LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
verzendingen

Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door verzendingen »

Ik heb een geheim adres omdat ik niet wil dat mijn man achter mijn adresgegevens komt in verband met stalking. Nu is hij toch achter mijn adres gekomen. Hoe kan dit? Kan iemand mij dit uitleggen? De gemeente waar ik woonachtig ben zegt dat sommige instanties wel je adresgegevens mogen krijgen. Maar mijn ex partner is geen instantie!

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door witte angora »

Je ex-partner niet. Maar hij kan het adres via die andere instanties hebben gekregen. Wat niet zou mogen, mijns inziens. Ik heb ook geen idee of er, in het geval van een geheim adres, een melding als 'vertrouwelijk' bij staat als het aan een dergelijke instantie wordt gegeven.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Miss M »

Adressen worden in principe door een gemeente nooit aan anderen verstrekt. Behalve aan een aantal afnemers, zoals overheidsinstanties, zorgverzekeringen en bijvoorbeeld advocaten. Als iemand een geheim adres heeft, is dat voor een medewerker een extra signaal om voorzichting te zijn. Maar ook bij een adres zonder geheimcode wordt er normaal gesproken zorgvuldig met gegevens omgegaan.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door witte angora »

Adressen worden in principe door een gemeente nooit aan anderen verstrekt
Je kletst uit je nek. Wat dacht je bijvoorbeeld van deurwaarders en Justitie? Dat zijn juist de instanties bij uitstek die geheime adressen vrolijk in hun documenten opnemen, en dat naar de andere partij zenden.

Velen zijn niet bereid een aangifte te doen, of te getuigen (heb onlangs opnieuw zoiets vernomen vanuit Lelystad) omdat men bang is voor wraak, omdat Justitie het adres in de aangifte zo nodig moet opnemen.

Geheime adressen bestaan niet in Nederland. Het is alleen wat lastiger om een adres te vinden, als je het niet zelf uit het GBA kunt halen.

Enig idee hoe ik weet op welke school mijn stiefkinderen zitten? Omdat hun leraar van de derde klas het jaar op jaar nodig vind een hele klassenlijst op internet te zetten. Naam intikken op Google, bingo. Oftewel: hoe maak je het mogelijk dat iemand zijn kind ontvoert, ook al woont het op een geheim adres.

Het adres van mijn ex had ik al binnen een maand nadat ze met de noorderzon vertrokken was. Ik hoefde er niet om te vragen, het werd me gewoon toegestuurd door zo'n instantie. Ook door instanties aan wie ze het adres zelf had gegeven. Ik heb het adres maar liefst 5 keer toegestuurd gekregen, zonder er om te vragen. En dan, maanden later, bij de scheiding, zich toch nog beroepen op een geheim adres.

Geheim adres? Aan me hoela.

verzendingen

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door verzendingen »

Ik heb de directeur van GGN gesproken. Hij gaf aan dat er inderdaad hierover (doorgeven van adressen aan derden) klachten over waren. N.a.v. deze klachten is het proces wel strenger geworden. Helaas kan de gemeente mij niet laten weten welke eventuele deurwaarder mijn adresgegevens heeft opgezocht! Dus het bewijslast ligt dan erg lastig wie hier verantwoordelijk voor is geweest. De College bescherming persoonsgegevens instantie (cbpweb.nl) kon me helaas niet verder helpen! Dus ik word mij aan mijn lot overgelaten! Een geheim adres stelt hier in Nederland niet veel voor.

Ik ken ook iemand die om deze reden een ander GBA adres heeft opgegeven dan waar zij woont. Zij werd dan ook bedreigd. Officieel mag dat natuurlijk niet je moet ingeschreven zijn waar je woonachtig bent.

Ik hoorde dat aan de hand van de je IP adres je adresgegevens ook zeer nauwkeurig nagegaan kan worden. Wij hebben uiteraard geen mail verstuurd naar de ex-partner. Ik wil geen enkele manier contact met hem. Wellicht voor anderen een tip om geen mails te versturen vanaf je eigen adres.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door tiptoo »

verzendingen schreef:
Ik hoorde dat aan de hand van de je IP adres je adresgegevens ook zeer nauwkeurig nagegaan kan worden. Wij hebben uiteraard geen mail verstuurd naar de ex-partner. Ik wil geen enkele manier contact met hem. Wellicht voor anderen een tip om geen mails te versturen vanaf je eigen adres.

dat mag nooit tenzij er een strafbaar feit is gepleegd anders mag je provider nooit je adres geven.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door witte angora »

De provider heeft er niks mee te maken. Er zijn zoekmachines die dat voor je regelen. Een beetje hacker of wizzkid kan dan ook met slechts een klein beetje informatie aan al je gegevens komen, kan zelfs je computer en alles hacken.

Internet is niet te vertrouwen, en is het ook nooit geweest. Daarom heb ik er bewust voor gekozen mijn echte naam nergens, maar dan ook nergens te vermelden, en tot de dag van vandaag zul je me via Google, of welke zoekmachine dan ook, niet kunnen traceren.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuurer komt.
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

verzendingen

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door verzendingen »

Ik heb het nu met eigen ogen gezien. Het kan via www.spyderweb.nl . Daarin gaf ik mijn IP-adres op. Vervolgens kwam de lengte en breedte graad of zo naar voren. Als ik deze gegevens in Google Maps invoerde kwam ik al aardig dicht bij mijn huis uit! Ik heb mijn provider gevraagd of dat ook gewijzigd kon worden maar helaas dat schijnt niet te kunnen. Raar. Als ik iemand bel kan dat anoniem zonder dat diegene mijn telefoonnummer ziet. Maar je IP adres komt altijd naar voren....pfff.....

Politie gaf me als tip mijn GSM nummer aan te passen. Ik vroeg of hij ook een ander adres kon regelen maar dat kan natuurlijk niet. Ook schijnt het dat ze aan de hand van je 06 je kunnen traceren via het netwerk?

Ik vind het niet meer prettig om zo te moeten leven. Mijn n.a.w. gegevens worden zo ten grabbel gelegd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

verzendingen schreef:Ik heb het nu met eigen ogen gezien. Het kan via http://www.spyderweb.nl . Daarin gaf ik mijn IP-adres op. Vervolgens kwam de lengte en breedte graad of zo naar voren. Als ik deze gegevens in Google Maps invoerde kwam ik al aardig dicht bij mijn huis uit!
Onzin.
(Weer een eurocent verdiend.)
Je komt uit op de locatie van de provider.
En als je dicht bij je provider (of opgestelde apparatuur daarvan) woont is dat toeval.

Dan heb ik voor het slapen gaan nog een nieuwtje voor je:
Volgens het Rathenau Instituut staat een gemiddelde Nederlander in tenminste 250 tot 500 publieke of private gegevensbestanden geregistreerd. Die gegevens kunnen worden uitgewisseld en bewerkt.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 17 nov 2010 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.

verzendingen

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door verzendingen »

Niet geloven zeg! Maar ze mogen niet zonder meer je adresgegevens verstrekken aan derden?!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Chocomelk »

verzendingen schreef:Ik heb het nu met eigen ogen gezien. Het kan via http://www.spyderweb.nl . Daarin gaf ik mijn IP-adres op. Vervolgens kwam de lengte en breedte graad of zo naar voren. Als ik deze gegevens in Google Maps invoerde kwam ik al aardig dicht bij mijn huis uit! Ik heb mijn provider gevraagd of dat ook gewijzigd kon worden maar helaas dat schijnt niet te kunnen. Raar. Als ik iemand bel kan dat anoniem zonder dat diegene mijn telefoonnummer ziet. Maar je IP adres komt altijd naar voren....pfff.....

Politie gaf me als tip mijn GSM nummer aan te passen. Ik vroeg of hij ook een ander adres kon regelen maar dat kan natuurlijk niet. Ook schijnt het dat ze aan de hand van je 06 je kunnen traceren via het netwerk?

Ik vind het niet meer prettig om zo te moeten leven. Mijn n.a.w. gegevens worden zo ten grabbel gelegd.
Dat traceren via de 06 dat kan al heel lang.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Hier het hele artikel, incl. de commentaren:
http://webwereld.nl/nieuws/67833/wildgr ... ampaign=ww
(Nog gelezen wat ik bijgeschreven heb over Spyderweb?)

verzendingen

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door verzendingen »

Dat kon ik helaas niet zien.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Op dit forum bedoelde ik.
Je verhaal over Spyderweb klopt namelijk niet.

verzendingen

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door verzendingen »

Is wel erg toevallig dan want precies die lengte/breedte graad kom ik bij mijn huisje uit. Hoe ziet zo'n internet dinges er uit?

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door frenkievee »

verzendingen schreef:Is wel erg toevallig dan want precies die lengte/breedte graad kom ik bij mijn huisje uit. Hoe ziet zo'n internet dinges er uit?
Blijkbaar wel toevallig, want ik woon in Zuid-Holland en op basis van mijn IP zou ik in Drenthe wonen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Chocomelk »

frenkievee schreef:
verzendingen schreef:Is wel erg toevallig dan want precies die lengte/breedte graad kom ik bij mijn huisje uit. Hoe ziet zo'n internet dinges er uit?
Blijkbaar wel toevallig, want ik woon in Zuid-Holland en op basis van mijn IP zou ik in Drenthe wonen.
Kijk eens bij andere ip trackers.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Precies, ik woon volgens Spyderweb plotseling ook in een heel andere provincie. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente Basis Administratie (GBA) adres aan derden geven

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Probeer het eens bij deze :

http://whatismyipaddress.com/

Gesloten