LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MAAS in de WET

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
marcgorinchem
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011 14:26

MAAS in de WET

Ongelezen bericht door marcgorinchem »

Het is blijkbaar mogelijk dat je laat uitschrijven zonder je in te schrijven. Dit betekent dat je voor de overheid onvindbaar bent.

Wat vinden jullie hiervan?

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door tufima »

Op zich niet zo raar hoor.

Daklozen hoeven toch ook niet ergens ingeschreven te staan?
Vaak schrijven ze zich in op het adres van een daklozenopvang, maar dit is over het algemeen omdat ze dan een uitkering kunnen krijgen, want daarvoor hebben ze een geregistreerd adres nodig.

Uit praktisch oogpunt heb je vaak een adres nodig.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door SJZ »

Tja, wat zou je er tegen willen doen? Ik weet van iemand die in een Indonesische sloppenwijk is gaan wonen. Moet je iemand dan dwingen een adres op te geven?

Zeezeiler Henk de Velde is in 2007 vertrokken voor zijn "Never ending voyage". Moet hij gewoon "ergens op de oceanen" als woonplaats opgeven?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door trudy81 »

Het lijkt me logisch dat dat kan, er emigreren best veel mensen.

Trudy

marcgorinchem
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011 14:26

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door marcgorinchem »

Ja, maar als je laat uitschrijven en daardoor er geen allimentatie meer kan worden achterhaald is gewoon ontduiken van je plichten. Het LBIO kan dan niets meer als je geen officieel verblijfplaats heb of ook geen officieel werk.

Dit is gewoon het ontlopen van je plichten!!!!

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Het is alleen heel moeilijk om een nieuw legitimatie aan te vragen.

marcgorinchem
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011 14:26

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door marcgorinchem »

Ik vind dat het gewoon NIET mogelijk moet zijn om zonder verblijfplaats te zijn en dat je je dus NIET kan uitschrijven bij de ene gemeente zonder je in te schrijven bij de ander!!

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door flits75 »

@ Marc G, hoi

Ik vraag me af, als je dus nergens ingeschreven staat of je dan illegaal in Nederland bent. Ik denk het dan wel want je moet je kunnen legitimeren en om die legitimatie te hebben moet je een adres op kunnen geven. Illegalen kunnen worden opgepakt. Ik denk trouwens dat je wel heeeel duistere redenen moet hebben om "niet gevonden" te willen worden. Ach ik verbaas me we over gekkere dingen in Nederland.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik vind dat het gewoon NIET mogelijk moet zijn om zonder verblijfplaats te zijn en dat je je dus NIET kan uitschrijven bij de ene gemeente zonder je in te schrijven bij de ander!!
Dus als je zegt: ergens in Jakarta in een sloppenwijk, dan vind jij dat wel goed?

marcgorinchem
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011 14:26

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door marcgorinchem »

Als je maar bij de Indonesische overheid staat ingeschreven.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door ronald g »

het is geen maas in de wet je kan je zo uitschrijven bij het GBA maar Nederlander blijf je voor het leven, je geeft wel alle voordelen op. Wil je belasting of alimentatie ontduiken zul je echt anoniem moeten gaan, bij de eerste de beste overtreding ben je de sjaak.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Het is geen maas in de wet, wettelijk gezien moet je ingeschreven staan voor sofienr, identiteitkaart, voor werk etc.
Het is een ontvluchten van, en het creeren van nieuwe problemen.
Laat ik het zo stellen, als je nergens staat ingeschreven ben je op papier een dak en thuisloze.

marcgorinchem
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011 14:26

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door marcgorinchem »

En deze vlucht moeten we in de WET voorkomen, omdat niet alleen zelf mee duperen, maar ook anderen.

DUS een INSCHRIJFPLICHT!!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door SJZ »

DUS een INSCHRIJFPLICHT!!
Tuurlijk. Morgen vertrek ik naar de derde sloppenwijk van Jakarta. Daar kan ik me niet in laten schrijven, dus de gemeente Amsterdam moet het maar registreren. Bedoel je zoiets?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door renegade66 »

volgens mij kun je je niet uitschrijven uit een gemeente zonder je ergens anders in te schrijven. zover ik weet en ervaren heb doet de gemeente dit onderling.

dus indien een nieuwe gemeente geen seintje geeft aan de oude gemeente wordt je daar niet uitgeschreven.

marcgorinchem
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011 14:26

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door marcgorinchem »

Ik weet dat het kan, want ik weet dat het is gebeurd bij de ex van mijn vrouw, waardoor wij nu geen allimentatie ontvangen en de instantie die dat moet achterhalen (LBIO te Rotterdam) nu niets kan omdat meneer nergens staat ingeschreven en ook officieel geen werk heeft!

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Het is geen wet in de maas, maar het is simpelweg ontduiken van verplichtingen.
En op die gronde, geen vast inschrijf adres, verlies je nog meer, dan alleen dat je geen allimentatie betaald.
Waarschijnlijk heeft deze mijnheer torenhoge schulden en probeert hij op deze manier deurwaarders te ontlopen.
Voor uitkering in bepaalde gemeente kunnen zoals dakloze zich laten inschrijven bij geregistreerd zwerfersopvang, moeten ze 1x in de 2 weken post op halen.
Ik begrijp dat je vrouw ( vooral haar kinderen) er zich druk over kan maken.
Maar het is geen maas in de wet, maar het ontduiken van, of te wel het ontlopen van problemen.
Een tip, je kan je er begrijpelijk heel druk over maken, alleen heb je er zo weinig aan. Jij kunt ook ten alle tijden financiele bijdrage leveren met mee helpen opvoeden van haar kinderen. Je bent immers getrouwd omdat je van haar, en van haar kinderen houd..
Het is geven en nemen in een relatie.

marcgorinchem
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2011 14:26

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door marcgorinchem »

Ik vind dat het ONMOGELIJK moet zijn dat je NERGENS staat ingeschreven. En bij het willen hebben van kinderen horen VERPLICHTINGEN. En die worden nu ONTLOPEN!!

DUS de WET dient VERANDERT te worden!! :?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door ronald g »

De wet kan niet veranderd worden want is dan niet uitvoerbaar. Stel ik wil niet gevonden worden, ik ga naar de gemeente en meld dat ik naar het buitenland vertrek ik geef een vaag adres ergens in Verweggistan en wordt uitgeschreven. De gemeente doet weinig onderzoek en een tijd later wordt ik definitief uitgeschreven met de aanvulling adres, woonplaats en land onbekend.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: MAAS in de WET

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Laat nu maar eens je goede kant zien, je hebt je vrouw samen met de kinderen toen der tijd gekozen, dan ben jij de stiefvader van haar kinderen.
Samen heb je voor deze situatie gekozen!
Gelukkig dat jij je vrouw kan helpen, ook met financieel opvoeden van de kinderen.
Van een kale kip kan je niets plukken,moet je maar denken, geef jij de kinderen maar een beter leven dan de ex van je vrouw.

Gesloten