LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paspoort probleem

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door moederslink »

jan snel schreef:
21 nov 2018 20:26
dank je wel voor deze reactie. Totaal niet hard. En kom net terug van de spiegel.. paar uurtjes per week ?? elke dag had ik toch aangegeven. Nee en niet perse een paspoort, heb je wel een punt. Een zelfgemaakte tekening moet ook kunnen. Thx voor de tip..
Deze reactie vind ik in het kader van zijn vraag/ topic dus ook niet grappig :x

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toch mooi de vier pagina's gehaald en het gaat vast nog wel even door. Lachen, man. Goed gedaan, jan snel.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
22 nov 2018 10:14
Toch mooi de vier pagina's gehaald en het gaat vast nog wel even door. Lachen, man. Goed gedaan, jan snel.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat er te lachen valt om iemand die niet rond kan komen van een bijstandsuitkering.
Ik vind de tip van Moederslink om een budgetcoach te zoeken een prima idee, want zo te lezen zal TS niet snel een baan hebben waarvan hij dan wel rond kan komen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
22 nov 2018 10:59
Erthanax schreef:
22 nov 2018 10:14
Toch mooi de vier pagina's gehaald en het gaat vast nog wel even door. Lachen, man. Goed gedaan, jan snel.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat er te lachen valt om iemand die niet rond kan komen van een bijstandsuitkering.
Ik vind de tip van Moederslink om een budgetcoach te zoeken een prima idee, want zo te lezen zal TS niet snel een baan hebben waarvan hij dan wel rond kan komen.
Iemand die inderdaad niet kan rondkomen is inderdaad niet om te lachen. Maar of dat hier echt het geval is? Er zijn weer teveel factoren die de geloofwaardigheid in twijfel trekt.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lees dit nog eens aandachtig door:
jan snel schreef:
21 nov 2018 19:36
En WW kreeg ik niet, had ontslag op staande voet gekregen. Was in slaap gevallen en was koerier en moest nog de pakketten van die dag. Terecht dan toch ! Vond ik niet, want gebeurde s avonds om half 9. ik werkte elke dag van s, morgens 8 tot s avonds 9. Vond ik zelf fijn, fluitend elke dag naar het werk. Contract was voor 25 uur en het loon ook. Maar toch enorm naar mijn zin. Maar om ontslag aan te vechten moest ik via rechtszaak dit ongedaan maken. Wilde ik wel. alleen vond eigenaar van bedrijf geen goed idee en liet doorschemeren dat ik het beter echt niet moest gaan doen. Mijn nadeel was, dat hij 3x sterker is dan mij en in het hetzelfde dorp woont. Dus kom hem bij vaak genoeg tegen. Dus vandaar geen ww maar bijstand
Dus 65 uur werken en 25 betaald krijgen -- en nog met plezier ook? Zo'n werknemer ontsla je niet als die onder werktijd een uiltje knapt.
Dan ook nog geen bezwaar maken omdat de baas 3x sterker is?
Er zijn wel meer opmerkelijke details in zijn andere reacties.

Kortom: Volgens mij is dit een onzin topic en lacht jan snel zich een kriek.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door kweenie »

berndv schreef:
22 nov 2018 08:26
U kreeg per week 25 uur betaald als pakketbezorger en komt nu met een bijstandsuitkering iedere maand 150 euro te kort. Dan had u wel een heel goed betalende baas, want voor zover ik weet verdient een pakketbezorger amper boven het minimumloon, met 25 uur uitbetaald per week zou u al onder de bijstandsgrens zitten. Ik geloof er niet heel veel meer van als ik eerlijk ben. Maar ik denk dat Jan genoeg lol heeft gehad om dit topic.
Tsja, het schijnt ook wel vaker voor te komen, pakketbezorgers die achter het stuur in slaap vallen en voor 25 uur betaald krijgen maar er 60 uur per week mee bezig zijn. Een paar jaar geleden ook al. En toevallig krijgen ze vervolgens ook allemaal problemen met de instanties... Gevaarlijk werk hoor, pakketbezorger :wink: .

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kortom: Volgens mij is dit een onzin topic en lacht jan snel zich een kriek



Kijk eens bij een kringloopwinkel , heeft er misschien wel een in de aanbieding. :roll:

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door witte angora »

Erg geloofwaardig is het inderdaad allemaal niet. Het zou niet het eerste onzintopic zijn...

Overigens kun je in de bijstand ook gekort worden als je door eigen toedoen werkeloos wordt of onvoldoende moeite doet om aan werk te komen. Vergeet ook niet dat huurtoeslag per kalenderjaar wordt vastgesteld. Als je in de eerste 10 maanden van het jaar dik verdient, en de laatste 2 maanden op bijstandsniveau zit, dan krijg je de huurtoeslag nog altijd naar ratio van het jaarinkomen. Dan zou het zomaar kunnen dat je over het hele jaar nergens recht op hebt. En dan kan het inderdaad zo zijn dat je de laatste 2 maanden erg krap zit. Als je vervolgens per 1 januari niks aanpast, blijven de voorschotten veel te laag (of zijn er niet), en kan het zomaar zijn dat je inderdaad niet uitkomt. Alhoewel je dan wel een lekker spaarpotje opbouwt dat het jaar erop uitbetaald gaat worden, dat weer wel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kweenie schreef:
22 nov 2018 11:16
Tsja, het schijnt ook wel vaker voor te komen, pakketbezorgers die achter het stuur in slaap vallen en voor 25 uur betaald krijgen maar er 60 uur per week mee bezig zijn. Een paar jaar geleden ook al. En toevallig krijgen ze vervolgens ook allemaal problemen met de instanties... Gevaarlijk werk hoor, pakketbezorger :wink: .
Even op indeed gekeken, een maandsalaris bij PostNL is €1612 per maand. Dit is fulltime. TS krijgt slechts 25 uur betaald, dat komt neer op €1000 per maand (uitgaande van een werkweek van 38 uur). Dat is dus maar €50 boven de bijstand wat Ts zegt te ontvangen. Met de bijstand komt TS €150 te kort, tijdens zijn werk zou hij ook te kort hebben gehad. Zijn verhaal klopt dus niet.
Uitgaande van het minumloon in 2017, toen TS nog werkte, zou het nog iets lager zijn geweest.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lowieze »

TS zou zelfs gekort kunnen worden als hij die structurele gift van 150 euro per maand niet opgeeft aan de Sociale Dienst. Als hij dit verzwijgt, zou het zomaar kunnen zijn dat hij niet alleen het teveel betaalde door de Sociale Dienst terug moet betalen, maar ook nog een boete daarvoor krijgt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
22 nov 2018 12:01
kweenie schreef:
22 nov 2018 11:16
Tsja, het schijnt ook wel vaker voor te komen, pakketbezorgers die achter het stuur in slaap vallen en voor 25 uur betaald krijgen maar er 60 uur per week mee bezig zijn. Een paar jaar geleden ook al. En toevallig krijgen ze vervolgens ook allemaal problemen met de instanties... Gevaarlijk werk hoor, pakketbezorger :wink: .
Even op indeed gekeken, een maandsalaris bij PostNL is €1612 per maand. Dit is fulltime. TS krijgt slechts 25 uur betaald, dat komt neer op €1000 per maand (uitgaande van een werkweek van 38 uur). Dat is dus maar €50 boven de bijstand wat Ts zegt te ontvangen. Met de bijstand komt TS €150 te kort, tijdens zijn werk zou hij ook te kort hebben gehad. Zijn verhaal klopt dus niet.
Uitgaande van het minumloon in 2017, toen TS nog werkte, zou het nog iets lager zijn geweest.
Tot die conclusie kwam ik ook. En dan ga je nog uit van de lonen van postnl, ts werkte als ik het goed begrijp voor een onderaannemer, aangezien de baas een sterke gespierde man uit het dorp was waar ts ook woont en hij bang was voor represailles als hij zijn ontslag zou aanvechten. TS zal gedacht hebben dat hij ook kon slapen zonder hiervoor in loondienst te zijn tegen dezelfde vergoeding als die hij al ontving.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

Ts dacht helemaal niet. had net de relatie uit incl dochter en werkloos geworden. daar had ik geen zin, hele thuis en dan telkens de herinneringen van mijn dochter. Uit kering is 900,00. Dus ging naar koeriersbedrijf en gaf aan dat ik wilde werken. Toen lag werk nog niet voor het oprapen. Dus gaf aan, voor 900 p/m ga ik voor je werken. veel te weinig, maar gelijk aan handje elke maand ophouden. En wilde uit huis. Dus begon met 70 stops elke dag en dan komen er steeds meer bij. en inderdaad zit je in een team van 5 met onderaannemer. En hoeveel stops op een dag is altijd wel een item. Hoe meer stops, hoe beter je wordt gezien als koerier. Ja en ik wilde ook laten zien dat ik een volwaardig teamplayer ben. Dus ik 70 stops en collega 110, dan geef mij er maar 20 bij. Ik een toffe peer en ja, dat vind ik toch leuk om te horen. en zo zit je snel snel elke dag op 110 stops. Maar vond niet erg, hoe minder thuis, hoe beter. Waarom van mij af ?: het vervoersbedrijf verwacht natuurlijk van aannemer dat die netjes betaald , niet te lang werken. Conform wetgeving. Maar daar werd amper naar gekeken, maar bij mij zou die daar last mee krijgen. want 900 p/m voor 110 stops is onacceptabel. En die situatie was al 7 maanden aan de gang. Al zou die nu meer gaan betalen, over die 7 maanden moeten ze ook maanden later niets over horen. Want de bewijzen en feiten blijven aanwezig, hij blijft schuldig zelf veel te veel te hebben geint tov mij. Vandaar ook , op staande voet, dus niet meer op terrein mogen en bijvoorbeeld te gaan zeuren omdat contract volgende maand afloopt. En zijn winst was voldoende al, maar eens loopt het ms. Vandaar kappen met mij en iemand anders terug met normaal loon. Dan geen risico meer. Geloof me dat ik me vervelend voelde. Had me bewezen, lag goed in de groep en ineens weg. Echt balen. Kreeg dik knie, dus wile wat rust, maar kon allemaal niet. Dus was 10 uur thuis door langzame tempo. Dacht effe halfuurtje oogjes en dan lossen. nu ontslag gekregen, moest weg.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jan snel schreef:
22 nov 2018 14:00
Uit kering is 900,00. Dus ging naar koeriersbedrijf en gaf aan dat ik wilde werken. Toen lag werk nog niet voor het oprapen. Dus gaf aan, voor 900 p/m ga ik voor je werken. veel te weinig, maar gelijk aan handje elke maand ophouden.
Als u nu niet kan rondkomen kon dat toen dus ook niet. Dus nogal vreemd om voor hetzelfde geld als een te lage uitkering te gaan werken. Klopt nog steeds niets van.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sterker nog, er klopt steeds minder van. Bij elk nieuw bericht komt er meer onzinnige en onwaarschijnlijke informatie.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

ga nou niet zeggen , klopt allemaal niet en dan weggaan. Als iets niet klopt f wettelijk niet mag, noem ze dan. Het is inderdaad veel, en ik noem nu nog maar een klein gedeelte. om het allemaal niet nog ongeloofwaardige te maken. maar als iemand de uitdaging aangaat. bewijst het eens met documenten, neem ik die uitdaging aan, Wel dan voor 50,00 euro. Dat probleem ook opgelost. En sommige overtuigd van mijn onzin, dus kom op !!

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door BL2 »

Als ik dit zo allemaal lees krijg ik er wel een bepaalde beeld bij. Een TS welke absoluut niet weet hoe het geregeld moet zijn tussen werknemer en werkgever. Een TS welke bizar veel uren maakt tegen een zelf gekozen extreem laag loon. Een TS welke graag als beste pakketbezorger gezien wordt, maar eigenlijk aan zelf verkozen slavernij doet.
Maar wel iemand met het hart op de goede plek, welke zich echter laat beetnemen door onderaannemers welke de winst opstrijken en hem snel weer eruit werken.
Ergens heb ik flink medelijden met TS, en dat heb ik niet zo snel met anderen..........

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Erthanax »

U vergeet de uitgebreide vriendenkring voor wie hij zich drie slagen in de rondte klust. Geheel belangeloos natuurlijk. Jan snel is een man uit duizenden!

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
23 nov 2018 10:23
U vergeet de uitgebreide vriendenkring voor wie hij zich drie slagen in de rondte klust. Geheel belangeloos natuurlijk. Jan snel is een man uit duizenden!
En dan zoveel moeilijkheden op zijn pad, triest. Met de gemeente heeft hij ook al een ander conflict. Die willen de kosten van rechtsbijstand niet vergoeden, en laat dat bedrag nu bijna het bedrag voor een paspoort zijn.

overig-juridisch-financieel-f93/integri ... 88903.html

feestboek
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2018 21:00

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door feestboek »

Ik zou je graag wat Bitcoin of Litecoin willen geven, maar ik vrees dat je problemen groter zijn dan alleen een paspoort aanvragen. Het grootste probleem daarvan is dat je vertrouwen ligt bij de gemeente/overheid dat die iets voor je gaan doen. De tijd dat ze er voor de burgers waren is allang voorbij. Gelukkig zijn er nu ook online platformen waar je van vriendelijke mensen wat kan lenen. Succes.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, Ferratum bijvoorbeeld. :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten