Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
westheknight
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2021 08:12

Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door westheknight »

ik heb dus online een bestelling gedaan, Bijna 2 maanden voor de release deze betaald maar de dag dat het gereleased zou zijn krijg ik een mail met deze tekst:

Jammer genoeg moeten wij u mededelen dat uw bestelling niet uitgevoerd kan worden. De allocaties op deze set zijn zo groot dat wij met grote tekorten zitten. Hierdoor kunnen we de orders niet meer vullen.

We hebben geprobeerd meer te krijgen maar helaas zijn de inkoop prijzen zo erg gestegen, dat het niet rendabel is om deze voor de pre-orders te kunnen gebruiken.

Uw aankoop bedrag krijgt u zoals vermeld in de algemene voorwaard binnen een aantal werkdagen terug gestort op de wijze waarmee u de betaling heeft voldaan.

Wij snappen dat dit een vervelend bericht is, we hadden het graag anders gezien. We hebben geprobeerd alles zoveel mogelijk te spreiden, maar met zulke lage aantallen van de Europese leveranciers is het niet mogelijk. Onze Excuses voor het ongemak.

-------------------------------------
maar de dag na dat ik dit bericht kreeg heb ik de site gechecked en hadden ze meer dan genoeg vooraad maar verkochten ze nu alles voor het dubbelen (was totaal 250euro en is nu 500euro), dus nu de vraag kan ik iets doen om mijn producten nogsteeds terug te krijgen voor de initiele prijs of kan ik er gewoon niks aan doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2021 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of met www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.
Indien aangesloten kan je bij www.degeschillencommissie.nl een bindend uitspraak vragen.

Aan de ene kant, je hebt een overeenkomst waar beide partijen zich moet aan houden. Jij hebt een betaling verplichting, hun een levering verplichting.
Echter, er zijn uitspraken van rechters geweest dat bij prijs fouten niet geleverd hoeft te worden voor de oorspronkelijke prijs.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door kuklos »

Seinhuis schreef:
01 dec 2021 10:25
Echter, er zijn uitspraken van rechters geweest dat bij prijs fouten niet geleverd hoeft te worden voor de oorspronkelijke prijs.
Ja, met de aantekening dat het prijsfouten betrof die voor iedereen duidelijk zouden moeten zijn. Zoals een flatscreen tv die normaal €1.199 zou moeten kosten en nu €119,9 zou kosten. Betrof het iets wat aannemelijk was, bijvoorbeeld normale prijs €150, nu in het schap voor €135 dan gold de prubliceerde prijs gewoon en hoefde de klant die te betalen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

westheknight schreef:
30 nov 2021 08:27
We hebben geprobeerd meer te krijgen maar helaas zijn de inkoop prijzen zo erg gestegen, dat het niet rendabel is om deze voor de pre-orders te kunnen gebruiken.
Was er ten tijde van het plaatsen van de bestelling een voorbehoud gemaakt terzake de beschikbaarheid?

Als dat niet zo is, is het inkooprisico voor hen. Je kunt dan een dekkingskoop doen en het verschil in prijs bij de verkoper die nu annuleert terugvorderen. Dat is natuurlijk wel een hoop gedoe, want ze zullen niet spontaan meewerken. Ik heb geen idee over hoeveel geld het gaat en of je dat de moeite waard is, maar het is een mogelijke route.

Als er wel een voorbehoud is gemaakt, hangt het van de exacte omstandigheden af of dat stand zal houden. Om daar iets zinnigs over te zeggen, is je verhaal te vaag.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het wel hetzelfde product en niet een iets andere?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door HADES2001 »

om wat beter inzicht te krijgen, om welk product gaat het?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

in principe kun je ze houden te leveren wat je besteld hebt, op moment van aanvaarding van je centen is er een kontrakt tot stand gekomen wat zij moeten nakomen....

Anders word het als de initiele prijs echt een vergissing was van de winkel....

je hebt screenprint gemaakt neem ik aan?

https://blog.iusmentis.com/2015/10/13/m ... annuleren/

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Online bestelling gecanceld vanwege 'grote tekorten', maar product staat meteen weer te koop voor dubbele prijs

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Hawk-Eye schreef:
01 dec 2021 14:53
in principe kun je ze houden te leveren wat je besteld hebt, op moment van aanvaarding van je centen is er een kontrakt tot stand gekomen wat zij moeten nakomen....

Anders word het als de initiele prijs echt een vergissing was van de winkel....

je hebt screenprint gemaakt neem ik aan?

https://blog.iusmentis.com/2015/10/13/m ... annuleren/
Ik neem aan dat hij een bevestigingsmail heeft gekregen waarin de aankoopprijs stond. Dan hoef je alleen nog maar een screenshot te maken van de huidige prijs.
Om wat voor product gaat het? Is de aankoopprijs aannemelijk? Zoals in het voorbeeld van de tv's waar een getalletje vergeten was?

Gesloten