LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Moeten we dit nu echt nemen?

Wie wordt er nu bedonderd in dit land?
3
10%
Balkenende, leidt duidelijk een dievenbende!
27
90%
 
Totaal aantal stemmen: 30

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door kazana »

Juist omdat ik wel weet dat NIET stemmen niet goed schijnt te zijn :roll: blijft er zo weinig over om een reden te vinden om WEL te gaan stemmen, ik heb het idee dat wat je ook stem je als GEWONE BURGER altijd de L+L bent

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door yoram »

Beste KAZANA,

Wat jij op 7 maart moet gaan stemmen, mag je gelukkig helemaal zelf weten. Maar volgens mij zijn er op 7 maart gementeraads verkiezingen en die hebben weinig tot niets te maken met kamerleden die zoals zoveel anderen, compensatie willen voor hogere zorgkosten. Dat de uitslag van die gemeenteraadsverkiezingen gebruikt gaat worden als een spiegel voor het kabinet en hun beleid zegt meer over diegenen die deze stemuitslag zo gaat interpreteren dan over de daadwerkelijke bedoeling en betekenis van 7 maart. Zullen we alle gemeentebelangen- partijen maar even als niet terzake doende opzij schuiven, of zullen we de komende 4 jaar alle daadwerkelijk dicht bij de burgers geplaatste beslissingen laten bepalen door gemeenteraadsleden die er plaatselijk gekozen zijn omdat er kiezers zijn die hun democratisch recht verkwanselen om een soort populariteitspoll neer te zetten. Precies die mensen, zoals jij, kiezen te vaak op emoties en hebben waarschijnlijk nooit een partijprogramma gelezen. en zijn dan 4 jaar lang gefrustreerd en straffen "hun" politieke vertegenwoordigers weer af bij de volgende verkiezingen als er maatregelen getroffen ( moeten) worden die niet altijd voor jan en alleman goed uitpakken.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door kazana »

Hoop eigenlijk hiermee te bereiken dat "WIJ"gewone burgers onder elkaar in normaal Nederlands de voor en tegens laat horen.
Ps heb niet gestemd juist vanwege de emotie.
Heb jaren terug wel programma`s gelezen van sommige partijen maar NIEMAND doet wat daar in staat vandaar dat ik niet meer stem, maar wil het wel weer gaan doen maar VERTROUW die lui niet

jona
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2006 19:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door jona »

stem in ieder geval doe het dan op een partij die de minste stemmen krijgt bv er was een partij voor de dieren.Stem je niet dan gaat jouw stem wat ik heb gehoord naar de grootste partij en dat is heel jammer.Dan heb je weer dit zooitje.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Pientjelien »

precies, gewoon stemmen. Als je niet stemt moet je later ook niet brullen. Ik heb er ook moeite mee dat ik op een partij heb gestemd die zijn beloftes niet nakomt. Daar zal ik de komende verkiezingen dus dan ook niet weer op gaan stemmen. Aan de andere kant wil ik met mijn stem wel duidelijk aangeven op welke partij ik beslist NIET wil stemmen. Alleen dat al is reden genoeg om wel te stemmen.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door kazana »

Kijk hier heb ik wat aan :P word partij voor dieren :wink:

pitbul
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 sep 2005 16:21

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door pitbul »

het is jullie misschien nog niet opgevallen maar we hebben hier in nederland een parlementaire democratie dat houdt in dat alleen binnen het parlement een democratie heerst.
Voor ons als stemmers is er hier geen democratie.
Wij mogen alleen voor de schijn onze mond heel even open doen en dan moeten we die weer heel snel dichtdoen.
Kijhkmaar naar dingen zoals volksraadplegingen die worden nooit als volwaardig beschouwd door de "heren" politici.
Wist je trouwens dat politiek in een oude taal leugenaar betekend?
Dus dit soort fora zijn slechts een doekje voor het bloeden en het afblazen van stoom om te voorkomen dat mensen achter de werrkelijke machtsverhoudingen komen.
De gewone man zou wel eens echt kwaad kunn en worden als hij achter de werkelijke plannen van de machthebbers zou komen.
Zie tv programma's zoals van gisteravond bij de vpro over de weg die deze regering nu heeft uitgestippeld voor de komende jaren.
We moeten het voorbeeld van hun afgod amerika volgen en de ouderen weer als inpakker aan de kassa van de supermarkt krijgen in plaats van hun welverdiende aow te laten "genieten".
Ga er dus maar van uit dat we na de verkiezingen weer een zelfde soort regering krijgen en dat het sociale stelsel met al zijn goede en slechte kanten nog verder wordt afgebroken en misbruikt door de politici, ook al zullen ze tijdens de verkiezingsperiode luidkeels anders beweren.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat ik me afvraag he, Wie is nu eigenlijk die "gewone man"?

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Wheeler »

Wij, het gewone volk dat elke dag vroeg uit zijn bed komt om ervoor te zorgen dat onze dames en heren in Den Haag ons geld kunnen uitgeven aan nutteloze dingen, zoals bijvoorbeeld het verhaal Afganistan.

Wat moet daar nu worden opgebouwd? Er heeft nog nooit iets gestaan!

Wederopbouw? Nee gewoon ordinair belastinggeld weggooien!

Geef het terug aan de burger die er dagelijks hard voor werkt, dat is een eerlijke democratie!

Wij betalen, dus wij hebben recht op alles wat we teveel betalen.

Extra inkomsten uit aardgas en olie hebben wij recht op, niemand anders, Nederland is van ons allemaal, en zeker niet van Den Haag alleen!!!!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door SJZ »

ons geld kunnen uitgeven aan nutteloze dingen, zoals bijvoorbeeld het verhaal Afganistan
Wat geweldig voor al die Afghanen die afhankelijk zijn van hulporganisaties, dat er nu militairen komen om de gezondheidscentra te bewaken en dat soort nuttig werk. Geweldig. Daar wil ik graag aan meebetalen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

Mjah, dus de "gewone man" is "het gewone volk"? Nu snap ik het!
Nederland bestaat dus uit "het gewone volk", "Den haag", en Tienepien ?

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Ictinus »

Die "salarisverhoging" is wel ff 2800 euro per maand!! (van 9200 naar 12000). Op z'n ouderwets is dat dus van 20200 gulden naar 26400 gulden PER MAAND!). Oftewel een verhoging van 6168 gulden!! Dat is meer dan menigeen die dit forum bezoekt per maand verdient!

Overigens, dit al bedacht?? Als de heren ministers etc niet herkozen worden krijgen ze nog een aantal jaren wachtgeld. En laat dat nou net 70% van de laatst gekregen vergoeding zijn.... oftewel, vlak voor de verkiezingen jassen we nog ff een verhoging van 30% erdoor zodat we als we door de kiezers eruitgetrapt worden toch nog lekker hetzelfde verdienen.

En wie betaalt dat allemaal??

Jeez, wat een land!

Ict

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door SJZ »

oftewel, vlak voor de verkiezingen jassen we nog ff een verhoging van 30% erdoor
Nee, die verhoging geldt voor het VOLGENDE kabinet, pas na het vertrek van dit kabinet gaat de verhoging in.

Jammer hè, nu klopt er van al je beschuldigingen geen zak meer.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door kazana »

Nou en dan is het VOLGENDE kabinet toch asociaal bezig, dus laten we dan maar NU alvast beginnen met protesteren misschien dat het helpt :twisted: :twisted:
Wat hun per maand vangen krijg ik bijna per JAAR hoewel IK het wel verdien,ik WERK KEIHARD

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

Dan weet je wat je moet doen he? KEIHARD werken om kamerlid te worden :)

javavugt
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:31

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door javavugt »

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
Laatst gewijzigd door javavugt op 14 feb 2006 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door SJZ »

dat dit soort lasten in het verleden niet mee telden, het vaststellen van het inflatie cijfer.
Waar haal je dat vandaan? Heb je een bron, verwijzing, internetlink? Of verzin je zomaar wat.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door kazana »

Ja TIENEPIEN ga ik ook doen maar dan voor mezelf :wink: zou er niet tegen kunnen in de politiek zou voor de 1 te hard zijn en voor de ander waarschijnlijk te zacht enne meelopen neeeeee daar ben ik de persoon niet naar, dus laat die figuren maar daar

javavugt
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:31

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door javavugt »

qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
Laatst gewijzigd door javavugt op 14 feb 2006 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Sorry Tienepien, zo af toe denk jejezelf op het forum van Varakassa een oordeel aan te kunnen matigen dat erg provocerend overkomt, mn. t.a.v. van mensen die hard werken of een andere mening hebben dan jij..
Jij bent toch nog jong ?, "een studente"?
Bepaal je dan a.u.b. voorlopig maar eerst eens tot je studie en rondt die binnen, of eerder dan de geldende tijd, af....!
Als je zover bent zal iedereen, sorry, ik moet voor mezelf spreken, je posts meer waarde toekennen..en je heel serieus nemen..!
Tot nu toe lijkt het of je vooral graag mee wilt "kletsen" en je lekker wilt profileren als "Tienepien"...!!

Gesloten