LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inwoners in rij voor 1,31 euro

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@angel,
Inderdaad, dat bedoel ik ook aan te geven dat er dan aan heel veel dingen geen geld meer wordt uitgegeven dat wel nuttig is, daarom lijkt het me ook niet realistisch voor elke uitgave de bevolking te laten meepraten.

@ruud,
Ik denk dat er ook veel mensen zullen zijn die wel even verder nadenken. Ik geloof er niet in dat heel Nederland gaat stemmen op een partij met ideeën welke onmogelijk haalbaar zijn.

Een volksraadpleging over allerlei onderwerpen bij de normale stemmenronde betekent dat het hollen en stilstaan is. 4 jaar lang kan er niets tot weinig gebeuren omdat het eerst allemaal voorgelegd moet worden. Daarna vallen tientallen beslissingen ineens. Bovendien wordt even gaan stemmen dan een dagtaak en de vraag is of mensen dan over alles even goed nadenken of gewoon wat invullen. Bij de verkiezingen stemmen op bepaalde partijen betekent dat er ook gekozen wordt voor bepaalde gedachtengangen en ideologieën, daardoor wordt de volksvertegenwoordiging een bepaalde beslissingsmacht gegeven vanuit hun eigen achterban. Het is dan eigenlijk dubbelop om nog eens te gaan stemmen over al deze onderwerpen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door ruud_a »

In de praktijk is dit gelukkig wat lastiger..

je moet minimaal 50% van de stemmen zien te krijgen ( lastig in een partijenstelsel als in nederland ).. Er even vanuit gaand dat 50% genoeg is in de 2e kamer.. Wellicht dat dit voor belastingen anders is.

Dan moet je het daar doorheen zien te krijgen. Dan moet het nog door de 1e kamer heen ( dat lukt je niet meteen, want daar heb je dan nog geen meerderheid ).. En dan is het ook nog voorbij de koningin zijn geweest...

Oftewel, dan lukt je niet zomaar..

Zeker niet, als je partijprogramma 1 punt bevat in een land als Nederland ( en gelukkig maar )[/quote]

zeg je hiermee dan niet dat het met dat doemscenario wel mee zal vallen?
per slot van rekening zijn die tweede kamer eerste kamer en koninging maar een kwestie van maximaal zo'n 4 jaar

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door angel1978 »

ruud_a schreef:zeg je hiermee dan niet dat het met dat doemscenario wel mee zal vallen?
per slot van rekening zijn die tweede kamer eerste kamer en koninging maar een kwestie van maximaal zo'n 4 jaar
Nee, daarmee zeg ik dat je 1-idee-partij stelsel niet werkt..

Dat staat los van referenda.. Of wil je de uitkomst van een referendum helemaal niet beslissend laten zijn ? Als het eerst nog door de kamer moet is het dat namelijk.. Dan komt er helemaal niemand meer stemmen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Eenvoudige volksraadplegingen zouden wel makkelijker moeten kunnen.
Een algemene site daarvoor inrichten, inloggen met digid en stemmen maar.

Maar goed dit zal ook niet alle problemen oplossen. Mensen met een huurwoning roepen hypotheekrente aftrek direct helemaal afschaffen en mensen met een koopwoning roepen huurtoeslag afschaffen. Mensen zonder jonge kinderen roepen kinderopvangtoeslag afschaffen en mensen met roepen nee dat moet omhoog. En dan ?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door ruud_a »

sorry hoor maar ik ga voor iets te eten zorgen later lees ik jullie wel weer

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kweenie »

bprosman schreef: Volgens mij is de Nachtwacht al aardig afbetaald en heeft Rembrandt daar nooit echt subsidie voor gehad. Die kon aardig in zijn eigen inkoment voorzien.
Het rijksmuseum werkt trouwens al met (grote) sponsors.
Ja, niets mis met sponsors, maar het Rijksmuseum ontvangt ook miljoenen subsidies om het tentoongestelde werk op niveau te houden.
bprosman schreef:
Dan zou geen enkel podium het risico kunnen nemen om bijvoorbeeld een nieuwe Tiësto of Armin van Buuren een podium te geven.
Ook die hebben in het clubcircuit en door een kunstvorm te leveren die een groot publiek aantrekt hun eigen podium ontwikkeld, zonder subsidie.
Denk je dat dat clubcircuit geen steun krijgt? Dat is nu juist wat ik bedoel, het gaat er niet om dat artiesten zelf fiks betaald zouden moeten worden, het gaat er om dat er de goede omstandigheden worden geschapen om tot bloei te kunnen komen. Dat podia niet zo veel kosten hebben, dat ze alleen kunnen overleven door gevestigde namen te laten zien.
Chocomelk schreef:Persoonlijk vind ik bijna alle kunstwerken weggegooid geld omdat
ik er gewoon niet van hou maar dat is dus een persoonlijk iets.
Jou redenering is dus: ik hou ergens niet van, DUS het is weggegooid geld. Dat vind ik een zeer bekrompen houding. Er zijn genoeg zaken waar ik niet van houd of waar ik persoonlijk geen belang bij heb. Maar dan vind ik het nog geen weggegooid geld. Ik vind dat een beschaafde samenleving een bepaald, breed, aanbod aan zaken zou moeten faciliteren. Ook zaken waar misschien niet iedereen op zit te wachten.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door CSM »

Over (kuch) kunst gesproken, kunnen we in ieder geval per direct onze deelname aan het Europees Songfestival stopzetten? Bespaart zowel belastinggeld als plaatsvervangende schaamte.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kweenie »

CSM schreef:Over (kuch) kunst gesproken, kunnen we in ieder geval per direct onze deelname aan het Europees Songfestival stopzetten? Bespaart zowel belastinggeld als plaatsvervangende schaamte.
We kunnen ook eens een keer een kansrijk liedje insturen. En hopen dat dat dan níet vals wordt gezongen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door ruud_a »

angel1978 schreef:
ik ga er niet van uit dat alles wordt voorgelegd aan de bevolking
ah ok.. maar waarom het ene wel en het andere niet ?
Dat klinkt als willekeur... De straatstenen niet, maar de voetbalvereniging wel ?
Of alleen de kunst ? Of is dat wellicht ook niet belangrijk genoeg ? of ?...

mmm
er worden wel regelmatig referenda gehouden en voor zover ik weet kan er ook vanuit de bevolking om een referendum worden gevraagd
net zoals dat hier in Nederland ook gewoon kan.. Het is niet eens zo lastig..
Toch gebeurt het niet zoveel ... Wellicht toch te weinig interesse bij mensen om een referendum ?
een referendum kan ook in nederland worden aangevraagd
we hebben zelfs een keer een referendum over europa gehad
gezien het resultaat van dit referendum is het niet verbazingwekkend dat dit referendum weinig populair is
de bevolking stemde weg wat de regering wilde
dus de regering wil geen referendum meer
de regering lapte later de uitslag van het refrendum aan hun laars, dus de bevolking hoeft ook niet zo nodig een referendum meer
het is hooguit nog iets waarmee je druk uit kunt oefenen op de regering
ik denk dan wel dat het dan zeer snel wordt afgeschaft


overigens lopen de diverse antwoorden van en op diverse personen wat door elkaar, wat het allemaal wat onoverzichtelijk maakt
laten we ons beperken tot de kunst en ons eens afvragen wat kunst is [in mijn ogen een vloer van pindakaas in ieder geval niet] , waarom iets dan wel kunst zou moeten zijn en in hoeverre een samenleving daar aan mee zou moeten doen middels gemeenschapsgeld
de meeste argumenten om er geld aan uit te geven lijken te bestaan uit:
1 kunst als investering en
2 andere zaken worden ook gefinancierd met gemeenschapsgeld

laat ik met mijn voorstel van kunst geven
kunst is voor mij persoonlijk iets wat ik mooi vind om te horen of te zien misschien zelfs wel te voelen te horen of te ruiken zonder dat de kunstenaar daar een mooi verhaal bij vertelt wat het voor zou moeten stellen
die beleving is uiteraard persoonlijk en zal dus ook wel wat verschillende soorten kunst opleveren[/color]
ps die pindakaas vind ik misschien wel lekker als het die ouderwetse met een laagje olie erop is [en wil ik hem in aanmerking nemen voor de classificatie kunst], maar niet als ik hem van de vloer moet likken

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kweenie »

ruud_a schreef: kunst is voor mij persoonlijk iets wat ik mooi vind om te horen of te zien misschien zelfs wel te voelen te horen of te ruiken zonder dat de kunstenaar daar een mooi verhaal bij vertelt wat het voor zou moeten stellen
die beleving is uiteraard persoonlijk en zal dus ook wel wat verschillende soorten kunst opleveren
Daar zit hem nu het grote probleem. Wat de een mooi, interessant of prikkelend vindt, zal de ander misschien niet 'begrijpen' en overbodig of geldverspilling vinden.

Bovendien is de context van een kunstwerk soms ook juist onderdeel van dat kunstwerk. Denk alleen maar aan een van de beroemde werken van Margritte, waarop hij 'Ceci n'est pas une pipe.' heeft gezet. Juist de tekst erbij kan je dus aan het denken zetten of kan een werk zijn betekenis geven.

Maar we dwalen af, het ging er vooral om dat die kunstbeleving voor iedereen anders zal zijn. Waarbij je altijd kunstwerken zult hebben die de een niets doen en de ander in vervoering brengen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door angel1978 »

laten we ons beperken tot de kunst en ons eens afvragen wat kunst is [in mijn ogen een vloer van pindakaas in ieder geval niet] , waarom iets dan wel kunst zou moeten zijn en in hoeverre een samenleving daar aan mee zou moeten doen middels gemeenschapsgeld
Laten we dit nu eens niet doen.. Volgens mij is dat nooit de insteek geweest van de TS en in mijn ogen ook totaal niet relevant..

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kweenie »

ruud_a schreef:een referendum kan ook in nederland worden aangevraagd
we hebben zelfs een keer een referendum over europa gehad
gezien het resultaat van dit referendum is het niet verbazingwekkend dat dit referendum weinig populair is
de bevolking stemde weg wat de regering wilde
dus de regering wil geen referendum meer
de regering lapte later de uitslag van het refrendum aan hun laars, dus de bevolking hoeft ook niet zo nodig een referendum meer
het is hooguit nog iets waarmee je druk uit kunt oefenen op de regering
ik denk dan wel dat het dan zeer snel wordt afgeschaft
De regering lapte de uitslag helemaal niet aan zijn laars, want het verdrag dat er toen lag is niet aangenomen. In 2009 is een inhoudelijk ander verdrag aangenomen.

Maar je geeft wel een van problemen van een referendum weer. Het peilt niet wat de mensen willen, het peilt alleen of de mensen het wel of niet eens zijn met de vraag over het voorstel dat dan op tafel ligt. En zelfs dat nog niet eens, want uit opiniepeilingen is gebleken dat voor veel mensen de redenen om tegen te stemmen niets te maken hadden met de vraag zelf, maar met andere zaken, zoals de mening over het kabinet of bijvoorbeeld de mogelijke toetreding van Turkije tot de EU.

Een discussie of een genuanceerd oordeel is niet mogelijk met een ja/nee vraag, dat kan alleen in een inhoudelijke discussie tussen (een groep) mensen. Zoals bij de volksvertegenwoordigers.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door ruud_a »

kweenie schreef:
ruud_a schreef:een referendum kan ook in nederland worden aangevraagd
we hebben zelfs een keer een referendum over europa gehad
gezien het resultaat van dit referendum is het niet verbazingwekkend dat dit referendum weinig populair is
de bevolking stemde weg wat de regering wilde
dus de regering wil geen referendum meer
de regering lapte later de uitslag van het refrendum aan hun laars, dus de bevolking hoeft ook niet zo nodig een referendum meer
het is hooguit nog iets waarmee je druk uit kunt oefenen op de regering
ik denk dan wel dat het dan zeer snel wordt afgeschaft
De regering lapte de uitslag helemaal niet aan zijn laars, want het verdrag dat er toen lag is niet aangenomen. In 2009 is een inhoudelijk ander verdrag aangenomen.

Maar je geeft wel een van problemen van een referendum weer. Het peilt niet wat de mensen willen, het peilt alleen of de mensen het wel of niet eens zijn met de vraag over het voorstel dat dan op tafel ligt. En zelfs dat nog niet eens, want uit opiniepeilingen is gebleken dat voor veel mensen de redenen om tegen te stemmen niets te maken hadden met de vraag zelf, maar met andere zaken, zoals de mening over het kabinet of bijvoorbeeld de mogelijke toetreding van Turkije tot de EU.

Een discussie of een genuanceerd oordeel is niet mogelijk met een ja/nee vraag, dat kan alleen in een inhoudelijke discussie tussen (een groep) mensen. Zoals bij de volksvertegenwoordigers.
een referendum hoeft zich niet te beperken tot een ja nee vraag
het kan wel wat genuanceerder
laten we de kunst als voorbeeld stellen
ik kan me een soort systeem voorstellen waarbij bijvoorbeeld de gemeente voor een aantal uitgaven zegt, dit is het bedrag wat we als gemeente uit kunnen geven
als voorbeeld subsidie voor kunst en subsidie voor een wandelroute
voor deze posten kan de gemeente dan een gepland bedrag opgeven en een
dan volgt een referendum waarbij de inwoners dit bedrag met maximaal 10% kunnen verhogen of verlagen
de 10% is een willekeurig bedrag
5% of 20% is ook goed
verder zullen er waarschijnlijk spelregels moeten zijn wat te doen als het totale bedrag hoger of lager wordt dan was gepland
verder zal het bedrag dat uit het referendum komt leidend moeten zijn voor de volgende begroting
op deze manier bepaalt uiteindelijk de bevolking waaraan ze wel en niet geld uit wil geven

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ruud_a schreef:als voorbeeld subsidie voor kunst en subsidie voor een wandelroute
voor deze posten kan de gemeente dan een gepland bedrag opgeven en een
dan volgt een referendum waarbij de inwoners dit bedrag met maximaal 10% kunnen verhogen of verlagen
de 10% is een willekeurig bedrag
5% of 20% is ook goed
...
Op deze manier kan de bevolking alleen maar binnen bepaalde marges kiezen. Maw we zetten x op de begroting voor een bedrag y en we stemmen voor + of - 10% (ik noem maar even van de voorbeelden). Daarmee staat al vast dat 90% sowieso uitgegeven gaat worden aan x en heeft de bevolking daar niets meer over te kiezen. Een gemeente die dan 90.000 ergens aan wil uitgeven legt 100.000 voor in een referendum en klaar is klara.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:
ruud_a schreef:als voorbeeld subsidie voor kunst en subsidie voor een wandelroute
voor deze posten kan de gemeente dan een gepland bedrag opgeven en een
dan volgt een referendum waarbij de inwoners dit bedrag met maximaal 10% kunnen verhogen of verlagen
de 10% is een willekeurig bedrag
5% of 20% is ook goed
...
Op deze manier kan de bevolking alleen maar binnen bepaalde marges kiezen. Maw we zetten x op de begroting voor een bedrag y en we stemmen voor + of - 10% (ik noem maar even van de voorbeelden). Daarmee staat al vast dat 90% sowieso uitgegeven gaat worden aan x en heeft de bevolking daar niets meer over te kiezen. Een gemeente die dan 90.000 ergens aan wil uitgeven legt 100.000 voor in een referendum en klaar is klara.
u hebt over de laatste regel heen gelezen
daar staat dat het bedrag van het referendum leidend is voor de volgende begroting
dus voor de volgende begroting moet dat bedrag dan 90% zijn van het bedrag van deze begroting
het jaar daar op kan er dus weer 10% van dit bedrag af gaan
overigens er staat ook dat de percentages willekeurig zijn
het mag wat mij betreft ook plus of min 100% zijn
overigens heeft op dit moment heeft de bevolking helemaal weinig te kiezen
je kiest politici op een programma dat een dag na de verkiezingen al in de prullenbak is verdwenen
neem het standpunt van wilders over de AOW op 65 als voorbeeld
dat was volgens mij zelfs nog op dezelfde dag na de verkiezingen van de baan

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat begreep ik, maar is soms niet helemaal haalbaar. Inflatie maakt dat het bedrag weer hoger moet zijn dan het vorige referendum. Soms zijn zaken door prijsschommelingen veel meer duurder (of juist goedkoper) geworden. Daarnaast kan er geen rekening gehouden worden met eenmalige hogere investeringen omdat een begrotingspost nooit meer naar boven bijgesteld kan worden.

Een gemeente die bijvoorbeeld groeiende is, heeft ook voor veel zaken duurdere posten nodig op de begroting. Als er een hele wijk is bijgebouwd zullen daar ook straten, stoepen enz onderhouden moeten worden.

Als het voorbeeld van de AOW in een referendum zou worden gegoten moeten er ook gekozen worden tussen de verschillende scenarios, zoiets als willen we:
A De AOW leeftijd op 65 houden en gaan we met zijn allen x per maand per persoon extra belasting en inhouding betalen om dit te kunnen betalen
B Moet de AOW leeftijd naar 67
enz.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door ruud_a »

Emmy75 schreef:Dat begreep ik, maar is soms niet helemaal haalbaar. Inflatie maakt dat het bedrag weer hoger moet zijn dan het vorige referendum. Soms zijn zaken door prijsschommelingen veel meer duurder (of juist goedkoper) geworden. Daarnaast kan er geen rekening gehouden worden met eenmalige hogere investeringen omdat een begrotingspost nooit meer naar boven bijgesteld kan worden.

Een gemeente die bijvoorbeeld groeiende is, heeft ook voor veel zaken duurdere posten nodig op de begroting. Als er een hele wijk is bijgebouwd zullen daar ook straten, stoepen enz onderhouden moeten worden.

ik heb ook het woord leidend gebruikt
ik ik kan hier niet op het forum bedenken hoe alles in de praktijk voor 100% vlekkeloos zou moeten werken
daar heeft de overheid departementen tot de nok gevuld met ambtenaren voor
het gaat gewoon om het idee


Als het voorbeeld van de AOW in een referendum zou worden gegoten moeten er ook gekozen worden tussen de verschillende scenarios, zoiets als willen we:
A De AOW leeftijd op 65 houden en gaan we met zijn allen x per maand per persoon extra belasting en inhouding betalen om dit te kunnen betalen
B Moet de AOW leeftijd naar 67
enz.
grofweg kun je het zo doen, hoewel je er extra posten bij zou kunnen doen om te bepalen waar het geld gezocht zou moeten worden of niet gezocht hoeft te worden
bijvoorbeeld hoge pensioenen extra belasten, ofwel solidariteit tussen bejaarden inbouwen

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door angel1978 »

ruud_a schreef:
Emmy75 schreef:Dat begreep ik, maar is soms niet helemaal haalbaar. Inflatie maakt dat het bedrag weer hoger moet zijn dan het vorige referendum. Soms zijn zaken door prijsschommelingen veel meer duurder (of juist goedkoper) geworden. Daarnaast kan er geen rekening gehouden worden met eenmalige hogere investeringen omdat een begrotingspost nooit meer naar boven bijgesteld kan worden.

Een gemeente die bijvoorbeeld groeiende is, heeft ook voor veel zaken duurdere posten nodig op de begroting. Als er een hele wijk is bijgebouwd zullen daar ook straten, stoepen enz onderhouden moeten worden.

ik heb ook het woord leidend gebruikt
ik ik kan hier niet op het forum bedenken hoe alles in de praktijk voor 100% vlekkeloos zou moeten werken
daar heeft de overheid departementen tot de nok gevuld met ambtenaren voor
het gaat gewoon om het idee


Als het voorbeeld van de AOW in een referendum zou worden gegoten moeten er ook gekozen worden tussen de verschillende scenarios, zoiets als willen we:
A De AOW leeftijd op 65 houden en gaan we met zijn allen x per maand per persoon extra belasting en inhouding betalen om dit te kunnen betalen
B Moet de AOW leeftijd naar 67
enz.
grofweg kun je het zo doen, hoewel je er extra posten bij zou kunnen doen om te bepalen waar het geld gezocht zou moeten worden of niet gezocht hoeft te worden
bijvoorbeeld hoge pensioenen extra belasten, ofwel solidariteit tussen bejaarden inbouwen

En je merkt dus nu al dat pratende over zo'n idee er door 2 mensen al dusdanig veel beren op de weg gevonden kunnen worden, dat een idee al praktisch onuitvoerbaar wordt.. En dit zijn dus pas 2 mensen die de mazen van dit idee aan het zoeken zijn..

Nu praten we over een idee waarbij 15 miljoen nederlanders het als een sport zien om de mazen in een wet te zoeken en waarbij je er dus op kan rekenen dat in no time zo'n idee weer onuitvoerbaar wordt en er allerlei hulpregels bedacht moeten worden om dit af te dekken..

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door ruud_a »

En je merkt dus nu al dat pratende over zo'n idee er door 2 mensen al dusdanig veel beren op de weg gevonden kunnen worden, dat een idee al praktisch onuitvoerbaar wordt.. En dit zijn dus pas 2 mensen die de mazen van dit idee aan het zoeken zijn..

Nu praten we over een idee waarbij 15 miljoen nederlanders het als een sport zien om de mazen in een wet te zoeken en waarbij je er dus op kan rekenen dat in no time zo'n idee weer onuitvoerbaar wordt en er allerlei hulpregels bedacht moeten worden om dit af te dekken..

geldt dat niet voor alle wetten?
hoeveel miljoenen/ miljarden zijn we niet kwijt geraakt aan allerlei bemiddelingsbureaus die opeens werden opgericht toen die kinderopvang werd ingevoerd?

uw redenering zou betekenen dat je nooit meer een nieuwe wet kunt maken
ik weet trouwens niet of dat nu zo erg zou zijn
de overheid zou daardoor flink afslanken

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door angel1978 »

geldt dat niet voor alle wetten?
hoeveel miljoenen/ miljarden zijn we niet kwijt geraakt aan allerlei bemiddelingsbureaus die opeens werden opgericht toen die kinderopvang werd ingevoerd?
Ja

Daarom verbaast het me dus ook dat u denkt dat het bij deze nu anders zal zijn en/of er nog eentje aan toe wil voegen..
uw redenering zou betekenen dat je nooit meer een nieuwe wet kunt maken
Nee die betekent dat ik me realiseer dat ik 't waarschijnlijk niet beter kan dan al die ambtenaren die het als een dagtaak hebben om wetten te verzinnen en die het ook niet voor elkaar krijgen om iets waterdicht te spijkeren..
Ik realiseer me dus dat het heel makkelijk vingertje wijzen is vanaf de kant, maar dat verdomd moeilijk is om zelf met iets te komen dat goed doordacht is en werkt.

Gesloten