LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onderschepte aangifte inkomstenbelasting 2010 ?????

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
tonw2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:03

onderschepte aangifte inkomstenbelasting 2010 ?????

Ongelezen bericht door tonw2010 »

Ik kreeg 2 maanden terug een schriftelijke aanmaning om mijn aangifte inkomstenbelasting over het jaar 2010 te doen.

Nu had ik mijn aangifte al keurig op tijd voor 1 april 2011 via de electronische aangifte met DigiD gedaan. Daar had ik ook een electronisch vezonden terugmelding over ontvangen (met datum en tijd).
Een medewerker van de belastingdienst vertelde mij dat een dergelijke ontvangstmelding geen wettelijk bewijs is. Ik heb daarom mijn aangifte maar voor een tweede keer gedaan en telefonische navraag gedaan of mijn aangifte de tweede keer wel was aangekomen.

Mijn vriendin kreeg ook een aanmaning om de aangifte inkomstenbelasting op te sturen terwijl zij die aangifte ook voor 1 april had gedaan.

Voor wat betreft de veiligheid met DigiD is het nu duidelijk is geworden dat het een rommeltje is bij de overheid.
Ik begin nu te geloven dat mijn eerste aangifte ergens in handen van een onbevoegde is terecht gekomen.

Nu mijn vraag aan u allen.
Wie heeft een soortgelijke ervaring?
Mail mij uw ervaring a.u.b. naar [email protected]
Ik uw reacties verzamelen en doorsturen naar de leden van de tweede kamer

MAXIEM

Re: onderschepte aangifte inkomstenbelasting 2010 ?????

Ongelezen bericht door MAXIEM »

tonw2010

Ik heb dezelfde ervaring opgedaan, maar ik stuur je uit veiligheidsoverwegingen geen mailtje.

Maxiem.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: onderschepte aangifte inkomstenbelasting 2010 ?????

Ongelezen bericht door hobby1 »

Dit komt vaker voor bij de belastingdienst, dat aangiftes niet aangekomen zijn.
Wat mij verwonderd, want ik had dit ook al verschillende keren, dat je toch nog een aangifte hebt kunnen doen via internet.
Bij mij was dit niet mogelijk, alleen via papieraangifte, per hand invullen.

tonw2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:03

Re: onderschepte aangifte inkomstenbelasting 2010 ?????

Ongelezen bericht door tonw2010 »

Ik neem de opmerking van Maxiem ter harte.

Kan mij voorstellen dat een reactie naar mijn mail-adress ook weer risicovol kan zijn.

Ik verhuis mijn item naar een andere rubriek en ga mij beraden hoe ik informatie kan verzamelen om de bewindslieden duidelijk te maken dat er wat moet gebeuren.

Sugesties in dit verband zijn welkom.

Gesloten