Kosten bij afzeggen zwemles

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Frankert
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2023 08:23

Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door Frankert »

Als ik zwemles voor het A diploma een keer wil afzeggen dan moet ik wel betalen.
Ik betaal 80 euro per 4 lessen , dus 20 euro per keer.

Nu komt het natuurlijk weleens voor in de 2 jaar dat mijn kind zwemlessen heeft dat we niet kunnen op de dag die het zwembad bepaald. Het is een groepsles dus voldoende kinderen over om les aan te geven lijkt me.

Ik vind het dus nogal zuur dat ik toch 20 euro moet betalen die paar keer dat ik echt niet kan.
Bij anderen kan ik wel gewoon gratis een keer afzeggen (tandarts, sportles, etc.).

Weet iemand misschien of dit juridisch wel juist is?

Overigens bij aaneengesloten ziekte moeten de eerste 2 lessen betaald worden, daarna word de strippenkaart wel gepauzeerd. Verder geen coulance.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een zwembad plant inderdaad de lessen in. En die planning is afhankelijk van personeel en mogelijkheden. Zo gaat het niet alleen bij zwemles, maar bij alle groepssporten en dito lessen. School bepaald ook wanneer een kind moet komen.
U betaald deze lessen en voor dat geld word een plaatsje in de groep gereserveerd. Als iedereen maar zelf zou kunnen bepalen wanneer een kind komt, dan kan het voorkomen dat er geen kinderen op de les zijn, of juist een te volle bak.

Juridisch gezien hebt u een overeenkomst. U betaald geld om op de bekende tijden les te laten volgen. De zwemschool kan gewoon leveren, dan is niet komen voor uw eigen rekening. Dat er bedrijven zijn die coulant zijn wil niet zeggen dat dat een vast recht is.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ben met NeoDutchio eens.

U heeft een overeenkomst dat uw kind elke dinsdagavond (voorbeeld) zwemles krijgt.

Zolang de overeenkomst loopt en hun de zwemles kunnen geven, dan moet u betalen, ook als uw kind niet kan.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat is afgesproken omtrend de data? Stelt het zwembad de dagen vast nadat je de overeenkomst hebt gesloten?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

20 euro per les? Is dat een gouden zwembad gevuld met nectar?
Alternatief: lid worden van een zwemclub.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door BL2 »

Hier is het zwemles abonnement gewoon E 27,00 per maand, voor 4 lessen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door Lady1234 »

twee jaar zwemles voor € 20,00 per keer, dat wordt een gouden diploma.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zal vast een heel exclusief zwembad zijn in Wassenaar voor alleen kinderen van de boven ons gestelde groenlinksers en d66ers...

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar staat dat zwembad? Toch niet in Schiedam mag ik hopen?

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door Albert1955 »

@witte angora.
Nee niet daar. Ik woon er zelf, onze kleinzoon heeft er zwemles voor zijn A diploma en dit kost dat:
https://www.optisport.nl/activiteiten/z ... &straal=10

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door Ruud.A »

2 jaar lijkt me een flinke tijd om een A diploma te halen.
Als de leraar niet op komt draven, krijgt u uw lesgeld voor die dag terug lijkt mij zo.
Als u niet op komt draven bent u uw geld voor die les kwijt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch wel apart. De TS is ene Frankert, en die betaalt 20 euro per les.

Als ik vraag of dat zwembad in Schiedam staat reageert ene Albert 1955. Dat zwembad staat inderdaad in Schiedam, en daar kosten losse lessen 13,55, 6 lessen 65,85, en 12 lessen kost 131,15

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door Dirkie »

En jawel na 3 redelijk zinnige antwoorden gaan het hier weer los. In plaats van op de vraag van TS in te gaan gaat het ineens over waarom zwemlessen zo duur zijn en andere zaken, die niets met de vraag te maken hebben.
Volgens mij weet je van te voren wanneer de lessen zijn en dan weet je dus ook dat je dan niet iets anders moet inplannen. Ik ging altijd samen met een vriend (kinderen in dezelfde leeftijd) naar de zwemles en dan gezellig in de bar even koffie drinken en bijpraten. Vond het altijd heel leuk.
En ook dit heeft niets met de vraag te maken, maar we zijn toch al afgedwaald.....

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is uw mening. Wanneer TS niet zulke peperdure zwemlessen had geboekt was het financieel overkomelijk om een keertje te missen. Met zulke extreem dure lessen verwacht je meer flexibiliteit van de aanbieder

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door criticus2 »

J. Deltoer schreef:
29 mar 2023 11:26
Dat is uw mening. Wanneer TS niet zulke peperdure zwemlessen had geboekt was het financieel overkomelijk om een keertje te missen. Met zulke extreem dure lessen verwacht je meer flexibiliteit van de aanbieder

kan zijn dat de lessen zo duur zijn omdat de overheadkosten ook erg hoog zijn.
En verder: coulance ontvangen is geen recht, coulance geven geen plicht.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat er misschien hoge overheadkosten zijn is niet het probleem van TS.
Nergens heb ik het trouwens over coulance.
Wat ik stel is dat bij duurdere abo's meer flexibiliteit verwacht zou kunnen worden.
Voorbeeld: Zo heb ik een premium abo bij een dure sportschool, wat ik kan pauzeren of overdragen bij ziekte en vakantie. Dat kan natuurlijk niet bij een basic abo van een budgetsportschool

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door PGros »

Bij zwemles is een duurder abonnement meestal omdat er een heel klein groepje les krijgt. Hoe kleiner het groepje hoe zwaarder het niet betalen bij afwezigheid weegt.
En je weet het van tevoren dus moet je daar rekening mee houden bij afspraken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door moederslink »

Frankert schreef:
28 mar 2023 08:33
Als ik zwemles voor het A diploma een keer wil afzeggen dan moet ik wel betalen.
Ik betaal 80 euro per 4 lessen , dus 20 euro per keer.
Nu komt het natuurlijk weleens voor in de 2 jaar dat mijn kind zwemlessen heeft dat we niet kunnen op de dag die het zwembad bepaald. Het is een groepsles dus voldoende kinderen over om les aan te geven lijkt me.
Ik vind het dus nogal zuur dat ik toch 20 euro moet betalen die paar keer dat ik echt niet kan.
Bij anderen kan ik wel gewoon gratis een keer afzeggen (tandarts, sportles,
Bij een " no show " bij de tandarts moet je wél betalen hoor, mits er 24u van te voren is afgebeld.
En bij een sportschool zal het e.e.a ongetwijfeld in de voorwaarden staan.
Zo ook bij dit zwembad.

Ik ga er van uit dat uw kind zijn/haar vaste zwemlesuurtje in de week heeft, met een vast groepje en een vaste zwemleraar.
Daar kunt u in uw weekplanning rekening mee houden. Kunt u niet , zorg dan voor een vervanger die met uw kind mee gaat, indien mogelijk.
Overigens vind ik € 20 per les idioot véél.
Klopt dat wel?
Is het niet € 80 per 4 weken en dan 2x p.w zwemles?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
29 mar 2023 13:59
Frankert schreef:
28 mar 2023 08:33
Als ik zwemles voor het A diploma een keer wil afzeggen dan moet ik wel betalen.
Ik betaal 80 euro per 4 lessen , dus 20 euro per keer.
Nu komt het natuurlijk weleens voor in de 2 jaar dat mijn kind zwemlessen heeft dat we niet kunnen op de dag die het zwembad bepaald. Het is een groepsles dus voldoende kinderen over om les aan te geven lijkt me.
Ik vind het dus nogal zuur dat ik toch 20 euro moet betalen die paar keer dat ik echt niet kan.
Bij anderen kan ik wel gewoon gratis een keer afzeggen (tandarts, sportles,
Bij een " no show " bij de tandarts moet je wél betalen hoor, mits er 24u van te voren is afgebeld.
En bij een sportschool zal het e.e.a ongetwijfeld in de voorwaarden staan.
Zo ook bij dit zwembad.

Ik ga er van uit dat uw kind zijn/haar vaste zwemlesuurtje in de week heeft, met een vast groepje en een vaste zwemleraar.
Daar kunt u in uw weekplanning rekening mee houden. Kunt u niet , zorg dan voor een vervanger die met uw kind mee gaat, indien mogelijk.
Overigens vind ik € 20 per les idioot véél.
Klopt dat wel?
Is het niet € 80 per 4 weken en dan 2x p.w zwemles?
Er zijn ook gewoon zwemles-organisaties die het mogelijk maken om van te voren een zwemles af te zeggen en op een later moment in te zetten of een zwemles naar een ander moment laten verplaatsen.
Het kan wel gewoon.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Kosten bij afzeggen zwemles

Ongelezen bericht door PGros »

Ja, soms kan het wel, maar bij TS kan het niet.
Je kunt ook gratis zwemles voor een kind krijgen. Soms wel, soms niet.
Als je kiest voor een duur abonnement en geen optie om een les te missen zonder betaling dan is dat een keuze die je van tevoren maakt.

Plaats reactie