LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
alex.van-der-linden
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2020 14:04

Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ongelezen bericht door alex.van-der-linden »

Goeie middag ik heb afgelopen vrijdag een laptop gekocht bij media markt deze koste mij 750€ eenmaal bij de kassa zeggen ze dat de laptop startklaar is gemaakt door hun en ik 29€ extra moet bij betalen ik heb dot geweigerd want dit is niet wat ik besteld heb de medewerker gaat kijken of ze er een hebben die niet startklaar gemaakt is hebben ze niet meer dus nogmaals weiger ik deze kosten te betalen had zo iets ik ga niet betalen voor iets wat ik waarschijnlijk beter kan opeens zegt hij nja het is goed zo neem hem maar mee boor 750 ik dacht bij me eigen yeah lucky me... eenmaal thuis aangekomen start ik deze op en verbind hem
Met internet tot mijn verbazing staan alle anti virus software uit en er start een programma genaamd mmstart.exe hij wil dat ik akkoord ga met een media markt overeenkomst onder het mom de installatie te voltooien en Windows te activeren ik ga naar taakbeheerder en sluit zo de applicatie af nog geen 10 min later crasht de laptop en heb ik een blauw scherm... hij start op nieuw op en ik zit vast in de bios ( het menu waar je je hardware van je pc kan aanpassen ) en het was een loop ook gelukkig had ik nog een laptop en heb ik een boot USB gemaakt en vervolgens de nieuwe laptop weer aan gekregen ik Verbeek
De internet connectie van die laptop en heb een virus scanner gedownload via een André en die er op gezet na alles gescant te hebben heeft hij 1 bestand in quarantaine gezet... mmstart.exe ik heb hier foto’s van gemaakt inprencipe is het een software tool wat voornamelijk gebruikt wordt
Door hackers het geeft media markt meer toegangs rechte. Tot je eigen computer nu begrijp ik ook waarom de klantenservice altijd zo druk is bij hun ik ben terug gegaan naar de winkel heb om een manager gevraagd en die wou het niet over dit onderwerp hebben... hij heeft gelijk een collega erbij geroepen en ik kreeg zonder enige discussie hier over mijn geld terug... het programma is 9 maanden voor het eerst op de markt gekomen en gemaakt door dwayne baumann en het heeeft geen digitale handtekening
Laatst gewijzigd door Radar op 06 sep 2020 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dus u heeft uw laptop ingeleverd en uw geld terug gehad? Goeie actie!

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bij MM in de winkel is inderdaad geen enkele laptop meer te koop, zonder die belachelijke startklaar service. Net als jij zit ik op die ongevraagde 'service' bepaald niet op te wachten. Zeker niet alleen vanwege die € 29,-, maar vanwege die bagger die je mee geleverd krijgt. Ik heb medelijden met al die mensen die met een dergelijke opgedrongen 'service' met hun nieuwe laptop de winkel uit lopen. Ik blijf vaak expres in de buurt staan van koper/verkoper om te kijken wat zo'n verkoper nog meer met zijn snelle verkooppraatje de koper aansmeert.

Als de prijs het gunstigst is bij MM koop ik een laptop altijd in hun webshop. Daar heb je dat startklare gedonder niet.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het klinkt inderdaad alsof het niet in de haak is. Goed dat je hem terug gebracht hebt. Ook apart dat je het ding zonder gedoe in kon leveren. Kan dat met laptops wel volgens de algemene voorwaarden als de 'verzegeling' verbroken is?

Maar wat voor extra toegangsrechten zou MM willen, en wat zegt de AVG hierover?

Methusalah
Berichten: 1166
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dit hoeft niet per se malware te zijn, he. Windows defender valt over zo veel programma's die het niet herkent maar die volledig onschuldig zijn.

Maar je hebt gelijk geen gebruik te willen maken van de MM service en ik zou gewoon doorzeuren tot je een nieuwe krijgt zonder dat ze er mee geprutst hebben. (Ik snap ook niet waarom ze dat gedaan hebben want volgens mij moet je dit echt wel specifiek aangeven bij je aankoop).

djfox741
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ongelezen bericht door djfox741 »

Waar je op moet letten en tevens eisen, is een dichte doos maar let dan op dat de orginele verpakking niet is geopend geweest, je kan dat zien dat als er een 2e tape omheen/opzit hij inderdaad geopend is geweest.

Zou zelf ook nooit een eerder geopende doos willen, slechte zaak van MM, het verdien model hé.

alex.van-der-linden
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2020 14:04

Re: Malware door MediaMarkt op mijn laptop geïnstalleerd?

Ongelezen bericht door alex.van-der-linden »

http://www.mediafire.com/file/e3u2i21qc ... t.zip/file

Dit krijg je mee geinstaleerd ga me mee met de voorwaarden is het legaal

Het programma begint met draaien zodra je de pc voor het eerst aan zetten en verandert allemaal dingen in je registry files

Gesloten