LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het zal je maar gebeuren

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ijsselstein
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:23

het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door ijsselstein »

Justitie, Rechter en ook de advocaat spellen een spel.
Het spel heet, wat recht is maken wij krom dat spel en wordt gespeld als er schade is ontstaat door nalatigheid van de overheid zelf, dan trekt ze alles uit de kast om niet aansprakelijk te zijn, dat kost immers geld.
Waar ze goed in zijn is geld ontvangen en zeker niet ze moeten betalen.
Hoe de heren gezamenlijk een toch vrij eenvoudige zaak bewust ingewikkeld kunnen maken.

Mijn voorbeeld uit de praktijk hoe de overheid met zijn burgers omgaat een aantal vandalen gooien in de tunnelbuis van de coentunnel een brokijs boven op mijn auto deze is daardoor total-loss.
Hoe is het mogelijk dat een brokijs van 60 x 60 x 40 cm in de tunnelbuis terecht komt, na onderzoek in de tunnelbuis door de politie wordt geen ijsafzetting gevonden dan besluit de Politie en Rijkswaterstaat verder te onderzoeken en besluit men bovenop de tunnelbuis te gaan kijken.
En daar schikt men van de staat waarin het hekwerk zich bevind namelijk er staan nog wel palen maar het gaas is grotendeels verdwijnen.

En de politie spreekt zelfs zijn verbazing uit dat dit hekwerk zo slecht onderhouden is en ook door een medewerker van Rijkswaterstaat constateert de slechte staat van het hekwerk.
Voor de zekerheid volgende dag foto’s gemaakt van de staat waarin het hekwerk zich bovenop de tunnelbuis zich bevind zo van je weet maar nooit.
Maar nog denk je mijn schade opgelopen door met ontbreken van een deugdelijke beveiliging zal wel vergoed worden, nou nee Rijkswaterstaat wijst iedere verantwoordelijkheid af.
Men bouwt een heel verhaal dat er een km. verderop een bordje staan met verboden toegang en dus niemand het terrein mag betreden.

Het hek (bij het bordje verboden toegang) staat gewoon open en dat er een hondenclub op het zelfde terrein is gehuisvest vermeld men gemakshalve ook maar niet dat zou immers betekenen dat er een bord staat waar men zich niet aan hoeft te houden (tenzij er iets zou gebeuren dan kan men zich op dat bordje beroepen) zo staan er een aantal uitgebrande auto wraken langs de weg op het terrein en vertelt de politie dat zij in de middag werden opgeroepen dat er juicht op het terrein aan het donderjagen was.

Wat Rijkswaterstaat wel doet men vernieuwt als de donder het gehele hekwerk en produceert dan voor de rechter de foto’s daarvan.

Mijn gemaakte foto’s van de dag na het ongeval worden door de rechter afgedaan met, die kunt u wel 10 jaar geleden hebben gemaakt.

De rechter vraagt zich niet af als de beveiliging zo goed was als de getoonde foto’s van Rijkswaterstaat willen doen geloven hoe komt het dan dat een brokijs van 60 x 60 x 40 cm in de tunnelbuis gegooid kan worden.

Dat gooi je niet zomaar (gezien het gewicht daarvan) over een hek van 2 meter hoog dat ook nog 2 meter van de tunnelbuis afstaat ook bedenkt hij niet welk belang zou ik de eiser kunnen hebben om 10 jaar eerder foto’s te maken van een hekwerk.
Ik moet dus al 10 jaar vooruit geweten hebben dat vandalen een brokijs in de coentunnel zouden gooien en ik deze op mijn auto zou krijgen.
En zo krijgt Rijkswaterstaat gelijk en is niet verantwoordelijk voor de geleden schade en zo moet ik de eiser ook nog eens de proceskosten betalen zo gaat de overheid met zijn burgers om.

Wat recht is wordt onder het toeziende oog van een rechter krom gemaakt, dan maar in hoger beroep en daar is het argument de overheid heeft geen zorgplicht, kan het nog gekker en wat doet de advocaat die is zelfs niet aanwezig bij de zitting in Den Haag en heeft het dossier opgestuurd naar een collega in Den Haag.
Zaandam / Den Haag is schijnbaar een wereldreis of zou hij al geweten hebben wat de uitslag zou zijn hij laat het dus gewoon gebeuren en afhandelen door een confrère ( in normale mensentaal heet dat gewoon een collega) daarmee is de zaak afgedaan, nu alleen nog de rekeningen versturen zij allen moesten zich diep schamen.

De overheid liegt en bedriegt en rechters zitten te slapen, wat zou het niet eenvoudig zijn geweest om de bij het ongeval aanwezige agenten en de man van Rijkswaterstaat te laten getuigen, het ware beter die blinddoek van vrouwe Justitie haar kop af te trekken zou ze kunnen zien wat haar dienaren uitspoken.

Justitie heeft nu wel een afdeling die oude zaken onderzoekt om alsnog dader te vinden en te kunnen aanhouden dat zou men ook moeten instellen voor burgerzaken waarbij de burger is benadeeld door de overheid.
Eenvoudig zou zijn de datum van de rekening bij Rijkswaterstaat op te vragen en welke aannemer heeft wanneer de nieuwe hekken geplaatst.

Daaruit zou zonneklaar blijken welke foto’s wanneer gemaakt zijn.
Of zouden ze ook durven te antidateren, ja waarom ook niet volgens mij zouden ze ook dat durven als de overheid maar niet hoeft te betalen.

Het blijft tot de dag van vandaag onrecht (dit overheden spelletje speelde zich af in februari 1987) en dat maakt diepe krassen op iemands ziel.

Waarheidsvinding daar gaat het in de Rechtspraak toch om?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door caruso »

Gaap......ik rij elke dag door de Coentunnel, maar deze situatieschets ken ik nog niet!
Wat een flutverhaal....over iets van schijnbaar 20 jaar geleden?

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Waarheidsvinding daar gaat het in de Rechtspraak toch om?
Naar boven
Nee!!!

Rechtspraak is er om op basis van de wet een zo evenwichtig mogelijk oordeel te geven.

ijsselstein
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:23

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door ijsselstein »

Wat een flutantwoord.
Het ontgaat is je waarschijnlijk, dat onrecht, onrecht blijft al is dat nog zo lang geleden.
Als je morgen hetzelfde zou overkomen auto total-loss schade 6000 gl. knieen kapot glas in je gezicht dan hoop ik maar dat je ook zo zou reageren.
Dat jij dagelijks door de Coentunnel rijdt wie wil dat weten
Gaap en wat flutantwoord.
l

ijsselstein
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:23

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door ijsselstein »

Waar ik eerder antwoord zei m
had ik beter antwoorden kunnen zeggen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarheidsvinding daar gaat het in de Rechtspraak toch om?
Vaak is de waarheid niet meer te achterhalen. De rechter hakt dan een knoop door waarmee je verder kunt en moet, maar dat wil niet zeggen dan de waarheid gevonden is.

ijsselstein
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:23

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door ijsselstein »

Maar wat als men bewust de waarheid niet wenst te achterhalen, dat is wat er gebeurde.
Wat is er zo moeilijk er wordt vastgesteld dat er een brokijs is gegooit omdat het hekwerk is vergaan die dergelijke aties juist moet voorkomen maar dan komt Rijkswaterstaat met het argument maar er staat een bordje dus had men er niet mogen zijn.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Het ging erom wij zijn niet ingebreken zie het bordje een km verderop en derhalve niet schuldig dus hoeven we de opgelopen schade ook niet te vergoeden.
En daar ging het ze om en als de heren samenwerken blijf je als burger nergens maar het kan nog veel gekker de laatste uitzendeing van Rondom 10 kan jullie de ogen doen openen.
Waarbij mijn verhaal in het niet valt maar nietemin wel is overkomen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door caruso »

Je hebt het over iets dat zich in februari 1987 afspeelde, waar heb je al die tijd gezeten? Ergens op de hei om van je frustraties af te komen?

get a life!

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door ikmirjam »

vriendje van Toon??

ijsselstein
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:23

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door ijsselstein »

Aan Caruso,
dat was een goede zanger, maar jij zing erg vals is dat jou frustratie waarom neem je geen zanglessen en oefenen doe dat vooral op de hei dan hoort niemand dat kattengezang!!!!!!!

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Son of god »

Beste ijsselstein, u heeft nu een aantal reacties gekregen op u (zeer warrige) verhaal dat zich 20 jaar geleden haaft afgespeeld. Deze reacties zijn waarschijnlijk niet de reacties die u wilt lezen want er wordt nogal kortaf en bot op gereageerd.

Laat ik de vraag dan nogmaals stellen, wat wilt u bereiken met dit topic? Als u uw reactie in leesbaar nederlands wilt opschrijven ben ik u zeer dankbaar.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door caruso »

Ijsselstein: misschien ben ik wel net zo'n goede zanger, dat laat ik graag aan de deskundigen over!
Spreek je over 20 jaar.... en doe wat aan je Nederlands, gebruik eens punten, komma's, hoofdletters!
Veel succes met je warrige topics, want dit is niet de enige, toch?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Was dat verhaal met dat ijs niet veel korter terug..... Ik kan het mij nog erg goed herinneren namelijk.

Dit verhaal kan nog niet zolang geleden gebeurd zijn. Even googlen en het volgende komt op....


3 maart 2005
Coentunnel dicht vanwege ijspegels
Eén buis van de Coentunnel is rond 16.00 uur afgesloten voor al het verkeer omdat er grote ijspegels aan het plafond hangen. In de loop van de middag kwamen er steeds meer pegels naar beneden, waar automobilisten vervolgens zo van schrokken, dat er een gevaarlijke situatie ontstond. Het gaat om de buis van de Westhavens in de richting van Amsterdam Noord, voor kenners de 'binnenring' naar de A8. De politie heeft in overleg met Rijkswaterstaat besloten om de buis afgesloten te houden, en al het verkeer door één buis te leiden. Rijkswaterstaat zet een peilwagen met tekst in, waarop de automibilisten worden gewaarschuwd voor de vallende brokken ijs. Verwacht wordt dat er een behoorlijk file zal ontstaan, automobilisten wordt dan ook aangeraden een andere route te kiezen. [blikopnieuws.nl]

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door NAK »

vriendje van Toon??
Misschien......??????

Toon komt toch uit de buurt van Ysselsteyn (noord Limburg) :lol:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: het zal je maar gebeuren

Ongelezen bericht door caruso »

Snapte het ook al niet!
Zeker blond......

Gesloten