LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inloggen DigID werkt niet, nieuw ww werkt ook niet

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Dick-K

Re: Inloggen DigID werkt niet, nieuw ww werkt ook niet

Ongelezen bericht door Dick-K »

Ik heb hetzelfde probleem. Je ontvangt de herstelcode, loopt enthousiast naar je pc (ik kan er eindelijk weer in), typt tweemaal het nieuwe wachtwoord in dat voldoet aan de eisen, Digid bevestigt dat je wachtwoord is gewijzigd. En het werkt niet. Wat mij ergert is dat het systeem direct meldt dat je driemaal achter elkaar met foutieve gegevens probeerde binnen te komen; dus al zou je de eerste keer een typfoutje maken, je krijgt niet eens de kans om het nogmaals te proberen. Ja, vijftien minuten later - met hetzelfde resultaat: 3x een fout gemaakt.

Ik heb onlangs voor de tweede maal in korte tijd een nieuwe herstelcode aangevraagd en gekregen en kan er nog steeds niet in. De telefonische helpdesk gaat er vanuit dat jij toch degene bent die een fout hebt gemaakt. Op het gegeven hierboven - meteen de melding '3x fout' - gaan ze helemaal niet in. Er zit dus personeel aan de telefoon dat onvoldoende kennis van zaken heeft en ook niet waarschuwt dat er een actuele storing is. De bal wordt bij de gebruiker gelegd. Dat is kwalijk, want Digid is een vorm van gedwongen winkelnering. Zonder Digid dien je de belastingaangifte niet of te laat in, en dat kan je een boete kosten.

Ik kreeg in het telefonisch contact het advies om een nieuwe Digid aan te vragen. Ook dat vind ik een principieel foute benadering. Men wil mij het probleem laten omzeilen in plaats van het systeem eens goed binnenste buiten te keren. Gezien het aantal klachten over Digid is het evident dat de fouten niet alleen bij de eindgebruikers zitten. Bovendien heb ik een voor mij logische gebruikersnaam en heb geen zin in een andere.

Silliej

Ongelezen bericht door Silliej »

Ook ik ben het er mee eens dat het compleet onlogisch is om een nieuwe DigiD aan te maken. Hiermee omzeil je het probleem, en los je het niet op.

Ik heb een nieuwe (2de) herstelcode aangevraagd en daarmee werkte het wel.

Succes nog!

Pantertje NL

Ongelezen bericht door Pantertje NL »

Ik ondervind de bovenstaande problemen met DigiD tot het frustrerende aan toe!! Je gaat onderhand denken dat je gek wordt!!! :evil: :twisted: :cry: Irritant!!!!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit zou misschien wel eens mee kunnen spelen :

http://www.nu.nl/internet/3412994/digid ... anval.html

Dick-K

Nee. De problemen deden zich al voor voordat ING werd aangevallen (en die werd eerder aangevallen dan DigiD).
bprosman schreef:Dit zou misschien wel eens mee kunnen spelen :

http://www.nu.nl/internet/3412994/digid ... anval.html

marijkevandel84

Ongelezen bericht door marijkevandel84 »

Ik ervaar hetzelfde probleem. "Je zal toch ergens een foutje gemaakt hebben"...
De gebruikersnaam heb ik een printscreen van gemaakt en na controle (aldus hier reeds genoemd) bleek deze correct.
Het wachtwoord is een voor mij bekend wachtwoord en heb ik 2 x in moeten voeren en direct in een document gezet. Werkt dus gewoon niet!
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik deze ellende heb. Kan me herinneren eerder ook al 3 x een nieuwe digid te hebben aangevraagd.
De aanhouder wint! Ik ga door met digideees aanvragen totdat er geen gebruikersnamen meer beschikbaar zijn voor de overheid!!
:p

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

De aanhouder wint! Ik ga door met digideees aanvragen totdat er geen gebruikersnamen meer beschikbaar zijn voor de overheid!!
Veel plezier, dan is er nog veel werk aan de winkel. Grapje.

Ook iedere keer dit gedaan?

Het lukt me niet meer in te loggen, hoe kan dat?
U heeft uw DigiD niet geactiveerd. Activeer eerst uw DigiD met de activeringscode die u per brief hebt ontvangen.
Andere optie, gebruik een ander internetprogram, bv. Firefox.
Al bij iemand anders op de pc geprobeerd?

ben boelsma12

Ongelezen bericht door ben boelsma12 »

Ik wil graag de hbo studie van mijn dochter betalen. Daarvoor heb ik tegenwoordig DigiD nodig. Maar ik kan niet inloggen bij digiD want de eisen voor het wachtwoord blijken te zijn gewijzigd. Na de herstelcode te hebben ontvangen heb ik het wachtwoord gewijzigd, maar kan ik nog steeds niet inloggen. Als ik bel met DigiD kan ik niet worden geholpen door de vriendelijke dames. Wel krijg ik het advies dan contact op te nemen met DUO waarna een "kastje muur verhaal" begint; DigiD bellen>Duo bellen>Hogeschool Leiden bellen>digiD bellen>Duo bellen.....enz.. Ik moet telkens weer een nieuwe herstelcode aanvragen, is het eindantwoord van DigiD, maar inloggen lukt nooit, en toch ben ik 100 procentjes zeker dat ikzelf geen fouten maak.
Niemand kan mij helpen, maar ik wel wel graag de studie voor mijn dochter betalen. Bij de Hogeschool Leiden mag ik zelfs niet contant komen betalen, ik moet dat via DigiD doen. Mag ik dan niet betalen?? Als ik ten einde raad nog een keer bel met DigiD en vraag of ik een leidinggevende aan de lijn kan krijgen, voor nadere uitleg, wordt dat echter halsstarrig door de dame in kwestie geweigerd. De leidinggevende zal u precies hetzelfde vertellen is het antwoord.
DigiD is wettelijk niet verplicht wordt er verteld, maar toch ben ik ervan afhankelijk. Het regent klachten op internet over inlogproblemen met digid, toch is er niemand die verantwoordelijkheid durft te nemen, en daar baal ik wel van. Mijn dochter die graag verder wil studeren vraagt mij of alles inmiddels geregeld is, maar ik hou haar nog even aan het lijntje....Desnoods ga ik straks met een pak geld onder mijn arm naar de Hogeschool Leiden toe om er alsnog voor te kunnen zorgen dat mijn dochter kan studeren. Of zou dat niet kunnen, zal ik het via DigiD moeten doen?? Rustig blijven Ben......geduld....recht zal geschieden. DigiD is een "wollig instituut" een "hol vat". De vriendelijke dames die er werken adviseer ik zinvoller werk te gaan doen!

eleven

Gewoon een nieuwe DigID aanvragen, dan ben je van de ellende verlost.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

nevermind schreef:En als de gebruikersnaam fout is, heb je niets aan nieuwe WW.
Dan meteen een nieuwe DigiD aanvragen, met een andere gebruikersnaam. :wink:
Als de gebruikersnaam fout is zou de herstelcode niet moeten werken. Althans dat is het idee...Dus als de herstelcode wordt geaccpeteerd (en dat is zo want anders krijg je geen mogelijkheid tot aanpassen wachtwoord) dan moet de gebruikersnaam goed zijn.

Kan het niet zijn dat TS zit te stuntelen met zijn caps-lock of shift of zo?

Dick-K

eleven schreef:Gewoon een nieuwe DigID aanvragen, dan ben je van de ellende verlost.
Ik heb op dit forum al ingebracht dat ik die benadering principieel fout vind. I rest my case.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Gewoon een nieuwe DigID aanvragen, dan ben je van de ellende verlost.
Dat heeft hij al gedaan. Werkt niet. Moet dus iets zijn bij hem op de computer, of digid heeft een hekel aan hem :lol:

eleven

olaf79 schreef:
Dat heeft hij al gedaan. Werkt niet. Moet dus iets zijn bij hem op de computer, of digid heeft een hekel aan hem :lol:
Hij heeft een herstelcode aangevraagd, maar geen nieuwe DigID.

Edwindegroot

Ongelezen bericht door Edwindegroot »

Net als menig ander heb ik hetzelfde probleem.
Ik ben ook erg nauwkeurig te werk gegaan. Met de hand opgeschreven. Foto van gemaakt. Digitaal genoteerd. Genoeg ervaring met computers en wachtwoorden.

sterker nog: ik krijg een activeringscode per brief binnen.
Bij het activeren hiervan gebruik ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Dit werkt. Stap 2 is de activeringscode. HOPPA: account geactiveerd.

he he eindelijk nu ff inloggen. Zelfde gebruikersnaam, wachtwoord.. nee joh combinatie klopt niet.
Gewoon 5x hetzelfde cyclusje doorlopen want ik maak natuurlijk een fout.
Ik kreeg wel het verzoek van de gemeente om dezelfde week nog aanvraag ouderlijk gezag te doen via Digid.
Wordt lastig.

Digid vriendin werkt echter prima.

eleven

Edwindegroot schreef:Net als menig ander heb ik hetzelfde probleem.
Ik ben ook erg nauwkeurig te werk gegaan. Met de hand opgeschreven. Foto van gemaakt. Digitaal genoteerd. Genoeg ervaring met computers en wachtwoorden.

sterker nog: ik krijg een activeringscode per brief binnen.
Bij het activeren hiervan gebruik ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Dit werkt. Stap 2 is de activeringscode. HOPPA: account geactiveerd.

he he eindelijk nu ff inloggen. Zelfde gebruikersnaam, wachtwoord.. nee joh combinatie klopt niet.
Gewoon 5x hetzelfde cyclusje doorlopen want ik maak natuurlijk een fout.
Ik kreeg wel het verzoek van de gemeente om dezelfde week nog aanvraag ouderlijk gezag te doen via Digid.
Wordt lastig.

Digid vriendin werkt echter prima.
Op dezelfde computer?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien sprake van dubbele inlognamen/ inlogcodes in digi-d?

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Om met Digid bij DUO in te loggen heeft u ook een SMS-code nodig. Mogelijk gaat u hierbij in de fout.
Is het telefoonnummer van uw dochter bekend bij DUO?
Probeer anders eens in te loggen op de site van mijn toeslagen. Hierbij is geen SMS code nodig.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _toeslagen

Succes.

Doetie25

Ongelezen bericht door Doetie25 »

Zojuist met de Digid gebeld, daar ik tot 3 x toe een nieuwe herstelcode aan moest vragen en dus mijn belastingaangifte dus niet op tijd de deur uit krijg. Ik werk vanuit mijn werk juist met digid aanvragen dus weet als geen ander hoe dit werkt. Vandaag mijn derde herstelcode ontvangen en blij dat ik m nu weer aan kon passen: wat schetst mijn verbazing: eerste keer akkoord, hij was gewijzigd! Hoera!
Maar na nóg een keer inloggen wederom hetzelfde liedje: foutmelding tot 3 x toe. een kwartier wachten. Enz, enz enz.
Gebeld met ene mevr Habida, die mij doodleuk vertelde dat ík dus weer iets fout deed, en ik wederom maar weer een nieuwe aan moest vragen. Mevrouw 4 x uitgelegd hoe het is gegaan maar ze was niet bij machte mij het goed uit te leggen of een oplossing te bieden. Zelf kennelijk niet goed ingewerkt.
Gezegd dat ik een collega wilde spreken maar zelfs dat kon ze nog niet regelen.
Opnieuw gebeld en een mevrouw Jacoba gesproken die mij zonder moeite uit kon leggen welke wegen ik moest bewandelen om hem aan te passen. En dit werkte, terwijl ik haar aan de lijn had. Perfect dus!
Mevr Jacoba verteld dat ik een klacht tegen haar collega ging indienen omdat dit alles behalve kennis en klantvriendelijkheid is.
Ben niet gauw boos, maar hier werd mn bloed onder de nagels vandaan gehaald. Ook door de minachting dat de klant het domweg niet goed doet.
Oeffff, ik heb gesproken. :)

Gesloten