Gemeente den haag weigert betaling Heruitgifte Erfpacht terug te betalen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Iamvertigo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2020 18:03

Gemeente den haag weigert betaling Heruitgifte Erfpacht terug te betalen

Ongelezen bericht door Iamvertigo »

Goedemorgen

Gemeente den haag weigert betaling Heruitgifte Erfpacht terug te betalen.
Ik heb dit vorig jaar aangevraaagd en 150 euro gestort.
Ik heb echter dit nooit ontvangen. Ik wil dit bedrag terug hebben aangezien ik geen gebruik heb gemaakt hiervan.
De gemeente heeft hier dus geen werk voor verricht.
Ik heb niks getekend als contract of zoiets.

Hun antwoord is het onderstaande.






Beste lezer,

We hebben uw melding ‘Heruitgifte erfpacht op verzoek Ranonkelstraat 387’ BM20090794 afgehandeld.

Onze reactie:
Geachte heer/mevrouw,

U bent niet ingegaan op het aanbod. Alleen als er obligatoire overeenkomst door zowel u als door de gemeente zou zijn ondertekend zou u de behandelkosten ad € 150 terugkrijgen.




Met vriendelijke groet,

Erfpachtbedrijf

Portefeuille Grondbedrijf
Afdeling Erfpacht
Spui, 5e verdieping
Email: [email protected]
Telefoonnummer: 070-3535240


Uw melding:
LS,

Hierbij de koopovereenkomst Ranonkelstraat 387.

Met vriendelijke groet,
LWJ Treebusch

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Gemeente den haag weigert betaling Heruitgifte Erfpacht terug te betalen

Ongelezen bericht door Cro »

Lijkt erop dat dit een dienst is waarbij je een na een aanbetaling een offerte krijgt en wanneer je de offerte accepteert dit bedrag verrekend wordt. Accepteer je de offerte niet zal die €150 waarschijnlijk de gemaakte kosten dekken.

Dat de gemeente hier geen werk aan gehad zou hebben lijkt me ook niet direct logisch, immers kan het opstellen van een offerte ook flink wat tijd, en dus geld, kosten.

Dat TS het niet ontvangen heeft hoeft ook niet te betekenen dat het werd niet gedaan is, dit soort zaken blijven regelmatig hangen in bijvoorbeeld spamfilters, die vaak niet gecontroleerd worden door de consument.

Gesloten