LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Paulewald
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2018 08:10

MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Paulewald »

Al weken ontvang ik geen bericht vanuit mijnoverheid dat er een nieuw bericht is binnen gekomen,
Gezien de status die de overheid aan dit medium geeft een zeer kwalijke zaak.

Mis je een betalings verzoek dan ben je mooi aan de beurt

Lowieze
Berichten: 6544
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Paulewald schreef:Al weken ontvang ik geen bericht vanuit mijnoverheid dat er een nieuw bericht is binnen gekomen,
Gezien de status die de overheid aan dit medium geeft een zeer kwalijke zaak.

Mis je een betalings verzoek dan ben je mooi aan de beurt
U weet zeker dat u het juiste e-mailadres heeft doorgegeven? Heeft u ook in uw spambox gekeken of de berichten daar toevallig in staan?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door mahadma »

Weet u zeker dat u ook wat van ze moet ontvangen?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Erthanax »

En heeft u ook gegeken of er een nieuw bericht is in uw inbox van MijnOverheid?
Als er geen nieuw bericht is, krijgt u natuurlijk ook geen melding.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door grun »

Paulewald schreef:Al weken ontvang ik geen bericht vanuit mijnoverheid dat er een nieuw bericht is binnen gekomen,
Dat zou best kunnen, dan is er gewoon geen post voor u. Hooguit kunt u nog even inloggen en de instellingen voor alle zekerheid controleren.

"Om geen berichten te missen moet u regelmatig inloggen op MijnOverheid. Schakel daarnaast uw e-mailnotificatie in. U krijgt dan een e-mail als er nieuwe berichten in uw Berichtenbox zijn. Inschakelen van de e-mailnotificatie kan onder "Instellingen". Daar kunt u ook uw e-mailadres wijzigen.

Ook kunt u instellen dat u een herinnering per e-mail wilt ontvangen. U ontvangt de herinnering op het door u ingevulde e-mailadres als u een bericht in de Berichtenbox na drie weken nog niet geopend heeft."

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan in de smartphone van keuze even agenda-item of reminder zetten om je mijn overheid berichtenbox te checken? Zeg 1x per maand?

Lady1234
Berichten: 26926
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Paulewald schreef:Al weken ontvang ik geen bericht vanuit mijnoverheid dat er een nieuw bericht is binnen gekomen,
Gezien de status die de overheid aan dit medium geeft een zeer kwalijke zaak.

Mis je een betalings verzoek dan ben je mooi aan de beurt
Even één keer per week inloggen, is toch niet zo’n moeite?

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door henk51 »

Paulewald schreef:Al weken ontvang ik geen bericht vanuit mijnoverheid dat er een nieuw bericht is binnen gekomen,
Gezien de status die de overheid aan dit medium geeft een zeer kwalijke zaak.

Mis je een betalings verzoek dan ben je mooi aan de beurt
U maakt hier een heel topic aan,beter zelf regelmatig de berichtenbox inkijken 10 seconden werk.Ik doe dat ook geregeld zo moeilijk is dat niet,en op die manier mis je nooit een bericht.Iedereen wil dat alles maar aangereikt wordt zonder zelf iets te hoeven doen.


groeten Henk

Lowieze
Berichten: 6544
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lowieze »

henk51 schreef:
Paulewald schreef:Al weken ontvang ik geen bericht vanuit mijnoverheid dat er een nieuw bericht is binnen gekomen,
Gezien de status die de overheid aan dit medium geeft een zeer kwalijke zaak.

Mis je een betalings verzoek dan ben je mooi aan de beurt
U maakt hier een heel topic aan,beter zelf regelmatig de berichtenbox inkijken 10 seconden werk.Ik doe dat ook geregeld zo moeilijk is dat niet,en op die manier mis je nooit een bericht.Iedereen wil dat alles maar aangereikt wordt zonder zelf iets te hoeven doen.


groeten Henk
Het is inderdaad weinig moeite om zelf regelmatig te kijken, maar dit zou niet nodig moeten zijn als MijnOverheid goed werkt.
Als TS zijn account op MijnOverheid op de juiste manier heeft geactiveerd, mag hij er ook wel vanuit gaan dat hij een e-mail krijgt als er een bericht voor hem klaar staat.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... verheid-nl

Storing op Mijnoverheid.nl
gepubliceerd: 17-04-2018, 16:00
update: 18-04-2018, 11:15

Vanwege een eerdere storing op MijnOverheid hebt u mogelijk geen e-mailnotificatie gekregen voor berichten die wij naar uw Berichtenbox hebben gestuurd. Deze storing is intussen verholpen.

Voor berichten die we nu naar uw Berichtenbox sturen, krijgt u weer een e-mailnotificatie. Hebt u die door de storing voor eerdere berichten niet gekregen? Dan probeert MijnOverheid die alsnog te sturen.

Onze excuses voor het ongemak.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik heb mijnoverheid nog nooit gecheckt. Ik krjg gewoon een email bij een nieuw bericht en ik heb er nog nooit een gemist. Regelmatig checken is dus nergens voor nodig - als je instellingen kloppen.

Lady1234
Berichten: 26926
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

rvjapio schreef:Ik heb mijnoverheid nog nooit gecheckt. Ik krjg gewoon een email bij een nieuw bericht en ik heb er nog nooit een gemist. Regelmatig checken is dus nergens voor nodig - als je instellingen kloppen.
Maar het kan echt geen kwaad het weleens te doen. :lol:

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Jantje7 »

rvjapio schreef:Ik heb mijnoverheid nog nooit gecheckt. Ik krjg gewoon een email bij een nieuw bericht en ik heb er nog nooit een gemist. Regelmatig checken is dus nergens voor nodig - als je instellingen kloppen.
Juist door wel te checken kwam ik er achter dat er een bericht stond van het waterschap. Dus hoewel alles goed staat, hiervan geen melding gekregen.
Dus al die verhalen dat je de instellingen goed moet hebben staan, kun je naar fabeltjesland verzenden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door grun »

Jantje7 schreef:Juist door wel te checken kwam ik er achter dat er een bericht stond van het waterschap. Dus hoewel alles goed staat, hiervan geen melding gekregen. Dus al die verhalen dat je de instellingen goed moet hebben staan, kun je naar fabeltjesland verzenden.
Dat geloof ik niet. De overheid stuurt de berichten aan de hand van de instellingen en ze hebben geen enkele reden om je geen bericht te sturen als je dat zelf niet aangegeven hebt.

Het is wel zo dat destijds de berichtenbox met een beperkt aantal gemeenten en instanties is begonnen, later hebben steeds meer gemeenten zich aangesloten. Iedere keer als je inlogt, krijg je een lijstje met nieuwe instanties te zien die hun post ook graag via de berichtenbox willen verspreiden. Dan moet je daar ook iedere keer eenmalig toestemming voor geven, anders krijg je die berichten niet. Ik vermoed dat het waterschap aan je aandacht ontsnapt is en dat je daarvoor geen specifieke toestemming hebt verleend.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Jantje7 »

grun schreef:
Jantje7 schreef:Juist door wel te checken kwam ik er achter dat er een bericht stond van het waterschap. Dus hoewel alles goed staat, hiervan geen melding gekregen. Dus al die verhalen dat je de instellingen goed moet hebben staan, kun je naar fabeltjesland verzenden.
Dat geloof ik niet. De overheid stuurt de berichten aan de hand van de instellingen en ze hebben geen enkele reden om je geen bericht te sturen als je dat zelf niet aangegeven hebt.

Het is wel zo dat destijds de berichtenbox met een beperkt aantal gemeenten en instanties is begonnen, later hebben steeds meer gemeenten zich aangesloten. Iedere keer als je inlogt, krijg je een lijstje met nieuwe instanties te zien die hun post ook graag via de berichtenbox willen verspreiden. Dan moet je daar ook iedere keer eenmalig toestemming voor geven, anders krijg je die berichten niet. Ik vermoed dat het waterschap aan je aandacht ontsnapt is en dat je daarvoor geen specifieke toestemming hebt verleend.
Geloof kan ik u niet geven, enkel nog hoop. Kijk eens naar de link die verwijst naar de site van de belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... verheid-nl

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door grun »

Jantje7 schreef:Geloof kan ik u niet geven, enkel nog hoop. Kijk eens naar de link die verwijst naar de site van de belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... verheid-nl
Ja, en in die link staat ook dat berichten die door de storing mogelijk gemist zijn, alsnog verstuurd zijn. Als uw instellingen goed staan, zou die herhaalde poging toch wel ontvangen moeten zijn?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Jantje7 »

@grun
Lezen is moeilijk.Dit staat er:
Voor de eerdere berichten probeert MijnOverheid de notificaties ook alsnog te sturen. Met nadruk op ''PROBEERT.''

Lowieze
Berichten: 6544
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jantje7 schreef:@grun
Lezen is moeilijk.Dit staat er:
Voor de eerdere berichten probeert MijnOverheid de notificaties ook alsnog te sturen. Met nadruk op ''PROBEERT.''
Natuurlijk, er is een storing geweest. Maar als uw instellingen niet goed zijn, weet u zeker dat u nooit wat zult ontvangen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door sjohie »

Jantje7 schreef:
rvjapio schreef:Ik heb mijnoverheid nog nooit gecheckt. Ik krjg gewoon een email bij een nieuw bericht en ik heb er nog nooit een gemist. Regelmatig checken is dus nergens voor nodig - als je instellingen kloppen.
Juist door wel te checken kwam ik er achter dat er een bericht stond van het waterschap. Dus hoewel alles goed staat, hiervan geen melding gekregen.
Dus al die verhalen dat je de instellingen goed moet hebben staan, kun je naar fabeltjesland verzenden.
Ruuustig maar, zoals je hierboven kan zien, hebben ze net als alle andere digitale dienstverleners, wel eens een storing. Het systeem stuurt je normaliter de mailtjes, mits je de juiste vinkjes hiervoor hebt gezet in het systeem, én regelmatig inlogt. Dat laatste is om twee redenen aan te bevelen, ten eerste omdat er regelmatig gemeenten en instanties aan toegevoegd worden, en daar moet je als gebruiker eerst toestemming voor geven. Dat doe je bij inloggen. Ten tweede sluit je daardoor de kans op missen van een bericht door een storing/hikje zo goed als uit.

stofzuigertje

Re: MijnOverheid stuurt geen melding bij nieuw bericht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als Jantje 7 gelijk heeft....

Dan kunnen ze geen boetes geven want ik reken op Email als er iets zou komen!
Ze moeten gewoon iedereen een mail sturen dat er nog niet gelezen berichten staan.
Dan lopen ze het moeiteloos in.

Verder krijg ik na 3 dagen al bericht als niet gelezen.
Ga zo even kijken maar de Overheid is verantwoordelijk voor tijdig zenden en bij dit soort storingen mogen ze de boetes die hierdoor ontstaan ook voor hun rekening nemen!

Gesloten