LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door moederslink »

U alleen +-1160 euro, een echtpaar hier 50 jr woonachtig in Nederland +-1600 euro en in uw geval met uw Thaise vrouw ( sinds 14 jaar ) slechts +- 1000 euro.

Te gék voor woorden als je het op de keper beschouwt , maar precies vlg de huidige wet en regelgeving, uw vrouw krijgt niét meer en u bent nu gehuwd dus krijgt u uw deel als getrouwd man.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door kweenie »

Jaap Olthof schreef:
01 okt 2019 20:08
Het onbegrip op dit forum ervaar ik als stuitend, temeer daar ik dus bij overlijden of scheiden WEL die rechten krijg op Alleenstaande-niveau, dus .......... die rechten zou ik dan opeens wel hebben. De rationaliteit blijft mij ontgaan m.a.w. de regelgeving vind ik 'krom'!! DAT moet herzien worden en m.i. moet die ondergrens gesteld worden voor een echtpaar (zoals wij) op die 1158 euro, en niet lager.
Nogmaals, begrip of onbegrip is iets totaal anders dan het er wel of niet mee eens zijn.

Net als dat er een verschil is tussen of je vindt dat dit anders zou moeten zijn en de stellige bewering dat het op een bepaalde manier moet zijn.
............ de regels mogen ZO zijn, maar dan zijn ze NIET terecht!! En moeten ze worden aangepast!!

Pffffffff ........ sorry, ik was niet van plan om nog meer te reageren, omdat ik weet dat de starre, regelvaste meerderheid hierin niet zal meegaan, maar gelukkig heb ik vandaag politieke 'openinggetjes' ontvangen en hoop ik de bureaucratie toch verder te laten 'bewegen'! :)
Ook hier weer, dat mensen het niet met je eens zijn betekent niet dat ze automatisch start en regelvast zijn. Het kan ook gewoon dat iemand een andere mening heeft.

Maar blijkbaar ontbreekt het aan empathisch vermogen om de mening van andere mensen te respecteren :wink:

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

kweenie schreef:
01 okt 2019 20:59
Jaap Olthof schreef:
01 okt 2019 20:08
Het onbegrip op dit forum ervaar ik als stuitend, temeer daar ik dus bij overlijden of scheiden WEL die rechten krijg op Alleenstaande-niveau, dus .......... die rechten zou ik dan opeens wel hebben. De rationaliteit blijft mij ontgaan m.a.w. de regelgeving vind ik 'krom'!! DAT moet herzien worden en m.i. moet die ondergrens gesteld worden voor een echtpaar (zoals wij) op die 1158 euro, en niet lager.
Nogmaals, begrip of onbegrip is iets totaal anders dan het er wel of niet mee eens zijn.

Net als dat er een verschil is tussen of je vindt dat dit anders zou moeten zijn en de stellige bewering dat het op een bepaalde manier moet zijn.
............ de regels mogen ZO zijn, maar dan zijn ze NIET terecht!! En moeten ze worden aangepast!!

Pffffffff ........ sorry, ik was niet van plan om nog meer te reageren, omdat ik weet dat de starre, regelvaste meerderheid hierin niet zal meegaan, maar gelukkig heb ik vandaag politieke 'openinggetjes' ontvangen en hoop ik de bureaucratie toch verder te laten 'bewegen'! :)
Ook hier weer, dat mensen het niet met je eens zijn betekent niet dat ze automatisch start en regelvast zijn. Het kan ook gewoon dat iemand een andere mening heeft.

Maar blijkbaar ontbreekt het aan empathisch vermogen om de mening van andere mensen te respecteren :wink:
Grapjas!!!😱😕👎😀

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sommigen zullen het te gek voor woorden vinden dat een buitenlander slechts door hier te verblijven 14 jaar AOW opbouwt.

Maar gelukkig is het in Thailand veel beter geregeld. Daar moet men blijkbaar werken om een oudedagsvoorziening op te bouwen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat een buitenlandse vrouw hier pas 14 jaar woont en dus niet méér AOW rechten opbouwt dan die 28 % vind ik níet te gek voor woorden.

Dat zij samen daardoor als gehuwden nu goed € 1000 hebben wordt wat magertjes , hoewel het precies vlg het boekje gaat.
Dan heb je net zoveel ongeveer als een alleenstaande bijstandsgerechtigde.
Goed begrijpen.....het is zo vastgelegd en vlg Bartjes dus ook eerlijk , sinds 14 jaar getrouwd dus met haar opbouw als Thaise hier in Nederland van slechts 28 % erbij , maar het blijft wat bizar ....vind ik 🤔 .

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Lady1234 schreef:
01 okt 2019 21:06
Sommigen zullen het te gek voor woorden vinden dat een buitenlander slechts door hier te verblijven 14 jaar AOW opbouwt.

Maar gelukkig is het in Thailand veel beter geregeld. Daar moet men blijkbaar werken om een oudedagsvoorziening op te bouwen.
Jammer, dat je frustraties geen empathisch gevoelens toestaan. Triest eigenlijk!😕😵👎
Ik zou zeggen begin maar aan het volgende Radar- probleem, want ik geloof dat je overal wel standpunt tegen wilt innemen,😱😵😕😕👎 Ciao!😀🙆

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn empathie is inmiddels gewoonweg verdwenen. Ik snapte eerst wel dat het inderdaad een vervelend idee kan zijn, maar het aanvallen van mensen die het niet met deze TS eens zijn, dat heeft dat idee inmiddels weg genomen.

Ik vind het terecht dat u niet meer krijgt dan de 100% AOW-uitkering en uw vrouw de 28% uitkering (want deze heeft gewoon niet meer opgebouwd). Verder vind ik het volkomen terecht dat iemand die alleenstaand is een kleine bonus krijgt bovenop de 100% AOW-uitkering, omdat deze uiteindelijk grotendeels de vaste lasten heeft die een stel ook heeft.

Mijn tip: als geld dan zo belangrijk voor u is, dan zou ik een leuke vrouw zoeken die wel 100% AOW heeft opgebouwd en dan krijgt u samen veel meer dan een alleenstaande. Probleem opgelost zou ik zeggen. Graag gedaan!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jaap

Jammer dat uw frustraties uw gezonde verstand in de weg zitten, waardoor u niets van de regels wilt snappen, maar slechts uw kleuteractiviteiten stimuleren.

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Lady1234 schreef:
01 okt 2019 21:54
@jaap

Jammer dat uw frustraties uw gezonde verstand in de weg zitten, waardoor u niets van de regels wilt snappen, maar slechts uw kleuteractiviteiten stimuleren.
Bizar, ik hou je op de hoogte!!😱🙆😀👍

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik wilde iets zeggen over molenwieken , doe het maar niet .

Trol misschien . :roll:

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

gosewijn schreef:
01 okt 2019 22:13
Ik wilde iets zeggen over molenwieken , doe het maar niet .

Trol misschien . :roll:
Nog een grapjas!!?? 🙆😀👍

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jaap (ea), stop gewoon, dit jennen heeft geen enkel doel.

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Volledig mee eens!!

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Ciao allemaal!

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jaap Olthof schreef:
01 okt 2019 23:14
Ciao allemaal!
Dat gelooft inmiddels helemaal niemand meer.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Cro »

moederslink schreef:
01 okt 2019 21:23
Dat een buitenlandse vrouw hier pas 14 jaar woont en dus niet méér AOW rechten opbouwt dan die 28 % vind ik níet te gek voor woorden.

Dat zij samen daardoor als gehuwden nu goed € 1000 hebben wordt wat magertjes , hoewel het precies vlg het boekje gaat.
Dan heb je net zoveel ongeveer als een alleenstaande bijstandsgerechtigde.
Goed begrijpen.....het is zo vastgelegd en vlg Bartjes dus ook eerlijk , sinds 14 jaar getrouwd dus met haar opbouw als Thaise hier in Nederland van slechts 28 % erbij , maar het blijft wat bizar ....vind ik 🤔 .
De vrouw heeft hier natuurlijk ook geen lasten afgedragen al die jaren, dat is ook een flinke besparing. Slechts de laatste 14 is dat wel gebeurt. Iemand die minimaal 36 jaar hier geen AOW opbouwt wordt gewoonweg geacht elders wat opgebouwd te hebben, dan wel doordat ze in het land waar ze al die tijd verbleven heeft ets soortgelijks hebben als onze AOW, dan wel door te werken of door te sparen. Als de vrouw in deze kwestie dat heeft nagelaten en slechts in haar hele leven hier 14 jaartjes AOW heeft opgebouwd en verder geen enkele oudedagsvoorziening dan is het mijn inziens niet bizar dat ze hier slechts 28% krijgt, het zou mijn inziens juist bizar zijn wanneer ze wel veel meer dan het opgebouwde zou krijgen.

€1000 is inderdaad niet veel en als dat alles was wat TS en zijn vrouw zouden hebben dan zouden ze nog een aanvulling krijgen tot bijna €1500. Het is dus niet zo dat TS en zijn vrouw moeten leven van €1000, er moet nog (veel) meer zijn.

Jaap Olthof
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 sep 2019 16:16

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

Een sprankje empathie! Laten we daar maar mee afsluiten!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men hoeft helemaal geen lasten af te dragen om voor AOW in aanmerking te komen. Slechts het officieel hier verblijven is voldoende, vooropgesteld dat men dan niet in het buitenland werkt.

In de jaren dat mevrouw hier verbleef tijdens het huwelijk, kreeg zij ook nog ruim € 2.000 algemene heffingskorting uitbetaald, omdat zij samenwoonde met de Ts. En afhankelijk van de hoogte van het pensioen van de Ts, kan zij ook nu nog een beetje heffingskorting uitbetaald krijgen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Cro »

Lady1234 schreef:
01 okt 2019 23:46
Men hoeft helemaal geen lasten af te dragen om voor AOW in aanmerking te komen. Slechts het officieel hier verblijven is voldoende, vooropgesteld dat men dan niet in het buitenland werkt.
Volgens mij ben je slechts in enkele situaties vrijgesteld van het betalen van de AOW premie terwijl je wel opbouw hebt. In de basis betaal je daar namelijk gewoon voor en dat zijn gewoon lasten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door kweenie »

Cro schreef:
02 okt 2019 07:59
Lady1234 schreef:
01 okt 2019 23:46
Men hoeft helemaal geen lasten af te dragen om voor AOW in aanmerking te komen. Slechts het officieel hier verblijven is voldoende, vooropgesteld dat men dan niet in het buitenland werkt.
Volgens mij ben je slechts in enkele situaties vrijgesteld van het betalen van de AOW premie terwijl je wel opbouw hebt. In de basis betaal je daar namelijk gewoon voor en dat zijn gewoon lasten.
Maar het is geen voorwaarde voor de AOW dat je ook daadwerkelijk lasten afdraagt. Dat geldt alleen als je ook inkomen hebt. Het is een sociale voorziening die onafhankelijk is van de hoogte van de premies die je hebt betaald.

Gesloten