LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Voisin
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2009 12:58

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door Voisin »

Qui mal y pense :roll:

Verdien jij dat als monteurtje van PC's. Als je voor 50 euro een backup koopt van Acronis dan heb je geen simpel persoon nodig om je PC te herstellen :roll: En Kaspersky als Internet security.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

quantas01 schreef:
30 uur voorbereiding om les te geven
Moet je maar harder werken en niet zoveel vergaderen en koffiezuipen.

Wat mij betreft halveren ze het salaris van leraren maar eens of nog beter geef ze maar max 4 weken per jaar betaald vrij ipv een week of 14
Dacht jij dat ze in die 14 weken 'vrij' niet werken?
Wanneer denk je dat de lessen voorbereid worden?
Je wordt steeds korter door de bocht Bokito en dat komt je postings niet ten goede.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door quantas01 »

Je wordt steeds korter door de bocht Bokito en dat komt je postings niet ten goede.
Ik weet niet of je kunt lezen maar mijn forumnaam is quantas01 wie bokito is weet ik niet.
Dacht jij dat ze in die 14 weken 'vrij' niet werken?
Wanneer denk je dat de lessen voorbereid worden?
Dat denk ik niet dat weet ik wel zeker.
De lessen worden voorbereid voor de lessen want ze geven niet heel de dag les en al zeker niet in het voortgezet onderwijs.

Geen enkele leraar werkt 40 uur voor de klas, dus in de rest kan men voorbereiden.

Maar dan drinkt men liever koffie en vergaderd.
Verdien jij dat als monteurtje van PC's. Als je voor 50 euro een backup koopt van Acronis dan heb je geen simpel persoon nodig om je PC te herstellen :roll: En Kaspersky als Internet security.
Ik ben niet een monteurtje ik heb mijn eigen bedrijf knuppel.
Alleen er komt wel meer kijken dan een pc installeren das bijzaak.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door jor »

Als je meerdere mensen citeert is het wel zo netjes om even erbij te plaatsen van wie die Quote afkomt, of vraag ik nu teveel aan je?
quantas01 schreef.......Ik weet niet of je kunt lezen maar mijn forumnaam is quantas01 wie bokito is weet ik niet.
Is dat zo? bokito is iemand die precies hetzelfde woordgebruik had, precies hetzelfde werk/bedrijfje had,precies dezelfde botte manier van reageren had en na wat klachten verdween waarna jij verscheen. Toeval? zou kunnen maar je ziet dat meerdere bezoekers toch het idee hebben.http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... e&u=118552

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Als jullie nou samen iets uit te vechten hebben, ga samen stappen en wordt gruwelijk dronken samen, stelletje kleuters!

Het gaat hier om pesten en meer dan dat, is een kind treiteren en als ouder , mag je er niet maar zomaar ene onderhouwen!
Sterker, nog de scholen doen er nog aan mee ook!
Politie, wat en wie zijn dat?
Kom toch op zeg!
Ouders die naast hun werk nog kunnen opvoeden?
:?

Kinderen zijn nog minder waard dan honden, want 6 uur in een bench reageren wel mensen op!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Voisin schreef:Iedere maand krijg ik 3500 netto bijgeschreven op mijn rekening, leraar frans 25-uur per week lesgeven en 30 uur voorbereiding om les te geven. En ja je wordt bedreigd en soms moet je letterlijk knokken met dat gespuis. En toch vind ik het een leuk vak.

Ik dacht dat leraren en het onderwijs algemeen zo klaagden over hun salaris e.d.ik vindt dit buitensporig veel geld.....

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat is er buitensporig aan een salaris van zo'n 2500 euro netto op basis van een 40-urige werkweek?
Dat toegerekend op iemand die minimaal HBO- geschoold is...
Blijkbaar willen sommigen naar een communistisch systeem waarbij iedereen hetzelfde
verdient (ongeacht het werk dat je doet en welke opleiding je daarvoor genoten hebt) en moeten mensen niet meer uitgedaagd worden om hogerop te komen.. Waarom je
scholen voor een HBO of universiteitsopleiding als je
met een VMBO-diploma ook werk kan doen waar je precies evenveel mee verdient :?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Koesmurf is niet meer in beeld sinds 13 jan dit jaar....mogelijk is het probleempje al opgelost in rook. 8)

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door quantas01 »

Dat toegerekend op iemand die minimaal HBO- geschoold is...
Met het denk en rekenvermogen van een garnaal dan wel.
Het onderwijs in Nederland is niet zo goed, en leraren al helemaal niet.

Eerst eens presteren dan geld beuren, en ja 3500 netto voor 14 weken doorbetaalde vakantie en de rest van de vrije dagen nog vind ik persoonlijk veel voor 40 uur aanwezig zijn.

HBO is geen garantie voor geleerdheid of het vermogen iemand iets te leren.

Tegenwoordig valt er les na les uit omdat men weer moet vergaderen maar de leerlingen leren waarvoor ze komen is niet van toepassing vergeet 1 ding niet het schoolgeld is ook niet gratis.

In België heb je dit niet daar is het heel de dag school en geen lesuitval

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

quantas01 schreef:
Dat toegerekend op iemand die minimaal HBO- geschoold is...
Met het denk en rekenvermogen van een garnaal dan wel.
Het onderwijs in Nederland is niet zo goed, en leraren al helemaal niet.

Eerst eens presteren dan geld beuren, en ja 3500 netto voor 14 weken doorbetaalde vakantie en de rest van de vrije dagen nog vind ik persoonlijk veel voor 40 uur aanwezig zijn.

HBO is geen garantie voor geleerdheid of het vermogen iemand iets te leren.

Tegenwoordig valt er les na les uit omdat men weer moet vergaderen maar de leerlingen leren waarvoor ze komen is niet van toepassing vergeet 1 ding niet het schoolgeld is ook niet gratis.

In België heb je dit niet daar is het heel de dag school en geen lesuitval
Ik kan hieruit opmaken dat je zelf geen HBO hebt genoten. HBO is erop gericht een bepaalde manier van verantwoordelijkheid en een bepaalde denkwijze aan te meten. Natuurlijk zijn de extra vakken handig en leer je daar wel iets van, maar in de praktijk heb je daar veel minder aan.
Ben je in het bezit van een HBO papiertje, dan weet je werkgever ongeveer wat voor vlees hij in de kuip heeft. Natuurlijk zitten er overal rotte appels tussen, maar in principe kun je een bepaalde manier van werken en denken aan.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Met het denk en rekenvermogen van een garnaal dan wel.
En dat zegt iemand die zo'n tekst aflevert, met een dergelijk gebruik van interpunctie ?
HBO is geen garantie voor geleerdheid of het vermogen iemand iets te leren.
Een HBO-diploma geeft aan dat de afgestudeerde voldoet aan de eisen die we gesteld hebben aan iemand die de opleiding voltooid.. Als je het daar niet mee eens bent, moet je de eisen bijstellen, niet het salaris korten.
Tegenwoordig valt er les na les uit omdat men weer moet vergaderen
Wat heeft dat met het salaris te maken ? Ook bij een vergadering is een docent aan het werk. Daarnaast ken ik weinig docenten die liever vergaderen dan lesgeven.. Sterker nog, dit is andersom.. Niet echt een reden om het salaris te hoog te vinden dus.. Zorg maar dat ze daadwerkelijk les kunnen geven.
vergeet 1 ding niet het schoolgeld is ook niet gratis
Totaal geen relevantie t.o.v. het salaris van een docent.. De hoogte wordt niet bepaald a.d.h.v. de hoogte van het schoolgeld.
In België heb je dit niet daar is het heel de dag school en geen lesuitval
En Belgie levert betere studenten op ? Of heeft dat er toch niets mee te maken ?
Je hebt wel een linkje die dit ondersteunt toch ?

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ik kan hieruit opmaken dat je zelf geen HBO hebt genoten. HBO is erop gericht een bepaalde manier van verantwoordelijkheid en een bepaalde denkwijze aan te meten. Natuurlijk zijn de extra vakken handig en leer je daar wel iets van, maar in de praktijk heb je daar veel minder aan.
Ben je in het bezit van een HBO papiertje, dan weet je werkgever ongeveer wat voor vlees hij in de kuip heeft. Natuurlijk zitten er overal rotte appels tussen, maar in principe kun je een bepaalde manier van werken en denken aan.

Helaas voor jou heb ik wel HBO gedaan maar als ik het denkwerk van sommige zie vraag ik me toch werkelijk af waar ze dat geleerd hebben.

Maar nogmaals HBO is geen garantie dat iemand wat kan, en gezien de slechte omstandigheden van het onderwijs in NL bewijst dit het maar weer eens.

Als ik uitga van de uren van mijn dochter momenteel d.m.v. les uitval omdat de leraren weer vergaderen of een uitje hebben zakt mijn broek toch werkelijk waar af.

Officiële tijden:

ma 8.30-16.20 werkelijke tijd ivm lesuitval 10.20 t/m 12.30
di 8.30-16.20 werkelijke tijd heel de dag maar vrij
wo 10.20-15.00 werkelijke tijd ivm lesuitval 10.20 t/m 12.30
do 8.30-13.30 werkelijke tijd ivm lesuitval 8.30 t/m 10.30
ma 8.30-14.00 werkelijke tijd heel de dag weer vrij

En dan vind men het gek dat HBO'ers ook gewoon geen les kunnen geven die hebben immers zelf niks geleerd
Wat heeft dat met het salaris te maken ? Ook bij een vergadering is een docent aan het werk. Daarnaast ken ik weinig docenten die liever vergaderen dan lesgeven.. Sterker nog, dit is andersom.. Niet echt een reden om het salaris te hoog te vinden dus.. Zorg maar dat ze daadwerkelijk les kunnen geven.
Hun werk is leerlingen KENNIS bij brengen niet vergaderen dat doen ze maar na hun lestijd.
Het type leraar dat ik ken kan alleen maar klagen dat ze te weinig beuren nou laat ik netjes zijn met zo'n salaris en wat je moet doen beur je gewoonweg veel te veel ipv te weinig.
Een HBO-diploma geeft aan dat de afgestudeerde voldoet aan de eisen die we gesteld hebben aan iemand die de opleiding voltooid.. Als je het daar niet mee eens bent, moet je de eisen bijstellen, niet het salaris korten
Waarom niet het is in de meeste bedrijven toch echt nog wel zo eerst presteren dan pas een salaris wat er gangbaar is.
In jouw ogen is dus HBO meteen de volle mep zonder presteren.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hun werk is leerlingen KENNIS bij brengen niet vergaderen dat doen ze maar na hun lestijd.
Vergaderingen worden niet ingepland door docenten maar door hun managers, directeuren en roostermakers... Het is dus onderdeel van het werk.. Niet meedoen heet werkweigering...
Het type leraar dat ik ken kan alleen maar klagen dat ze te weinig beuren nou laat ik netjes zijn met zo'n salaris en wat je moet doen beur je gewoonweg veel te veel ipv te weinig.
Dat geeft vooral aan hoe weinig kennis je hebt van de agenda van een docent.. Dat je werkelijk geen enkele kennis hebt van wat ze moeten doen en hoe hun salaris daarmee in verhouding staan.. Dat ze niet te klagen hebben is ook duidelijk.. Maar jij weet werkelijk niet waar je over praat.
Waarom niet het is in de meeste bedrijven toch echt nog wel zo eerst presteren dan pas een salaris wat er gangbaar is.
Volgens mij moeten bedrijven zich ook aan CAO's houden.. Bij niet presteren kan je op z'n hoogst iemand ontslaan, niet korten op het salaris... Daar komt bij dat het salaris mede bepaalt wordt door hoeveel werknemers er beschikbaar zijn om de vacatures op te vullen.. Zijn er velen beschikbaar, dan kan het salaris omlaag.. Zijn er te weinig, dan moet het salaris omhoog om de beschikbare vacatures op te vullen ( aantrekkelijk maken van het beroep )..
Tja en laten we momenteel nog steeds een lerarenTEKORT hebben..
Zou dat niet een van de oorzaken zijn van het vele uitval ??? ( gebrek aan opvang )...

Zou ik vooral korten en minder betalen.. Denk dat dat toch zeker wel meer en betere docenten op gaat leveren :evil:

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door quantas01 »

Uitval van leraren is gewoonweg te wijten aan een paar oorzaken.

Oa:

Geen enkel benul wat lesgeven nu eigenlijk is
Geen enkel overwicht op klassen
Directie die geen enkel benul heeft van lesgeven
Leraren recht van school voor de klas zonder enige ervaring
Veel te hoge verwachtingen van de leraar oa salaris etc.
Vergaderingen worden niet ingepland door docenten maar door hun managers, directeuren en roostermakers... Het is dus onderdeel van het werk.. Niet meedoen heet werkweigering...
Ik denk bijna dat je of leraar bent of in ieder geval op school werkt.
Maar ik kom in mijn klantenkring regelmatig leraren tegen en die klagen allemaal, op de vraag waarom men geen andere baan zoekt dan is het antwoord ik ben gek, dan heb ik maar 4 weken per jaar vakantie ipv 14 a 15

Maar dan wel klagen over het salaris, wat erg ruim is voor de tijd dat men daadwerkelijk werkt.

En dan maar klagen bij de overheid dat ze het zo slecht hebben, zorg eerst maar eens dat je les geeft ipv deze les uitvallen dan mag je klagen.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door tufima »

Compleet off-topic mensen!

TS is reeds lang uit beeld in dit draadje.
Er worden nu alleen maar persoonlijke vetes uitgevochten.

Start anders een nieuw draadje om te discussieren over het onderwijs....

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door wevera »

In een reactie van 4 december vermeldt een persoon, met de aanduiding Voisin, dat hij als docent frans elke maand € 3500 netto op zijn bankrekening krijgt bijgeschreven.
Dit bedrag kan niet afkomstig zijn van zijn onderwijssalaris.

Ondergetekende is 34 jaar werkzaam geweest in het onderwijs. De eerste 3 jaar in het Havo/atheneum en vervolgens 31 jaar in het MBO. Als pro-hosser, eerste graads bevoegd, ben ik altijd uitbetaald geweest in de hoogste onderwijs-salarisschaal. Dat is de schaal 12, na de Hos-nota de Lcd-schaal 12. Bruto is dat € 4400. Netto heb ik nooit meer ontvangen dan € 2482 per maand. Door een belasting-teruggave i.v.m een hypotheek op mijn woonhuis kun je daarbij € 300 per maand bijtellen dat wordt dan € 2782.

Recentelijk geniet ik een FPU-uitkering. Mijn functie als docent is overgenomen door een oud-leerlinge die in schaal 7 is begonnen, netto €1600-1700 per maand, met uitzicht op maximumschaal 10, netto ongeveer € 2100 per maand.

Als iemand netto € 3500 verdient, als loontrekker, dan is het brutoloon ongeveer € 6000 per maand. Dus bruto per jaar € 72000. Dat kan als je in schaal 15/16 zit. Dat kan in het onderwijs alleen als je coordinerend-manager bent, lokatiedirecteur of toegetreden bent tot een CVB (college van bestuur).

Er zijn voorzitters van CVB's van onderwijsinstellingen die bereid zijn ver te gaan in het verhogen van hun salaris. Er zijn er die boven de Balkenende-norm zitten. Zij kunnen dit doen, binnen de budget-financiering, door onderwijskrachten te benoemen in de functieschaal van "instructeur". Dit is in het MBO momenteel zelfs schering en inslag. Daar hoort de salarisschaal 4 bij, netto € 1300- 1400 per maand. Op die manier blijft er veel geld over voor de top-salarissen voor bestuurders.

De vraag is waarom gaat ene Voisin zover om zijn onzin te verkopen.

Met vriendelijke groet, A.Wever

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

@wevera,

Als je goed leest, dan zie je dat voisin afgerekend wordt op 55 uur werk en daar die 3500 netto voor krijgt..
Omgerekend naar een 40-urige werkweek is dat: 2500 euro netto...
Laat dat nu precies het bedrag zijn dat jij noemt:
Netto heb ik nooit meer ontvangen dan € 2482 per maand.
Zo raar is dit bedrag dus niet...

Hoe iemand het voor elkaar krijgt om 55 uur te werken is een ander verhaal..
Daar moet een constructie achter zitten, daar geen enkele CAO bij 1 werkgever dit toe zal staan.. Welke constructie dit echter is, wordt niet vermeld.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

angel1978 schreef:@wevera,

Als je goed leest, dan zie je dat voisin afgerekend wordt op 55 uur werk en daar die 3500 netto voor krijgt..
Omgerekend naar een 40-urige werkweek is dat: 2500 euro netto...
Laat dat nu precies het bedrag zijn dat jij noemt:
Netto heb ik nooit meer ontvangen dan € 2482 per maand.
Zo raar is dit bedrag dus niet...

Hoe iemand het voor elkaar krijgt om 55 uur te werken is een ander verhaal..
Daar moet een constructie achter zitten, daar geen enkele CAO bij 1 werkgever dit toe zal staan.. Welke constructie dit echter is, wordt niet vermeld.
OF hij kletst uit zijn nek. Ik ga voor het 2de. Je krijgt geen contract voor 55 uur.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je krijgt geen contract voor 55 uur.
Volgens mij kan jij dat vanaf dit forum onmogelijk vaststellen..
Wat ik uit de beschikbare gegevens kan halen is, dat een netto loon van 3500 over een 55-urige werkweek geen overmatig salaris is, t.o.v. een 40-urige aanstelling.

De rest is puur giswerk, daar er niet meer informatie beschikbaar is ( er staat bijvoorbeeld ook nergens dat dit van 1 werkgever afkomstig is ).

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: ik ben bereid ver te gaan als dit niet ophoud!!!!!!!

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

angel1978 schreef:
Je krijgt geen contract voor 55 uur.
Volgens mij kan jij dat vanaf dit forum onmogelijk vaststellen..
Wat ik uit de beschikbare gegevens kan halen is, dat een netto loon van 3500 over een 55-urige werkweek geen overmatig salaris is, t.o.v. een 40-urige aanstelling.

De rest is puur giswerk, daar er niet meer informatie beschikbaar is ( er staat bijvoorbeeld ook nergens dat dit van 1 werkgever afkomstig is ).
Je mag in Nederland, als het om een langere periode gaat, maximaal 48 uur per week werken. Dit is wettelijk geregeld. Contracten van 55 uur mogen dus niet vergeven worden. Er mag wel 55 uur per week gewerkt worden (zelfs 60) maar dan geld dit voor een periode van 4 weken.

Gesloten