LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Moeten we dit nu echt nemen?

Wie wordt er nu bedonderd in dit land?
3
10%
Balkenende, leidt duidelijk een dievenbende!
27
90%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Wheeler »

'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Gepubliceerd op vrijdag 20 januari 2006

DEN HAAG (ANP) - De SP is verbijsterd over een plan van Tweede Kamerleden om negatieve inkomenseffecten door het nieuwe zorgstelsel voor zichzelf te compenseren. ,,Dit is werkelijk schaamteloos", aldus SP-Kamerlid Kant vrijdag.

,,Door het nieuwe zorgstelsel gaan veel groepen er flink op achteruit. Een Kamermeerderheid laat hen in de kou staan, maar wil de achteruitgang wel voor zichzelf compenseren? Dit is niet uit te leggen."

Kant baseert zich op een brief van de zogeheten commissie Emolumenten, waarin vier Kamerleden onder voorzitterschap van VVD'er Hofstra zich bezighouden met de beloning van de politici in Den Haag. Deze adviescommissie schrijft in de brief aan Kamerleden dat het begin februari met minister Remkes (Binnenlandse Zaken) spreekt ,,over de wijze waarop en de omvang waarmee'' negatieve effecten gecompenseerd kunnen worden met terugwerkende kracht tot 1 januari 2006.

Tekortschietende zorgtoeslag

Net als voor veel ambtenaren en werknemers die particulier verzekerd waren tot dit jaar, valt volgens Kant ook voor Kamerleden de tegemoetkoming in zorgkosten weg. Ook moeten de politici ,,net als andere zelfstandigen'' 4,4 procent inkomensafhankelijke ziektekostenpremie gaan betalen. ,,Vooral bij kleine zelfstandigen komt dit hard aan en voor velen schiet de zorgtoeslag tekort. Een Kamermeerderheid heeft daar geen compensatie voor over, maar zelf met hun goede salaris willen ze dat wel.''

Volgens de adviescommissie kunnen Kamerleden afhankelijk van hun situatie er maandelijks qua inkomen er netto circa 100 tot 400 euro op achteruitgaan. De commissie legt adviezen voor aan het presidium van de Tweede Kamer, waarin alle politieke partijen zitten. Hier wordt vervolgens bekeken of een voorstel voldoende wordt gesteund in de Kamer en volgens Kant zal de SP hier dan ook proberen een stokje te steken voor de compensatieplannen.

Nederland is ziek, doodziek! Waardoor zou dit zo gekomen zijn?
Mag nu toch wel heel erg duidelijk zijn, De Nederlandse staat helpt zichzelf aan een stevig inkomen, door de burgers opgehoest!

Laten we in maart beginnen het beleid van deze regering af te straffen, daar zijn de gemeenteraadsverkiezingen hele mooie momenten voor!

Weg met het de Haagse zakkenvullers!

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Wheeler »

je hebt gelijik, ik zal hem aanpassen

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Wheeler »

Sorry, aanpassen blijkt niet mogelijk.

Maar, alle op of aanmerkingen zijn uiteraard van harte welkom.

harryann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2006 06:28

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door harryann »

:oops: zij wel en wij niet ga hene ze plukken al genoeg van ons laat hun ook maar bloeden netals wij

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door yoram »

Iedereen in dit land loopt te kreunen over (soms vermeende) extra zorgkosten. Iedereen in dit land wil op de een of andere manier daarvoor gecompenseerd worden. Elke vakbondsidioot legt de extra kosten van het zorgstelsel waarschijnlijk door met acties te dreigen weer op de schoot van de werkgever. En nu ook kamerleden bekijken of er een compensatie in het vat zit moet je volgens deze poll daar tegen zijn of (lekker makkelijk en staatsrechterlijk nergens op slaand) Balkenende daarvoor een veeg uit de pan geven. Als je een poll start, graag wat meer genuanceerde stemmogelijkheden aanbieden, nu kan ik alleen via een hoop tikwerk mijn mening laten horen

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Wheeler »

zie eerdere reactie blinde!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

he, dat is niet aardig...

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door particulier »

Belachelijk!

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door pluisje »

het is nu mooi geweest....

het is echt een ramp al die veranderingen .
in mijn werk kom ik situatie"s tegen waarvan ik denk nu is het genoeg..
eerst de euro----veel inleveren
de aow-----veel verdriet..
nieuwe zorg stelsel-----weer inleveren..
heel veel mensen kunnen het niet meer trekken al die lasten...
en er komt nog meer waar van de gevolgen niet meer te over zien zijn..
dan komt tot maat van ramp wel de regering die als er een nieuw kabinet komt 30% loons verhoging wil..
die meer geld wil om de hoge ziektenkosten verzekering te dekken..
die dure auto"s wil...

dan de zorg die moet veranderen,dat ten koste gaat van veel ouderen en zieken...

dan alle mensen die hun baan kwijt raken omdat bedrijven niet meer kunnen bestaan.

en wie denk aan al die mensen die hun hele leven bikkel hard gewerkt hebben en nu als dank alles weer kwijt raken...

al die mensen die productief zijn zorgen voor de mensen die onproductief zijn en dat zou dan betekenen dat wij nog harder moeten werken om aan de eisen van de regering te voldoen..

en dat is iets waar ik schoon genoeg van heb,als het zo door gaat is werken geen optie meer om de reden dat je bikkel hard gestraft word.
je valt namelijk over al buiten de boot en moet zelf voor alle kosten op draaien,terwijl mensen met een uitkering wel zorgtoeslag enz enz krijgen..
dat moet de werkende mens er weer inleveren...

dus waarom een dure ziektenkosten verzekering wij gaan hier toch wel kapot aan...
waarom nog werken,we zijn dan slechter af...
waarom nog sociaal zijn.........

vind je het dan nog raar dat mensen besluiten om uit het leven te stappen.
dan het niet meer leuk is om zo terug gezet te worden..

nee dit is niet meer leuk dat wij in moeten leveren oke,
maar dat wij alles in moeten leveren nee dat kan ik niet goed vinden...

er is nu al veel armoede onder de oude mensen die altijd hard hebben gewerkt,premie"s hebben betaald in de hoop dat ze een rustige oude dag zouden hebben...

weet je wel wat ons boven het hoofd hangd als wij zo oud zijn....

de premie"s die wij nu betalen.......... weg

dan moet je dus je zelf hier tegen verzekeren wie kan dat nu nog betalen....

ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die hier anders naar kijken en vinden dat het allemaal wel mee valt en dat mag ook..
en die denken wat een gezeur ik heb het toch goed...

maar met ons is er nu al een hele grote groep die in de problemen zit ..

en voor al die mensen die het nu nog goed hebben en zich goed kunnen redden....
als het over een paar jaar ook slecht met u gaat ,denk dan eens aan ons die nu al niet meer weten hoe het verder moet...

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

Dus je probleem is dat de werkende mens meebetaald aan de sociale voorzieningen van degenen die niet werken? Of begrijp ik je nu verkeerd?

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door pluisje »

nee dat is niet mijn probleem...

mijn probleem is dat de regering alle problemen bij de burgers neer legd,zij maken al het geld op en halen het dan weer terug van de burger...
als hun het geld van alle mensen die premie"s betalen goed beheerd hadden zag het er nu een stuk beter uit...
als je gaat en kunt werken zou daar iets tegen over moeten staan.
mensen die een uitkering hebben omdat zij ziek zijn,of geen werk kunnen vinden,heb ik geen problemen mee hoor....
wel heb ik problemen met mensen die niet willen werken en daar zijn er ook genoeg van om welke reden dan ook..
en dat er nu zoveel oude mensen zijn hadden ze kunnen berekenen...
en dan nu alles verhalen op de burgers..
trouwens is dat het enige wat jij leest in mijn verhaal..
ik heb er toch duidelijk iets aan toe gevoegd....

pluisje

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben aow er heb altijd overal aan mee betaald.
Krijg nu te horen dat alle werkende voor mij betalen
vind ik maar raar hoor.
Even voor de informatie.
Moet van mijn aow 6.5 % betalen wordt niet gecompenseerd.
Moet van mijn pensioen 4,4 % betalen wordt niet gecompenseerd.
Mijn lijfrente heb ikbetaald van mijn netto salaris moet ik nu
ook 4,4% van betalen is dus dubbel want ik had van mijn salaris
al betaald.
Volgens de regering gaan we er op vooruit maar volgens mij kunnen we
ons beter laten regeren door gekkenhuis want die mensen zie ik
alleen maar lachen.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door pluisje »

nou dat bedoel ik dus het lijkt nergens op :wink:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wat bestaat er nog een armoede onder de ministers!...

Liggen ze te sjanteren om een zorgpremie!,

Als een arme "steunzool" dit nu deed heeft die recht van spreken!,

De heren ministers komen toch met een heel redelijk salaris binnen, en wanneer zij uitgebreidt op kosten van de "zaak" gaan (vr)eten, gebruiken zij alleen al voor het toch al niet al te goedkope diner, in één dag de gehele jaarpremie voor één persoon, je moet toch wat exclusiefs eten, en niet altijd het standaard bakkie patat, met een balletje met mosterd!,

De heren ministers moeten ophouden met jammeren!, op deze manier komen de heren echt niet meer geloofwaardig over!, schande!.

Vriendelijke groeten,


Ulbe.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door karr-2 »

Zoals gewoonlijk valt hier vanwege de ongenuanceerde keuzes geen keuze te maken.

gruizinh
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2005 22:38

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door gruizinh »

Wie heeft het zorgstelsel bedacht, zij zelf toch. En wij moesten niet klagen want we gingen er toch op voorruit ??

En nu ze werkelijk zien wat de uitwerking is voor hun zelf ja dan moeten ze ook maar zelf bloeden . Zij hebben meer inkomen dan ik.

Wij gaan er ook flink op achteruit maar ik kan het nergens verhalen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

tweede kamer =/= kabinet

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

mijn probleem is dat de regering alle problemen bij de burgers neer legd,zij maken al het geld op en halen het dan weer terug van de burger...
Als de regering het geld niet bij de burgers vandaan haalt, waar moet het dan vandaan komen? En moeten ze de problemen bij zichzelf neerleggen? Hoe dan? En blijft het dan niet ook gewoon een probleem van de burger?
als hun het geld van alle mensen die premie"s betalen goed beheerd hadden zag het er nu een stuk beter uit...
Geef eens een voorbeeld hoe jij het zou beheren als jij de regering was. Er zijn heel veel dingen waar geld voor nodig is en de hoeveelheid geld is niet eindig.
als je gaat en kunt werken zou daar iets tegen over moeten staan.
Salaris, voldoening, etc.
mensen die een uitkering hebben omdat zij ziek zijn,of geen werk kunnen vinden,heb ik geen problemen mee hoor....
wel heb ik problemen met mensen die niet willen werken en daar zijn er ook genoeg van om welke reden dan ook..
Tsja daar probeert men nu iets tegen te doen met herkeuringen e.d., maar daar is ook niet iedereen het mee eens. Dat er mensen zijn die misbruik van regelingen maken, is erg jammer, dat ben ik met je eens. Het lijkt me echter erg moeilijk te voorkomen, maar misschien heb je een goed idee?
en dat er nu zoveel oude mensen zijn hadden ze kunnen berekenen...
en dan nu alles verhalen op de burgers..
Het is al jaren bekend dat er vergrijzing gaande is. Dat daar nooit iets aan gedaan is, ligt niet aan het huidige kabinet. Het ligt aan het korte termijn denken van heel veel mensen. Wanneer je als kabinet zegt: "nu moeten jullie meer betalen, zodat we later nog genoeg geld hebben om te zorgen dat al die oude mensen betaald kunnen worden", dan maken ze zichzelf niet populair. Het grootste deel van de stemmers denkt alleen aan vandaag en niet aan over tien jaar.
trouwens is dat het enige wat jij leest in mijn verhaal..
ik heb er toch duidelijk iets aan toe gevoegd....
Wat heb je er nog aan toegevoegd dan?
Misschien moet je proberen wat meer samenhang in je verhaal te stoppen, 1 punt per zin gebruiken en niet na elke zin op een nieuwe regel beginnen. Dat zorgt voor een duidelijker en overtuigender verhaal.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door pluisje »

hier moet ik maar eens over na gaan denken :oops:

duidelijk is dat de een alleen aan zich zelf denk.

dat er ook nog mensen zijn die aan anderen denken...

antwoord vraag 1.. zij moeten er maar goed van leven en wat er van ons terecht komt :roll: :roll: :roll: :roll: zal hun een worst zijn.....

antwoord vraag 2.. ik word niet betaald om te denken,maar zou er wel voor zorgen dat iedereen het goed heeft en niet alleen status..

antwoord vraag 3 wel raar dan dat niemand het zout in de pap meer kan verdienen,laat staan al die lasten..

antwoord vraag 4...

de mensen die in de wao zitten daar niet voor niets en die herkeuringen die zijn er om mensen nog verder naar god te helpen..


antwoord vraag 5..

das jammer voor veel mensen,als zij oud zijn komen ze een nog veel groter probleen tegen..
namelijk dan is er niets meer ....

antwoord vraag 5...

lees hoe je het lezen wilt ,denk hoe je denken wilt..
ik ben ik jij bent jij...

ik doe het op mijn manier,en jij op de jouwe :wink:



pluisje

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Wheeler »

Zo kan het ook ja :D

Gesloten