LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paspoort probleem

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Moneyman »

jan snel schreef:
03 dec 2018 03:07
welk gedeelte zou dan beschikbaar moeten zijn van de uitkering ? En is die situatie al door een inkomensondersteuning zo van meer inkomen te voorzien dat de uitkering alle maandelijkse kosten kan betalen en de ruimte biedt voor toekomstplanning met overige vrij besteedbaar inkomen ? En de gemeente geeft zelf geen enkele ondersteuning. Hebben ook niet zelf het geld verdient, is gestort naar hun met een duidelijke verplichting hoe dit geld te verdelen. De gemeente als zelfstandige instantie kan niet zichzelf onderhouden en dus altijd maar een schakel in een door de regering aangestuurd beleid. Ze willen graag zelf overkomen dat zij invloed hebben en een machtspositie die gebruikt mag worden om burgers aan te spreken op ongewenst gedrag. Maar ze voelen zich onaantastbaar hoe ze zelf tot beslissingen komen zonder verantwoording ervoor te hoeven afleggen en ho groter de boete, hoe beter zijn werk wordt gewaardeerd.
Je blijft maar naar de (organisatie van) de gemeente wijzen. Maar dat is totaal irrelevant. Het enige wat telt, is hoe JIJ met je geld omgaat. En ja, een deel van een bijstandsuitkering is gewoonweg bedoeld om te sparen. Verdiep je er eens in, dan kom je er vanzelf achter.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lowieze »

jan snel schreef:
03 dec 2018 03:07
welk gedeelte zou dan beschikbaar moeten zijn van de uitkering ? En is die situatie al door een inkomensondersteuning zo van meer inkomen te voorzien dat de uitkering alle maandelijkse kosten kan betalen en de ruimte biedt voor toekomstplanning met overige vrij besteedbaar inkomen ? En de gemeente geeft zelf geen enkele ondersteuning. Hebben ook niet zelf het geld verdient, is gestort naar hun met een duidelijke verplichting hoe dit geld te verdelen. De gemeente als zelfstandige instantie kan niet zichzelf onderhouden en dus altijd maar een schakel in een door de regering aangestuurd beleid. Ze willen graag zelf overkomen dat zij invloed hebben en een machtspositie die gebruikt mag worden om burgers aan te spreken op ongewenst gedrag. Maar ze voelen zich onaantastbaar hoe ze zelf tot beslissingen komen zonder verantwoording ervoor te hoeven afleggen en ho groter de boete, hoe beter zijn werk wordt gewaardeerd.
Tot nu toe heeft uw geklaag u nog niets opgeleverd en dat gaat ook niet gebeuren. Accepteer dat u niet meer bijstandsuitkering gaat krijgen en ook geen geld voor een identiteitsbewijs.
U zult moet leren om uit te geven wat u heeft en niet meer, kunt u dat niet, dan wordt het tijd daar hulp voor te gaan zoeken.
Er zijn heel veel mensen die de tering naar de nering moeten zetten, ook mensen die werken en een laag inkomen hebben.
Hou op u als slachtoffer van de gemeente te gedragen, u zult er namelijk niets mee bereiken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door moederslink »

Jan, je zit nu al 13 maanden thuis en je wilt geld vd gemeente om een ID bewijs of paspoort te kopen.
Jouw gemeente betaalt het dus niet. Klaar.
Wat wil je dan toch verder nu nog met hun?

Vraag ergens die 5 tientjes, regel een ID bewijs en ga zsm aan het werk en betaal iedereen netjes af van wie je allemaal geld hebt geleend of gekregen.
Wat een gehannes zo en ook al bijna 3 weken deze zinloze " discussie " op dit forum . :roll:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door grun »

Jan, je zou naar de McDonalds kunnen gaan. Vraag ze een prikker en een vuilniszak en biedt ze aan om een uur lang het parkeerterrein schoon te houden van alle weggegooide verpakkingen, in ruil voor een Happy Meal. Doe dat een paar keer en je hebt in no-time 50 euro aan boodschappen uitgespaard.
Als je wil werken, zijn er altijd manieren om geld te verdienen. De gemeente gaat je probleem niet oplossen, dat moet je zelf doen.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door heerschap »

jan snel schreef:
17 dec 2018 17:23
Bedankt weer voor alle liefde. Ik kan het niet zelf betalen en ik kan ook niet sparen. Dat komt omdat ik geen inkomensondersteuning vraag voor mijn maandelijks tekort. Want ik had ook altijd het beeld van iemand in de bijstand die elke maand handje ophoud voor geld. Dus vind ook dat ik dit tekort zelf moet oplossen, ik ben degeen die niet werkt. Alleen als ik dan iets vraag, dan zouden ze wat eerder moeten overgaan tot steun, omdat ik laat zien ook mijn verantwoording te nemen en niet dit de gemeente wil laten oplossen.
Ik wil je best 50 euro lenen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jan snel schreef:
17 dec 2018 17:23
Bedankt weer voor alle liefde. Ik kan het niet zelf betalen en ik kan ook niet sparen. Dat komt omdat ik geen inkomensondersteuning vraag voor mijn maandelijks tekort. Want ik had ook altijd het beeld van iemand in de bijstand die elke maand handje ophoud voor geld. Dus vind ook dat ik dit tekort zelf moet oplossen, ik ben degeen die niet werkt. Alleen als ik dan iets vraag, dan zouden ze wat eerder moeten overgaan tot steun, omdat ik laat zien ook mijn verantwoording te nemen en niet dit de gemeente wil laten oplossen.
U blijft in herhaling vallen, moeten wij dat ook blijven doen? Wanneer was uw paspoort verlopen en hoeveel kansen heeft u al gehad? Uw leven hang niet af van enkel een paspoort. En als u nog steeds niet weet dat een paspoort niet nodig is, dan raad ik u aan om weer vanaf bladzijde 1 opnieuw te gaan lezen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

janderfed schreef:
17 dec 2018 21:16
niet enkel van een paspoort ?Nee dat klopt, heb ook 100 krasloten gevraagd als steun. Maar ook weer een nee. En dan zit ik echt in de puree.
Nogmaals, een paspoort is onnodige luxe. U hebt geen geld, dus op vakantie buiten een Schengenland gaat u niet. U hebt dus geen paspoort nodig.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Dank voor de meldingen. Enkele berichten zijn verwijderd en de auteurs daarvan zijn door ons verbannen wegens het overtreden van de huisregels.

Met vriendelijke groet,
Radar forummoderatie

Gesloten