LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misdaad loont

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bertus1

Misdaad loont

Ongelezen bericht door bertus1 »

Als de gewone burger hetzelfde zou doen als de jongens uit de bouwfraude, dan zullen ze alles terug moeten betalen en daarbovenop nog een straf krijgen.

Maar met de heren bouwers en cs. gaat dat anders. Er wordt een enquete gehouden, iedereen vertelt dat hij/zij zich van bepaalde zaken niets kan herinneren en vervolgens komt er bemiddeling.

Amsterdam is voor 14 miljoen besodemieterd en krijgt slechts 6 miljoen terugbetaald. Winst voor de bouwers, 8 miljoen. KASSA ! En, geen straf, omdat ze eerlijk aan de enquete hebben meegewerkt.

Wim Duisenberg wordt als bemiddelaar aangesteld in de aandelen leaseaffaire. Het is niet moeilijk te raden wie daarvan voordeel zal hebben. In ieder geval niet de gedupeerden!

Dat Duisenberg zich laat lijmen voor dit karweitje zegt iets over de betrouwbaarheid van ons rechtsysteem en de hele club in Den Haag. BAH !!!!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Janneke52 »

KLOPT, met de commissie Oosting wou Dexia geen bemiddeling en nu ze keer op keer verliezen willen ze het in een maal wel.
Maar dan wel met iemand uit het bankwezen :evil:
En dan ook nog verklaren dat de rechters in tussentijd geen uitspraken moeten doen.
En DAT zou ze heeeeel goed uitkomen.

chrisje1

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Misdaad loont inderdaad,

Kijk maar eens naar de huren van de woonhuizen,

Veel woningbouwverenigingen hebben vroeger voor prikje veel huizen opgekocht, onderhoud gepleegd, oude huizen worden gesloopt, die toch hun geld al breed hebben op gebracht, om daar weer subsidie over te ontvangen, de nieuwe huizen brengen toch hun geld wel weer breed op, risico voor de bouwvereniging is simpelweg niet.


Nu worden de huizen voor woekerprijzen verhuurd, het is dikke winst voor de bouwverenigingen, deze flessetrekkerij moet de overheid keihard aanpakken,

Maar ik reken er niet op, want het zijn leuk wat belastingcenten, die door deze manier naar Den Haag rollen,

Maar goed, we leven in Nederland, dus slaap verder...

b.olsen

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door b.olsen »

nee jongens, amsterdam krijgt niet alleen maar 6 miljoen terug , de overige 8 miljoen krijgen ze ook terug , die wordt dan gewoon bij de burgers terug gehaald.

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is dit? Het Calimero-forum of zo? Wat een huilebalken.

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo, jaloers? ook een zakdoek. Deze mensen hebben tenminste een mening en komen daar vooruit.

b.olsen

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door b.olsen »

ja, calimero, voorlopig zijn het wel onze belastingcenten die over de balk gesmeten worden, hoeveel zakdoeken wil je hebben?

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Snottersnotter, wat een ellende in Nederland! De uitkeringen zijn te laag, moeten we nog gaan werken ook! Ga toch weg met je gejammer over Jan met de pet. In ieder ander land kan Jan niet eens een pet betalen.

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, wat wordt er onder "Jan met de pet" verstaan ? T.m. de modale inkomens, die OOK al klagen, dat ze moeilijk rond kunnen komen ?
(Alhoewel.... minister de Geus gaf ook al eerder te kennen dat ie op z'n tellen moet passen met zijn inkomen)
En wat de bouwfraude betreft: Het gerotzooi met grondspeculaties overtreffen die bouwfraude tig-maal ...........

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Aan gast 25 Feb 2005 23:08,

Overdrijf de boel niet, de economie is slecht, dat weten we allemaal,

De meeste mensen die zonder werk zitten willen werken!,

Dus ook Jan met de Pet!,


Het is natuurlijk zonde om te zien hoe de economie in ons land afbreekt, alleen al door wanbeleid van hogerhand,

b.olsen

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door b.olsen »

en wat is ieder ander land? het gaat hier om nederland en niet om al die andere landen om ons heen, het gaat heel slecht met nederland, wist je dat al? het gaat om ons , en wat hebben wij te maken met al die andere landen? sinds wanneer zijn wij verantwoordelijk voor al die andere landen? waarom geven we niet meteen alles weg wat we hebben.

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor, het gaat heel slecht met Nederland. De plasma TV's kunnen niet worden aangesleept iedereen een tweede of beter, derde auto. Rot toch op met je onzin, je moet een wat meer naar je eigen situatie kijken en je eens afvragen of je nou echt zo slecht hebt. Reken maar dat het eigenlijk wel meevalt, je kunt eten je hebt een dak boven je hoofd en je hebt een internetverbinding. Wat wil je nog meer? Drie keer per jaar op vakantie?
En hoezo heeft NL niets te maken met andere landen? Nooit van de EU gehoord zeker omdat je hebt bezuinigd op je krantenabonnement? Denk je dat NL zelf in de hand heeft hoe goed/slecht het gaat met de economie? Misschien voor 25% maar niet meer. Lutser!

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

De plasma tv's zijn inderdaad niet aan te slepen,

Hoe zou dit nu komen?, men heeft geen geld om een dergelijke tv of een " derde auto " te kopen,

Lenen.nl is gewillig, en andere geldschieters zijn ook gewillig, en helpen je vlug aan geld voor dergelijke luxe zaken

Praat niet over dat de economie zo best is, de meeste mensen zitten vaak door eigen toedoen in "het faillissement",

Over de rente, die zo'n geldschieter vraagt wordt maar weinig over gedacht, maar deze rente moet wel opgebracht worden...

De overheid hangt nogal aan Brussel, en dat is natuurlijk jammer,

Heel veel belastingcenten gaan die kant op, en wat hebben wij er aan?

NIKS!.

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor, maar mijn buren hebben allebei een plasma-tv gekocht. Dan mag ik er toch ook wel eentje kopen? Ik heb toch ook recht op dezelfde welvaart als mijn buren?

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door b.olsen »

ten eerste zijn wij al vier jaar niet op vakantie geweest, van het vakantiegeld worden namelijk de extra rekeningen betaald, zoals de onroerendgoedbel. waterschap ed. mijn partner werkt ,maar als je maar 160 euro overhoud per maand om van te leven kun je niet met vakantie, en ja, ik heb sinds 1 maand internet , ik heb sinds 2 maanden een computer , bedenk dan wel even dat ik hier 6 jaar voor heb moeten sparen , en onze flatscreen tv hebben wij gekocht van het beetje geld wat wij hebben gekregen van de belastingteruggave van vorig jaar, niet uit hebberigheid ,maar uit noodzaak (tv kapot) met korting was hij net zo duur als een gewone tv , (is maar een kleintje hoor) wij gaan nooit uit eten , stappen ook niet enz. dus wat zeur je nou eigenlijk over dat mensen het zo slecht hebben . jij bent vast iemand met een goedbetaalde baan , bij de overheid meschien

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt blijkbaar een eigen huis, lijkt me ook een luxe. En je zou eens zonder TV zitten, dat is natuurlijk het allerallerallerergste wat een mens kan overkomen. Lees je eigen stukje nou maar eens na en schaam je diep.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door b.olsen »

wij ons schamen ? waarvoor? voor iets waar we zo hard voor geknokt hebben ?vier jaar geleden heb ik een ongeval gehad (niet mijn schuld ) daardoor ben ik voor de rest van mijn leven minder valide,(hersencontusie) zit nu thuis met een lijst klachten , lichamelijk en geestelijk, ik krijg geen wao omdat mijn werkgever mij een loer gedraaid heeft .wij zaten toen in een huurhuis , al 4 jaar zonder verwarming, ik heb toen uit nood de huur opgezegd, onze hele woning was zeiknat. let op: op vrijdag heb ik de huur opgezegd , op zaterdag nam een vriend ons mee uit eten, ik kwam een bekende tegen die zijn huisje wilde verkopen , op maandag zat ik bij de hypotheekshop en 6 weken later kregen wij de sleutel, onze hypotheek is nu lager dan de huur van onze vorige woning, ons hele huisje is net zo groot als de slaapkamer van beatrix. en of wij er trots op zijn ?ja, dat zijn we zeker . ik ben nu 39 jaar ,kan niet meer sporten ( was sportvrouw met bokshandschoenen) heb geen baan (kastje naar de muur ) en toch zijn wij blij met iedere dag , neefje werd geboren (kindje van mijn zus) was een dag oud ,en had toen al twee hartstilstanden en drie hersenbloedingen achter de rug, is nu 7 en kerngezond , zijn broertje is vorig jaar dood geboren . na een voldragen zwangerschap. ooit wel eens een baby begraven? dus nee ,zonder tv komen te zitten is niet het ergste ,maar dat wij een beetje luxe willen en daar keihard voor moeten sparen , dat maakt ons nog geen misdadigers, wij stelen niet , beroven geen banken en vermoorden geen mensen en dieren, dus hoeven wij ons ook niet te schamen.

Gast

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door Gast »

wat het rare aan dit verhaal is je kreeg geen wao zegt je huur op maar je kunt wel op 1 salaris dus een huis kopen.

dus of je vent verdient supergoed of je liegt.

want in deze tijden moet je wel een verdomd goed salaris hebben wil jij een huis kopen op 1 inkomen.

ook staat er dat je geen wao krijgt omdat je werkgever je een loer heeft gedraaid , als het een ongeval is geweest buiten je werk om gaat je werkgever daar al helemaal niet over maar wordt dat onderzocht door deskundigen.

ergens zit iets in je verhaal wat gewoon niet klopt

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door b.olsen »

nee, ik lieg niet , en mijn partner verdient geen gouden bergen. en jij kunt niet goed lezen (schaam je) als wij dit huisje niet hadden kunnen kopen, dan hadden wij namelijk op straat gestaan. zonder meubels want die zijn in de vorige woning weggerot. dus met tweeddehands . en sindsdien hebben wij 160 euro per maand over om van te leven .(zie vorig bericht.) en mijn inkomen , de wederpartij weigerde continu om dat te betalen. dus ik lieg niet. maar aan jou schrijven te zien , behandel jij mij net zo misdadig , als de meeste mensen tot nu toe gedaan hebben. IK BEN NOG STEEDS GEEN MISDADIGER.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: Misdaad loont

Ongelezen bericht door b.olsen »

o,ja, en het ongeval is tijdens mijn werk gebeurt, ik was nl. postbesteller.

Gesloten