LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] parkeer boete voor bord e1

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
f.timmermman
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2020 18:29

parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door f.timmermman »

bij in rijden Kampen staat bord e1 veerboden parkeren op straat en in de berm aan de zijd waar het bord staat maar wegens parkeer problemen ondanks vergunning alle vakken bezet in ruim omgeving stond ik naast de rijbaan geparkeerd andere manier van bestraten dus naast de rijbaan nu heb ik begrepen dat er dan ook nog een e4 bord bij moet staan wat dus niet het geval is mijn vraag is nu als een bord e1 bij het ingaan een gebied hoeft er dan geen e4 bord te staan immers er staat aan geen enkele kant in de stad een bord e1 meer

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je ons woongebied inrijd staat er een max 30 km bord. Bij het uitrijden van de wijk is er een einde 30 km bord. Maar er zijn wel 20 straat in dat gebied. En het 30 km bord word niet herhaald. Ik denk dus dat u gewoon mag betalen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

f.timmermman schreef:
27 apr 2020 18:46
bij in rijden Kampen staat bord e1 veerboden parkeren op straat en in de berm aan de zijd waar het bord staat maar wegens parkeer problemen ondanks vergunning alle vakken bezet in ruim omgeving stond ik naast de rijbaan geparkeerd andere manier van bestraten dus naast de rijbaan nu heb ik begrepen dat er dan ook nog een e4 bord bij moet staan wat dus niet het geval is mijn vraag is nu als een bord e1 bij het ingaan een gebied hoeft er dan geen e4 bord te staan immers er staat aan geen enkele kant in de stad een bord e1 meer
Vaag verhaal. Bord E01 is een parkeerverbod, terwijl bord E04 juist een parkeergelegenheid aanduidt. Als je dus, zoals in jouw casus, alleen een bord E01 ziet, mag je daar dus niet parkeren. Zo simpel is het toch?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Andere bestrating, fietspad soms?

f.timmermman
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2020 18:29

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door f.timmermman »

De verkeers wet spreekt over de zijde waar het bord staat maar negens staat er inde wet ,althans ik ben het nog niet tegen gekomen ,dat er voor een e1 bord met gebieds aanduiding er de zelfde regels gelden als een enkel geplaats bord per straat ik stond op een open ruimte naast de rijbaan geen berm maar verharde ruimte duidelijk anders dan de rijbaan of berm kramers woorden boek spreekt van gras strook langs de weg als zijnde berm ,e1 bord is parkeer verbod voor rijbaan en berm dus was ik niet in overtreding toch

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar bezwaar indienen tegen de boete.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Moneyman »

De "weg"loopt van de ene berm naar de andere berm. De bermen en alles daartussen horen bij de weg. Als jij dus na een parkeerverbod op een verhard stuk tussen de rijbaan en de berm stond, zit je gewoon fout.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat was dat dan voor 'open ruimte'? Een (voormalige) bushalte of zoiets?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dus op de rijbaan mocht u niet parkeren. Dat wist u.
In de berm mocht u niet parkeren. Dat wist u ook.
Veel meer smaken zijn er niet tussen 'rijbaan' en 'berm'. Ja, fiets- en voetpaden. Maar daarop mag u ook niet parkeren. Geen bord nodig daarvoor.
Nu snap ik de verwijzing naar dat E4 bord.
Je mag dus sowieso niet parkeren op rijbaan/berm/fietspad/voetpad, ongeacht de aard van bestrating of grondsoort voor mijn part. Tenzij er een E4 bord bijstaat: dan is het kennelijk een parkeervak, parkeerplaats, parkeerstrook: een parkeergelegenheid dus. Anders niet.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

f.timmermman schreef:
27 apr 2020 18:46
...stond ik naast de rijbaan geparkeerd andere manier van bestraten dus naast de rijbaan...
Over het algemeen betekend dat een vage omschrijving van de feiten wil zeggen dat de TS weet dat die fout zit, maar door het algemeen of vaag te houden probeert een uitvlucht te zoeken.
Geen idee of dat bij u ook zo is, maar zonder de locatie te kennen valt er geen zinnig woord op te zeggen. Hebt u de exacte locatie waar u bekeurd bent zodat na te gaan is waar u stond en of dat bij de weg zou horen of privé grond is.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gewoon even een helder en foutloos bezwaar schrijven en in beroep gaan, als je denkt dat je gelijk hebt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zonder de wijk en straat is het lastig antwoorden, Kampen is redelijk flinke plaats en
tekort plek voor vergunninghouders is geen vrijbrief voor fout parkeren!
Een vergunning is geen parkeerplek garantie helaas!
In Amsterdam zijn er ook meer vergunningen dan plaatsen.

Verder is wie die bon schreef ook een punt....
De Politie maakte zelden fouten....
de Boa wel vaker en dan maak je meer kans, maar ook geen garantie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door berndv »

f.timmermman schreef:
27 apr 2020 18:46
mijn vraag is nu als een bord e1 bij het ingaan een gebied hoeft er dan geen e4 bord te staan immers er staat aan geen enkele kant in de stad een bord e1 meer
U omschrijft het wel heel erg suggestief. Ik heb even via google maps gekeken wat u precies bedoelde, maar uw omschrijving klopt volgensmij niet helemaal. Bij het binnenrijden van Kampen staan geen E1 borden, bij het inrijden van het centrum staat wel een bord, wellicht bent u in de war met het binnenrijden van de bebouwde kom en het binnenrijden van het centrum. Ook is het niet een bord E1 wat er staat maar een E1zb, dat maakt wel een behoorlijk verschil ten opzichte van uw bezwaar, het E1zb bord geeft namelijk niet 1 zijde van de weg aan, zoals u claimt, maar betreft een zone-bord. Oftewel, het bord is geldig totdat u een einde-zone-bord tegenkomt en geldt voor beide zijden van de rijbaan. Ik neem tenminste aan dat u een bord bedoelt zoals dit:
https://goo.gl/maps/XaZMPmpY2vGGtK2cA

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet iedereen is nu eenmaal even taalvaardig. Onder "laaggeletterdheid" lees ik bij Wikipedia:
Wilipedia schreef:Nederland kende volgens een onderzoek van de in 2008 1,5 miljoen laaggeletterden (ongeveer 10% van de bevolking). Daarvan behoorde 1,1 miljoen tot de potentiële beroepsbevolking tussen 16-65 jaar.
(...)
Op 20 april 2016 verscheen een studie van de Algemene Rekenkamer, die met veel hogere cijfers kwam: "Er zijn in Nederland 2,5 miljoen mensen die moeite hebben met taal en/of rekenen."
Die eerste steen had beter niet geworpen kunnen worden, gezien de "text" die erop gekrabbeld stond.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door kweenie »

f.timmermman schreef:
28 apr 2020 17:25
De verkeers wet spreekt over de zijde waar het bord staat maar negens staat er inde wet ,althans ik ben het nog niet tegen gekomen ,dat er voor een e1 bord met gebieds aanduiding er de zelfde regels gelden als een enkel geplaats bord per straat ik stond op een open ruimte naast de rijbaan geen berm maar verharde ruimte duidelijk anders dan de rijbaan of berm kramers woorden boek spreekt van gras strook langs de weg als zijnde berm ,e1 bord is parkeer verbod voor rijbaan en berm dus was ik niet in overtreding toch
Waarom verwijs je in je reacties voor de verkeersborden naar de wegenverkeerswet, maar gebruik je voor de andere termen het woordenboek? De termen die in de definities van de verkeersborden worden gebruikt staan in die zelfde wegenverkeerswet netjes omschreven:

"rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden;"

Een verhard weggedeelte naast de rijstrook maakt dus gewoon onderdeel uit van de rijbaan.

Je redenering vind ik ook nogal bijzonder. Je weet dat je in een zone bent wat je niet mag kratermeren behalve op plekken waar expliciet is aangegeven dat parkeren is toegestaan. Nu kom je een plek tegen waarvan jij vindt dat je er best kunt parkeren en dan vind je dat de gemeente in overtreding is omdat ze daar geen parkeerbord hebben neergezet, in plaats van de iets logischer redenering dat je daar gewoon niet mag parkeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat de bal vooral bij ts ligt op dit moment. Hij kan wellicht meer duidelijkheid geven over de situatie, genoeg vragen gesteld in de on-topic reacties volgens mij.

f.timmermman
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2020 18:29

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door f.timmermman »

Inderdaad zo ik gelezen heb is een zone E1 bord andere betekenis ,nl aan weerszijde mag je ook niet parkeren maar de parkeer mogelijkheid ligt aan de ene zijd van de weg met parkeer vakken en daar tussen in ligt een vrije ruimte waar ik op stond omdat alles bezet was en wel tegenover de burgwalstraat aan de burgwal voor een openbaar toiletgebouwtje dus er mag aan die zijde geparkeerd worden maar er staat niet bij dat het in de vakken moet
Ik heb vernomen dat men nog leerkrachten tekort komt misschien een idee voor sommige raadgevers hier les geven doet men op school en niet op topi bedoelt zoals hier

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door witte angora »

f.timmermman schreef:
30 apr 2020 13:40
tegenover de burgwalstraat aan de burgwal voor een openbaar toiletgebouwtje dus er mag aan die zijde geparkeerd worden maar er staat niet bij dat het in de vakken moet
Wat dacht je? Op dat toiletgebouwtje hangt weliswaar een bord: 'Verboden fietsen te plaatsen', maar een auto is geen fiets, dus dan mag het wel?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij een zone E1 bord mag er helemaal niet geparkeerd worden, behalve in de vakken die daarvoor aangewezen zijn met een P of zo.

Maar blijkbaar hebt u wel raad nodig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: parkeer boete voor bord e1

Ongelezen bericht door berndv »

f.timmermman schreef:
30 apr 2020 13:40
de parkeer mogelijkheid ligt aan de ene zijd van de weg met parkeer vakken en daar tussen in ligt een vrije ruimte waar ik op stond omdat alles bezet was en wel tegenover de burgwalstraat aan de burgwal voor een openbaar toiletgebouwtje dus er mag aan die zijde geparkeerd worden maar er staat niet bij dat het in de vakken moet
dat staat er wel, maar niet op die plek, het zonebord geeft aan dat er uitsluitend in de vakken geparkeerd mag worden in de gehele zone, dus totdat u een bord met einde-zone tegen bent gekomen. Dus de boete is dus volledig terecht, ik lees namelijk in uw verhaal nergens dat die straat buiten de zone ligt.

Gesloten