LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, dan is het maar gelukkig dat alle belangrijke zaken goed geregeld zijn. :lol:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Sorry Stef, het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar ik was benieuwd naar jouw AOW of je die leeftijd wel haalt met de volle 100%. De naam van jouw ex is volgens mij allang aangepast en doorgevoerd denk ik, alleen maakten ze een foutje bij verandering en organisatie.

In ieder geval lees ik dat het allemaal niet haak en oog vrij is , maar je hebt de zaak keurig onder controle.

stef71
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:56

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door stef71 »

Obelix1 schreef:
29 mei 2019 12:36
Sorry Stef, het was niet mijn bedoeling om je aan te vallen maar ik was benieuwd naar jouw AOW of je die leeftijd wel haalt met de volle 100%. De naam van jouw ex is volgens mij allang aangepast en doorgevoerd denk ik, alleen maakten ze een foutje bij verandering en organisatie.
In ieder geval lees ik dat het allemaal niet haak en oog vrij is , maar je hebt de zaak keurig onder controle.
Zo onder controle is het allemaal toch nog niet want mijn gegevens op mijn.overheid zijn nog altijd niet aangepast
Na van het kastje naar de muur (via verschillende gemeenten die zaken voor grensarbeiders regelen, het RNI en weeral rijksoverheid) heb ik er een klacht van gemaakt bij de autoriteit persoonsgegevens welke me toch weer terug verwijzen naar de overheid, en dit keer het ministerie buitenlandse zaken. Dat verhaal loopt nu ook alweer bijna 2 weken in afwachting van reactie
Volgens de AVG heb ik het recht om foutieve gegevens te laten aanpassen, alleen bij de overheid gaan ze daar toch wat anders mee om blijkt wel, maar ik heb er mijn persoonlijke projectje van gemaakt en nu ga ik door tot het geregeld is

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, we lezen de uitkomst wel.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: foutieve persoonsgevens op mijn.overheid.nl

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik denk dat u met uw klachten moet zijn bij pensioenfondsen e.d. die steeds opnieuw in dezelfde fout vervallen.

Ik betwijfel zelfs of de AVG u in dit geval het recht geeft de gegevens 'bij de overheid' te laten 'corrigeren'. De voorwaarde daarvoor is immers dat de gegevens onjuist moeten zijn. Dat kan (door de overheid) eenvoudig betwist worden.

Gesloten