LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] parkeer boete voor bord e1

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door tttlocke »

Artikel 66 RVV 1990 schreef: [...]
2 Indien boven een verkeersbord het woord «zone» is aangebracht zonder aanduiding van het gebied van de zone, geldt het verkeersbord in een gebied dat wordt begrensd door het verkeersbord en een of meer in samenhang met dat verkeersbord geplaatste borden waarmee het einde van de zone wordt aangeduid.
[...]
In principe mag je in zo'n zone dus nergens parkeren,
tenzij expliciet is aangegeven dat het wel mag,
maar dan geldt:
Artikel 24 RVV 1990 schreef: [...]
4 Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E10, E12 of E13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door kweenie »

f.timmermman schreef:
21 mei 2020 19:41
met al die commentaren zit er geen een bij die het heeft over vergunningen dubbel verkopen zodat je wel betaald maar alleen als je niet werkt een plek kunt bemachtigen en bezet houden maar dat zal wel normaal zijn vooral die beter weters
Wellicht omdat dat voor de beantwoording van de vraag totaal irrelevant is. Een parkeervergunning geeft je geen gegarandeerd recht op een parkeerplek en al zeker geen carte blanche om je auto maar neer te zetten op willekeurige plekken waar jij vindt dat het wel kan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door berndv »

f.timmermman schreef:
21 mei 2020 19:41
Het enige wat men nu eindelijk gedaan heeft is borden plaatsen voor vergunning houder die stonden er nog niet
onzin. Google maps heeft als eerste foto 2009 en toen stond er bij het inrijden van de zone al een bord met de melding van het regime voor vergunninghouders
https://goo.gl/maps/7B44yZ89ijYJ4sHn8
f.timmermman schreef:
21 mei 2020 19:41
Weet u zone bord geeft nergens een beschrijving aan dat je alleen in de vakken mag parkeren maar geeft alleen een parkeer verbod aan Dat wil zeggen dat er dan een bord of beschrijving bij moet komen die dat kenbaar maakt
Daar heeft u helemaal gelijk in. Kampen inrijdend via de meeuwenstraat, na het passeren van het zone-bord inclusief melding vergunninghouders kom ik bij de parkeerplaats van de AH:
https://goo.gl/maps/5VeU2cwfwxfHxM8CA
Als ik dan bij de kruising van met de Groenestraat rij zie ik in de zijstraten links en rechts een herhalingsbord voor vergunninghouders:
https://goo.gl/maps/a73MwrvuuQLDfvyY8
Als ik dan de meeuwenstraat nog iets verder door rij kom ik een bord tegen dat aangeeft dat de zone voor vergunninghouders eindigt en de zone betaald parkeren begint:
https://goo.gl/maps/csJEPhatArkj8YAE9
en niet heel veel verder van dit bord begint de burgwal, de plek waar we het hier over hebben.

Zoals ik al eerder aangaf, u bent behoorlijk hardnekkig in uw standpunt. Maar kort gezegd, u zat verkeerd, zoals ik hierboven heb laten zien heeft de gemeente Kampen het parkeerbeleid prima aangegeven. Wellicht wordt het voor u tijd om iets beter op de borden te letten. Want u geeft aan dat er óf geen borden staan die iets aangeven, óf u ziet het bord wel, maar mist het onderbord en als u het bord opeens wel ziet, hebben ze het volgens u pas sinds kort opgehangen, terwijl te achterhalen is dat het in 2009 in ieder geval al aangegeven was.

U zat verkeerd, u parkeerde daar waar u niet mocht parkeren, hiervoor heeft u een boete gekregen, en ik kan geen enkele reden vinden dat die boete onterecht is.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
22 mei 2020 08:24
Zoals ik al eerder aangaf, u bent behoorlijk hardnekkig in uw standpunt. Maar kort gezegd, u zat verkeerd, zoals ik hierboven heb laten zien heeft de gemeente Kampen het parkeerbeleid prima aangegeven. Wellicht wordt het voor u tijd om iets beter op de borden te letten. Want u geeft aan dat er óf geen borden staan die iets aangeven, óf u ziet het bord wel, maar mist het onderbord en als u het bord opeens wel ziet, hebben ze het volgens u pas sinds kort opgehangen, terwijl te achterhalen is dat het in 2009 in ieder geval al aangegeven was.

U zat verkeerd, u parkeerde daar waar u niet mocht parkeren, hiervoor heeft u een boete gekregen, en ik kan geen enkele reden vinden dat die boete onterecht is.
Het meest evidente bord bevindt zich "voor de kop" van TS, zoveel wordt wel duidelijk inmiddels :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet nu dat je in Kampen eerst een legale plek moet zoeken om het Toilet te gebruiken en een flink stuk mag lopen.

Dat er pal naast voldoende ruimte is word op eigen risico.
Voor mensen die langs varen kunnen gewoon aanleggen maar met de auto loop je dus in geval van hoge nood een boete risico!

Toch handig dat ik overal legaal kan stoppen en naar eigen Toilet kan!
Ik ben hier langs gevaren en vond het niet echt duidelijk als toerist in Kampen!
Wel duidelijk oudere borden dus langer bestaande situatie....
De stickers achterop de borden hadden een datum van een ooit evenement toen die nog wel doorgingen...!

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je kunt hier dus helemaal niet langsvaren. Of hooguit met een kano die van de kade te water gelaten wordt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Was leuk stukje lopen met Navigatie om de Doerak weer terug te vinden....

En ik heb een Tupperware party zoals we de blaas je suf bijbootje noemen!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
22 mei 2020 09:53
Ik ben hier langs gevaren en vond het niet echt duidelijk als toerist in Kampen!
Lady1234 schreef:
22 mei 2020 10:38
Maar je kunt hier dus helemaal niet langsvaren. Of hooguit met een kano die van de kade te water gelaten wordt.
Komkommertijd schreef:
22 mei 2020 10:52
Was leuk stukje lopen met Navigatie om de Doerak weer terug te vinden....
Het meest geniale van stofzuigertje/ kromkommert is toch wel dat iedere keer als hij als fantast ontmaskerd wordt, hij er tóch weer een nieuwe draai aan weet te geven :lol: :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Langs gevaren is in Kampen, niet naast dit toilet wat nog gesloten was ook....

Via navigatie kon ik dit alleen vinden en leuke stad voor een rondje.. en dan snel weer de volgende....
Koffie bij de Supermarkt want de Horeca was dicht, viel mee, gratis en redelijke kwaliteit, duurdere in Horeca is vaak slechter!

Gesloten