LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Maffia

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

Gemeente Maffia

Ik en mijn vader gaan naar de gemeente om te vragen of hij achter zijn huis een Duivenhok mag plaatsten. mijn vader is zwaar overspannen en depressief dus eigelijk ernstig ziek.
Dus wij zijn bij de gemeente naar de juiste balie doorverwezen van bouw en woning toezicht
en leggen de situatie uit..
de vrouw achter de balie kon met ons meekijken op een computerscherm en vertelden dat we maar 1 vierkante meter nog mochten bebouwen achter het huis..
maar als we van de overkapping 11 meter vanaf zouden halen dan mochten wij een een hok van 12 vierkante meter plaatsen vergunningsvrij!!.. van het afbreken van de overkapping mochten wij volgens haar 2 jaar over doen.. wij hebben deze direct afgebroken..
dus wij hebben hier nog duidelijk gevraagd of wij hier een vergunning voor nodig is..
nee dat was niet nodig.. de vrouw vertelde ons als de buren wat er over zeggen dan maak ik wel gehakt van ze.. maar we moesten de buren wel er over inlichten.. en dat hebben we gedaan. Deze hadden in eerste instantie daar geen moeite mee.. tot dat het duivenhok er neer werdt gezet

de buren zijn naar de gemeente gegaan en hebben geklaagd ze dachten dat er een duiventil kwam te staan maar geen duivenhok.. hier zit wel een verschil in.. maar dit is wel duidelijk vertelt..

afijn mijn vader krijgt een dwangsom van de gemeente via een jurist opgelegd van 1500 euro per maand omdat hij daar illegaal een duivenhok had neergezet. Terwijl dit heel duidelijk gevraagd is tot 2x toe

Dus ik heb een brief naar de gemeente toegestuurd voor een gesprek..en die hebben we ook gehad en op zich was dat we een fijn gesprek met de wethouder. nu hebben ze in een brief ook toegegeven dat de vrouw die ons heeft ingelicht .. eigelijk niet op die plek had mogen zitten en ook niet bevoegd was om dit soort uitspaken te doen.. maar ja.. dit is wel gebeurd en wij hebben daar naar gehandeld.

Nu hebben wij niks fout gedaan en eigelijk gewoon meteen gedaan wat ze ons verteld hebben
mag de gemeente dan zomaar zeggen.. je kan het weer gaan afbreken. En je dwangsommen opleggen. Terwijl ze de fout toegeven dat zij een fout hebben gemaakt om daar achter de balie iemand te plaatsten die niet bevoegd is?!

nu hebben wij ongelofelijke kosten gemaakt voor het afbreken en verplaatsen en het bouwen van een duivenhok.. kan dit zomaar ?!

En dit is de korte versie.. mijn vader is op dat moment helemaal ingestort. Terwijl hij net zo lekker in zijn vel zat maar door het gekloot door de gemeente stortte zijn wereld weer in
het gaat nu wat beter weer met mijn vader .

maar... ik vind het maffia praktijken en het verhaal houd nog niet op.

tegenwoordig heb je bij de gemeente gewoon meteen met een jurist te maken..


gaarne reacties / hulp / advies
Laatst gewijzigd door RGV op 15 okt 2019 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RGV schreef:
15 okt 2019 21:35
Nu hebben ze in een brief ook toegegeven dat de vrouw die ons heeft ingelicht .. eigelijk niet op die plek had mogen zitten en ook niet bevoegd was om dit soort uitspaken te doen.. maar ja.. dit is wel gebeurd en wij hebben daar naar gehandeld.
Ik zou advies vragen van een advocaat of je de gemeente aansprakelijk kunt stellen voor de schade. Wat dit met de maffia te maken heeft snap ik niet echt, weinig maffia organisaties zouden u een brief geven waarin ze toegeven iets fout te hebben gedaan.

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

sylvesterb schreef:
15 okt 2019 21:46
RGV schreef:
15 okt 2019 21:35
Nu hebben ze in een brief ook toegegeven dat de vrouw die ons heeft ingelicht .. eigelijk niet op die plek had mogen zitten en ook niet bevoegd was om dit soort uitspaken te doen.. maar ja.. dit is wel gebeurd en wij hebben daar naar gehandeld.
Ik zou advies vragen van een advocaat of je de gemeente aansprakelijk kunt stellen voor de schade. Wat dit met de maffia te maken heeft snap ik niet echt, weinig maffia organisaties zouden u een brief geven waarin ze toegeven iets fout te hebben gedaan.
klopt ik denk dat dat ook niet zo slim was van de jurist maar wel eerlijk.. ik vind het oneerlijk dat mijn vader als ware de foute man is in het verhaal terwijl mijn vader alles heeft gedaan wat hem verteld is.. en dan komt de gemeente met dwangsommen etc.. alsof je iets ernstigs fout hebt gedaan terwijl het eigelijk andersom is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is jammer dat u die toezegging van die vrouw , die dus eigenlijk niet geautoriseerd was, niet zwart op wit heeft of vóór het rigoureus slopen van de overkapping niet het e.e.a heeft dubbel gecheckt.
En misschien een domme vraag : wat is het verschil tussen een duivenhok en een duiventil ?
En hadden de buren geen bezwaar gehad tegen een duiventil?
Had u hen van te voren wel goed ingelicht?
Maar wat nu?? Moet alles weer afgebroken worden dan?

Bij alles wat je aan-en bij bouwt zijn vergunningen nodig , dus vreemd dat deze vrouw zei dat het niét nodig was en u dat ook niet goed heeft onderzocht cq nagevraagd.
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 okt 2019 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
15 okt 2019 22:06
Het is jammer dat u die toezegging van die vrouw , die dus eigenlijk niet geautoriseerd was, niet zwart op wit heeft of vóór het rigoureus slopen van de overkapping niet het e.e.a heeft dubbel gecheckt.
En misschien een domme vraag : wat is het verschil tussen een duivenhok en een duiventil ?
En hadden de buren geen bezwaar gehad tegen een duiventil?
Had u hen van te voren wel goed ingelicht?
Maar wat nu?? Moet alles weer afgebroken worden dan?

Bij alles wat je aan-en bij bouwt zijn vergunningen nodig , dus vreemd dat deze vrouw zei dat het niét nodig was.
ja en de jurist van de gemeente heeft de fout ook toegegeven.. dat zij daar niet had mogen zitten.. maar je gaat naar de gemeente voor de juiste informatie.. om geen fouten te maken.. dat je wel het juiste doet.. en niet voor iemand die gewoon wat zegt
maar een duivenhok is in dit geval een hok met dakpannen van 6mx2m een duiventil is een hokje op een paal met daar een paar duiven in..
ja we hebben ze ingelicht.. alleen ze hadden daar een ander beeld bij..
en nu is het de vraag wat er gaat gebeuren het verhaal is nog niet over..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou thnx dat weet ik dan nu ook weer.
Tja dat is me nogal geen groot verschil zeg.
En u geloofde die vrouw die zei dat dat vergunningsvrij was?

Bij een dergelijke grote ingreep aan slopen en ( ver) bouwen had u dit beter zwart op wit moeten regelen.
Maar dat is achteraf gepraat.....wat gaan jullie nu doen?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door witte angora »

RGV schreef:
15 okt 2019 21:35
Gemeente Maffia

de vrouw vertelde ons als de buren wat er over zeggen dan maak ik wel gehakt van ze.. maar we moesten de buren wel er over inlichten.. en dat hebben we gedaan.
Klinkt inderdaad als maffia.

Het enige wat ik je kan adviseren is: leg een schadeclaim bij de gemeente neer. De gemeente heeft haar fout al toegegeven, dus dat is niet zo moeilijk meer.

Of had je gewild dat een duivenhok dat daar niet mag staan, zeker niet zonder een vergunning, waar bij de aanvraag de buren bezwaar kunnen aantekenen, alsnog een vergunning krijgt? Zonder de juiste procedure door te lopen? Dat gaat dus niet lukken, juist vanwege het bezwaar van de buren.

Net als in het andere topic krijg ik het idee dat je ook hier het onmogelijke eist.

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
15 okt 2019 22:17
Nou thnx dat weet ik dan nu ook weer.
Tja dat is me nogal geen groot verschil zeg.
En u geloofde die vrouw die zei dat dat vergunningsvrij was?

Bij een dergelijke grote ingreep aan slopen en ( ver) bouwen had u dit beter zwart op wit moeten regelen.
Maar dat is achteraf gepraat.....wat gaan jullie nu doen?
dat weten we nog niet..
we hebben wel zwart op wit dat ze toegeven dat ze fout zijn..
en met het hok valt het wel mee.. maar als het weg zou moeten vind ik gewoon dat de gemeente alle kosten mag gaan betalen..
dat zou ik op het minst eerlijk vinden.. de gemeente maakt toch ook de keus om daar mensen neer te zetten en die advies geven waar mensen ook naar handelen.. en het is niet zo dat dit niet op deze manier gebeurd .. voor veel dingen zijn geen vergunningen nodig.. het is geen aanbouw aan het huis he..

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

witte angora schreef:
15 okt 2019 22:24
RGV schreef:
15 okt 2019 21:35
Gemeente Maffia

de vrouw vertelde ons als de buren wat er over zeggen dan maak ik wel gehakt van ze.. maar we moesten de buren wel er over inlichten.. en dat hebben we gedaan.
Klinkt inderdaad als maffia.

Het enige wat ik je kan adviseren is: leg een schadeclaim bij de gemeente neer. De gemeente heeft haar fout al toegegeven, dus dat is niet zo moeilijk meer.

Of had je gewild dat een duivenhok dat daar niet mag staan, zeker niet zonder een vergunning, waar bij de aanvraag de buren bezwaar kunnen aantekenen, alsnog een vergunning krijgt? Zonder de juiste procedure door te lopen? Dat gaat dus niet lukken, juist vanwege het bezwaar van de buren.

Net als in het andere topic krijg ik het idee dat je ook hier het onmogelijke eist.
Dus als jij naar de gemeente gaat en je vraagt hoe je iets moet doen of mag doen.. en je wordt verkeerd ingelicht. dan eis ik het onmogelijke. ik vind dat vreemd.. de gemeente moet ons juist inlichten.. en als wij het aan de gemeente vragen dan moet de informatie juist zijn.. hoe moeten wij anders aan de informatie komen . elke gemeente heeft andere regels...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Die jurist heeft alleen toegegeven en erkend dat die vrouw niet bevoegd was om dat goed te vinden.
Daarin alleen ' erkennen ' zij hun fout , niet meer en niet minder.
En als zo.n vrouw dat gewoon even zo zegt impliceert dat niet gelijk dat het in orde is en dat je dus gelijk maar je gang mag gaan , zonder ook maar iets aan vergunningen of toestemming zwart op wit in handen te krijgen.
Daar zitten nogal wat haken en ogen aan en loopt over meerdere schijven en dat kost tijd.
Gelijk slopen en bouwen.....ik had het niet gedaan zonder iets officieels in handen te hebben.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door witte angora »

RGV schreef:
15 okt 2019 22:35
witte angora schreef:
15 okt 2019 22:24
RGV schreef:
15 okt 2019 21:35
Gemeente Maffia

de vrouw vertelde ons als de buren wat er over zeggen dan maak ik wel gehakt van ze.. maar we moesten de buren wel er over inlichten.. en dat hebben we gedaan.
Klinkt inderdaad als maffia.

Het enige wat ik je kan adviseren is: leg een schadeclaim bij de gemeente neer. De gemeente heeft haar fout al toegegeven, dus dat is niet zo moeilijk meer.

Of had je gewild dat een duivenhok dat daar niet mag staan, zeker niet zonder een vergunning, waar bij de aanvraag de buren bezwaar kunnen aantekenen, alsnog een vergunning krijgt? Zonder de juiste procedure door te lopen? Dat gaat dus niet lukken, juist vanwege het bezwaar van de buren.

Net als in het andere topic krijg ik het idee dat je ook hier het onmogelijke eist.
Dus als jij naar de gemeente gaat en je vraagt hoe je iets moet doen of mag doen.. en je wordt verkeerd ingelicht. dan eis ik het onmogelijke. ik vind dat vreemd.. de gemeente moet ons juist inlichten.. en als wij het aan de gemeente vragen dan moet de informatie juist zijn.. hoe moeten wij anders aan de informatie komen . elke gemeente heeft andere regels...
Je leest niet goed, of je leest bewust selectief, sorry. Je eist het onmogelijke omdat je min of meer wil dat het duivenhok tegen de regels in blijft staan. Het gegeven advies, een schadeclaim bij de gemeente neerleggen (dat is dus wel mogelijk) negeer je volledig. Ik ben er langzamerhand klaar mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Je kunt wel een schadeclaim bij de gemeente leggen maar voor wat?
Dat die vrouw daar niet op haar plek zat, dus maar wat zwetste ?
Dat hebben ze al erkend , zeg maar . Dat was ' een fout ' die ze toegegeven hebben.
Maar dan ga je daar toch niet alleen op die vrouw af ?
En de gemeente gaat over vergunningen , ik denk dat je zoiets ook schriftelijk moet aanvragen en niet bij eennof andere balie zo.n vraag neerleggen.
Je checkt toch 3 dubbel en wilt zwart op wit dat je een duivenhok mag bouwen ?
Je gaat toch niet gelijk je overkapping afbreken ?
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 okt 2019 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk aan een schadeclaim voor de kosten van het bouwen en afbreken van dat duivenhok. Immers, bij juiste informatie zou dat hok nooit gebouwd zijn.

Hoewel ik langzamerhand met de mogelijkheid rekening ga houden dat niet alleen de buren, maar ook de gemeente op het verkeerde been is gezet met die duiventil/dat duivenhok. Net als een eerder bericht van mij in dit topic, bewust of onbewust, verdraaid is, en het daardoor lijkt of ik iets heel anders geschreven heb dan dat ik daadwerkelijk heb geschreven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar zeg je zoiets : bij juiste informatie....
Ik weet niet beter of je vraagt dit soort dingen schriftelijk aan en gaat niet af op een of andere Miep die daar ' toevallig' zit en ook nog zegt dat ze " gehakt van de buren zou kunnen maken " :roll: .
Nee...Ts heeft n.m.m geen kans om schadevergoeding te krijgen....het is ook nog eens zijn woord tegen het woord van die vrouw.
Er is ook geen schriftelijke toestemming/ vergunning gegeven.

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
15 okt 2019 22:47
Je kunt wel een schadeclaim bij de gemeente leggen maar voor wat?
Dat die vrouw daar niet op haar plek zat, dus maar wat zwetste ?
Dat hebben ze al erkend , zeg maar . Dat was ' een fout ' die ze toegegeven hebben.
Maar dan ga je daar toch niet alleen op die vrouw af ?
En de gemeente gaat over vergunningen , ik denk dat je zoiets ook schriftelijk moet aanvragen en niet bij eennof andere balie zo.n vraag neerleggen.
Je checkt toch 3 dubbel en wilt zwart op wit dat je een duivenhok mag bouwen ?
Je gaat toch niet gelijk je overkapping afbreken ?
nou je gaat er toch vanuit als je bij het juiste adres bent bij de gemeente bij de balie bouw en omgevingsvergunning waar je een afspraak voor moet maken.. dat je daar juist wordt ingelicht tot 2x toe?! en dat je dan op de juiste plek zit? en ook door de juiste persoon.

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

witte angora schreef:
15 okt 2019 22:50
Ik denk aan een schadeclaim voor de kosten van het bouwen en afbreken van dat duivenhok. Immers, bij juiste informatie zou dat hok nooit gebouwd zijn.

Hoewel ik langzamerhand met de mogelijkheid rekening ga houden dat niet alleen de buren, maar ook de gemeente op het verkeerde been is gezet met die duiventil/dat duivenhok. Net als een eerder bericht van mij in dit topic, bewust of onbewust, verdraaid is, en het daardoor lijkt of ik iets heel anders geschreven heb dan dat ik daadwerkelijk heb geschreven.
er is duidelijk verteld 6 meter bij 2 meter duivenhok
een duiventil is een klein hokje op een hoge paar paal

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee , ik had zelf deze bouwvergunning schriftelijk aangevraagd en dus gewacht met slopen .
En dan wordt zo.n aanvraag openbaar en kan eenieder wel of geen bezwaar aantekenen. Ook de buren.
Het is niet niks 6 bij 2 meter ....dat is een behoorlijk bouwwerk.
Sorry , ik had het anders aangepakt.
Hartstikke spijtig zo en ik hoop er het beste van voor uw vader.

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
15 okt 2019 22:55
Daar zeg je zoiets : bij juiste informatie....
Ik weet niet beter of je vraagt dit soort dingen schriftelijk aan en gaat niet af op een of andere Miep die daar ' toevallig' zit en ook nog zegt dat ze " gehakt van de buren zou kunnen maken " :roll: .
Nee...Ts heeft n.m.m geen kans om schadevergoeding te krijgen....het is ook nog eens zijn woord tegen het woord van die vrouw.
Er is ook geen schriftelijke toestemming/ vergunning gegeven.
Maar ze hebben de fout toegegeven.. dat er iemand niet op de juiste plek zat en dat ze die informatie wel heeft gegeven.
maar dan is het wel illegaal wat wij gedaan hebben?! wij hebben gewoon gehandeld naar wat die ze ons vertelde
en je mag ook bepaalde dingen zonder vergunningen neerzetten..dat is weer per gemeente verschillend. je moet het vaak wel aangeven.. afijn.. daarvoor vraag je de informatie en wat je wel en niet mag

RGV
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2019 22:18

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door RGV »

moederslink schreef:
15 okt 2019 23:02
Nee , ik had zelf deze bouwvergunning schriftelijk aangevraagd en dus gewacht met slopen .
En dan wordt zo.n aanvraag openbaar en kan eenieder wel of geen bezwaar aantekenen. Ook de buren.
Het is niet niks 6 bij 2 meter ....dat is een behoorlijk bouwwerk.
Sorry , ik had het anders aangepakt.
Hartstikke spijtig zo en ik hoop er het beste van voor uw vader.
dank je wel
het is niet anders.. het is zo gelopen.. wij weten ook niet beter..
wij gaan er vanuit als je iets vraagt bij de gemeente en dan ook bij de juiste persoon op die afdeling dat je dan ook juist geïnformeerd wordt..

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Gemeente Maffia

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Om hoeveel duiven gaat het nu eigenlijk, 12 m2 daar gaan best wel een vracht in.
Die duiven maken best een pokken herrie hoor, zou mijn buurman niet wezen. Ik denk dat daar het balletje is gaan rollen.

Een paal met een hokje waar een duif z`n vleugels niet kan uitslaan, lijkt me voor niemand een probleem. Maar een guesthouse :o

Gesloten