Masterscriptie UU- Op zoek naar ANW-gerechtigden

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
DRuger
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2020 10:28

Masterscriptie UU- Op zoek naar ANW-gerechtigden

Ongelezen bericht door DRuger »

Beste lezer,

Ik hoop dat ik dit bericht hier mag plaatsen. Radar heeft meermaals aandacht besteed aan de Algemene nabestaandenwet (en de ANW-hiaat) en daarom wil ik mijn verzoek hier graag delen. Mijn naam is David Ruger, 25 jaar en ik ben bezig met het afronden van mijn master communicatie, beleid en management aan de Universiteit Utrecht. Voor mijn masterscriptie doe ik onderzoek naar de ervaringen en behoeftes van ANW-gerechtigden (nabestaanden die financieel worden ondersteund door de overheid). Dit vergelijk ik met wat de wetgeving voor hen betekent. Het verliezen van een partner of ouder kan extreem ingrijpend zijn en juist daarom hoop ik iets bij te kunnen dragen aan een verbeterde wetgeving in de toekomst.

Om dit goed te kunnen onderzoeken, interview ik ANW-gerechtigden. Nu heb ik inmiddels verschillende interviews achter de rug, die voor mij nogmaals het belang benadrukken van goed onderzoek naar hoe we deze kwetsbare groep het beste kunnen bijstaan. Vanwege het gevoelige onderwerp, de coronamaatregelen en de relatief bescheiden doelgroep is het echter behoorlijk lastig om genoeg respondenten te vinden. Daarom wil ik hier ook graag mijn oproep delen.

Het onderzoek zal bestaan uit een interview (30-45 minuten) dat digitaal/telefonisch wordt afgenomen vanwege de huidige coronamaatregelen. Er zal te alle tijden discreet worden omgegaan met uw gegevens en ervaringen. Het interview wordt opgenomen, maar wordt voor gebruik volledig geanonimiseerd en het transcript is voorafgaand ook in te zien. Bent u iemand die ANW-gerechtigd is, en zou u interesse hebben om mee te doen? Stuur dan gerust een berichtje of een mailtje ([email protected]). Kent u iemand die ANW-gerechtigd is, dan mag u dit verzoek ook altijd delen. Voor andere aanvullende vragen over het onderzoek, kunt u ook altijd eerst een berichtje sturen.

Alvast hartelijk bedankt,

Met vriendelijke groet,

David Ruger

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Masterscriptie UU- Op zoek naar ANW-gerechtigden

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ben deze topic zat die al een jaar bovenaan staat dus ik reageer een keer, dam verdwijnt ie vanzelf in de vergetelheid.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Masterscriptie UU- Op zoek naar ANW-gerechtigden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Omdat u een topic zat bent, gaat u daar juist op reageren?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Masterscriptie UU- Op zoek naar ANW-gerechtigden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ik reageer niet omdat ik het topic zat ben.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Masterscriptie UU- Op zoek naar ANW-gerechtigden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben blij dat ik dit topic niet gezien heb.

Gesloten