LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inwoners in rij voor 1,31 euro

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door thesaint »

Beverwijk - Ondanks de hitte buiten zijn er woensdag tóch inwoners van Beverwijk en Wijk aan Zee verschenen aan het gemeenteloket. Zij komen daar 1,31 euro ophalen omdat ze niet willen meebetalen aan een nieuw te verschijnen kunstwerk in het gemeentehuis(totaal 52.000 euro) . In de eerste drie uur na de opening van het loket, hadden zich al honderd mensen gemeld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1219 ... uro__.html

Het is gewoon een actie van de burgers. Ze zijn het zat al die uitgaven van onze overheden. In deze tijd al die onzin aanschaffen.


Ze voelen zich niet verantwoordelijk voor het geld van de burgers.
Laten ze het uit eigen zak betalen. Nee met gemeenschapsgeld.

Laten ze eens de bezem door al die uitgaven van die lokale overheden halen en hiermee die jaarlijkse 12 miljard rente betalen die we moeten afdragen over onze staatsschuld.
Laatst gewijzigd door thesaint op 23 mei 2012 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door thesaint »

bassie1 schreef:
thesaint schreef:Beverwijk - Ondanks de hitte buiten zijn er woensdag tóch inwoners van Beverwijk en Wijk aan Zee verschenen aan het gemeenteloket. Zij komen daar 1,31 euro ophalen omdat ze niet willen meebetalen aan een nieuw te verschijnen kunstwerk in het gemeentehuis. In de eerste drie uur na de opening van het loket, hadden zich al honderd mensen gemeld.

Het is gewoon een actie van de burgers. Ze zijn het zat al die uitgaven van onze overheden. In deze tijd al die onzin aanschaffen.

Ze voelen zich niet verantwoordelijk voor het geld van de burgers.
Laten ze het uit eigen zak betalen. Nee met gemeenschapsgeld.

Laten ze eens de bezem door al die uitgaven van die lokale overheden halen en hiermee die jaarlijkse 12 miljard rente betalen die we moeten afdragen over onze staatsschuld.

Heb zelf ook de krant en internet. :mrgreen:
Klopt anders kon je ook niet op het forum. Waar is Adriaan?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ik wil ook niet meer aan de WW, de Bijstand, de WIA, en de andere uitkeringen meebetalen, waar kan ik mijn geld terugkrijgen... :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als de bewoners een beetje consequent zijn moeten ze ook het geld terug eisen van andere openbare verfraaiingen. Die lillukke bloemen in van dat openbare groen zien er ook niet uit. En mooie bestrating in winkelstraten? Wat is er mis met gewone betonnen stoeptegels.

Gewoon terug naar een grauwe bende lekker opgesloten achter onze supergoedkope, maar wel lelijke Gamma schutting. De ideale wereld van onze geblondeerde held.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door thesaint »

bassie1 schreef:
puma73 schreef:ach onze schijnheilijlige speelt nu eenmaal graag persbureautje, hij denkt dat de overige mensen door al die uitgaven aan gemeente en rijk geen kranten meer kunnen kopen.
Spits en Metro zijn gratis dus kan hij wel sluiten.
Zijn die gratis? Dat is pas nieuws

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nu maar hopen dat ze goed opgelet hebben met parkeren en geen bon van 350,- hebben gekregen voor parkeren op de gehandicaptenplek.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik vind de vergelijking met andere, wel noodzakelijke uitgaven mank gaan. En wijzen naar Wilders is ook niet terecht.
Het Kunduz akkoord gaat een flinke lastenverzwaring voor de meeste mensen opleveren. We moeten bezuinigen en het is crisis. Waarom moet er juist nu een kunstwerk aangeschaft worden voor zo'n bedrag?

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door thesaint »

kuklos schreef:Ik vind de vergelijking met andere, wel noodzakelijke uitgaven mank gaan. En wijzen naar Wilders is ook niet terecht.
Het Kunduz akkoord gaat een flinke lastenverzwaring voor de meeste mensen opleveren. We moeten bezuinigen en het is crisis. Waarom moet er juist nu een kunstwerk aangeschaft worden voor zo'n bedrag?
Zo zie ik het ook. Mensen moeten bezuinigen en de gemeenten gooien bakken met geld overboord. 52.000 euro voor een kunstwerk.

Veel lieden vinden dit geweldig. Zie je ook aan bovenstaande reacties.
En dan vinden ze het gek dat de Nederlandse staatsschuld zo oploopt.

Als zij dit goed vinden dan ook niet klagen als je gemeentelijke lasten elk jaar met 12% omhoog gaan. Hierom heb je dan gevraagd.
De mensen die in de rij staan doen dit echt niet voor die 1,31.
Ze maken een statement.

Maar goed wie wil bloeden moet bloeden. Ik zeg succes ermee!
Laatst gewijzigd door thesaint op 24 mei 2012 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Jefdus »

kuklos schreef:Ik vind de vergelijking met andere, wel noodzakelijke uitgaven mank gaan. En wijzen naar Wilders is ook niet terecht.
Het Kunduz akkoord gaat een flinke lastenverzwaring voor de meeste mensen opleveren. We moeten bezuinigen en het is crisis. Waarom moet er juist nu een kunstwerk aangeschaft worden voor zo'n bedrag?
Maar wie bepaalt er wat er wel noodzakelijk is en wat niet?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kuklos schreef:Ik vind de vergelijking met andere, wel noodzakelijke uitgaven mank gaan. En wijzen naar Wilders is ook niet terecht.
Het Kunduz akkoord gaat een flinke lastenverzwaring voor de meeste mensen opleveren. We moeten bezuinigen en het is crisis. Waarom moet er juist nu een kunstwerk aangeschaft worden voor zo'n bedrag?

Mee eens, een duur kunstwerk is overbodig in deze tijd van de crisis.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kuklos »

Jefdus schreef:
kuklos schreef:Ik vind de vergelijking met andere, wel noodzakelijke uitgaven mank gaan. En wijzen naar Wilders is ook niet terecht.
Het Kunduz akkoord gaat een flinke lastenverzwaring voor de meeste mensen opleveren. We moeten bezuinigen en het is crisis. Waarom moet er juist nu een kunstwerk aangeschaft worden voor zo'n bedrag?
Maar wie bepaalt er wat er wel noodzakelijk is en wat niet?
Right, want een kunstwerk kan je vergelijken met onderhoud aan een weg, of een AOW uitkering.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door thesaint »

Leo The Emperor schreef:ik wil ook niet meer aan de WW, de Bijstand, de WIA, en de andere uitkeringen meebetalen, waar kan ik mijn geld terugkrijgen... :mrgreen:
Nee jij mag het kunstwerk zelf betalen. Sterker alles wat lokale gemeenten over de balk gooien moeten ze verhalen op mensen zoals jou.
Goed idee. Succes ermee

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door sephora30 »

Leo The Emperor schreef:ik wil ook niet meer aan de WW, de Bijstand, de WIA, en de andere uitkeringen meebetalen, waar kan ik mijn geld terugkrijgen... :mrgreen:
Ja lekker Leo waar moet ik dan van leven :( :cry:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:
Leo The Emperor schreef:ik wil ook niet meer aan de WW, de Bijstand, de WIA, en de andere uitkeringen meebetalen, waar kan ik mijn geld terugkrijgen... :mrgreen:
Ja lekker Leo waar moet ik dan van leven :( :cry:
Van Leo. :wink:

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door Renske99 »

Het zou mij ook om het principe gaan, kunstwerken vind ik niet noodzakelijk dus waarom nu?
Doe dat maar als alle gemeente en staatschulden zijn betaald, dit is nu precies weer zo'n actie als waar ik altijd op doel.

Als je het zelf als gemeente niet kan betalen dan laat je het maar, wij als burgers moeten door diezelfde gemeente (of overheid) ook veel dingen laten.
Bovendien als de gemeente zoveel geld overheeft, stort dat dan eerst eens in de staatskas, oke een druppel op een gloeiende plaat, maar alle kleine beetjes helpen toch?

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door thesaint »

Renske99 schreef:Het zou mij ook om het principe gaan, kunstwerken vind ik niet noodzakelijk dus waarom nu?
Doe dat maar als alle gemeente en staatschulden zijn betaald, dit is nu precies weer zo'n actie als waar ik altijd op doel.

Als je het zelf als gemeente niet kan betalen dan laat je het maar, wij als burgers moeten door diezelfde gemeente (of overheid) ook veel dingen laten.
Bovendien als de gemeente zoveel geld overheeft, stort dat dan eerst eens in de staatskas, oke een druppel op een gloeiende plaat, maar alle kleine beetjes helpen toch?
Renske,

Dat willen veel mensen niet. Die willen dat de staatsschuld verder oploopt. Kunstwerken moeten er gekocht worden. Mensen die hier iets aan willen doen die worden lekker makkelijk belachelijk gemaakt door diverse lieden hier op het forum.

Nog even voor jou die staatsschuld is nu meer dan 400 miljard euro.
Hier meer info:

http://www.z24.nl/analyse/artikel_29741 ... ljard.html

Als je een toekomst wenst op te bouwen. Inpakken en wegwezen zou ik zeggen. In 2015 zouden we een schuldenlast hebben van meer dan 500 miljard in Nederland. Per huishouden dus een schuld van 53.000 euro (lees maar goed).
Dat is iets meer dan diverse goederen waarover mensen het hier op het forum over hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kweenie »

Die kunstenaar heeft een groot deel van zijn doel volgens mij nu al bereikt. Een discussie over waarden en verlangens van de burgers van de gemeente.
Het zou mij ook om het principe gaan, kunstwerken vind ik niet noodzakelijk dus waarom nu?
De overheid moet dus doe wat jij noodzakelijk vindt? Er zijn een hoop dingen die ik niet noodzakelijk vind en die zijn vast anders dan wat jij noodzakelijk vindt. Ik vind het prima dat de overheid ook geld besteedt aan niet-noodzakelijke dingen. Dingen die het leven kunnen verrijken. Voor de een zal dat kunst zijn, de ander is bijvoorbeeld idolaat van sport. Of van weer wat anders.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door thesaint »

kweenie schreef:Die kunstenaar heeft een groot deel van zijn doel volgens mij nu al bereikt. Een discussie over waarden en verlangens van de burgers van de gemeente.
Het zou mij ook om het principe gaan, kunstwerken vind ik niet noodzakelijk dus waarom nu?
De overheid moet dus doe wat jij noodzakelijk vindt? Er zijn een hoop dingen die ik niet noodzakelijk vind en die zijn vast anders dan wat jij noodzakelijk vindt. Ik vind het prima dat de overheid ook geld besteedt aan niet-noodzakelijke dingen. Dingen die het leven kunnen verrijken. Voor de een zal dat kunst zijn, de ander is bijvoorbeeld idolaat van sport. Of van weer wat anders.
Wat dacht je van 400 miljard schuld inlossen? Zullen we dit eerst eens gaan doen.
Als jij dan nog wat over hebt mag jij het kunstwerk kopen van mij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vind het prima dat de overheid ook geld besteedt aan niet-noodzakelijke dingen. Dingen die het leven kunnen verrijken. Voor de een zal dat kunst zijn, de ander is bijvoorbeeld idolaat van sport. Of van weer wat anders.
Wat is er mis met dat als deze verenigingen of instellingen denken een bestaansrecht te hebben ze zelf hun broek op houden dmv leden, schenkingen en/of sponsoring ?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: inwoners in rij voor 1,31 euro

Ongelezen bericht door kuklos »

kweenie schreef:
Het zou mij ook om het principe gaan, kunstwerken vind ik niet noodzakelijk dus waarom nu?
De overheid moet dus doe wat jij noodzakelijk vindt? Er zijn een hoop dingen die ik niet noodzakelijk vind en die zijn vast anders dan wat jij noodzakelijk vindt. Ik vind het prima dat de overheid ook geld besteedt aan niet-noodzakelijke dingen. Dingen die het leven kunnen verrijken. Voor de een zal dat kunst zijn, de ander is bijvoorbeeld idolaat van sport. Of van weer wat anders.
Ik geloof dat je het punt enigszins gemist hebt. Het gaat de critici erom dat het juist nu uitgegeven wordt aan kunst. Nadruk dus op nu. Juist nu er enorme lastenverhogingen aankomen en de staatsschuld stijgt wordt er 52K uitgegeven.

Gesloten