LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mishandeld door politie agent

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Weco85
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2012 00:02

Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Weco85 »

Hoi,

Vanmiddag was ik boodschappen aan het doen met mijn vriendin. Ik stond dubbel geparkeerd waarop de politie mij aanhield. Er bleek nog een snelheidsboete open te staan van € 71.00 en ik ben volgens het RDW niet verzekerd. Mijn auto werd in beslaggenomen en ik moest mee naar het Bureau. Er kwam een extra politiebus om mij mee te nemen naar het bureau. Voordat ik in het busje werd gezet werd ik eerst gefouiieerd en werd mij gevragen of ik wapens bij had. Dat was niet het geval dus werd ik afgevoerd. Mijn vriendin is achter mijn aan komen rijden zodat zei de openstaande boete direct kon betalen. Eenmaal op het bureau aangekomen werd ik door de agent (bestuurder van het busje) naar een cel gebracht hij zei dat ik mijn riem, pet en schoenen uit moest doen. Waarop ik zei maar ik kom om die boete te betalen. Toen werd hij boos en zei dat ik moest luisteren. Ik zei dat ik normaal behandeld wilde woren waarop hij nog bozer werd en mijn een duw gaf. Ik zei dat ik hier niet van gedient ben en hij duwde me tegen de grond aan ging op me zitten en kneep mijn keel dicht en zei Luisteren vuile Kankerleier! Ik werd toen zo kwaad dat ik meerdere malen zei; sla dan, sla dan. Hij zetten mijn weer rechtop en duwde me tegen de deur aan en zette me daarna tegen de muur omhoog om me vervolgens in de boeien te slagen. Ik zei dat ik hem hiervoor aan zou vechten (juridisch)...

Uiteindelijk ben ik door een andere agent (de agent die mij aanhield) een uur later vrijgelaten. Heb mijn boete betaald en mocht naar huis. Toen ik thuiskwam had ik zon last van mijn sleutelbeen dat ik mijn t-shirt uit trok en er zit een grote wond op mijn sleutelbeen, hij is ook dik en blauw. Ook heb ik in mijn nek rode vlekken en striemen van het dichtknijpen van mijn keel en mijn polsen zijn stuk van de boeien.

Kan ik hier iets tegen doen? Ik ben naar de huisarts geweest en heb zelf foto;s gemaakt van de verwondingen?

Kan ik aangifte doen tegen deze agent en hoe pak ik dit aan?

Gr. Weco85

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door crazyme »

Weco85 schreef:Hoi,

Vanmiddag was ik boodschappen aan het doen met mijn vriendin. Ik stond dubbel geparkeerd waarop de politie mij aanhield. Er bleek nog een snelheidsboete open te staan van € 71.00 en ik ben volgens het RDW niet verzekerd. Mijn auto werd in beslaggenomen en ik moest mee naar het Bureau. Er kwam een extra politiebus om mij mee te nemen naar het bureau. Voordat ik in het busje werd gezet werd ik eerst gefouiieerd en werd mij gevragen of ik wapens bij had. Dat was niet het geval dus werd ik afgevoerd. Mijn vriendin is achter mijn aan komen rijden zodat zei de openstaande boete direct kon betalen. Eenmaal op het bureau aangekomen werd ik door de agent (bestuurder van het busje) naar een cel gebracht hij zei dat ik mijn riem, pet en schoenen uit moest doen. Waarop ik zei maar ik kom om die boete te betalen. Toen werd hij boos en zei dat ik moest luisteren. Ik zei dat ik normaal behandeld wilde woren waarop hij nog bozer werd en mijn een duw gaf. Ik zei dat ik hier niet van gedient ben en hij duwde me tegen de grond aan ging op me zitten en kneep mijn keel dicht en zei Luisteren vuile Kankerleier! Ik werd toen zo kwaad dat ik meerdere malen zei; sla dan, sla dan. Hij zetten mijn weer rechtop en duwde me tegen de deur aan en zette me daarna tegen de muur omhoog om me vervolgens in de boeien te slagen. Ik zei dat ik hem hiervoor aan zou vechten (juridisch)...

Uiteindelijk ben ik door een andere agent (de agent die mij aanhield) een uur later vrijgelaten. Heb mijn boete betaald en mocht naar huis. Toen ik thuiskwam had ik zon last van mijn sleutelbeen dat ik mijn t-shirt uit trok en er zit een grote wond op mijn sleutelbeen, hij is ook dik en blauw. Ook heb ik in mijn nek rode vlekken en striemen van het dichtknijpen van mijn keel en mijn polsen zijn stuk van de boeien.

Kan ik hier iets tegen doen? Ik ben naar de huisarts geweest en heb zelf foto;s gemaakt van de verwondingen?

Kan ik aangifte doen tegen deze agent en hoe pak ik dit aan?

Gr. Weco85
Dubbel geparkeerd
Boete voor te hard rijden nooit betaald
Onverzekerd rijden

Mijn symphatie krijgt u in elk geval niet. :|

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door bianca82 »

crazyme schreef:
Weco85 schreef:Hoi,

Vanmiddag was ik boodschappen aan het doen met mijn vriendin. Ik stond dubbel geparkeerd waarop de politie mij aanhield. Er bleek nog een snelheidsboete open te staan van € 71.00 en ik ben volgens het RDW niet verzekerd. Mijn auto werd in beslaggenomen en ik moest mee naar het Bureau. Er kwam een extra politiebus om mij mee te nemen naar het bureau. Voordat ik in het busje werd gezet werd ik eerst gefouiieerd en werd mij gevragen of ik wapens bij had. Dat was niet het geval dus werd ik afgevoerd. Mijn vriendin is achter mijn aan komen rijden zodat zei de openstaande boete direct kon betalen. Eenmaal op het bureau aangekomen werd ik door de agent (bestuurder van het busje) naar een cel gebracht hij zei dat ik mijn riem, pet en schoenen uit moest doen. Waarop ik zei maar ik kom om die boete te betalen. Toen werd hij boos en zei dat ik moest luisteren. Ik zei dat ik normaal behandeld wilde woren waarop hij nog bozer werd en mijn een duw gaf. Ik zei dat ik hier niet van gedient ben en hij duwde me tegen de grond aan ging op me zitten en kneep mijn keel dicht en zei Luisteren vuile Kankerleier! Ik werd toen zo kwaad dat ik meerdere malen zei; sla dan, sla dan. Hij zetten mijn weer rechtop en duwde me tegen de deur aan en zette me daarna tegen de muur omhoog om me vervolgens in de boeien te slagen. Ik zei dat ik hem hiervoor aan zou vechten (juridisch)...

Uiteindelijk ben ik door een andere agent (de agent die mij aanhield) een uur later vrijgelaten. Heb mijn boete betaald en mocht naar huis. Toen ik thuiskwam had ik zon last van mijn sleutelbeen dat ik mijn t-shirt uit trok en er zit een grote wond op mijn sleutelbeen, hij is ook dik en blauw. Ook heb ik in mijn nek rode vlekken en striemen van het dichtknijpen van mijn keel en mijn polsen zijn stuk van de boeien.

Kan ik hier iets tegen doen? Ik ben naar de huisarts geweest en heb zelf foto;s gemaakt van de verwondingen?

Kan ik aangifte doen tegen deze agent en hoe pak ik dit aan?

Gr. Weco85
Dubbel geparkeerd
Boete voor te hard rijden nooit betaald
Onverzekerd rijden

Mijn symphatie krijgt u in elk geval niet. :|
mee eens maar... (daar komt die eeuwige maar)

ALS het waar is dat ts niet provocerend gedrag heeft vertoond is het zelfs met eventueel schelden of naamgebruik (ik was er niet bij) nog overdreven agresief gedrag van de agent.. en dan is dat ook niet iets wat mijn sympthatie kan krijgen

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

Uit de openingspost van TS
k ben volgens het RDW niet verzekerd. Mijn auto werd in beslaggenomen
Vervolgens schrijft TS
Mijn vriendin is achter mijn aan komen rijden
Waren jullie met 2 auto's? of was je vriendin met de fiets.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door boef530 »

Rare zaak, in alle gevallen betreft het een overtreding, daar ga je de cel niet voor in. De bekeuring voor het dubbel parkeren gaat administratief, de uitstaande boete kan ter plaatse worden voldaan. De onverzekerde auto is een ander verhaal deze wordt uit het verkeer genomen en op het bureau gestald tot aan de verzekeringsplicht is voldaan. Als alles in rust verloopt hoef je niet eens mee naar het bureau, je kunt dan met lede ogen aanzien hoe de auto wordt afgesleept of in het gunstigste geval door een agent wordt weggereden. Hoe je het voor elkaar krijgt om afgevoerd en in een cel (gesloten wachtruimte) gestopt te worden is mij een raadsel. Ben je toch niet een beetje boos geweest op de agenten?.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Chocomelk »

boef530 schreef:Rare zaak, in alle gevallen betreft het een overtreding, daar ga je de cel niet voor in. De bekeuring voor het dubbel parkeren gaat administratief, de uitstaande boete kan ter plaatse worden voldaan. De onverzekerde auto is een ander verhaal deze wordt uit het verkeer genomen en op het bureau gestald tot aan de verzekeringsplicht is voldaan. Als alles in rust verloopt hoef je niet eens mee naar het bureau, je kunt dan met lede ogen aanzien hoe de auto wordt afgesleept of in het gunstigste geval door een agent wordt weggereden. Hoe je het voor elkaar krijgt om afgevoerd en in een cel (gesloten wachtruimte) gestopt te worden is mij een raadsel. Ben je toch niet een beetje boos geweest op de agenten?.
Boef, ik weet niet of jij je naam eer aan doet maar er is neem ik aan toch ook wel bekend dat sommige politie agenten erg veel gebruik maken van hun machtpositie.

En helaas hoor je dat wel vaker dat mensen blauwe plekken er aan over houden nadat ze door de politie zijn meegenomen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

Hoe je het voor elkaar krijgt om afgevoerd en in een cel (gesloten wachtruimte) gestopt te worden is mij een raadsel.
Meneer moest nog een boete betalen en werd daarvoor meegenomen. In afwachting van betaling wordt je in (tijdelijke) bewaring gesteld tot de boete is betaald.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door bprosman »

naar een cel gebracht hij zei dat ik mijn riem, pet en schoenen uit moest doen. Waarop ik zei maar ik kom om die boete te betalen.
Als je de cel in gaat moeten riem en schoenen gewoon uit, waarom niet gewoon meegewerkt ? Dan was er ws niets aan het handje geweest.
Onverzeked rijden krijgt van mij zowiezo nooit geen sympathie, beetje parasitair gedrag.

cindyanne76

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

We zijn er niet bijgeweest, maar misschien zijn er wel getuigen bij de eerste aanhouding of tijdens je verblijf op het bureau?. Het blijft moeilijk denk ik, het is als ik het lees een eenzijdig verhaal. Ik kan me zelf niet voorstellen dat een agent je tegen de grond werkt en je keel dichtknijpt omdat jij zo rustig reageerde zoals jezelf hebt omschreven....

Je kunt altijd bij het politiebureau schriftelijk een klacht indienen. Volgens mij kun je via politienl, dus via internet bij het korps waar het is voorgevallen zelfs je klacht indienen..

Laat even weten hoe het is verlopen!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door ciske »

Onverzekerd rondrijden kunnen ze niet hard genoeg aanpakken, jij zal zelf wel niet zo netjes gereageerd hebben, al ben ik geen fan van de wouten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door puma73 »

cindyanne76 schreef:We zijn er niet bijgeweest, maar misschien zijn er wel getuigen bij de eerste aanhouding of tijdens je verblijf op het bureau?. Het blijft moeilijk denk ik, het is als ik het lees een eenzijdig verhaal. Ik kan me zelf niet voorstellen dat een agent je tegen de grond werkt en je keel dichtknijpt omdat jij zo rustig reageerde zoals jezelf hebt omschreven....

Je kunt altijd bij het politiebureau schriftelijk een klacht indienen. Volgens mij kun je via politienl, dus via internet bij het korps waar het is voorgevallen zelfs je klacht indienen..

Laat even weten hoe het is verlopen!
Het hele verhaal van TS rammelt aan alle kanten, probeert gewoon zielig over te komen. TS vergeet waarschijnlijk meer dan de helft te vertellen over het gebeuren.

Dubbel parkeren, boete niet betaalt en onverzekerd rondrijden. Duidelijk patserig gedrag. Het gedrag op het politiebureau zal wel evenredig zijn geweest.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door boef530 »

Tja dubbel parkeren, een uitstaande boete en ook nog onverzekerd, als je dat voor je kiezen krijgt wordt je niet blij. Kun je een paar dingen doen, je werkt mee en blijft respectvol dan is het zo klaar, je werkt tegen en het gedrag dat jij vertoont krijg je keihard terug. Simpel toch!!!

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Weco85 schreef:Kan ik aangifte doen tegen deze agent en hoe pak ik dit aan?
Je kunt hier lezen hoe je dit moet aanpakken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

de feiten die je opnoemt...ja ben je fout,maar dat weet je denk ik zelf ook wel.
fout parkeren
boete openstaan
en onverzerd rondrijden,maar is dat zo of wat je te laat en stond het nog niet goed in hun systeem,op tv zie je ook maar al te vaak en eerlijk is eerlijk dat de info van de politie niet altijd blijkt te kloppen als ze dan verder gaan navragen!

het is een zo zo verhaal....

je hebt een ambtenaar in functie beledigd,het is nog joviaal om het zo maar even te zeggen,dat je daar geen boete voor hebt gekregen!en die zijn niet gering geloof ik...
misschien werkte je uiterlijk niet mee..die agenten heb je ook ,een petje dubbel parkeren en dan denken ze oh dat is zo'n type..maar ja waarom parkeer je dan zo... :roll:

ik ben absoluut geen fan van de blauwe brigade,verre van want ik vind het...
het moet je grootste vriend zijn,nou mijn man heeft 1x van zijn leven een boete gehad van 23 gulden toen nog voor 6km te hard,eigen schuld,daarna noit meer gedaan ihihih dus daar is het niet voor...
maar ik vind de mentaliteid van die gasten tegenwoordig.......
maar ja elk verhaal heeft twee kanten...
ben je toevallig nog gekleurd oook?mij maakt dat niet uit?maar zou ook nog mee kunnen spelen...
ik weet het niet....eerlijk gezegd,als jij denkt dat je niet goed behandeld bent moet je er werk van maken...
maar wees eerst even redelijk naar jezelf...is het fout gegaan of ben ik zelf ook een beetje cru geweest.....

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door boef530 »

het gedrag dat je zelf uitstraalt krijg je van oom agent ook weer terug. Ben je zelf netjes is oom agent dat ook. Het lijkt me stug dat iemand die netjes blijft in de cel beland en ook nog eens mishandeld wordt, daar moet je wel iets voor doen. Een aanhouding voor deze feiten komt niet uit de lucht vallen daar moet je wel iets voor doen.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Weco85 schreef:Eenmaal op het bureau aangekomen werd ik door de agent (bestuurder van het busje) naar een cel gebracht hij zei dat ik mijn riem, pet en schoenen uit moest doen. Waarop ik zei maar ik kom om die boete te betalen. Toen werd hij boos en zei dat ik moest luisteren. Ik zei dat ik normaal behandeld wilde woren waarop hij nog bozer werd en mijn een duw gaf. Ik zei dat ik hier niet van gedient ben en hij duwde me tegen de grond aan ging op me zitten en kneep mijn keel dicht en zei Luisteren vuile Kankerleier! Ik werd toen zo kwaad dat ik meerdere malen zei; sla dan, sla dan. Hij zetten mijn weer rechtop en duwde me tegen de deur aan en zette me daarna tegen de muur omhoog om me vervolgens in de boeien te slagen. Ik zei dat ik hem hiervoor aan zou vechten (juridisch)...
Het klinkt mij alsof je graag een grote bek geeft, en dit dus gewoon uitgelokt hebt. En je vertelt zeker niet het hele verhaal.
Als je nou voortaan metéén je boete betaald, komt dit ook niet meer voor.
Eerlijk gezegd hoop ik dat de agent in kwestie jou aanklaagt wegens belediging!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Chocomelk »

boef530 schreef:het gedrag dat je zelf uitstraalt krijg je van oom agent ook weer terug. Ben je zelf netjes is oom agent dat ook. Het lijkt me stug dat iemand die netjes blijft in de cel beland en ook nog eens mishandeld wordt, daar moet je wel iets voor doen. Een aanhouding voor deze feiten komt niet uit de lucht vallen daar moet je wel iets voor doen.
Dit is helaas niet altijd het geval.
Er zijn wel meer gevallen die wel netjes zijn gebleven en in de
cel belanden en ook nog eens mishandeld worden.

Treiteren zijn sommige agenten heel goed in.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door Jolijn »

Miss Tascha schreef:
Weco85 schreef:Eenmaal op het bureau aangekomen werd ik door de agent (bestuurder van het busje) naar een cel gebracht hij zei dat ik mijn riem, pet en schoenen uit moest doen. Waarop ik zei maar ik kom om die boete te betalen. Toen werd hij boos en zei dat ik moest luisteren. Ik zei dat ik normaal behandeld wilde woren waarop hij nog bozer werd en mijn een duw gaf. Ik zei dat ik hier niet van gedient ben en hij duwde me tegen de grond aan ging op me zitten en kneep mijn keel dicht en zei Luisteren vuile Kankerleier! Ik werd toen zo kwaad dat ik meerdere malen zei; sla dan, sla dan. Hij zetten mijn weer rechtop en duwde me tegen de deur aan en zette me daarna tegen de muur omhoog om me vervolgens in de boeien te slagen. Ik zei dat ik hem hiervoor aan zou vechten (juridisch)...
Het klinkt mij alsof je graag een grote bek geeft, en dit dus gewoon uitgelokt hebt. En je vertelt zeker niet het hele verhaal.
Als je nou voortaan metéén je boete betaald, komt dit ook niet meer voor.
Eerlijk gezegd hoop ik dat de agent in kwestie jou aanklaagt wegens belediging!
Welke belediging? Bedoel je 'sla dan , sla dan? '
Meteen de boete betalen? Vriendin reed toch mee naar het politiebureau om de boete te betalen?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door boef530 »

Er is tijdens het staande houden al wat voorgevallen, je gaat niet zomaar de cel in. Zeker niet voor deze overtredingen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Mishandeld door politie agent

Ongelezen bericht door ciske »

Treiteren zijn sommige agenten heel goed in
klopt vaak zijn het macho's , maar alsnog heb ik geen medelijden met TS, onverzekerd rondrijden is levensgevaarllijk.

Gesloten