oproep rechten

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
SW0606
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2022 12:46

oproep rechten

Ongelezen bericht door SW0606 »

Ik heb een tijdelijk min max contract van 0-12 uur. Ik heb 2 weken van tevoren, direct toen ik het wist, aangegeven dat ik niet beschikbaar ben voor 1 dag ivm een tentamen van mijn studie. Op het moment van doorgeven was het rooster voor die week nog niet vrijgegeven. Mijn werkgever wilt mij echter die dag alsnog inroosteren.
Wat zijn mijn rechten in deze situatie?

Voor wat extra context:
- In het contract staan geen regels opgenomen over beschikbaarheid naleving
- Mijn beschikbaarheid voor die week eindigt daar niet, ben nog 12 uur beschikbaar voor de rest

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: oproep rechten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat goed overleg het beste oplossing is.

U bent niet verplicht om meer dan 12 uren te komen werken. Wanneer u moet komen werken hangt af van de gemaakte afspraken.

Buiten de afgesproken dagen dat u hebt afgesproken bent u niet verplicht om te komen werken. Om discussies te verkomen is het (in de toekomst) verstandig om in het contract op te nemen dat er rekening wordt gehouden met de lesrooster.

U hebt al doorgegeven dat u niet beschikbaar bent. Geef uw beschikbaarheid door met mail of WhatsApp om discussies te voorkomen. Aangezien studie belangrijker is dan bijbaan kunt u het beste naar de tentamen gaan.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: oproep rechten

Ongelezen bericht door kuklos »

Eens met Seinhuis, laat je studie voorgaan.

Plaats reactie