LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inschrijfadres, mag dat??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Een hele goede vriendin van mij gaat scheiden, haar man koopt het huis, zoals we allemaal weten (zie diverse topics) krijgt ze geen urgentie, het gaat zeker een paar jaar duren voordat ze een huis kan huren.

Maar ze is niet bij de pakken neer gaan zitten ze heeft een chalet gevonden op een vakantiepark en is daar heel blij mee, haar twee kids ook want er wonen best veel gezinnen met kinderen en het is een leuk park. So far so good..

Haar probleem is inschrijven, haar ouders wonen in aanleunwoning, ze heeft geen zussen of broers en ik kan het niet want ik huur particulier en in mijn contract staat dat max 4 personen ingeschreven mogen worden.

Nu wordt er op marktplaats door diverse bedrijfjes inschrijf adres aangeboden voor 75 tot 150 per maand, dit heeft ze er voor over (ze werkt gelukkig gewoon) maar ik vraag me ag mag dit überhaupt wel, is dit legaal, kan ze in de problemen komen, stel dat er iets raars op gebeurt op dat adres....

Wat zou een alternatief kunnen zijn? Ze heeft zelf echt geen bekenden bij wie het kan, dat hebben we allemaal na gelopen, Je moet je inschrijven toch?

Ik heb haar verteld dat ik graag op dit forum kijk en dat ik hier eens voor zou leggen...

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door sjohie »

Lijkt me niet, met dat soort inschrijvingen wordt fraude nogal in de hand gewerkt. Voor je het weet gaan een stel nigerianen er met haar NAW gegevens, en wat ze nog meer uit haar geopende post kunnen vissen, vandoor.

Maar als ze zomaar 150e/maand kan missen hiervoor, kan ze toch ook particulier iets huren lijkt me?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door ciske »

Voor marktplaats zou ik toch opletten, je weet nooit of alles klopt.
Ik hoop dat je hier goed advies krijgt want ik weet het niet, sorry.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door witte angora »

Postadres bij het Leger des Heils of iets dergelijks? Is dat geen optie?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door electomonteur »

als je post adres moet hebben kan je ook postbus nemen
kennis heeft dat ook gedaan toen deze door zijn ex uit huis werd gemikt en op campping ging wonen waar hij niet mocht in schrijven

moet volgens mij ook kunnen

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door oktober64 »

woont uw kennis op een park waar niet permanent gewoond mag worden ? als dit zo is dan heeft uw kennis een adres nodig om ingeschreven te worden bij de gemeente, dit word dan heel moeilijk een postbus voldoet niet, leger des heils voldoet dan ook niet.

mijn schoonouders zitten in hetzelfde schuitje , kunnen geen woning krijgen wonen illegaal en staan nergens ingeschreven. en ook al de bovenstaande optie geprobeerd

maar als er wel perminent op dit vakantie park gewoond mag worden dan kan uw kennis zich daar in de gemeente gewoon inschrijven en park adres en huisje nummer gewoon als postadres gebruiken

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door nevermind »

Een hele goede vriendin van mij gaat scheiden,
Wat is, als zij bij jouw adres wordt ingeschreven?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:
Een hele goede vriendin van mij gaat scheiden,
Wat is, als zij bij jouw adres wordt ingeschreven?
ik kan het niet want ik huur particulier en in mijn contract staat dat max 4 personen ingeschreven mogen worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door tenormin »

leojes30, dat is toch gemakkelijk na te gaan. Uw vriendin heeft toch een chalet gehuurd, daarbij zijn de campingregels en als daar in staat dat er permanent gewoond mag worden (wat tegenwoordig meer en meer het geval is) is het adres van de camping voldoende. Zelfs post mag en kan daar geleverd worden, Camping huppeldeflup, t.a.v. ...., bij de eigenaar/beheerder kan post worden opgehaald. Wij hadden op camping een hele "muur" met eigen brievenbussen, dat werd NIET door PostNl daar bezorgd maar de beheerder deedt dat in de bussen. Een adres "kopen" op Marktplaats zou het allerlaatste zijn wat ik zou doen. Of gewoon inderdaad een Postbus nummer "kopen". En als permanent niet is toegestaan, is dat redelijk gemakkelijk op te lossen: je afmelden voor 3 á 4 weken vakantie is ook een optie. Kan dan misschien vakantie "vieren"bij U?

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Op veel parken mag je officieel niet permanent wonen, dat is gemaximeerd op 11 maanden per jaar. Je kunt je op een adres dat niet bestemd is voor permanente bewoning ook niet inschrijven in de GBA. Je kan wel een postbus opgeven als postadres maar niet als vestigingsadres.
Als de kennis zich uitschrijft van haar oude adres (kan ze daar niet gewoon ingeschreven blijven staan?) en geen nieuw adres opgeeft, komt ze in het register van personen zonder vaste verblijfplaats. Op zich geen probleem maar als je een paspoort nodig hebt of je rijbewijs moet vernieuwen heb je wel een probleem, dat lukt niet zonder vestigingsadres.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Heel erg bedankt voor jullie reacties :D

Het is een camping waar je niet permanent mag wonen, 3 weken per jaar gaat ie dicht in februari , dat lost ze verder zelf op.

Het chaletje heeft ze voor heel weinig geld kunnen overnemen van een familielid die het niet meer wilde hebben, dus ze betaald alleen Sta geld ik geloof 2300 per jaar verdeeld in 8 of 10 termijnen, dus vandaar dat ze de 150 per maand kan missen, particuliere huur vind je echt niet onder de 650 , dus dat gaat niet lukken, het wonen is ook het probleem niet ze heeft het prima naar haar zin en het is daar hartstikke knus en gezellig.....

Het gaat echt puur om het inschrijven, en volgens mij is dan een postadres toch niet genoeg ook niet ivm kinderbijslag en weet ik wat voor andere instanties, of wel ?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Frantic2 »

gebeurt hier ook veel, mensen blijven meestal op oude adres ingeschreven staan.

Maar waarom vraagt ze niet hoe anderen dit hebben opgelost?

p.s. voor 150 euro mag ze zich op mijn adres laten inschrijven.... wat een geld wordt daarvoor gevraagd! Blijft natuurlijk wel fraude.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja de andere hebben toch allemaal een familie lid of kennis maar dat is natuurlijk makkelijker als je
alleen of met tweeën bent, en vrouw met twee kids is moeilijker....

Ingeschreven blijven bij haar ex man kan niet, de woning is nu van hem en hij heeft al een nieuwe vriendin.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:Ingeschreven blijven bij haar ex man kan niet, de woning is nu van hem en hij heeft al een nieuwe vriendin.
Eerlijk gezegd zie ik daar nog niet zo 123 een argument in waarom ze er niet ingeschreven zou kunnen blijven. Want waarom zou ze dan niet hier ingeschreven kunnen blijven maar wel bij "anderen" via marktplaats? Ik kan me wel voorstellen dat het niet wenselijk is, maar dat is wat anders.

Eerlijk gezegd zou ik op zo'n markplaats oplossing niet ingaan. Ik weet nog niet precies wat het is, maar ik zou het zeker niet doen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Je kan ook beetje burgelijke ongehoorzaamheid vertonen en toch laten inschrijven bij je.

Ken wel paar mensen welke door omstandigheden dit tijdelijk hebben gedaan, en geen haan welke rnaar kraait. En zolang je geen ophef erover maakt komt een woningbouw er ook niet achter.
Als argument werd gebruikt dat alleen als postadres werd gebruikt, de persoon in kwestie woonde er niet.

Maar tis aan jou natuurlijk.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door manondoris »

is het niet mogelijk om een tijdje gewoon bij haar ex ingeschreven te blijven staan ?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Emmy het is helaas hij die dit niet wil, niet zij en het huis is van hem dus tja....
En ergens kan ik dat ook wel begrijpen van hem.

En , nee ik ga het zelf echt niet doen, ik huur niet van de woningbouw maar particulier, gewoon echt een particulier persoon die een huis verhuurd ( dus geen projectontwikkelaar of zo iets), als die man daar achter zou komen, zou hij moeilijk kunnen doen he, staat in mijn huurcontract wat we zelf ondertekend hebben....

Maar als ik het goed begrijp is het dus fraude, dat dacht ik zelf ook al hoor. Maar het zijn echt bedrijfjes he die dit doen, dan denk je toch van misschien mag het toch wel.

Eigenlijk is het wel jammer he, dan heb je eens een gescheiden vrouw die geen hulp nodig heeft, die genoegen neemt met wat ze nu kan krijgen, die netjes werkt en zichzelf en de kids kan onderhouden en dan loop je hier weer tegen aan. Maar ja zo zijn er zoveel dingen natuurlijk...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, Leojes30, eigenlijk heel krom. Is er iemand wel in staat om zijn/haar eigen broek op te houden, zit je weer met de wetgeving in de knoop. Op zo'n manier zou je fraude in de hand werken. Heeft die gemeente waar dat chalet staat ook geen oplossing voor haar? Of, heel misschien zou je vriendin eens kunnen vragen aan het Juridisch Loket over of er misschien een gaatje in de wet zit wat ze eventueel wel zou kunnen doen. Ik roep maar wat, in die zin: uiteindelijk zijn daar juristen waar je gratis een advies/vraag mag stellen. Ze kan eens kijken en/of bellen.
http://www.juridischloket.nl
Niet geschoten is altijd mis.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Bedankt Tenormin voor de tip...

inderdaad het voelt oneerlijk, maar ik snap ook wel dat zoiets fraude in de hand werkt

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Inschrijfadres, mag dat??

Ongelezen bericht door nevermind »

staat in mijn huurcontract wat we zelf ondertekend hebben..
Dat je niet met meer dan 4 personen mag wonen!
Ik denk, dat er niet staat geen postadres.
Uit ervaring heb ik al vaker meegemaakt, dat personen zich voorwerpen (geen illegale) hebben laten sturen naar een adres hier in Nederland, omdat de verzendkosten in hun eigen land veel te hoog zijn.
Dit is geen fraude!

Gesloten