Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Mark167
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2023 13:17

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Mark167 »

Ik wacht al 9 maanden op een beslissing van de voorzitter van de kamer voor gerechtsdeurwaarders of mijn klacht tegen een gerechtsdeurwaarder gegrond is.
Ik heb geregeld aan hun secretariaat gemailt of ze het dossier al hebben terug ontvangen maar die reageren niet. Ik vraag mij af of er bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders sprake is van onafhankelijke rechtspraak omdat alle leden (met uitzondering van de voorzitter) een achtergrond hebben of werkzaam zijn als gerechtsdeurwaarder. Kortom; "de slagers die hun eigen vlees keuren", waardoor er geen beweging komt in mijn dossier, en maar blijft liggen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Nationale ombudsman staat voor u klaar


Hebt u een klacht over een gerechtsdeurwaarder?

Probeer uw vraag of kwestie eerst met de gerechtsdeurwaarder zelf op te lossen. Bij de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) vindt u algemene informatie. U kunt ook een klacht indienen bij de gerechtsdeurwaarder zelf. Een officiële klacht moet namelijk behandeld worden, en u krijgt hierop altijd een reactie.
Als u er niet uitkomt met de gerechtsdeurwaarder

Loopt u vast bij de gerechtsdeurwaarder? Bijvoorbeeld doordat hij of zij afspraken niet nakomt? Of u geen reactie op een brief of klacht krijgt? Neem dan contact met ons op, we helpen u graag. Een klacht over de gerechtsdeurwaarder mogen wij alleen behandelen als u zelf bij de gerechtsdeurwaarder hebt geklaagd. We zullen u in elk geval laten weten wat we voor u kunnen doen.

Dien dan online bij ons een klacht in of bel 0800 - 335 55 55 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). Wij staan voor u klaar.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark167 schreef:
25 mar 2023 13:41
Ik wacht al 9 maanden op een beslissing van de voorzitter van de kamer voor gerechtsdeurwaarders of mijn klacht tegen een gerechtsdeurwaarder gegrond is.
Ik heb geregeld aan hun secretariaat gemailt of ze het dossier al hebben terug ontvangen maar die reageren niet. Ik vraag mij af of er bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders sprake is van onafhankelijke rechtspraak omdat alle leden (met uitzondering van de voorzitter) een achtergrond hebben of werkzaam zijn als gerechtsdeurwaarder. Kortom; "de slagers die hun eigen vlees keuren", waardoor er geen beweging komt in mijn dossier, en maar blijft liggen.
De lange doorlooptijd bij de Kamer is heel beroerd. Sowieso voor de klager, maar ook wij als gerechtsdeurwaarders zijn er alles behalve blij mee. Jaren na dato moeten verklaren over een specifieke handeling waarvan je er tientallen per dag uitvoert is echt kansloos.

Je slagersverdenking is overigens ongegrond. De kamer bestaat uit vijftien leden. Daarvan zijn negen leden lid van de rechterlijke macht. De overige zes leden zijn gerechtsdeurwaarder die worden voorgedragen door de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders. Alle leden worden benoemd door de Minister van Justitie en Veiligheid. Bij evidente vooringenomenheid kan je ze overigens ook gewoon wraken.

Ik begrijp alleen je omschrijving van de status niet. Heeft de voorzitter al een beslissing genomen? Van wie moet het dossier terug ontvangen worden?

Mark167
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2023 13:17

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Mark167 »

Een lid van die 15 moet nadat een voorzitter een klacht heeft beoordeelt en de klacht [gegrond of ongegrond] heeft verklaard het dossier retour sturen naar een administratief medewerker die de klager dan op zijn "prive-adres" verder informeert. Daar wacht ik nu 10 maanden op inzake een hele eenvoudig zaak! In de perceptie van de kamer is het normaal dat het zolang moet duren.
Kortom; de kamer voor gerechtsdeurwaarders is een farce.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark167 schreef:
31 mar 2023 02:38
Kortom; de kamer voor gerechtsdeurwaarders is een farce.
De Kamer is (gelukkig) geen farce, de doorlooptijd wel zwaar beroerd. Ik vraag me af waarom een simpele klus zo lang moet duren (of dat het stiekem tóch niet zo simpel is als het lijkt...).

Mark167
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2023 13:17

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Mark167 »

Dat zal ik u uitleggen. De rekensom in mijn dossier begrijpt een kind uit groep 8. De gerechtsdeurwaarders die hogere kosten "erbij snoepen" worden niet of nauwelijks berispt. Ze zijn bij het OM onderbezet met personeel. Er is geen nieuwe aanwas van rechters etc. Dat heeft onder meer te maken met politieke beslissingen uit het verleden. Daardoor blijven dossiers jarenlang liggen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark167 schreef:
01 apr 2023 00:06
De gerechtsdeurwaarders die hogere kosten "erbij snoepen" worden niet of nauwelijks berispt.
Onjuist. Als je ook maar een beetje de tuchtrechtspraak zou volgen, zou je weten dat dat onwaar is. Een paar weken geleden nog maar zijn er gerechtsdeurwaarders geschorst vanwege onder meer te hoge kosten.
Mark167 schreef:
01 apr 2023 00:06
Ze zijn bij het OM onderbezet met personeel.
Onjuist. Het OM heeft hier niets mee te maken.
Mark167 schreef:
01 apr 2023 00:06
Er is geen nieuwe aanwas van rechters etc.
Onjuist. Er is gewoon doorstroom, en iedere keer als er een vacature ontstaat, zijn er tien keer meer kandidaten dan plekken.

Ergo: je hebt -ondanks je stevige uitspraken- duidelijk geen idee waar je het over hebt. En dat staat uiteraard volledig los van het feit dat je wat mij betreft terecht klaagt over de lange doorlooptijd.

Mark167
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2023 13:17

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Mark167 »

En wat zou volgens u dan de oplossing(en) kunnen zijn voor de lange doorlooptijd?
Gelukkig word er af en toe even meegewerkt door een tv-Journalist, anders was "die bijsnoepert" die zich maandenlang in natura liet betalen nooit vastgezet! [op een speciale afdeling]

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark167 schreef:
02 apr 2023 09:02
En wat zou volgens u dan de oplossing(en) kunnen zijn voor de lange doorlooptijd?
Heel simpel: gewoon personeel erbij. Maar ja - dan moet dat wel te vinden zijn.
Mark167 schreef:
02 apr 2023 09:02
Gelukkig word er af en toe even meegewerkt door een tv-Journalist, anders was "die bijsnoepert" die zich maandenlang in natura liet betalen nooit vastgezet! [op een speciale afdeling]
Die casus heeft het tuchtrecht nooit gehaald, dus dit is een nietszeggend argument.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
01 apr 2023 15:55
Er is gewoon doorstroom, en iedere keer als er een vacature ontstaat, zijn er tien keer meer kandidaten dan plekken.
Moneyman schreef:
02 apr 2023 13:17
Heel simpel: gewoon personeel erbij. Maar ja - dan moet dat wel te vinden zijn.

Mark167
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2023 13:17

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Mark167 »

U mag van mij hier het laatste woord hebben meneer moneyman, maar gezien u vage reacties adviseer ik u als gewezen gerechtsdeurwaarder u zich eens te gaan inlezen in de onderzoeksrapporten van de kbvg die online op hun website staan. Los gezien van de tenenkromende Info zou het "netjes zijn" als je plichtsgetrouwe burgers via een brief informeert over een lopend dossier na 10 maanden, nietwaar?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 apr 2023 13:43
Moneyman schreef:
01 apr 2023 15:55
Er is gewoon doorstroom, en iedere keer als er een vacature ontstaat, zijn er tien keer meer kandidaten dan plekken.
Moneyman schreef:
02 apr 2023 13:17
Heel simpel: gewoon personeel erbij. Maar ja - dan moet dat wel te vinden zijn.
Er zit nogal verschil tussen rechters (1e reactie) en administratief personeel (2e reactie).

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark167 schreef:
02 apr 2023 14:07
U mag van mij hier het laatste woord hebben meneer moneyman, maar gezien u vage reacties adviseer ik u als gewezen gerechtsdeurwaarder u zich eens te gaan inlezen in de onderzoeksrapporten van de kbvg die online op hun website staan.
Ik hoef me daar niet bepaald in in te lezen, ik ben actief betrokken bij de totstandkoming ervan :D misschien tijd om je statement dus concreet te maken, dan hebben we wat om over van mening te wisselen.
Mark167 schreef:
02 apr 2023 14:07
Los gezien van de tenenkromende Info zou het "netjes zijn" als je plichtsgetrouwe burgers via een brief informeert over een lopend dossier na 10 maanden, nietwaar?
Absoluut. Dat staat ook totaal niet ter discussie, zoals ik al eerder schreef. Wat wél ter discussie staat, zijn je onjuiste waardeoordelen er omheen.

Mark167
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2023 13:17

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Mark167 »

Goed nieuws: via de kamer van koophandel hebben we het prive-adres van de sjoemelaar kunnen achterhalen!

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En die gaat u nu op zijn huisadres belagen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark167 schreef:
10 apr 2023 22:47
Goed nieuws: via de kamer van koophandel hebben we het prive-adres van de sjoemelaar kunnen achterhalen!
Wie is nu de sjoemelaar: de tuchtrechter, de griffier, de secretaresse, de gerechtsdeurwaarder of jijzelf? Ik krijg een vrij goed idee….

Ik kan je verder alleen maar waarschuwen: denk héél goed na over wat je doet.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Begrijp ik nu goed dat TS vindt dat 10 maanden wachten te lang is en daarom nu maar eigen rechter gaat spelen? Ik hoop van harte dat mijn aanname incorrect is....

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kamer voor Gerechtsdeurwaarders reageert niet adequaat op vragen inzake klacht tegen gerechtsdeurwaarder.

Ongelezen bericht door Radar »

Gaarne vanaf nu weer on topic.

Plaats reactie