LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GOIN' BETWEEN KRIJGT MEER DAN € 5.000,-- UITBETAALD

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Aafke Klopman
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 00:27

GOIN' BETWEEN KRIJGT MEER DAN € 5.000,-- UITBETAALD

Ongelezen bericht door Aafke Klopman »

Beste mensen,

Twee jaar duurde mijn traject bij het eenmansbedrijfje GOIN' BETWEEN. Slechts 1 maal is er voor mij bemiddeld, en dan alleen nog naar een onbetaalde werkervaringsplaats. Het UWV en GOIN' BETWEEN trachtten op een gegeven ogenblik mij te dwingen om de WSW in te gaan. Aanvankelijk startte ik de procedure op, maar toen ik informatie van insiders kreeg die mij ook waarschuwden: "Begin er niet aan, daarin word je niet gelukkig", heb ik de procedure gecancelled. In de eindrapporten van het UWV en GOIN' BETWEEN kwam te staan "dat dit een breekpunt was!" Het was zogenaamd vrijwillig, maar in werkelijkheid dwang!
Het was zogenaamd een IRO-traject, maar het stelde niets voor. Ik kreeg geen eigen budget en ik had niets over mijn eigen traject te zeggen. Voortdurend hield Willem Huisman, de directeur, mij voor: "Ze moeten jou niet bij het UWV, daarom investeren ze geen cent in jou".
Verder werd er in het traject niets gedaan om mijn situatie op de arbeidsmarkt te verbeteren. Het traject liep zonder baan en met grote conflicten af.

Een paar weken geleden stuurde ik de directie van het UWV een brief waarin ik om opheldering vroeg wat er met dat bedrag van € 5.000,-- was gebeurd. Antwoord van het UWV: "Wij hebben aan GOIN' BETWEEN een bedrag hoger dan € 5.000,-- uitbetaald!!" Ik was verbijsterd! Ik kreeg geen cent in handen, van het geld werden geen diensten voor mij ingekocht, maar de reïntegratiefunctionaris - of wat daarvoor door moet gaan - heeft een enorm bedrag opgestreken terwijl hij er niets voor heeft gedaan!

Nu het langer dan 5 jaar geleden is dat ik ben goedgekeurd val ik niet meer onder de afdeling Arbeidsgeschiktheid, maar onder de reïntegratiecoach. Ik sprak met haar een competentietest af. Deze heb ik verleden week afgelegd. Vanochtend had ik hierover een heel plezierig gesprek met de functionaris van het CWI. Hij adviseerde omscholing (Ik ben nu administratief-secretarieel medewerker, maar mijn arbeidsverleden is dusdanig dat ik niet tegen anderen in dit beroep kan concurreren) tot sociaal-juridisch dienstverlener. Maar de functionaris waarschuwde, dat het UWV hieraan waarschijnlijk niet zou beginnen, omdat ze heel moeilijk doen over (om)scholing. Mijn familie adviseerde om in dat geval een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman, dat het UWV bij voorbaat een advies van het CWI negeert.
Ook zei de CWI-functionaris dat hij de advisering richting WSW van het reïntegratiebedrijf en het UWV volkomen misplaatst vindt, dat hij mij absoluut niet arbeidsgehandicapt vindt, en dat het UWV en het RIB al HELEMAAL niet de WSW als dwangmiddel had mogen gebruiken, door te zeggen dat het een "breekpunt" was dat ik de procedure stopzette.

Het advies gaat naar de reïntegratiecoach, en nou hoop ik, dat het UWV ervoor openstaat. In het verleden was er nooit over omscholing te praten. Altijd bleven ze maar volhouden, dat ik best een administratieve baan kon vinden. Nou, dat blijkt wel, niet dus! Een enkele keer heb ik nog eens - zo eens op een jaar - een tijdelijk 1-klus-baantje, maar duurzame arbeid behaal ik niet met mijn arbeidsverleden.

De afdeling Arbeidsgeschiktheid is nog niet van mij af, dat ze zo'n exorbitant hoog bedrag hebben uitbetaald aan GOIN' BETWEEN! Ik heb me nu voorgenomen om de strijd tegen de afdeling AG tot het bittere eind door te zetten. :twisted:

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman.

Gesloten