LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Namaak verkopen: datalek MarktPlaats of online betaalplatform? Kan/mag dit zomaar?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Namaak verkopen: datalek MarktPlaats of online betaalplatform? Kan/mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Daar schrijf je het alweer:
Ben ik nu anoniem schreef:
05 apr 2021 23:52
Ik heb niemand opgelicht, alleen mensen blij gemaakt met de producten.
Natuurlijk heb je wel iemand opgelicht. Namelijk de eigenaar van het merk. Je maakt schaamteloos gebruik van de merkbekendheid die hen miljoenen heeft gekost, zover dat je hen daar een vergoeding voor had willen betalen.

En met het verkopen van producten die mogelijk van mindere kwaliteit zijn, kun je ook nog eens dat imago aantasten. Niet alleen bij de kopers, maar ook bij mensen die de spullen zien en dan misschien denken dat het merk slechte dingen maakt.

Je hebt dus zeker wel de merkeigenaar opgelicht. Waarbij het ergste nog wel is dat je niet eens lijkt te beseffen dat dit erg is.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Namaak verkopen: datalek MarktPlaats of online betaalplatform? Kan/mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik_weet_niet_alles schreef:
05 apr 2021 23:35
Kan iedereen die TS aanvalt op de verkoop van nepproducten met hun hand op hart garanderen dat zij geen namaaproducten in huis hebben. Daarmee bedoel ik o.a. dat goedkope voetbalshirt dat gekocht is in Turkije op de markt.
Als TS slechts enkele nepproducten voor eigen gebruik in bezit zou hebben, zou die geen claim van enkele duizenden euro's aan z'n broek hebben.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Namaak verkopen: datalek MarktPlaats of online betaalplatform? Kan/mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Albert1955 schreef:
05 apr 2021 22:48
Een datalek is iets geheel anders. Dan betreft het gegevens van vele personen. Nu betreft het gegevens van 1 persoon (U), dus van een datalek is geen sprake.
Je hebt wel gelijk dat er hier geen sprake is van een datalek, maar je argument is onzin. Ook als het gaat om de gegevens van áán persoon, kan er sprake zijn van een datalek.
Ben ik nu anoniem schreef:
05 apr 2021 23:52
Echter heb ik wel gehandeld in Namaak artikelen en krijg ik nu een grote straf (geldboete). De consequenties ga ik dus zeker ervaren.
- geldboete circa 3000-4000euro
Het is (zoals al gezegd werd) geen boete, maar een schikking. En daar zit ook gelijk je enige ruimte: kijk of je dit bedrag nog naar beneden kunt praten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Namaak verkopen: datalek MarktPlaats of online betaalplatform? Kan/mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Radar »

Op vraag van de TS wordt dit topic gesloten. Het beste antwoord werd geselecteerd. Dank!

Gesloten