LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe kan dit in nederland ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
flycatcher
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 09:23

hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door flycatcher »

Ik ben eind augustus 2005 op staande voet ontslagen, dus geen inkomen meer.
De rechter moet nog de arbeids overeenkomst ontbinden, dus ergens anders werken mag ik nog niet. Sinds eind augustus 2005 ben ik bezig om geld te krijgen bij verschillende instanties. De WW (CWI) wacht de uitspraak van de rechter af. De sociale dienst wacht het rapport van het cwi af. Het rapport van het cwi is bijna af, ze wachten alleen nog maar op de uitspraak van de rechter. De sociale dienst wil wel een voorschot verstrekken, maar ik moest eerst mijn spaar beleggingen opmaken. Om te overleven heb ik dus mijn beleggingen, met zwaar verlies, afgekocht. Dit heeft ongeveer 1 maand salaris opgeleverd. Te eten en drinken heb ik al die tijd wel gehad, maar de schuld eisers staan inmiddels in rijen opgesteld.
Ik voel mij door alle instanties zwaar in de steek gelaten. er is niemand die mij kan vertellen waar ik moet wezen of wat ik nog kan doen.
Het enigste wat ik te horen krijg is dat als de rechter een gunstige uitspraak doet, ik nog achterstallig salaris krijg. maar daar heb ik NU toch niets aan ?
Er wordt gezegd dat er in nederland niemand helemaal zonder geld zit, maar ik kan helaas het tegendeel bewijzen.
Ik voel me gediscrimineerd door de nederlandse regering, de WW, het CWI en de Sociale Dienst.
Ik wordt aan alle kanten tegengewerkt en er is niemand die mij kan helpen.
Ik heb op 10 september een bliksem inslag in mijn PC , TV en DVD speler gekregen. De schade expert is pas op 24 oktober langs geweest. Uitbetaling van de schade wordt pas op 25 november verwacht.
Ik heb de verzekering proberen uit teleggen wat mijn probleem is en dat ik het geld heel erg hard nodig heb. De verzekering kon alleen voor mij toch geen uitzondering maken ? Nee hoor meneer, gewoon op uw beurt wachten.
flycatcher

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben eind augustus 2005 op staande voet ontslagen, dus geen inkomen meer.
De rechter moet nog de arbeids overeenkomst ontbinden,
Nog maar twee regels geschreven, en hier spreek je jezelf al tegen. Op staande voet ontslagen, dan is per direct je arbeidsovereenkomt over en uit. De werkgever betaalt je geen loon meer uit, en jij kunt een andere baan zoeken (en natuurlijk een uitkering aanvragen).

flycatcher
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 09:23

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door flycatcher »

op het moment dat je op staande voet wordt ontslagen dan ben je daar niet mee eens natuurlijk. je laat via een aangetekend schrijven je werkgever weten dat je het daar niet mee eens bent en dat je wat jouw betreft nog steeds in dienst bent. via de advocaat sommeer je je salaris en laat je de rechter de arbeidovereenkomst ontbinden. in afwachting van de uitspraak van de rechter mag je nog geen ander werk aanvaarden. als je het eens bent met het ontslag op staande voet dan verspeel je je recht op WW ( verwijtbaar gedrag) de soos geeft je dan wel wat geld, maar geeft je gelijk een boete omdat je niet tegen het ontslag bent in gegaan. Kortom; je moet er wel tegenin gaan !
Ik hoop dat dit de eerste 2 regels een beetje verklaart

Jane03
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:43

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door Jane03 »

ik wens je heel veel sterkte met je gevecht tegen de manier van werken bij de overheid en ik adviseer je om vooral door te gaan want in principe moet de Sociale Dienst natuurlijk of in de vorm van een lening of om niet betalen en er dient natuurlijk rekening gehouden te worden met het vrij te laten vermogen Misschien kun je nog advies inwinnen op de volgende site www.vragenforumbijstand.nl/index.html , op deze site kun je ook vragen stellen en die worden dan wel door medewerkers van een sociale dienst gegeven maar door reacties van andere mensen te lezen kom je ook een stukje verder.
Overigens heb ik in de jaren 70 in een zelfde situatie gezeten en toen stond er op een dag een stukje in de krant over mensen die in een woonwagen woonde en op de sociale dienst wat amok hadden gemaakt en toen door een maatschappelijk werker bijgestaan waren. Deze maatschappelijk werker meldde dat het ambtelijk wachten lang had geduurd ( 2 werkdagen) maar dat het probleem opgelost was.
Vervolgens ben ik ook gaan praten en heb gevraagd of het werkelijk sneller gaat als je met een dreigende houding komt of dat het de bedoeling is dat je de media inschakelt. Een week klater had ik mijn voorschot.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door SJZ »

in afwachting van de uitspraak van de rechter mag je nog geen ander werk aanvaarden
Volgens mij is er geen enkel wetsartikel dat het verbiedt nieuw werk te aanvaarden.

flycatcher
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 09:23

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door flycatcher »

Geplaatst op: 15 Nov 2005 17:04 Onderwerp:
Quote:
Volgens mij is er geen enkel wetsartikel dat het verbiedt nieuw werk te aanvaarden.

je kunt niet full time bij 2 werkgevers in dienst zijn

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Maar je bent toch ook niet meer in dienst bij die oude werkgever? Die heeft je op staande voet ontslagen.

flycatcher
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 09:23

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door flycatcher »

Ik heb hem, de dag nadat ik op staande voet ontslag kreeg, een aangetekend schrijven gestuurd waarin stond dat wat mij betreft ik nog steeds in dienst bij hem ben.
Deze brief is op advies van de advocaat geschreven.
Als je tussentijds een andere baan accepteerd , dan is er geen grond meer om het kort geding te houden.
Anders gezegd; op het moment dat je een andere baan neemt ga je accoord met het ontslag.
Ik ga op geen enkele manier accoord met het ontslag !

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik moet het in deze kwestie geheel eens zijn met flycatcher. Je kunt alleen een geding voeren op het moment dat je nog beschikbaar bent voor het werk. Als je ondertussen een andere baan accepteert geef je dus aan dat je het eens bent met het ontslag en vervalt de hele reden voor de rechtszaak. Niet echt slim om te doen dus.... Elke goede advocaat kan je dat vertellen.

Los daarvan is het natuurlijk verschrikkelijk dat je zolang aan het lijntje gehouden wordt door allerlei instanties.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja, leuk hoor, die Flycatcher schreef eerst dat hij op staande voet ontslagen was. Pas nu vertelt hij dat dat ontslag na een dag weer ingetrokken was. Dat wist ik natuurlijk niet.

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: hoe kan dit in nederland ?

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Ik heb hetzelfde meegemaakt afgelopen jaar. Ik werd ook op staande voet ontslagen, maar was het daar helemaal niet mee eens. Ben meteen naar het bureau voor rechtshulp gegaan, en de advocaat heeft direct bezwaar bij de werkgever gemaakt en geeist dat mijn contract gewoon door zou lopen, en ik aanspraak blijf maken op mijn salaris, en wel erbij vermeld dat ik beschikbaar ben en blijf voor meteen weer met de werkzaamheden te kunnen beginnen. Verder heeft de advocaat meteen een proces aangespannen tegen de werkgever. Die zitting was 3 maanden later en de rechter heeft het op staande voet ontslagen van tafel geveegd. Wel werd het kontrakt ontbonden dordat de werkrelatie verstoord was, maar heb wel nog 4 maanden salaris na betaald gekregen, én hield mijn recht op een ww uitkering.
Dus laat het er niet zomaar bij zitten en teken absoluut niks, al lijkt het nog zo onschuldig.

Gesloten