LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Via de WMO heb ik een scootmobiel. T/m augustus kreeg ik via het CAK maandelijks een factuur welke netjes werd betaald. De gemeente heeft in juli mij de scootmobiel voor onbepaalde tijd toegekend. Echter heb ik tot op heden geen factuur meer gekregen van het CAK.
Tijdig heb ik dit de gemeente gemeld. Volgens de gemeente moest ik het CAK maar bellen. Volgens het CAK had de gemeente verzuimd :shock: de voorziening aan te melden en mocht men mij niet zomaar een factuur sturen.
Gemeente gebeld en gemaild over kastje/muur en de mededeling gedaan dat wanneer ik in december nog geen factuur had gezien ik het openstaande bedrag maar als Kerstcadeau beschouw. Reactie gemeente: We hebben het e.e.a. rechtgezet en gemeld. We zijn inmiddels 22-12-2015 en u raad het al: geen factuur van het CAK. :?

Ik heb ZELF actie ondernomen door de gemeente tijdig op hun "vergissing" te wijzen. Ik heb de gemeente ook tijdig te kennen gegeven dat ik het niet zie zitten om straks een bedrag ineens te moeten betalen door hun fout plus het genoemde Kerstcadeau (Zie ik persoonlijk dus niet als "grapje")

Ben ik verplicht om de gemeente te blijven wijzen op hun fout terwijl ik al meerdere malen een mail heb gehad dat e.e.a. was recht gezet ?? :shock:

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Ik weet niet waar je woont, maar onze gemeente heeft een klachtencommissie.
Daar zou ik dit melden, anders blijft je in het rondje draaien.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zorg in ieder geval dat je het bedrag wat je normaal zou betalen, nu opzij zet. Als je het dan alsnog moet betalen is dat geen probleem.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Zorg in ieder geval dat je het bedrag wat je normaal zou betalen, nu opzij zet. Als je het dan alsnog moet betalen is dat geen probleem.
+1.

Overigens vind ik dat het ook wel gezegd mag worden dat het u siert dat u hier zo goed achteraan gaat. Dat zouden meer mensen moeten doen! :)

stofzuigertje

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas zijn er 400 gemeentes met 400 tarieven!

Soms is een gebruikte zelf kopen en onderhouden voordeliger.....
Markplaats is levendige handel en beter 1x grote aankoop + zelf onderhoud dan dure gemeente....

Vele mochten ze houden en die zijn nu geld waard.
Ook de Accu, vaak erg duur is elders mits niet scootmobiel leverancier maar accu handel minder als helft tot soms kwart van prijs!

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

stefanhouterman schreef:Ik weet niet waar je woont, maar onze gemeente heeft een klachtencommissie.
Daar zou ik dit melden, anders blijft je in het rondje draaien.
Het is helaas niet de eerste blunder van de gemeente t.a.v. ons: We kregen vorige maand een schrijven vanwege leegstand met daarbij gevoegd een verhuisformulier. Als reactie heb ik ze toen gemaild dat volgens de wet op de lijkbezorging mijn schoonmoeder daar niet meer mocht "wonen" anders dan in een asbus. ook hadden ze op Funda kunnen zien dat de woning te koop stond en op moment van schrijven als verkocht stond. DAAR had men niet aan gedacht (Dat de woning als "verkocht" op Funda kon staan)
Moneyman schreef:Zorg in ieder geval dat je het bedrag wat je normaal zou betalen, nu opzij zet. Als je het dan alsnog moet betalen is dat geen probleem.
Betaal in verhouding niet veel. Kan het wel betalen maar het gaat meer om het principe.

Ik ben iemand van principes: een man een man een woord een woord. Daarmee verwijs ik naar de belofte niet te betalen als ik in december 2015 geen factuur krijg. Zou de gemeente n.a.v. daarvan de scootmobiel terug vorderen, koop ik zelf wel een andere.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door BreejKC »

Heeft u de gemeente aangeschreven om hen op hun vergissing te wijzen? Zo ja, dan hadden ze u binnen een termijn van zes weken van antwoord moeten voorzien.
Zo nee, schrijf dan alsnog uw gemeente aan. Wijs ze op de datum dat u hen op hun vergissing geattendeerd hebt. Als dat meer dan zes weken geleden is stelt u ze officieel in gebreke (of u wacht even af tot die zes weken verstreken zijn). Uiterlijke termijn waarop de gemeente dan volgens de Algemene Wet Bestuursrecht moet (!) antwoorden (hun gebrek kunnen corrigeren d.m.v. het nemen van een beslissing) is 14 dagen. Doen zij dit niet dan treedt automatisch, in uw voordeel, de Wet Dwangsom in werking.
De 1e 14 dagen na die periode van 14 dagen na in gebreke stelling verbeurt de gemeente een dwangsom van € 20,= per dag aan u. De volgende 14 dagen daarna verbeurt de gemeente een dwangsom van € 30,= per dag aan u. Weer de volgende 14 dagen daarna verbeurt de gemeente € 40,= per dag aan u. Uiteraard geldt dit tot de gemeente u officieel de beslissing heeft genomen die ze moet nemen.
Dit dwangmiddel, waar u als burger gewoon aanspraak op kunt maken, doet de meeste gemeentes hun arrogante houding meestal wel verlaten, of u verdient gewoon geld aan het lakse gedrag van uw gemeente.
Uiteraard moet u die dwangsom wel aankondigen, bijvoorbeeld in uw in gebreke stelling. Als deze door de gemeente aan u verbeurt is, moet u de gemeente daarover ook schriftelijk in kennis stellen en moeten ze daarover ook een beslissing nemen. Nemen ze ook over dit laatste geen beslissing, dan is uw gang naar de bestuursrechter. Die heeft inmiddels al heel vaak met dit bijltje gehakt, veelal in het voordeel van de burger.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Heel mooi, maar er zijn gemeentes, waar je eerst een klacht moet indienen, die vervolgens binnen het gestelde termijn beantwoord moet zijn.

Waarom, je moet hun eerst in de gelegenheid stellen, om hun fout recht te zetten.

Dat is in de meeste gemeentes de beginprocedure.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nee Stefan, u maakt een vergissing over het eerst een klacht indienen. Dat geldt als u een onderzoek in wilt laten stellen door de Nationale Ombudsman te Den Haag. Dan moet je eerst een klacht indien bij het desbetreffende overheids-/ bestuursorgaan. Als die klacht naar ontevredenheid is afgehandeld, dan pas kun je die klacht voorleggen aan de Nationale Ombudsman.

"Het bestuursorgaan eerst in de gelegenheid stellen, om hun fout recht te zetten", wat u noemt, doet men met de door mij genoemde 'in gebreke stelling', waarbij een maximale termijn van 14 dagen geldt om 'het bestuursorgaan in de gelegenheid te stellen het 'gebrek' te herstellen.

Artikel 7.10 van de Algemene Wet Bestuursrecht is duidelijk over de termijnen binnen welke tijd een bestuursorgaan moet beslissen. U kunt googelen op het bovenstaande. U kunt voor nadere informatie ook googelen op:
1) Wat kan ik doen als een bestuursorgaan te laat beslist, of
2) Wet dwangsom bij niet tijdig beslissen.
Daarin staat het netjes uitgelegd. De gemeentes zijn door de overheid aangemerkt als bestuursorgaan.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Ik heb het over een "klachtencommissie " bij de gemeente.

Daar leg je de klacht neer, als het probleem niet opgelost is/wordt.

Jij loopt een beetje te hard van stapel, want ieder bestuursrechter vraagt eerst, of het voldoende gecommuniceerd is.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Hmm, Het idee van verschuilen achter de ander dus. Daar komt het gewoon op neer. In mijn geval is bijna alles per email afgehandeld. Ik ben wel beperkt misschien maar niet gek: er zijn gewoon grenzen aan fatsoen en geduld. De grens van fatsoen is wat mij betreft allang overschreden en mijn geduld is ook meer dan voldoende op de proef gesteld. Ik laat me niet behandelen als een stuk vuil door welke " regeltjes" dan ook. Die tijd is geweest. Voorbeeld: In 2014 heb ik 3 cva' s gehad (hersen infarcten voor degenen die niet weten wat een cva is) Volgens een paar ergo therapeuten zou ik een toilet boven moeten hebben. De gemeente vond als lange termijn oplossing een po stoel goed genoeg. T.a.v. de scootmobiel hadden ze het zo bedacht dat alle bijkomende zaken voor eigen rekening kwamen. Ook de voorzieningen van steunbeugels in toilet, douche en langs de trap moest ik zelf maar regelen want ik zou nog beter kunnen worden :shock:
Genoemde kosten/voorzieningen hebben we zelf bekostigd maar nu is het genoeg geweest. (Op dat moment was ons inkomen niet meer dan bijstands niveau) Ik denk dat ieder zichzelf respecterend individu zich niet hoeft laten " vernederen" door een stel incompetente ambtenaren die het beter menen te weten.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Tiidmasine schreef:Hmm, Het idee van verschuilen achter de ander dus. Daar komt het gewoon op neer. In mijn geval is bijna alles per email afgehandeld. Ik ben wel beperkt misschien maar niet gek: er zijn gewoon grenzen aan fatsoen en geduld. De grens van fatsoen is wat mij betreft allang overschreden en mijn geduld is ook meer dan voldoende op de proef gesteld. Ik laat me niet behandelen als een stuk vuil door welke " regeltjes" dan ook. Die tijd is geweest. Voorbeeld: In 2014 heb ik 3 cva' s gehad (hersen infarcten voor degenen die niet weten wat een cva is) Volgens een paar ergo therapeuten zou ik een toilet boven moeten hebben. De gemeente vond als lange termijn oplossing een po stoel goed genoeg. T.a.v. de scootmobiel hadden ze het zo bedacht dat alle bijkomende zaken voor eigen rekening kwamen. Ook de voorzieningen van steunbeugels in toilet, douche en langs de trap moest ik zelf maar regelen want ik zou nog beter kunnen worden :shock:
Genoemde kosten/voorzieningen hebben we zelf bekostigd maar nu is het genoeg geweest. (Op dat moment was ons inkomen niet meer dan bijstands niveau) Ik denk dat ieder zichzelf respecterend individu zich niet hoeft laten " vernederen" door een stel incompetente ambtenaren die het beter menen te weten.
Daarom mijn vraag, heeft jou gemeente een klachtencommissie, want zo te lezen, zijn er medewerkers die geen voldoende krijgen.
Ik weet, het klinkt raar, dat je bij hetzelfde bedrijf de klacht moet neerleggen.(Een slager die zijn eigen vlees keurt),maar ik heb toch goede ervaring mee gemaakt.

Trouwens bij de belasting werkt het ook zo.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door BreejKC »

Niks klachtencommissie o.i.d. bij de gemeentes. Ook de gemeente moet zich aan de Algemene Wet Bestuursrecht houden, zoals vermeld in mijn vorige reactie. Die wet is daar helder in qua termijnen. Via klachtencommissies etc. etc. loopt het allemaal over veel te veel schijven, duurt het allemaal weer veel te lang, etc. etc. Dat hoeft dus niet meer, mits de gemeente zich aan de termijnen van antwoorden, zoals gesteld in genoemd wetsartikel, houdt. Dit stukje wet is juist gemaakt ter bescherming van de burger tegen arrogante gemeentes die zaken van burgers soms veel te lang op hun beloop laten. Veel gemeentes hebben al leergeld hiermee betaald (aan de burger) en plotseling daarna kan het qua termijnen van beantwoording wel goed gaan. Gelukkig zie je dat nu steeds meer gebeuren (ook uit eigen ervaring, o.a. na het innen van een dwangsom bij 1 van de grootste gemeentes in Nederland).

Bij de belastingdienst werkt het anders. De belastingdienst is door de overheid niet aangemerkt als bestuursorgaan. Gemeentes wel. Bij de belastingdienst dien je dus eerst een klacht in. Wordt die niet goed afgehandeld dat kom je terecht bij de Nationale Ombudsman. Hier loopt het dus niet via de Algemene Wet Bestuursrecht en vervolgens eventueel de Wet Dwangsom.

Het gaat er dus om wat TS op schrift heeft in zijn communicatie met de gemeente en welke data daar boven staan. Genoemde email correspondentie met de gemeente door TS is juridisch een geaccepteerd communicatiemiddel en heeft dus bewijskracht. Voor zo ver ik het begrepen hebt zijn medewerkers die geen voldoende krijgen in dit topic niet zozeer van toepassing. Wat ik begrijp is dat de gemeente niet antwoord op communicatie met TS. Juist tegen deze arrogante houding van o.a. sommige gemeentes is dit stukje wet (AWB) in het leven geroepen.

Voor TS: Google nog eens goed op de door mij aangehaalde zinnen. Neem even de tijd om dat op je in te laten werken en handel naar het gestelde wat je daar hebt aangetroffen.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Ik quoot dan ook eens van de site waar je de info hebt.
Alleen lees ik het dan toch iets anders.

Wat kan ik doen als een bestuursorgaan niet op tijd beslist over mijn aanvraag of bezwaar?

Als u een aanvraag indient bij een bestuursorgaan, bijvoorbeeld een gemeente, provincie of waterschap, heeft u er recht op zo snel mogelijk te weten waar u aan toe bent. Beslist een overheidsorganisatie niet tijdig op uw aanvraag, dan kunt u in bepaalde gevallen een vergoeding (dwangsom) krijgen. Dat is een bedrag dat het bestuursorgaan aan u moet betalen zolang het niet beslist. Ook kunt u direct beroep instellen bij de rechtbank.

Voorbeelden van aanvragen

Een aanvraag die u indient bij een bestuursorgaan kan bijvoorbeeld een aanvraag zijn voor een subsidie, voor kinderbijslag of voor een drankvergunning en horecavergunning. Het kan ook gaan om een bezwaarschrift, zoals bezwaar tegen de gemeentelijke belastingen.

Ik hoop, dat TS er toch werk van maakt en dan hier post, wat en hoe hij het heeft gedaan, om te weten, hoe het bij een WMO voorziening is.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Dank voor de goede adviezen. Na ruim 40 jaar min of meer braaf "ja" en "amen" te hebben gezegd, heb ik daar nu genoeg van. Ik beschouw mezelf als een soort "puber" die dwars tegen de draad in gaat. We kunnen ons dat sinds kort ook permitteren. We behoren tot de groep Nederlanders zonder schulden en met een redelijke reserve. Niet dat we ons tot de "rijken der aarde" benoemen hoor. We durven nu wel eerder en meer voor ons zelf op te komen. Voor de goede orde: dat voor ons zelf opkomen doen we echt zelf zonder hulp van afgestudeerden.

Wie afgelopen maandag naar Tros Radar heeft gekeken en goed geluisterd kan nu weten dat Nederland draait op afhankelijkheid in de vorm van schulden maar ook dat dat syteem niet deugt. Dat in de oren geknoopt te hebben samen met de spreuk "Lector et emergo" ben ik tot de conclusie gekomen dat de trein niets voor mij is :ik spoor niet en ben een dwarsligger :D

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Tiidmasine. Dat u zich als een "puber" beschouwd nadat u jarenlang "ja en amen" hebt gezegd kan ik me voorstellen gezien hoe de (gemeentelijke) overheid u behandelt nu u eens iets van hen nodig heeft en waar u rechtens aanspraak op kunt maken. Niet doen Tiidmasine. U hoeft zich niet bij alle onrecht neer te leggen.

U bent, naar ik aanneem, een gerespecteerd burger. Zo dient u ook behandelt te worden. Maak daar gebruik van. U heeft plichten, die u waarschijnlijk altijd netjes heeft opgevolgd, maar ook rechten. Het lijkt misschien wel eens anders in ons land, maar voor uw rechten mag u ook opkomen. Met genoemde mogelijkheden wordt u gelukkig beschermd door een stukje wetgeving, zoals hiervoor aangehaald.

Houdt er voor u zelf erg in dat, als u een beroep doet op een overheidsinstelling, u een dienst van hen afneemt. Waarschijnlijk heeft u hiervoor tientallen jaren al "premie" betaald in de vorm van belastingen en sociale premies. En niet alleen u heeft die "premies" betaald, als u in loondienst bent (geweest) heeft uw werkgever ook zijn portie aan die "premies" bijgedragen. Ambtenaren zijn dus dienstbaar aan de bevolking, al beseffen veel ambtenaren zich dat nog niet. Soms lijkt het wel of ze boven ons als burgers willen staan, maar zo is het niet! Kijk maar eens hoe al die overheden genoemd zijn: Dienst dit, Dienst dat, enz. enz.

Ik schrijf deze reactie omdat ik een zekere moedeloosheid bij u bespeur. Maar dat is niet nodig. U bent strijdbaar genoeg. Als u zich aan de "spelregels" houdt moeten al die overheidsdiensten dat ook doen. Zo werkt dat nou eenmaal in ons land, al lijkt het wel eens anders.

Ik hoop dat ik u hiermee een hard onder de riem steek en waar mogelijk u gesteund hebt in uw strijdvaardigheid. Ondanks alle narigheid die u nu ondervindt wens ik u graag goede feestdagen en, voor zo ver nog mogelijk, een gezond 2016 toe.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door VioletPrue »

1. Beugels voor toilet etc. worden niet meer vergoed. heeft niets met nogelijk herstel te maken, die krijg niemand nog.
2. Wegens verkeerde berekeningen bij het CAK moeten alle eigen bijdragen in heel Nederland opnieuw berekend worden. Dit duurt achterlijk lang en zou niet moeten, maar **** happens.
3. Betalen moet u, u hoort te reserveren als u geen rekening krijgt. u weet dat u een betalingsverplichting heeft en roepen dat u dat uit principe niet wilt slaat nergens op.
4. Als u makkelijk een eigen scootmobiel kunt betalen, waarom dan een aanvragen bij de gemeente? Waarom niet inleveren, zelf kopen en nooit meer met het CAK te maken hebben? Wmo geld kan maar eenmaal uitgegeven worden en onnodig iemand een scootmobiel verstrakken kost een ander een scootmobiel. Niet netjes.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

VioletPrue schreef:1. Beugels voor toilet etc. worden niet meer vergoed. heeft niets met nogelijk herstel te maken, die krijg niemand nog.
2. Wegens verkeerde berekeningen bij het CAK moeten alle eigen bijdragen in heel Nederland opnieuw berekend worden. Dit duurt achterlijk lang en zou niet moeten, maar **** happens.
3. Betalen moet u, u hoort te reserveren als u geen rekening krijgt. u weet dat u een betalingsverplichting heeft en roepen dat u dat uit principe niet wilt slaat nergens op.
4. Als u makkelijk een eigen scootmobiel kunt betalen, waarom dan een aanvragen bij de gemeente? Waarom niet inleveren, zelf kopen en nooit meer met het CAK te maken hebben? Wmo geld kan maar eenmaal uitgegeven worden en onnodig iemand een scootmobiel verstrakken kost een ander een scootmobiel. Niet netjes.
Over punt 3: Ik heb netjes aangegeven (en tijdig ook nog) dat ik vanaf september geen factuur meer kreeg van het CAK. Dat er bij de gemeente hier zo' n stelletje incompetente figuren de zaken niet op orde hebben of kunnen krijgen is mijn probleem niet. Tenslotte een gewaarschuwd mens telt voor 2 !!

Over punt 4: Ons inkomen is ruim 40 jaar lang plm bijstandsnorm geweest. Nooit hebben we vrijstelling voor wat dan ook gevraagd; nimmer hebben we langdurigheidstoeslag gevraagd terwijl we er wel recht op hadden. Over plm. 12 maanden moeten mijn vrouw en ik het samen doen van 1016 euro netto per maand en een eventuele aanvulling draaien we zelf voor op omdat we dit jaar eens een mazzeltje hadden. Tegen de tijd dat mijn vrouw ook aow krijgt zijn we vanaf nu gerekend 7 jaar verder. Een rekensommetje leert dat we 46500 euro van dat mazzeltje moeten opvreten. Iemand die dat soort mazzeltjes niet heeft gehad mag uit de staatsruif snoepen en nu zult u mij vertellen dat ik dus op niets recht zou mogen hebben ? Ik moet me nu echt inhouden om niet over mensen te beginnen die de laatste tijd uitsluitend uit de staatsruif snoepen zonder daar ooit wat voor gedaan te hebben.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door puma73 »

Tiidmasine schreef:
VioletPrue schreef:1. Beugels voor toilet etc. worden niet meer vergoed. heeft niets met nogelijk herstel te maken, die krijg niemand nog.
2. Wegens verkeerde berekeningen bij het CAK moeten alle eigen bijdragen in heel Nederland opnieuw berekend worden. Dit duurt achterlijk lang en zou niet moeten, maar **** happens.
3. Betalen moet u, u hoort te reserveren als u geen rekening krijgt. u weet dat u een betalingsverplichting heeft en roepen dat u dat uit principe niet wilt slaat nergens op.
4. Als u makkelijk een eigen scootmobiel kunt betalen, waarom dan een aanvragen bij de gemeente? Waarom niet inleveren, zelf kopen en nooit meer met het CAK te maken hebben? Wmo geld kan maar eenmaal uitgegeven worden en onnodig iemand een scootmobiel verstrakken kost een ander een scootmobiel. Niet netjes.
Over punt 3: Ik heb netjes aangegeven (en tijdig ook nog) dat ik vanaf september geen factuur meer kreeg van het CAK. Dat er bij de gemeente hier zo' n stelletje incompetente figuren de zaken niet op orde hebben of kunnen krijgen is mijn probleem niet. Tenslotte een gewaarschuwd mens telt voor 2 !!

Over punt 4: Ons inkomen is ruim 40 jaar lang plm bijstandsnorm geweest. Nooit hebben we vrijstelling voor wat dan ook gevraagd; nimmer hebben we langdurigheidstoeslag gevraagd terwijl we er wel recht op hadden. Over plm. 12 maanden moeten mijn vrouw en ik het samen doen van 1016 euro netto per maand en een eventuele aanvulling draaien we zelf voor op omdat we dit jaar eens een mazzeltje hadden. Tegen de tijd dat mijn vrouw ook aow krijgt zijn we vanaf nu gerekend 7 jaar verder. Een rekensommetje leert dat we 46500 euro van dat mazzeltje moeten opvreten. Iemand die dat soort mazzeltjes niet heeft gehad mag uit de staatsruif snoepen en nu zult u mij vertellen dat ik dus op niets recht zou mogen hebben ? Ik moet me nu echt inhouden om niet over mensen te beginnen die de laatste tijd uitsluitend uit de staatsruif snoepen zonder daar ooit wat voor gedaan te hebben.
Als het CAK niet meer incaseert, moet u bij het CAK zijn en niet bij de gemeente.

Dat u nooit ergens vrijstelling voor heeft gevraagd heeft niks met het onderwerp te maken. Bijdragen CAK moet iedereen betalen.

Het uit principe niet willen betalen maakt de weg vrij voor het volgende topic,"het CAK dreigt met een deurwaarder voor niet betaalde bijdragen".

Die principes van u zijn schijnprincipes gebaseerd op een verkeerde aanname en kletspraat over nooit aangevraagde vrijstellingen. Mensen die daar recht op hebben en niet aanvragen zijn namelijk een dief van hun eigen portemonee.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Gemeente is nonchalant met wmo voorziening

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tiidmasine schreef:
VioletPrue schreef:1. Beugels voor toilet etc. worden niet meer vergoed. heeft niets met mogelijk herstel te maken, die krijg niemand nog.
2. Wegens verkeerde berekeningen bij het CAK moeten alle eigen bijdragen in heel Nederland opnieuw berekend worden. Dit duurt achterlijk lang en zou niet moeten, maar **** happens.
3. Betalen moet u, u hoort te reserveren als u geen rekening krijgt. U weet dat u een betalingsverplichting heeft en roepen dat u dat uit principe niet wilt slaat nergens op.
4. Als u makkelijk een eigen scootmobiel kunt betalen, waarom dan een aanvragen bij de gemeente? Waarom niet inleveren, zelf kopen en nooit meer met het CAK te maken hebben? Wmo geld kan maar eenmaal uitgegeven worden en onnodig iemand een scootmobiel verstrakken kost een ander een scootmobiel. Niet netjes.
Over punt 3: Ik heb netjes aangegeven (en tijdig ook nog) dat ik vanaf september geen factuur meer kreeg van het CAK. Dat er bij de gemeente hier zo' n stelletje incompetente figuren de zaken niet op orde hebben of kunnen krijgen is mijn probleem niet. Tenslotte een gewaarschuwd mens telt voor 2 !!

Over punt 4: Ons inkomen is ruim 40 jaar lang plm bijstandsnorm geweest. Nooit hebben we vrijstelling voor wat dan ook gevraagd; nimmer hebben we langdurigheidstoeslag gevraagd terwijl we er wel recht op hadden. Over plm. 12 maanden moeten mijn vrouw en ik het samen doen van 1016 euro netto per maand en een eventuele aanvulling draaien we zelf voor op omdat we dit jaar eens een mazzeltje hadden. Tegen de tijd dat mijn vrouw ook aow krijgt zijn we vanaf nu gerekend 7 jaar verder. Een rekensommetje leert dat we 46500 euro van dat mazzeltje moeten opvreten. Iemand die dat soort mazzeltjes niet heeft gehad mag uit de staatsruif snoepen en nu zult u mij vertellen dat ik dus op niets recht zou mogen hebben ? Ik moet me nu echt inhouden om niet over mensen te beginnen die de laatste tijd uitsluitend uit de staatsruif snoepen zonder daar ooit wat voor gedaan te hebben.
Over punt 3: U weet dat u moet betalen en gaat dan roepen dat u vindt van niet. Ik zal het volgende maand eens proberen bij mijn kabelaar. Kijken wat zij zeggen als ze zijn uitgelachen. Het is vervelend dat het CAK er lang over doet. Ik heb pas vorige week mijn gecorrigeerde rekening over heel 2015 gekregen. Maar ik wist mijn periodebedrag al (u ook als het goed is, in de bijstand is dat nog geen € 19,40 per vier weken) en heb dit gereserveerd. U kunt schreeuwen tegen de gemeente, tegen het CAK of het Heilige Spaghettimonster, betalen moet u. En dat weet u. Om mensen bij de gemeente dan incompetent te noemen slaat al helemaal nergens op, het CAK doet de berekeningen en zij doen hier te lang over (dit komt overigens door verschillende soorten software van bijvoorbeeld thuiszorgorganisaties en het CAK. Dat correspondeert niet en moet dus allemaal handmatig uitgezocht worden). Aan mijn gemeente was door het CAK gemeld dat alle nieuwe rekeningen begin december bij de mensen thuis waren, ruim op tijd voor de inloopspreekuren van de gemeente over de rekeningen. Er kwam bijna niemand, want het CAK was weer eens te laat. Hier kan uw gemeente niets aan doen.
Over punt 4: Dat u nooit Langdurigheidstoeslag aan heeft gevraagd staat los van uw scootmobiel (en is nog eens dom ook, ik vraag het netjes elk jaar aan, zo kan ik een deel van mijn Eigen Risico in ieder geval betalen zonder te reserveren). U geeft hier zelf aan dat u zelf een scootmobiel kunt betalen. Waarom doet u dat dan niet? Ik zeg niet dat u op niets recht zou mogen hebben, dat maakt u er van. Maar als u zelf al die jaren de LDT niet nodig vond, waarom dit dan wel? Uw inkomen over 3 of 4 of 5 jaar staat daar ook los van, u heeft kennelijk een behoorlijk "mazzeltje" gehad. Koop er lekker een scootmobiel van, dan bent u van het CAK af. En u dan nog boos willen maken over "mensen die de laatste tijd uitsluitend uit de staatsruif snoepen". U rekent zichzelf hier niet toe? Als ik het goed begrijp hebben zowel uw vrouw als u een uitkering, Wmo hulpmiddelen, weigert uit principe te betalen voor iets dat betaald dient te worden en verwacht u ook nog kleine woonaanpassingen die niet meer vergoed worden vergoed te krijgen. Daar vind ík nu weer iets van. Als iemand die zelf uit de staatsruif graast.

Gesloten