LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help politie

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Help politie

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
19 jun 2020 13:02
Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Het is blijkbaar zo ongeloofwaardig voor een aantal mensen dat ze de schuld bij mij zoeken. Maar ik zat niet in een pooierbak of iets dergelijks, ik had een auto uit 2010 met 65pk. Auto was geleend en de eigenaar heeft geen "verleden". Ik gebruik geen drugs ook geen "verleden". Ik werd echt alleen maar gecontroleerd omdat mijn ouders niet in Nederland zijn geboren en ik in een straat (&dorp) reed waar alleen maar "witte" mensen wonen.

Ik kan bewijzen dat ik zonder reden ben staande gehouden (heb alles gefilmd), de meldkamer kan bewijzen dat mijn kenteken is gecontroleerd voordat ik ben staande gehouden, maar je kan natuurlijk niet bewijzen dat het door mijn afkomst komt.

Het is algemeen bekend dat de politie een racistische overheids intelling is, vraag het aan iemand met een niet-westerlijk uiterlijk en je krijgt dezelfde verhalen te horen, ontkennen is echt ongeloofwaardig.
U leent een auto, de politie controleert het kenteken en houdt u vervolgens aan "vanwege uw achternaam."
Maar hoe wisten die dienders dat u achter het stuur zat?
Die viel mij ook al op.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Help politie

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
19 jun 2020 09:27
tttlocke schreef:
19 jun 2020 09:12
moederslink schreef:
19 jun 2020 00:16
Het is op dit moment een hot item .
Het gebeurt, óók bij sollicitaties. Dat ontkennen is dikke onzin.
Ik vind het veel gevaarlijker om dit zonder bewijs te geloven.
Maar dat bewijs is er bij bosjes.
Als dat zo is, dan gebruiken we dat bewijs om het probleem in kaart te brengen, te definiëren wat het probleem precies is en vast te stellen hoe groot het probleem eigenlijk is. Als dat gebeurd is, kunnen we kijken wat aan het probleem kunnen doen. Dan is er we de grootst mogelijke kans bij te dragen aan oplossingen terwijl tegelijkertijd het risico geminimaliseerd wordt dat we middelen inzetten die erger zijn dan de kwaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help politie

Ongelezen bericht door moederslink »

Boycot, je verhaal vertoont nu ' kreukels ' , helaas , vwb de aanhouding en de controle vh kenteken op een niet Westerse naam , of de auto is ook van een niet Westerse kameraad of zo die in het " systeem " staat?
Het was dus niet jouw auto , je had de auto geleend. Waarom ze je hebben aangehouden is dus heel onduidelijk nu. En dan ook nog een speeksel -en alcoholtest ?
Dat de Hermandad etnisch profileert is bekend , maar dit topic roept nu vraagtekens op.
Misschien wil en kun je nog het eea toelichten?
Of je wilde alleen je frustraties kwijt 8) ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Help politie

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij heeft Boycot de Amerikaanse toestanden even geprojecteerd op zijn eigen geval, en er vervolgens van alles van gevonden, waar hij nu medestanders/bewijs voor zoekt. Ik neem dit niet meer zo serieus als ik het in Nederland aanwezige racisme overigens wél neem.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Help politie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Justmeagain schreef:
19 jun 2020 13:21
Iedereen met een migratie achtergrond of niet Hollandse naam mag alleen nog maar worden aangehouden als dat vtv in vijfvoud is aangevraagd.
Tot hoe ver moet die migratie achtergrond gaan? Mijn voorouders zijn een 300 jaar geleden naar Nederland gekomen. Ik heb nu een Hollandse naam, maar wel een migratie achtergrond. Nu hoor ik dus nergens bij en dat vind ik behoorlijk discriminerend.
Ander probleem, mijn overgrootmoeder (via de andere kant) zou eens vreemd gegaan zijn met een Engelsman, daar is mijn opa uit voortgekomen. Valt dat onder migratie achtergrond, ben je dan een buitenlander, of hoe moet ik dat zien?

Maar kan ik nu ook bij elke controle en staandehouding gaan roepen dat het discriminatie is omdat ik niet 100% Nederlands ben?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Help politie

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
19 jun 2020 14:08
Mijn voorouders zijn een 300 jaar geleden naar Nederland gekomen. Ik heb nu een Hollandse naam, maar wel een migratie achtergrond.
Toepasselijke nickname dan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help politie

Ongelezen bericht door moederslink »

Is een van je directe voorouders niet Nederlands dan ben je allochtoon .
Zo ook Máxima, maar ook WA , zijn vader was Duitser.

Maar wie van ons is wél zuiver Nederlands en tot hoever gaat dit dan? Dat weet ik niet exact.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
19 jun 2020 13:30
Moneyman schreef:
19 jun 2020 09:27
tttlocke schreef:
19 jun 2020 09:12
Ik vind het veel gevaarlijker om dit zonder bewijs te geloven.
Maar dat bewijs is er bij bosjes.
Als dat zo is, dan gebruiken we dat bewijs om het probleem in kaart te brengen, te definiëren wat het probleem precies is en vast te stellen hoe groot het probleem eigenlijk is. Als dat gebeurd is, kunnen we kijken wat aan het probleem kunnen doen. Dan is er we de grootst mogelijke kans bij te dragen aan oplossingen terwijl tegelijkertijd het risico geminimaliseerd wordt dat we middelen inzetten die erger zijn dan de kwaal.
Eh ja. Maar wat is je punt?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Help politie

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
19 jun 2020 14:29
tttlocke schreef:
19 jun 2020 13:30
Moneyman schreef:
19 jun 2020 09:27

Maar dat bewijs is er bij bosjes.
Als dat zo is, dan gebruiken we dat bewijs om het probleem in kaart te brengen, te definiëren wat het probleem precies is en vast te stellen hoe groot het probleem eigenlijk is. Als dat gebeurd is, kunnen we kijken wat aan het probleem kunnen doen. Dan is er we de grootst mogelijke kans bij te dragen aan oplossingen terwijl tegelijkertijd het risico geminimaliseerd wordt dat we middelen inzetten die erger zijn dan de kwaal.
Eh ja. Maar wat is je punt?
Dat het noodzakelijk is een (mogelijk) probleem te definiëren en consensus te zoeken om ook daadwerkelijk aan een oplossing te kunnen werken.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Help politie

Ongelezen bericht door pieterenien »

Ik wou dat er veel en veel meer werd gecontroleerd door de politie. Ook graag meer camera's waardoor het gemakkelijker wordt om criminelen en hufters in beeld te krijgen. Dit alles staat uiteraard los van afkomst, geloof, naam, ras, geaardheid enz. van de te controleren personen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Help politie

Ongelezen bericht door scontra »

Ik krijg stellig de indruk dat deze topicstarter van mening is dat alleen mensen van Noord-Europese (witjes genaamd) afkomst of zij die wereldwijd verblijven en met een dergelijke migratieachtergrond, zich schuldig (zouden) maken aan het 'discrimineren' van andere aardklootbewoners.

Nou mooi niet, want ieder mens heeft het van nature in zich om de ander achter te stellen te faveure van zichzelf en daar maakt helemaal niemand een uitzondering op, ook niet diegenen die heden ten dage menen ter demonstratie te moeten trekken om hun "onschuld" in deze te verkondigen, zij hebben allemaal 'boter op hun hoofd'.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Jablan »

@scontra: slachtofferrol als ecxuus? Bedoel je dat?

_____________


Met alles hiervoor nog een reden voor een controle.

Naam kentekenhouder klopt niet met het verwachte uiterlijk van de bestuurder. Kenteken op naam van een meneer, terwijl een mevrouw achter het stuur zit als voorbeeld. Of je bent uit Sri Lanka geadopteerd en je hebt een super Hollandse achternaam gekregen, ook dan duurt zo'n controle iets langer.

Alcohol- en speekseltest is meestal aan de hand van iemands adem of door traag reageren of door afwijkende pupillen. Hoe zit het met medicijnen, die de rijvaardigheid beïnvloeden?

Boycot
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:08

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Boycot »

Voor alle duidelijkheid ik weet dat verreweg de meeste agenten geen racist zijn. Het is echt de instellingen die racistisch is. En het ergste is dat we het hier hebben over een overheidsinstantie.

Als je mijn verhaal in twijfel wil trekken vind ik dat best maar onderzoek het dan wel onbevooroordeeld dan zal je toch echt tot de conclusie komen dat ik dit niet verzonnen kan hebben. Neem nou mijn eerste bericht, ziet dat eruit alsof ik dat zelf verzonnen heb (is een letterlijke kopie van de mail wissel).

Dus mijn vraag aan jullie, hoe is het mogelijk dat die auto niet op mijn naam staat en ik toch kan zeggen dat het om mijn naam gaat????

Overigens is het niet zo dat ik zeg dat ze mij persoonlijk wilden hebben, het was echt de niet-westerlijke naam die ze heeft doen beslissen om mij achterna te komen. Had het kenteken op Jansen gestaan hadden zij mij niet achterna gekomen.

En dit is niet de eerste keer, ik kan vele verhalen vertellen. Allemaal 100% waar maar waarschijnlijk zeer ongeloofwaardig voor veel mensen hier.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Help politie

Ongelezen bericht door tttlocke »

Boycot schreef:
18 jun 2020 23:32
Het kenteken van de auto staat op naam, dus nadat ze van de meldkamer door hadden gekregen dat ze die naam niet konden uitspreken werd de achtervolging ingezet.
Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
het was echt de niet-westerlijke naam die ze heeft doen beslissen om mij achterna te komen. Had het kenteken op Jansen gestaan hadden zij mij niet achterna gekomen.
Als u over die informatie beschikt, waarom speelt die dan geen enkele rol in uw klacht? Het lijkt me dat uw klacht juist daarover zou moeten gaan.
U kunt toch aangeven bij de politie dat u het belangrijk vind dat de politie zich aan regels houdt en zeker niet discrimineert en dat u aanwijzingen heeft dat discriminatie een rol speelde bij uw staande houding. Waarom legt u die informatie niet op tafel en noemt u niet het doel van uw klacht zoals de politie vraagt?
Ik heb u gevraagd wat het doel is van uw klacht, wat u met uw klacht wilt bereiken en wanneer u tevreden bent met de afhandeling van uw klacht.
Als je die vragen beantwoordt, laat je zien dat het je serieus is met het indienen van de klacht.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Help politie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Voor alle duidelijkheid ik weet dat verreweg de meeste agenten geen racist zijn. Het is echt de instellingen die racistisch is. En het ergste is dat we het hier hebben over een overheidsinstantie.
Welke instellingen zijn racistisch?
Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Als je mijn verhaal in twijfel wil trekken vind ik dat best maar onderzoek het dan wel onbevooroordeeld dan zal je toch echt tot de conclusie komen dat ik dit niet verzonnen kan hebben. Neem nou mijn eerste bericht, ziet dat eruit alsof ik dat zelf verzonnen heb (is een letterlijke kopie van de mail wissel).
U zorgt zelf voor die twijfel om steeds met een ander verhaal te komen. Het was uw auto met uw achternaam, toen ging het alleen om uw achternaam, later een geleende auto en nu de geleende auto met de achternaam van de eigenaar.
Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Dus mijn vraag aan jullie, hoe is het mogelijk dat die auto niet op mijn naam staat en ik toch kan zeggen dat het om mijn naam gaat????
Dat zou hooguit kunnen als de agenten u kennen. En dat is vaak geen goed teken. Maar als ze het kenteken opvragen en ze zien de naam van de eigenaar, dan kunnen ze niet ruiken dat u achter het stuur zit.
Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Overigens is het niet zo dat ik zeg dat ze mij persoonlijk wilden hebben, het was echt de niet-westerlijke naam die ze heeft doen beslissen om mij achterna te komen. Had het kenteken op Jansen gestaan hadden zij mij niet achterna gekomen.
Dus nu komt het door de achternaam van de eigenaar van de auto? Weet u het zelf nu nog waarom u met welke auto met welke naam aan de kant bent gezet?
Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
En dit is niet de eerste keer, ik kan vele verhalen vertellen. Allemaal 100% waar maar waarschijnlijk zeer ongeloofwaardig voor veel mensen hier.
Dat ligt er helemaal aan of u bij hetzelfde verhaal blijft.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Har45 »

Gezien de statistieken vind ik het allemaal niet vreemd dat de politie bepaalde groepen wat beter in de gaten houdt.
De politie blijft in iedergeval wel mijn beste vriend
CBS.jpg
(39.62 KiB) 410 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Voor alle duidelijkheid ik weet dat verreweg de meeste agenten geen racist zijn. Het is echt de instellingen die racistisch is.
Onzin. Instellingen zijn uiteraard nooit racistisch. Ménsen zijn mogelijk racistisch. Meer niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Help politie

Ongelezen bericht door berndv »

Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Als je mijn verhaal in twijfel wil trekken vind ik dat best maar onderzoek het dan wel onbevooroordeeld dan zal je toch echt tot de conclusie komen dat ik dit niet verzonnen kan hebben.
Dat zal allemaal best, maar die twijfel zaai je zelf door eerst te claimen dat de auto aan de kant is gezet omdat jij bent wie je bent, terwijl je later vertelt, dat je reed in een auto die niet van jou was.

Als je nu direct had verteld dat je in een geleende auto reed, die op naam staat van iemand met een niet-Nederlandse achternaam, had niemand (dat deel van) je verhaal in twijfel getrokken. En als er al een inconsistentie in je verhaal zit, is het gewoon lastig om de rest van je verhaal wel serieus te nemen
Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Overigens is het niet zo dat ik zeg dat ze mij persoonlijk wilden hebben, het was echt de niet-westerlijke naam die ze heeft doen beslissen om mij achterna te komen. Had het kenteken op Jansen gestaan hadden zij mij niet achterna gekomen.
nee, lijkt me ook logisch. Aangezien ze niet konden weten dat jij achter het stuur zat, sterker nog, ze verwachten iemand anders, want u had helemaal geen directe link met de eigenaar van de auto.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Help politie

Ongelezen bericht door kuklos »

Boycot schreef:
19 jun 2020 15:12
Dus mijn vraag aan jullie, hoe is het mogelijk dat die auto niet op mijn naam staat en ik toch kan zeggen dat het om mijn naam gaat????
Ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat jij een auto leent, en daarna wordt aangehouden vanwege jouw niet westerse naam.

Maar jij vraagt je nog steeds af waarom wij zo weinig waarde hechten aan die claim.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Help politie

Ongelezen bericht door berndv »

Boycot schreef:
18 jun 2020 22:42
De reden dat ik werd staande gehouden is puur omdat ik geen "westerlijke" naam heb.

Nadat wij elkaar passeerden hebben de agenten mijn kenteken gecontroleerd alles was goed behalve de naam als mijn kenteken op naam van een Nederlander had gestaan was ik niet staande gehouden.
Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Het is blijkbaar zo ongeloofwaardig voor een aantal mensen dat ze de schuld bij mij zoeken. Maar ik zat niet in een pooierbak of iets dergelijks, ik had een auto uit 2010 met 65pk. Auto was geleend en de eigenaar heeft geen "verleden". Ik gebruik geen drugs ook geen "verleden". Ik werd echt alleen maar gecontroleerd omdat mijn ouders niet in Nederland zijn geboren en ik in een straat (&dorp) reed waar alleen maar "witte" mensen wonen.


Als je net zo geloofwaardig bij de politie overkomt als hier, zul je nog wel veel vaker aangehouden worden. 1 tip. Verzin en verhaal, schrijf dit goed uit, en blijf hierbij. Dat werkt het beste als je andere voor de gek wilt houden. Meestal komen dit soort topics pas in het weekend, maar het lijkt alsof het weekendverlof vroeg was. Ik hoop dat je veel lol beleeft aan de reacties in dit topic, want ik kan je echt niet meer serieus nemen

Gesloten