te maken maar het lijkt mij niet simpel, hij loopt met twee benen door twee sloten tegelijk. Zeer lastig zoals het wordt uitgelegd op verschillende site`s. Ik denk dat onze grensarbeider daar zo zachtjes aan wel achter komt.
Vandaar al die vage antwoorden die hij krijgt van instantie`s, zelfs grensarbeider heeft geen vaste definitie zo wordt er gezegd.

We horen het gewoon van hem, en ik zal zijn tekst en reply goed lezen.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt het zo ingewikkeld maken als u wilt.

Hij krijgt helemaal geen vage antwoorden van instanties. Hij heeft een probleem met de registratie van zijn echtscheiding in het register van
RNI.

En de definitie van grensarbeider is ook niet van belang. Hij woont in België, werkt in Nederland, betaalt belasting en bouwt AOW op.

Even inloggen bij de SVB en hij ziet het, mocht hij twijfelen.

Al het andere dat u erbij haalt, heeft niets met zijn vraag van doen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Hij is grensarbeider en dat heeft er van alles mee te maken, ik maak het niet ingewikkeld ...het is gewoon ingewikkeld, dat kunt u toch lezen.

Dan eentje van u
En voor een digid hoefde u echt niet naar T, had u simpel kunnen regelen in Nederland,
Nee ook niet waar!, hij woont in België en dan kan je alleen via een balie van een ambassade van Nederland een inlogcode krijgen. Hij woont niet in Nederland wat voor DigiD wel nodig is. Hij werkt daar alleen, ik weet niet wat en hoe hij dat doet ,,grensarbeider,, zegt hij zelf toch ook.
Ik maak het allemaal niet lastig, het is gewoon lastig.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft een Digid en die werkt ook nog eens. Vooropgesteld dat zijn mobiele nummer werkt. Maar hij zou op 11 plaatsen in Nederland die digid kunnen verkrijgen. Dus hij hoeft niet naar een ambassade in België.

Dus voor hen zou dat niet lastig zijn.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een zg. grensarbeider die in België of Duitsland woont en in Nederland werkt kan met van alles en nog wat te maken hebben. Eén ding is echter zeker; als hij in Nederland belasting en premie volksverzekeringen afdraagt, bouwt hij AOW op. (Daarvoor heeft hij overigens helemaal geen DigID nodig.)

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Als hij premies en belasting betaald zou hij AOW op kunnen bouwen in Nederland, maar door het dubbelbelastingverdrag tussen België en Nederland zal hij belasting moeten betalen over zijn ontvangen AOW pensioen uit Nederland.

Plus dat zijn status bij mijn pensioenen nog steeds gehuwd is en nog steeds niet te veranderen is, zou ik TS graag attenderen om hier goed rekenschap mee te houden.

Een Belgische rijksinwoner die een pensioen krijgt uit Nederland is in principe hierop belastbaar in België op basis van het dubbelbelastingverdrag tussen België en Nederland.

Bron: HR square
http://www.hrsquare.be/nl/rechtspraak/i ... -in-belgie

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is toch helemaal niet van belang? Er is een verdrag ter voorkoming van dubbele belasting. Dus dat is goed geregeld.

@stef71

Sorry dat ik het steeds over hij had, terwijl het zij moest zijn.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Voor u is niets van belang alleen uw eigen antwoorden, voor haar @stef71 denk ik hoe meer info des te beter ze de zaak kan overzien en beslissingen nemen. Dat is wel goed voor haar belang denk ik zomaar.

Succes Stef.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ellen1953 schreef:
22 mei 2019 09:53
U bouwd geen AOW op door in Ned. te werken. Iedereen die 50 jr voorafgaand aan de pensioendatum in Ned. woont heeft 100% AOW rechten.
Precies wat ik bedoel duidelijk te maken.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let op: U bouwt wel AOW op door in Nederland te werken (en over het loon belasting en premie volksverzekeringen te betalen)!

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ellen1953 schreef:
22 mei 2019 09:53
U bouwd geen AOW op door in Ned. te werken. Iedereen die 50 jr voorafgaand aan de pensioendatum in Ned. woont heeft 100% AOW rechten.
Dat is dus niet (helemaal) juist. Of beter gezegd helemaal niet juist.

Als u in Nederland woont en die 50 jaar in het buitenland werkt, bouwt u, behalve in uitzonderingsgevallen, GEEN AOW op.

Als u in het buitenland woont en 50 jaar in Nederland werkt, bouwt u, behalve in uitzonderingsgevallen, WEL AOW op.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

U werkt in loondienst in Nederland en betaalt daar belasting en premie. U heeft geen detacheringsverklaring van een ander land
U werkt in Nederland als zelfstandige en heeft voor de inkomstenbelasting belastbare winst uit een Nederlandse onderneming.

Bron SVB.

Als ze dus aan deze voorwaarden voldoet, maar dat weet ik niet ze heeft dat niet vermeld.
Woon je in Nederland 50 jaar dan heb je 50x2%=100% te pakken. Ik woon sinds 2014 niet meer in Nld. en kom dus 2 jaar tekort. Nu werkt ze in Nld. maar woont in België , komt ze dan wel aan die 100%

Ze bouwt wel op zoals jullie beide hebben gezegd, maar krijgt ze ook die volle 100%. Dat denk ik dus niet, de klok begint te lopen vanaf uw 15e verjaardag als u begint te werken genoemd bovenstaand.

Ze woont geen 50 jaar in Nederland en gaat dat ook niet halen, en haar arbeidsjaren in Nederland zullen ook niet erg hoog zijn (maar dat weet ik niet). Ze moet in ieder geval nog 23 jaar of meer aan de bak in Nederland, ze zou dan al 27 jaar gewerkt hebben in Nederland ook toen ze getrouwd was. en in die jaren daar kan veel in veranderen. Theoretisch wordt ze natuurlijk 100 jaar.

De prijzen worden uitgereikt aan de eindstreep en daar gaat het om, in dit geval AOW centjes en hoeveel?

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

De klok begint niet te lopen vanaf de leeftijd 15 jaar, maar 50 jaar voorafgaand aan de AOW-leeftijd. De jaren dat TS in NL woonde en werkte tellen gewoon mee. Zo komt zij (uitzonderingen daargelaten), gewoon aan 100% AOW, net als zij in Nederland was blibven wonen. Enkel de verhuizing naar België maakt geen enkel verschil.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb eens even ingelogd bij de SVB voor een 27 jarige jongeman. En daar staat bij AOW opbouw:

Hoeveel AOW krijgt u
Hoeveel AOW u krijgt, hangt af van het aantal jaren dat u AOW heeft opgebouwd.
Uw AOW-opbouw
U heeft volgens onze gegevens tot nu toe altijd AOW opgebouwd. U heeft tot nu toe opgebouwd: 20%. Als uw situatie niet verandert tot 02-09-2059, bereikt u een opbouw van 100%. Zijn de gegevens onvolledig of onjuist? Vraag een SVB pensioenoverzicht aan om zekerheid te krijgen over uw AOW-opbouw

Dus de Ts kan simpel even inloggen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Erthanax ik laat je verder dan hoef ik ook de reactie`s van Lady niet meer aan te horen,
jullie wisselen elkaar af met hetzelfde verhaal en jullie vinden elkaar zo geweldig. Ik heb er genoeg over gezegd.

Lady1234
Berichten: 27076
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@obelix1

Maar het is belangrijk dat hier het juiste verhaal wordt verteld en dat foute beweringen worden ontkracht.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Obelix1 schreef:
23 mei 2019 12:01
Plus dat zijn status bij mijn pensioenen nog steeds gehuwd is en nog steeds niet te veranderen is, zou ik TS graag attenderen om hier goed rekenschap mee te houden.
Voor het pensioen zelf (dus niet de AOW) is dat eenvoudig aan te passen. Pensioenuitvoerders maken als hoofdregel gebruik van de gegevens uit de basisregistratie persoonsgegevens. Maar voor mensen die niet (meer) in de brp staan, worden scheidingen 'handmatig' verwerkt. Net als dat beëindigde samenlevingscontracten handmatig worden verwerkt, omdat die niet centraal worden geregistreerd. Dus als je na de scheiding de scheidingspapieren naar het pensioenfonds stuurt/mailt, dan kan het bijzonder partnerpensioen en eventueel het verevende ouderdomspensioen door de pensioenuitvoerder worden bepaald.

stef71
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:56

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door stef71 »

Fijn dat jullie allemaal zo begaan zijn met of ik wel of niet AOW ontvang en waar ik welke belasting moet betalen, maar het enige wat ik nu wil weten hoe ik die f***'n ex van mijn persoonsgegevens krijg! Al de rest is reeds uitgezocht
Ik bouw AOW op, krijg straks ook nog een Nl bedrijfspensioen ik heb belastingaftrek in Nederland, ik betaal extra belastingen in België behalve loonbelasting, mijn pensioen gaat waarschijnlijk straks in België belast worden hoewel ze (Be en NL) het daar nog niet over eens zijn, ik heb DigiD, ik heb dat aangevraagd bij een van de speciale gemeenten in Nederland, daar kan ik ook terecht voor mijn Nederlands paspoort, Rijbewijs moet ik in België in orde maken, ziekenfonds heb ik in beiden (basis in Nl vanwege verplichting en Be vanwege de prijs en het pakket), Nederland weet alles van me maar kan niet ff m'n echtscheiding goed vastleggen zodat ik niet voor iedere scheet het bij allerlei instellingen zelf WEER moet rechtzetten
Als Obelix1 en Lady1234 nog verder over willen discuteren over rechten en plichten van grensarbeiders dan start even een eigen draadje AUB

stef71
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:56

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door stef71 »

kweenie schreef:
24 mei 2019 06:51
Obelix1 schreef:
23 mei 2019 12:01
Plus dat zijn status bij mijn pensioenen nog steeds gehuwd is en nog steeds niet te veranderen is, zou ik TS graag attenderen om hier goed rekenschap mee te houden.
Voor het pensioen zelf (dus niet de AOW) is dat eenvoudig aan te passen. Pensioenuitvoerders maken als hoofdregel gebruik van de gegevens uit de basisregistratie persoonsgegevens. Maar voor mensen die niet (meer) in de brp staan, worden scheidingen 'handmatig' verwerkt. Net als dat beëindigde samenlevingscontracten handmatig worden verwerkt, omdat die niet centraal worden geregistreerd. Dus als je na de scheiding de scheidingspapieren naar het pensioenfonds stuurt/mailt, dan kan het bijzonder partnerpensioen en eventueel het verevende ouderdomspensioen door de pensioenuitvoerder worden bepaald.
Inderdaad heel makkelijk, alleen dat ik bij 2 van de 3 pensioenuitvoerders dit nu al voor de 2e keer heb moeten doorgeven omdat de ene overging in een ander fonds en alles weer terug bij af stond, en bij de ander een nieuw administratiesysteem in gebruik genomen is waar door ook daar alles weer terug bij af stond, dat is nu net de reden waarom ik het in de basisregistratie aangepast wil hebben!

Gesloten