LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Beste forumleden,

Ik heb al enige tijd geroepen dat het fout gaat en dat het fout blijft gaan. Het proletarisch winkelen is aan het omslaan naar groepsgewijs gericht stelen. :(
Maar als je de kranten leest kom je tot andere conclusies en vraag je jezelf af wie die dirigeert, want het gaat oh zo goed met Nederland!!!
Zouden die verslaggevers in dienst zijn van de overheid? Ik lees niets anders dan dat de koopkracht verbetert maar merk er niets van. :?
Zalm hoe heb jij je Kerst gevierd. Als ik bij ons on Enschede kijk dan is de Kerstherberg (voor daklozen en minder draagkrachtigen) nog nooit zo druk bezocht geweest. :P
Er blijven maar winkels open gaan voor bijstandsgerechtigden om daar hun boodschappen te doen tegen inkoopsprijs, winkels gerund door vrijwilligers.
De valse schaamte is er bij de meeste mensen wel af, ze hebben gewoon honger en kunnen niet anders. :oops:
Zalm hoe verklaar je dat allemaal?
Waar blijft die koopkracht, hoe kom ik eraan? Degene die het weet mag mij ook wel wat geven s.v.p. :roll:

Justus 4all

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door Chris »

De koop kracht voor de mensen die een goed betaalde baan hebben die gaan erop vooruit, en ja zalm en zijn cornuiten zijn dus diegene die er van profiteren.
Mensen die minimum loon soos, ww, pensioen of waar ze hun geld maar van krijgen gaan er flink op achteruit.
Ja ook ik, wou dat ik een baan had waar ik €1800,- per maand netto verdiende.
Zat op €8.02 bruto en een aanvulling van de ww maar ook daar knikkeren ze mij er toen uit bij de WW omdat ik zogenaamd een volledige baan heb, en geen volledige werkweek, en dan maar voor €600, netto per maand rond komen met 2 personen, geen huurtoeslag(gaat fout sinds aug 2005), geen vangnet regeling(gaat fout sinds juni 2005), en nu geen WW sinds 31 Okt 2005 en geen werk.
Mijn Inkomsten zijn nu €0,0 en vaste lasten €800,- per maand.
Zalm en de overheid mensen zouden eens in onze schoenen moeten staan om dan een indruk te krijgen hoe het reilt en zeilt in nederland.
Dit gaat goed luitjes en in mijn geval komt alles tegelijk.
Ben bang dat wij met zijn allen er flink op achteruit gaan zolang b.ellende en zijn cornuiten op die stoel blijven zitten.
En een hoop zwervers er bij omdat de instanties beloftes maken die ze nie waar kunnen maken, en dus maar niets meer van hun laten horen.
Toppie koude duoche voor de overheids instanties en de overheid zelf.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door SJZ »

De koop kracht voor de mensen die een goed betaalde baan hebben die gaan erop vooruit,
Onzin, de groep die vooral moet inleveren door het nieuwe zorgstelsel is de groep van goedverdienende particulier verzerde jonge mensen die nu een tegemoetkoming van de werkgever krijgen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb een (redelijk) goed betaalde baan, maar ik wacht eerst mijn loonstrook van deze maand af voor ik ga gillen dat ik benadeeld of bevoordeeld ben. Hoe kan het toch dat iedereen al weet of ze er op voor of achteruit gaan, terwijl ze geen idee hebben wat ze deze maand verdienen?

DaVrinzZ
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2004 12:12

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door DaVrinzZ »

Ik heb een (redelijk) goed betaalde baan, maar ik wacht eerst mijn loonstrook van deze maand af voor ik ga gillen dat ik benadeeld of bevoordeeld ben.

door wie Karr-2?
Je werkgever, neuh, die betaald je iedere maand netjes je vaste bedrag ( er kan een klein verschil zijn) aan salaris uit.
Bovendien bevoordeel of benadeel je jezelf. Dat doet een ander niet voor je

Hoe kan het toch dat iedereen al weet of ze er op voor of achteruit gaan, terwijl ze geen idee hebben wat ze deze maand verdienen?
Wat staat hier stierenstront Karr-2, wil jij me nu werkelijk laten geloven dat jij niet weet wat je per maand verdient. En dat je dan niet weet of je erop achter- of vooruit gaat?

Nee toch, in alle redelijkheid, dat je niet precies weet wat je aan internetabbo betaald bijvoorbeeld, kan ik me indenken, maar dit is gewoon grote onzin!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door SJZ »

DaVrinzZ, ik durf te wedden dat er veel mensen zijn die nog niet weten hoe hoog hun nettoloon deze maand wordt.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door karr-2 »

En ik ben er 1 van. Ik kan je vertellen wat ik in december verdient heb, tot op de cent nauwkeurig. Maar er is geen mens in dit land die nu al weet wat het in januari wordt, op zijn hoogst bij benadering.

Bevoordelen of benadelen doe ik inderdaad voor het grootste deel zelf. Maar driekwart van Nederland voelt zich nu al benadeeld zonder enkele reden.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Ik denk dat als je kijkt naar de basiszorgverzekering, dan blijkt dat die veel minder dekt dan het gemiddelde ziekenfondspakeet mét supletie.

Dus er gaan veel mensen op achteruit omdat blijkt dat bijvoorbeeld een bril alléén nog maar bij Hans Anders vergoed wordt. Echter de eigen bijdrage is dan wel minimaal € 50,--!!!!!!. Zo gaat het ook met tandheelkundige hulp, die zit niet in het basispakket, evenmin fysiotherapie, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is niet voor niets dat Lelystad bij voorbaat hiervoor voor de échte minima € 35,-- per maand heeft uitgetrokken. Zij zijn van mening dat je het beter zo af kunt dekken dan dat de minimalijders toch dat gebit laten aanmeten of die bril kopen, waarna de overheid tóch de rekening krijgt.

Let op mijn woorden het is géén sigaar uit eigen doos. Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.

Justus 4all

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Hoe vaak per jaar koop je een nieuwe bril? Tandheelkunde kun je apart verzekeren. Fysiotherapie zit er in tot maximaal 9 behandelingen als ik me niet vergis, maar dan wel in de aanvullende.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Dat is nou precies wat ik bedoel. Er zijn mensen die als ze een bril nodig hebben het gewoon kopen, maar er zijn ook mensen die het geld daarvoor niet hebben. Mensen in de jaren 1950 tot 1970 lieten massaal hun tanden trekken omdat het teveel kostte en het ziekenfonds het niet vergoedde, allemaal met een gebit. Pas in de afgelopen goede economische jaren van 1982 jaren kon je met een goede extra verzekering je gebit behouden.

Er zijn overigens ook véél mensen die lang een fysiobehandeling nodig hebben. Dan is 10 keer echt weinig en wat moet je daarna? thuisblijven omdat je niet meer kunt functioneren, omdatl je aan de andere kant de kosten niet meer kunt betalen.

Kijk Karr-2 je zei het al, jij hebt een goed betaalde baan, maar inhoeverre verdiep je jezelf wel eens in mensen die véél minder hebben en echt alle centjes om moeten keren om de maand rond te komen.?

Justus 4all

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kijk Karr-2 je zei het al, jij hebt een goed betaalde baan, maar inhoeverre verdiep je jezelf wel eens in mensen die véél minder hebben en echt alle centjes om moeten keren om de maand rond te komen.?
Ik ken in mijn omgeving genoeg mensen die leven van een minimale uitkering en nog steeds prima rond kunnen komen. Ik zal niet ontkennen dat er echte gevallen bestaan, maar het merendeel van de armoede is een gevolg van slechts keuzes die in het verleden gemaakt zijn. Met het niveau van de huidige uitkeringen in Nederland moet je prima rond kunnen komen.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Met je eens, maar dan moet het niet zo zijn dat als je in de maand bijvoorbeeld € 10,-- over hebt, je door de regering in een situatie wordt gedwongen waarbij je uiteindelijk niets meer over houdt, sterker nog, tekort komt terwijl je niets meer hebt.

Dan kom je in een situatie dat je niet meer naar de dokter gaat, of niet meer voor de controles naar je tandarts. In mijn omgeving zie ik veel trotse mensen die niet uitkomen voor hun situatie.

Er zijn mensen die met wel de juiste keuzes het prima van doen hebben. Maar kan je er iets aan doen als het bedrijf waar je werkt failliet gaat? Hoezo keuze's? Iemand kan naar mijn idee nog zo goed z'n best doen en dan toch nog in de problemen komen. Ik vind het een taak van de overheid en ons als volk om zo iemand te helpen.

Justus 4all.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Koopkracht "dromen zijn bedrog"


Zorgverzekering is slechts één van de items die in januari zullen zorgen voor een ander netto inkomen. Mijn punt is echter dat Zalm steeds roept dat de koopkracht verbeterd, sterker nog dat iedereen erop vooruit gaat in 2006. Dát vind ik een overdreven en onware stelling.
Hoe voelt u dat aan ????

Justus 4all

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door SJZ »

Het is ook niet Zalm die zegt, het is het Centraal Planbureau dat verwacht dat de koopkracht in 2006 met 1,25% zal stijgen.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

SJZ
Het is ook niet Zalm die zegt, het is het Centraal Planbureau dat verwacht dat de koopkracht in 2006 met 1,25% zal stijgen
Maar Zalm volgt wel wat het CPB beweerd en die beweringen lopen meestal enkele jaren achter.

Zo zijn er ook de meest recente cijfers verstrekt over inkomens. Dan blijkt dat de vergelijking wordt gegeven over de cijfers van 2003! Hoe wil je nou een volk meer misleiden.

Het onderbuikgevoel is datgene wat de meeste mensen voelen op straat (veiligheid) in hun omgeving (sociale gezins gevoelens) in de winkel (wat kunnen we besteden) en aan het eind van de maand (wat houden we over). Als wij als burgers al meerdere jaren voelen dat het niet goed gaat en Zalm predikt dat het prima gaat, dan vraag ik me af wie er gelijk heeft. Zalm moet eens boodschappen doen in een échte minima winkel. Ik kom regelmatig in diverse supermarkten maar je ziet dat de burgers alleen maar verharden. Het kan ze niet meer schelen waar ze het kopen, BMW's en Mercedessen staan nu óók geparkeerd bij de Aldi en de Lidl.

Mijn vraag is nogmaals, wie vindt dat de koopkracht echt verbeterd????
Waar blijven die forumleden die een gat in de lucht springen en dit jaar nog méér uit hun bol gaan op vakantie in Chili??? Voor wie het niet op kan???


Justus 4all

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door SJZ »

Waar blijven die forumleden die een gat in de lucht springen en dit jaar nog méér uit hun bol gaan op vakantie in Chili???
Ik verwacht er door de veranderingen in het zorgstelsel ongeveer 6 euro in de maand netto op vooruit te gaan. Daar kan ik tevreden mee zijn.

Maar als je eist dat je naar Chili op vakantie kunt zul je al heel gauw ontevreden zijn.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door G7 »

SJZ er is altijd baas boven baas en daar ben jij er 1 van. Wees gelukkig met je €6 die jij er per maand op vooruit gaat.

En waarom denk je dat er opeens zoveel reisorganisatie's in de problemen zijn/komen? Omdat wij zonodig op vakantie moeten gaan? Ik dacht het niet meer, op een uitzondering na en dat zijn diegenen met wie het altijd al goed ging.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

SJZ
Maar als je eist dat je naar Chili op vakantie kunt zul je al heel gauw ontevreden zijn.
Volgens mij moet je bij Zalm gaan werken SJZ want je manipuleert al aardig in die richting. Wie gaat er op vooruit komend jaar? Dat is wat ik graag wil weten. Zijn de Berichten van Zalm en CPB terecht? Gaan we er flink op vooruit in 2006 ??

Als Karr-2 stelt dat mensen met een bijstandsuitkering er nog prima van kunnen leven, kan ik me daarin nog vinden. Mij stelling is echter dat deze mensen juist onder hun grens komen door de maatregelen van deze regering, terwijl er steeds wordt geroepen het wordt beter en beter en beter!!!

SJZ ik wens jou met je € 6,-- netto geluk misschien zit jij bij die mensen aan de bovenkant, heb je ook je zorgtoeslag meegerekend?

Justus 4all

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door Ictinus »

en wat Hans Anders betreft... de zogenaamde korting die je daar krijgt bestaat niet... heb nu twee keer geprobeerd een bril te kopen daar met korting vanwege lid van Achmea verzekeringen, iedere keer was er wel weer een flauwe smoes waarom ik niet in aanmerking kwam voor die korting.

Oplichters, dat Hans Anders!

Ict

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: Koopkracht stijgt enorm volgens Zalm.

Ongelezen bericht door justus »

Beste Ictinus,

Een kennis van ons heeft speciaal gewacht tot januari omdat zij dacht "dan kan ik een bril kopen via Menzis", zij was daar al verzekerd maar in de nieuwe zorgpolis zou dat mogelijk zijn. Zij kon echter slechts kiezen uit twee winkelketens, te weten Hans Anders en Spectrum. :shock:

Terwijl Hans Anders (anders) brillen verkoopt van € 35,-- moest zij voor een geslepen bril ruim €130,-- betalen, er bleef een eigen bijdrage te betalen van € 50,-- door haar!? De rest wordt door de zorgverzekeraar betaald. Lijkt me allemaal een prima deal voor die Hans!! :lol: :shock: :lol:

Zo zie je maar mensen alles wordt beter volgens Zalm.
Justus 4all

Gesloten