LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik kinderopvangtoeslag 2017 nog opvragen?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Foek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2018 11:44

Kan ik kinderopvangtoeslag 2017 nog opvragen?

Ongelezen bericht door Foek »

Ik probeerde kinderopvangtoeslag aan te vragen over 2017 maar dat kan niet.
Ik had even gewacht omdat ik in 2016 veel terug moest betalen en dat wilde ik niet nog een keer. Maar nu blijkt dat het binnen drie maanden moet, vreemd want bij de balsting gaat alles nog over minimaal 3 jaar terug, behalve dit...
Heb ik mijn verlies te nemen of is er nog een mogelijkheid om toch het bedrag op te vragen?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kan ik kinderopvangtoeslag 2017 nog opvragen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Foek schreef:Ik probeerde kinderopvangtoeslag aan te vragen over 2017 maar dat kan niet.
Ik had even gewacht omdat ik in 2016 veel terug moest betalen en dat wilde ik niet nog een keer. Maar nu blijkt dat het binnen drie maanden moet, vreemd want bij de balsting gaat alles nog over minimaal 3 jaar terug, behalve dit...
Heb ik mijn verlies te nemen of is er nog een mogelijkheid om toch het bedrag op te vragen?
Ik denk dat u uw verlies zult moeten nemen, want u bent te laat met uw aanvraag voor 2017.
Huur- en zorgtoeslag en kgb kunt u met terugwerkende kracht nog over 2017 aanvragen, kinderopvangtoeslag echter niet.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kan ik kinderopvangtoeslag 2017 nog opvragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit staat op de site en als u zoals u schrijft al KOT had, had u dat kunnen weten.

Let op!
U kunt geen kinderopvangtoeslag meer aanvragen voor 2017. Kinderopvangtoeslag moet u aanvragen binnen 3 maanden na de maand waarin uw kind voor het eerst naar de opvang gaat. Wacht dus niet te lang met aanvragen, anders loopt u (nog meer) kinderopvangtoeslag mis

Overigens gaan de andere toeslagen ook niet drie jaar terug, maar die moet u vóór 1 september as. aanvragen voor het afgelopen jaar.

Alleen eventueel teveel betaalde loonheffing kunt u tot vijf jaar terugvragen.

Gesloten