LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst legt fout bij consument neer!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Jessica Smith

Belastingdienst legt fout bij consument neer!

Ongelezen bericht door Jessica Smith »

Met verbazing las ik het voorpagina-artikel over de belastingdienst in het NRC Handelsblad van 30 april jl., waarin de belastingdienst mede deelde dat er 300.000 fouten waren gemaakt bij het insturen van de elektronische handtekening en suggereerde dat de fout (alleen) bij de mensen zelf lag. Zelf heb ik, en 4 van mijn familie en vrienden, ook elektronisch aangifte gedaan en netjes ruim voor tijd alles, inclusief de electronische handtekening, ingestuurd. Van deze 5 aangiftes hebben er 4 (inclusief ikzelf) een brief terug ontvangen van de belastingdienst dat de handtekening nooit ontvangen is... als dit incideel voorkomt denk je nog; het kan gebeuren dat het met de post kwijt raakt. Maar als er 4 mensen die ik ken al zo'n brief krijgen lijkt het mij geen toeval meer. Een telefoontje naar de belastingdienst bleek een andere mogelijkheid te bieden. De belastingdienstmedewerker vertelde mij namelijk dat de formulieren met handtekeningen automatisch ingelezen worden en dat er soms dubbelen worden gepakt... Ik heb het op zijn advies opnieuw ingestuurd. Je hoopt dan dat het nu wel aan komt. Want mijn broer, die het een paar weken terug voor de TWEEDE keer instuurde kreeg alweer een brief dat ze ook de TWEEDE nooit ontvangen hebben en dat hij nu maar OPNIEUW aangifte moest doen. En plotseling een verhaal over dat de handtekening afwijkt van de handtekening die op de site gegeven is. Nou heb ik het zelf voor mijn broer ingevuld en lijkt het me sterk dat ik daar een fout in gemaakt heb. Waar ik heen wil is dat de belastingdienst ook een deel van de schuld zelf op zich dient te nemen. Blijkbaar is het elektronisch versturen helemaal niet zoveel makkelijker als zij in al hun advertentie uitingen beweren (leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel). Fouten maken is menselijk, maar laten we dan wel eerlijk zijn over wie de fouten maakt.

Gesloten