LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit zomaar?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ridder777

Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen van het forum,

Jullie weten al hoe het in elkaar zit met mij en me dochter en vriendin..

Het gaat om het volgende...

Me vriendin en dochter zijn de paspoort en verblijfsdocumenten kwijtgeraakt of verloren.
Ze denken misschien dat die nog bij ligt.
Ik heb al een aantal x thuis gekeken en ik kan ze ook niet vinden.
Nu hoor ik van haar nichtje dat de politie komt bij mij thuis om ze te zoeken...?

Mag de politie dat doen of heb ik ook nog rechten?

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee tuurlijk mag de politie niet zomaar even bij u thuus komen zoeken. Het verliezen/verloren maken van een paspoort is geen strabaar feit.
Wat een raar ongeloofwaardig verhaal weer Ridder.

Ridder777

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

ok
ik zal het fb berichtje erbij pakken moment...

let find all of Dong’s personal paper such as passport, bank card and bring to her aunt

If you can not find passport, police and she will come to your house to find
, let find all of Dong’s personal paper such as passport, bank card and bring to her uncle
On sunday
.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja wat zij schrijft telt niet. Wat weet zij van de Nederlandse wetgeving. Paniek om niks

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het wil nog wel eens voorkomen dat louche figuren de papieren van vreemdelingen inpikken om ze te chanteren, bijvoorbeeld tegen een laag loon veel te lang of te zwaar laten werken, of dames in de 'vermaaksindustrie' in te zetten en de opbrengsten inpikken. Als er de concrete verdenking is dat de papieren door iemand om deze reden worden achtergehouden, dan lijkt het mij niet vreemd dat er een huiszoeking volgt. Maar daartoe moet dan natuurlijk wel toestemming worden verkregen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ridder777 schreef:
28 aug 2019 10:46
ok
ik zal het fb berichtje erbij pakken moment...

let find all of Dong’s personal paper such as passport, bank card and bring to her aunt

If you can not find passport, police and she will come to your house to find
, let find all of Dong’s personal paper such as passport, bank card and bring to her uncle
On sunday
.
De soap gaat verder, blijft wonderbaarlijk dat de Tros moderatie je na je vorige reactie op een serieus topic nog niet heeft verwijderd van het forum.

Als het al waar is, wat ik betwijfel. Doe niet zo kinderachtig en geef haar der papieren. Als je ze niet had zou je je ook niet druk maken dat de politie zou komen zoeken.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Daar lijkt nu helemaal geen sprake van zie de bron van het fb bericht. Aan het scenario van Kweenie heeft Ridder niet gedacht anders had hij dat wel geschreven

Ridder777

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

ik heb het niet! de papieren
Ik denk dat ze zijn kwijtgeraakt op het moment dat ze uit huis werden geplaatst.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
28 aug 2019 10:35

Nu hoor ik van haar nichtje dat de politie komt bij mij thuis om ze te zoeken...?

Mag de politie dat doen of heb ik ook nog rechten?
Mocht het al zo zijn dat de politie bij u thuis zou komen zoeken, dan zal aan deze huiszoeking zeer zeker geen ruchtbaarheid worden gegeven.
De politie zal ook geen huiszoeking doen zonder daar gerechtelijke toestemming voor te hebben.

Het is echter wel zeer verbazend en (bijna) ongelooflijk dat men er na een aantal weken pas achterkomt dat de betreffende documenten zoek zouden zijn, terwijl iemand in de situatie van uw ex. vanaf het eerste moment haar documenten moet (kunnen) tonen .
Het lijkt mij dan ook een 'kul' verhaal, onruststokerij of wat dan ook van dezer of gener zijde en het kan in ieder geval voor geen meter kloppen.
Laatst gewijzigd door scontra op 28 aug 2019 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
28 aug 2019 10:59
ik heb het niet! de papieren
Ik denk dat ze zijn kwijtgeraakt op het moment dat ze uit huis werden geplaatst.
Kan niet kloppen, omdat ze dan nog dezelfde dag gemist zouden zijn omdat uw ex. helemaal niets zonder deze documenten kan en er inmiddels al een aantal weken verstreken zijn.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of gewoon een nieuwe aflevering van de Ridder GTST

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Het is voor Dong vrij simpel om aan te tonen dat zij vanaf haar vertrek bij TS de bankpas niet heeft gebruikt,,,, of paspoort kon tonen...

Dus heeft onze Riddert weer een dik probleem... Hij draait en liegt er gewoon op los.

Een strafrechtelijk probleem w.s….. Hoort dit wel op dit forum thuis??

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777 dit verhaal kan niét kloppen.
Op het moment dat vriendin en dochter uit huis zijn gegaan ( gezet ) en zijn opgevangen hebben ze hun papieren moeten laten zien en hadden ze deze dus bij zich.
Dat ze nu kwijt zijn is een kwestie tussen die opvang en hun, anders waren ze op dag één al gelijk bij jou gekomen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hun papieren is hun verantwoording.
Als je niets weg pleurde moet het bij jou liggen, zij wist waar....

Maar zoeken naar verdwenen stukken, ik denk dat ze zelf die weggegooid of verstopt heeft omdat ze niet terug wilde.
Nu kan ze tegen hoge kosten nieuwe paspoorten vragen en word alsnog uitgezet.

En het zou mijn niets verbazen als ze plotseling gevonden worden als het haar geld gaat kosten.
Bij vrijwillig toelaten Politie besparen ze bevel tot huiszoeking, en haar huidige plek doorzoeken zou wel eens handiger kunnen zijn.

Vele asielzoekers doen hetzelfde en waar zit ze nu tussen?

Ridder777

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Haar oom haar nichtje en jeugdzorg denken dat ze de papieren niet heeft meegenomen en bij mij liggen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
28 aug 2019 10:46
If you can not find passport, police and she will come to your house to find
Waarom laat jij je zo bang maken? Kent het nichtje de Nederlandse wet dan? Nee.

witte angora
Berichten: 30785
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Of, Ridder, heb je de papieren toevallig weggegooid zo gauw ze vertrokken zijn? Dan heb je ze inderdaad niet, en je ex en dochter hebben ze ook niet.

Overigens, een kopie van die documenten moet toch gewoon op te vragen zijn?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Oei oei , dat is erg zorgelijk Ridder 777. Ik zou als ik jou was ,alle deuren en ramen op slot doen. Als de politie met 4 man jouw deur intrappen vooral rustig blijven . Zijn zij binnen dan vraag je netjes ,heren van de politie , waarom komt u mij een bezoekje brengen , u had toch een afspraak kunnen maken . Dan vraag je of zij hun legitimatie bewijs kunnen en willen tonen , maak er wel gelijk een foto van . Doen ze dat niet dan blijft er maar een ding over , pak ze bij kop en kont en schop ze de deur uit , probleem opgelost . Wel een rekening sturen voor een nieuwe deur. :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777 schreef:
28 aug 2019 11:30
Haar oom haar nichtje en jeugdzorg denken dat ze de papieren niet heeft meegenomen en bij mij liggen.
Ridder777 , hou op! Quats!
Hoe lang zijn ze nu weg? 6 weken of zo? Ze zijn weggehaald door Jeugdzorg en hun papieren hebben ze toen al moeten laten zien. Die papieren controleren, daar wordt écht geen 6 weken mee gewacht.
Als dit verhaal waar is moeten ze bij je vriendin en die opvang zijn.

witte angora
Berichten: 30785
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan het zijn dat Jeugdzorg de papieren al bij de intake, dus geruime tijd voor de uithuisplaatsing heeft gezien? En er een kopie van heeft gemaakt voor het dossier?

Dan is het niet vreemd als de papieren bij de uithuisplaatsing niet direct worden opgevraagd. Vergeet ook niet dat de uithuisplaatsing op dezelfde dag was dat vriendin en dochter hun beklag deden over Ridder. Misschien zijn ze helemaal niet meer thuis geweest, dat kan toch ook nog?

Gesloten