LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mishandeld door politie agent

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

boef530 schreef:Er is tijdens het staande houden al wat voorgevallen, je gaat niet zomaar de cel in. Zeker niet voor deze overtredingen.

Meneer moest nog een boete betalen en werd daarvoor meegenomen. In afwachting van betaling wordt je in (tijdelijke) bewaring gesteld tot de boete is betaald.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

Vriendin reed toch mee naar het politiebureau om de boete te betalen?
Hoe wil die vriendin dat doen? In de inbeslag genomen auto?

Uit de openingspost
Mijn auto werd in beslaggenomen en ik moest mee naar het Bureau.
Hele verhaal van TS rammelt

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door boef530 »

Ach ja je pleurt de auto maar neer waar het je uitkomt, in dit geval dubbel geparkeerd en gaat boodschappen doen op zijn minst niet erg sociaal toch!. De agent spreekt je aan op dit gedrag en bij controle blijkt er veel meer niet in de haak te zijn, openstaande boete en onverzekerd rijden. Schijnbaar is de zaak op straat geëscaleerd en wordt op het bureau afgehandeld maar dat gaat TS uiteraard niet toelichten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
Vriendin reed toch mee naar het politiebureau om de boete te betalen?
Hoe wil die vriendin dat doen? In de inbeslag genomen auto?
Uit de openingspost
Mijn auto werd in beslaggenomen en ik moest mee naar het Bureau.
Hele verhaal van TS rammelt
Mijn vriendin is achter mijn aan komen rijden
Geen idee, in een andere auto misschien, misschien reed ze zelf, misschien is er een familielid/vriend opgetrommeld?

Weco85
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2012 00:02

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Weco85 »

Allereerst bedankt voor de reacties, op die van sommige na. Ik heb het hele verhaal verteld. Jammer dat er altijd mensen zijn die precies weten wat ik ervoor moet hebben gedaan om zo behandeld te worden. Er is bij de aanhouding niets voorgevallen. Mijn vriendin moest in een winkel iets hebben maar het was erg druk. Ik parkeerde achteruit in maar door de drukte ging dat niet goed dus ik stond schuin. Ik dacht nog ze hoeft alleen maar snel iets te halen dus blijf maar even zo staan gezien de drukte. Ik ben in de auto blijven wachten. Het is mij eigen schuld dat politie mijn aansprak wegens fout parkeren. Dat ik die boete moest betalen ook en daar heb ik ook mee ingestemd. Dat ik niet verzekerd ben is bij mij niet bekent. Heb ook meteen contact opgenomen met de verzekering maar die kon ik niet bereiken aangezien het zaterdag was. Dus in alle eerlijkheid, wanneer het RDW aangeeft dat ik niet verzekerd ben heeft de politie alle recht mijn auto in beslag te nemen. Ik ben dan ook netjes meegegaan in het busje (zonder tegenspraak) en mijn vriendin is met familie naar het bureau gekomen (we beschikken tegenwoordig over gsm). Het enige wat ik heb gezegd is dat ik het niet netjes vond dat ik zo mee werd genomen en achter in een politie bus werd gestopt. Waarop de agent antwoorde dat dit de procedure is omdat ze niet konden zien waar die boete van was en wellicht was het een gijzeling (weet niet wat daarmee bedoeld werd) maar dacht nog laat ik maar meewerken des te eerder is het afgehandeld. De politie agent die mij meenam in het busje was dus niet de agent die mij aanhield en ik weet niet of hij wist wat er precies aan de hand was. Ik denk dat hij heeft gedacht daar heb je er weer zo één. Ik ben mijzelf er bewust van dat ik mijn uiterlijk niet meeheb. Ik heb nogal wat tattoages en ben kaal (niet omdat ik dat mooi vind maar omdat ik geen haargroei heb) aangezien ik pas 26 ben draag ik altijd een pet omdat ik het niet leuk vind om kaal te zijn.
Ik ben in het verleden in aanraaking geweest met justitie vanwege een voetbalrel, dit is 8 jaar geleden en ik heb daar van geleerd. Heb daar een taakstraf voor gedaan die ik netjes en goed af heb gemaakt. Wellicht dat het ook hierdoor komt, ik heb geen idee.

Ik ben het er niet mee eens dat ik voor een boete in een cel word gestopt en zeker niet als ik al meerdere malen aangeef dat ik deze zal betalen. Dus dat heb ik dan ook tegen de agent gezegd die mijn oplegde de cel in te gaan.
Ik heb vaak het idee dat ze mij moeten hebben vanwege mijn uiterlijk. Zo ook een jaar geleden toen ik mijn broertje op ging halen van zijn werk (5 minuten bij mijn huis vandaan) Ik was toen mijn rijbewijs vergeten en reed met mistlichten aan (lekker stom van me) natuurlijk een boete voor mijn rijbewijs niet bij hebben maar ik moest heel mijn auto leeg halen want ze wilden meteen ook controleren op drugs en wapens. Nog nooit een wapen vastgehad of drugs gebruikt... wanneer ze toen niets vonden staan ze mij verbaasd aan te kijken... Ze zijn gewoon altijd iets aan het zoeken volgens mij. Ik had mijn rijbewijs niet bij, mijn verzekering en apk was in orde maar waarom moet ik dan heel mijn auto leeghalen en blazen om te kijken of ik onder invloed ben.
Wanneer mijn oma haar rijbewijs was vergeten was dit niet gebeurd...

Maar goed, om terug te komen op gister... Het enige wat ik tegen die agent gezegd heb is dat ik die boete gewoon wil betalen maar hiervoor niet als een crimineel behandeld wil worden (niet in een celletje gestopt wil worden)... Hij zei wat denk je nou dat je hier in de koffiekamer mag gaan zitten.... ( dit was ik idd vergeten te melden) hierna is het zoals ik gister beschreven heb uit de hand gelopen en werd hij erg boos. Toen hij mijn tegen de vlakte duwde ben ik ook boos geworden en zei; sla dan, sla dan...

Mijn vriendin heeft de verzekingspapieren thuis opgehaald en meegenomen naar het bureau waarin stond dat ik verzekerd ben tot mei 2012, maar dit was niet voldoende zei de agent... daar heb ik dan maar genoegen meegenomen en heb mijn auto (zonder moeilijk te doen) daar achter gelaten. De agent die mijn aanhield vertelde mij dat ik aangifte kon doen als ik dat wilde.

Vandaar dat ik hier mij verhaal kwijt wilde omdat ik het niet normaal vind hoe ik behandeld ben.
Hij mag dan agent zijn met een machtspositie maar wanneer ik normaal en respectvol meewerk verwacht ik hetzelfde terug.

Erg jammer dat de meeste van jullie zo snel conclusies trekken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik ben het er niet mee eens dat ik voor een boete in een cel word gestopt en zeker niet als ik al meerdere malen aangeef dat ik deze zal betalen. Dus dat heb ik dan ook tegen de agent gezegd die mijn oplegde de cel in te gaan.
Zolang de boete niet betaald is wordt u gewoon in bewaring gesteld tot duidelijk is wat en waarom.

U heeft dus gewoon stennis geschopt omdat men een standaard procedure volgt en gaat hier zielig zitten doen.
Hij mag dan agent zijn met een machtspositie maar wanneer ik normaal en respectvol meewerk verwacht ik hetzelfde terug.
Nou u heeft niks meegewerkt, maar tegengewerkt.

Aangifte doen kan altijd, maar ik denk dat het weinig uithaalt met uw verhalen.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Toxopeus »

puma73 schreef:U heeft dus gewoon stennis geschopt omdat men een standaard procedure volgt en gaat hier zielig zitten doen.
Nou u heeft niks meegewerkt, maar tegengewerkt.
En hoe weet jij dat? Ben je er bij geweest?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik ben het er niet mee eens dat ik voor een boete in een cel word gestopt en zeker niet als ik al meerdere malen aangeef dat ik deze zal betalen. Dus dat heb ik dan ook tegen de agent gezegd die mijn oplegde de cel in te gaan.
Ik heb vaak het idee dat ze mij moeten hebben vanwege mijn uiterlijk. Zo ook een jaar geleden toen ik mijn broertje op ging halen van zijn werk (5 minuten bij mijn huis vandaan) Ik was toen mijn rijbewijs vergeten en reed met mistlichten aan (lekker stom van me) natuurlijk een boete voor mijn rijbewijs niet bij hebben maar ik moest heel mijn auto leeg halen want ze wilden meteen ook controleren op drugs en wapens. Nog nooit een wapen vastgehad of drugs gebruikt... wanneer ze toen niets vonden staan ze mij verbaasd aan te kijken... Ze zijn gewoon altijd iets aan het zoeken volgens mij. Ik had mijn rijbewijs niet bij, mijn verzekering en apk was in orde maar waarom moet ik dan heel mijn auto leeghalen en blazen om te kijken of ik onder invloed ben.
Wanneer mijn oma haar rijbewijs was vergeten was dit niet gebeurd...
Tja een voorbeeldig burger ben je dan weer niet. Je maakt mij niet wijs dat ze je zomaar in de cel stoppen voor een parkeer overtreding, een openstaande boete en onverzekerd rijden. Gijzeling kan enkel maar als er op de openstaande boete een vervangende gevangenisstraf staat.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

Toxopeus schreef:
puma73 schreef:U heeft dus gewoon stennis geschopt omdat men een standaard procedure volgt en gaat hier zielig zitten doen.
Nou u heeft niks meegewerkt, maar tegengewerkt.
En hoe weet jij dat? Ben je er bij geweest?
Het enige wat ik tegen die agent gezegd heb is dat ik die boete gewoon wil betalen maar hiervoor niet als een crimineel behandeld wil worden (niet in een celletje gestopt wil worden)

Weco85
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2012 00:02

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Weco85 »

[/quote] Tja een voorbeeldig burger ben je dan weer niet. Je maakt mij niet wijs dat ze je zomaar in de cel stoppen voor een parkeer overtreding, een openstaande boete en onverzekerd rijden. Gijzeling kan enkel maar als er op de openstaande boete een vervangende gevangenisstraf staat.[/quote]

Ik vertel in alle eerlijkheid mijn verhaal en Het gaat er niet om of u mijn wel/niet gelooft of dat ik het u wel/niet wijs kan maken.

Een agent dient in deze situaties geen geweld te gebruiken, hij dient dit te voorkomen!

Weco85
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2012 00:02

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Weco85 »

Zolang de boete niet betaald is wordt u gewoon in bewaring gesteld tot duidelijk is wat en waarom.
U heeft dus gewoon stennis geschopt omdat men een standaard procedure volgt en gaat hier zielig zitten doen.
Nou u heeft niks meegewerkt, maar tegengewerkt.
Wanneer ik aangeef dat ik niet in een celletje gestopt wil worden omdat ik geen crimineel ben. Had de agent netjes kunnen vermelden dat dit de normale gang van zaken is in plaats van mij te gaan duwen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Jolijn »

Weco85 schreef:
Zolang de boete niet betaald is wordt u gewoon in bewaring gesteld tot duidelijk is wat en waarom.
U heeft dus gewoon stennis geschopt omdat men een standaard procedure volgt en gaat hier zielig zitten doen.
Nou u heeft niks meegewerkt, maar tegengewerkt.
Wanneer ik aangeef dat ik niet in een celletje gestopt wil worden omdat ik geen crimineel ben. Had de agent netjes kunnen vermelden dat dit de normale gang van zaken is in plaats van mij te gaan duwen.
Zo'n gang van zaken zou ik verwachten.
Normaal gesproken heb je geen enkel idee wat normale procedures in dat soort gevallen zijn, dus van ontdoen van riem, schoenen e.d en dan richting cel, zou ik zelf schrikken en associëren met 'gevaarlijk, crimineel enzo'.

Weco85
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2012 00:02

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Weco85 »

Foto's verwondingen
Afbeelding
Afbeelding

cindyanne76

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

Volgens mij hebben ze bij elk bureau cameras hangen in de cellen en kan men zo de opnames van het incident worden teruggekeken. Ik denk dat je er beter aan doet om daar je klacht neer te leggen ( incl, naam van agent in kwestie ). Dan kan men de waarheid achterhalen en hopelijk zal zo het recht dan spreken.

MAXIEM

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Weco85

Je kunt hierover schriftelijk en aangetekend een klacht indienen bij de korpschef. Als die daarop niet reageert of de klacht afwijst, dan kun je daar tegen in beroep gaan bij de Nationale Ombudsman. Een ander straatje is: neem kontakt op met een advocaat en doe aangifte tegen deze ***** wegens mishandeling. Ook het OM kan dan afwijzend beschikken en ook dan kun je in beroep gaan bij de genoemde Ombudsman.

T'is overigens een prima zaak dat je foto's hebt genomen. Heb je ook een medisch rapport laten opmaken door een dokter?

Sukses, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 26 feb 2012 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Treiteren zijn sommige agenten heel goed in
klopt vaak zijn het macho's , maar alsnog heb ik geen medelijden met TS, onverzekerd rondrijden is levensgevaarllijk.
Ohnee maar dat heb ik ook niet geschreven. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Weco85, ik zou zeer zeker een aanklacht indienen tegen die agent.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ben het met maxiem en choco eens,een klacht indienen gelijk morgen!
misschien heb je nog rechtsbijstand!!

joh we kunnen een hoop zeggen maar er lopen ook een hoop gefrustreerde agentjes rond...
daarom zei ik al mijn vriend zijn ze niet en ik heb nog nooit wat gehad,ja mijn man ooooit die ene boete van 23 gulden eigen schulld oke..leer je van..
maar het zijn gewoon....................
sommige lopen erbij alsof ze godalmachtig zijn...
en waar ik misselijk van werd is hier een kind aanhouden op een winkelcentrum kind van een jaar of 6 op een heeeel klein inemienie fietsje...druk op straat zodat iedereeen het wel zou horen,hey hey jongemann stap jij eens snel af...zal ik morgen eens naar jou school gaan en je juf en je vriendjes vertellen wat jij wel niet doet...jak...hou gewoon ff stevige flinke criminelen aan,maar dat durven ze niet...dan rijden ze hard weg.dus eik... heb je er echt bij...

als het zo gegaan is als je beschrijft zo snel mogelijk aangifte doen...
je schreef al dat je naar de huisarts was gegaan,goed zo!

laat je weten hoe het is gegaan denk dat sommige hier dat wel waarderen ...

succes

hop
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:55

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door hop »

@Jolijn
Zo'n gang van zaken zou ik verwachten.
Normaal gesproken heb je geen enkel idee wat normale procedures in dat soort gevallen zijn, dus van ontdoen van riem, schoenen e.d en dan richting cel, zou ik zelf schrikken en associëren met 'gevaarlijk, crimineel enzo'.
Dat doet men om zelfmoord te voorkomen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:
laat je weten hoe het is gegaan denk dat sommige hier dat wel waarderen ...

succes
Inderdaad zou graag weten hoe ze reageren op de aangifte van je TS.
Agenten gaan wel vaker de fout in. :?
Sommige menen helaas dat ze heel wat zijn.

Gesloten