LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paspoort probleem

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geen reclame, lady1234!

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

jullie vinden het ongeloofwaardig door 25 maar betaald te krijgen van de 60. Maar dat geef ik niet aan als onjuist of ontoelaatbaar gedrag van werkgever. Nogmaals had oen een uitkering van 900 ,00 en mijn relatie was net uit gegaan. Dus wilde niet thuis zitten de hele dagen. Vanuit dat punt ben ik begonnen met 25 uur voor 900,00. Daarna werden die uren, maar had ik het erg naar de zin en een goede afleiding. Dus het is niet dat ik dit zie als dat tekort , maar juist door mij zelf erg gewenst werd gevonden. Alleen dat het ontslag zo werd afgehandeld, dat kan je moeilijk bevatten. En ik ben gewoon thuis op de bank in slaap gevallen. En dat wel vaker , maar werd ik gebeld en ging ik weer . door. en vanwege het avondeten ging na mij route altijd eerst naar huis eten en dan de pakketten lossen. Met een gezin werk je eerst alles af en ga je dan pas naar huis. Mijn voordeel was ook, dat hoe later je lost hoe minder kans je moet wachten omdat er collega s eerder aan de beurt waren.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

en nu aangeven dat ik al jaar thuis zit dus veel beter had kunnen lenen, dat vindt iedereen. Maar ik begon met een aanvraag in te sturen en daar een positieve reactie op te krijgen. Maar dan al 2 maanden voorbij. En mijn verzoek afwijzen , die is gek dacht ik, dus maak je bezwaar. dan kom en maak je er eden hele kwestie en vergeet je de hoofdlijn vast te houden, zo snel mogelijk weer te kunnen werken, Emn mij werd ook vaak aangegeven dat ik ondersteund zou worden, en Maar heb niet het gevoel ooit gehad dat nog langer een maand zou duren dat ik het paspoort kreeg. Zo lang zou ik niet hebben gewacht. Wat onlogisch klinkt nu naar bijna een jaar thuis. Raar klinken maakt het nog niet ongeloofwaardig of bewust voor gekozen.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lowieze »

jan snel schreef:
26 nov 2018 03:48
en nu aangeven dat ik al jaar thuis zit dus veel beter had kunnen lenen, dat vindt iedereen. Maar ik begon met een aanvraag in te sturen en daar een positieve reactie op te krijgen. Maar dan al 2 maanden voorbij. En mijn verzoek afwijzen , die is gek dacht ik, dus maak je bezwaar. dan kom en maak je er eden hele kwestie en vergeet je de hoofdlijn vast te houden, zo snel mogelijk weer te kunnen werken, Emn mij werd ook vaak aangegeven dat ik ondersteund zou worden, en Maar heb niet het gevoel ooit gehad dat nog langer een maand zou duren dat ik het paspoort kreeg. Zo lang zou ik niet hebben gewacht. Wat onlogisch klinkt nu naar bijna een jaar thuis. Raar klinken maakt het nog niet ongeloofwaardig of bewust voor gekozen.

Ik ben het helemaal met u eens dat 2 maanden wachten op de uitslag van uw aanvraag buitengewoon vervelend is. Helaas zien de gemeenten dat niet, de periode van 8 weken kan zelfs nog verlengd worden als zij dat nodig vinden.
Jammer dat u de energie die u daarna gestopt heeft in bezwaar maken, niet gebruikt heeft om een oplossing te vinden om een identiteitsbewijs aan te kunnen schaffen.
Probeer naar uw toekomst te kijken en u daar aan aan te passen en oplossingen te zoeken, blijf niet hangen in wat in het verleden is gebeurd, kost onnodig veel energie.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door de auditu »

Annemieke67 schreef:
19 nov 2018 12:59
Jeetje wat een keiharde aannames weer. TS hoeft toch niet zijn hele hebben en houden hier te zetten? En een bak met geld van de overheid? Ik ken gezinnen genoeg die die “bak” krijgen incl toeslagen en toch met erg veel moeite de eindjes aan elkaar kunnen knopen en elke maand moeten beslissen welk bedrag ze deze maand niet kunnen missen, maar de maand erop weer een andere vaste last niet betalen, om geen grote schulden te kweken! Geef gewoon een normaal antwoord zonder te veroordelen!


TS ik neem aan dat u ook om hulp gevraagd hebt om te solliciteren? Daar zijn ze iets eerder genegen u te helpen. Bij mijn weten, tenminste dat is hier in Rotterdam verplicht 1 dag per week onkruid verwijderen, 2 dagen per week vom naar sollicitatie trainingen gaan, anders krijg je al helemaal geen uitkering. Ik hoop dat je het bedrag toch snel bij elkaar kunt krijgen en aan het werk kan. Jammer dat de reacties niet positiever zijn op iw wil om te gaan werken in tegenstelling tot velen die wel liever thuis zitten met die “ bak” geld....
Natuurlijk worden er aannames gedaan. Dat komt omdat niemand weet waar het geld maandelijks aan besteed wordt. Ik stel voor een overzicht te maken van maandelijkse uitgaven en overal een cijfer aan te geven dat de belangrijkheid weergeeft. Wellicht staat het paspoort dan bovenaan en roken, drank en onnodige abonnementen ergens onderaan. Prioriteiten stellen dus. Geld lenen van vrienden vind ik een slecht idee.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

kan geen lijst maken met maandelijks 150,00 tekort.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door renewouters »

jan snel schreef:
27 nov 2018 01:41
kan geen lijst maken met maandelijks 150,00 tekort.
Want?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Mark1992 »

jan snel schreef:
26 nov 2018 03:38
jullie vinden het ongeloofwaardig door 25 maar betaald te krijgen van de 60. Maar dat geef ik niet aan als onjuist of ontoelaatbaar gedrag van werkgever. Nogmaals had oen een uitkering van 900 ,00 en mijn relatie was net uit gegaan. Dus wilde niet thuis zitten de hele dagen. Vanuit dat punt ben ik begonnen met 25 uur voor 900,00. Daarna werden die uren, maar had ik het erg naar de zin en een goede afleiding. Dus het is niet dat ik dit zie als dat tekort , maar juist door mij zelf erg gewenst werd gevonden. Alleen dat het ontslag zo werd afgehandeld, dat kan je moeilijk bevatten. En ik ben gewoon thuis op de bank in slaap gevallen. En dat wel vaker , maar werd ik gebeld en ging ik weer . door. en vanwege het avondeten ging na mij route altijd eerst naar huis eten en dan de pakketten lossen. Met een gezin werk je eerst alles af en ga je dan pas naar huis. Mijn voordeel was ook, dat hoe later je lost hoe minder kans je moet wachten omdat er collega s eerder aan de beurt waren.
Als ik een werknemer had die 60 uur werkt per week, die ik maar 25 uur hoef te betalen, dan mag die van mij wel een aantal keer in slaap vallen (als het geen ongelukken kan veroorzaken natuurlijk). Dus ik snap de reden niet helemaal, al blijf ik bij mijn mening dat het eenmalig extra lenen van 50 euro voor een identiteitskaart het makkelijkst is.

Ik snap je punt, dat lenen bij familie en vrienden niet de oplossing is, maar zoals je aangeeft lenen/geven ze je nu al 150 euro per maand om rond te komen. Zolang je die identiteitskaart niet hebt krijg je zoals je zelf aangeeft geen werk, en blijf je die 150 euro maandelijks nodig hebben... Wat kost nou meer voor je familie en vrienden? Elke maand onderhouden worden voor 150 euro tot jij via de gemeente een identiteitskaart krijgt, of eenmalig 50 euro extra lenen, die identiteitskaart aanvragen en werk zoeken. De gemeente heeft al aangegeven hier geen bijzonder bijstand voor te verlenen. Neem je verlies en vraag om die 50 euro. Beter dan nog een jaar 150 euro per maand lenen. Op de manier hoe je nu bezig bent kost je je vrienden en familie meer dan nodig.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door de auditu »

Ik lees dat u elke maand € 150,00 tekort komt. Betekent dat dat u ergens een schuld opbouwt die maandelijks hoger wordt? Dan is een prioriteitenlijstje zeker op zijn plaats.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

nou heb een lijstje met huur en vaste lasten en dan betaal ik 2 rekeningen elke maan\die ik niet kan betalen en dan heb ik nog wat geld voor boodschappen. Wat zal ik dan bovenaan het lijstje zetten van de 3 opties. Vind dat niet zo heel boeiend en zie het nut net niet ervan. En nu ik het plaatje zonder lijstje doe, gaat er ook weinig fout.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zoveel gaat er fout dat je doorlopend krediet elke maand 150 € wordt verhoogd. Toch wel een aflossingsvrij krediet hopelijk.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

Begrijp het standpunt dan bij fam nog extra te vragen voor 50e. Maar helemaal terug naar mijn begin vraag, Waarom weigert de gemeente deze ondersteuning. Zij moeten juist mensen in de bijstand weer aan het werk krijgen. Dat is hun verplichting. Hoe kunnen ze dan mijn situatie verantwoorden? En het paspoort is eenmalig 50 e. aan kosten, nu maandelijks een hele uitkering.. Vindt dat niet kloppen. En dit geeft mensen die echt niks willen ruimte om lekker thuis te blijven zitten. En daar willen we allemaal van af.

Hoe kan ik ze overtuigen dat hun werkwijze niet klopt met de doelstelling. Achterstand met zorgkosten wordt elke maand met 70 euro verhoogd. maar moet verplicht verzekerd zijn. en per 3 maanden naar incasso. Daar krijg ik altijd wel een geluksmomentje bij..

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

en leen niets meer bij fam en vrienden. mijn eigen beslissing. Om het simpel voor mezelf en de betrokken te houden dat ik boodschappen wel eens vraag , maar meer niet. Wordt geld ook geen vast onderwerp en voel ik mij niet minder dan anderen in mijn vriendengroep. En zo wil ik het ook graag hebben, minder geld maakt mij geen ander persoon, door ook normaal ermee om te gaan. En dat is dan grotendeels zelf je problemen oplossen, geld voor iedereen. Dus je mag het blijven aangeven, het is en het wordt nooit een optie.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Moneyman »

jan snel schreef:
02 dec 2018 15:59
en leen niets meer bij fam en vrienden. mijn eigen beslissing. Om het simpel voor mezelf en de betrokken te houden dat ik boodschappen wel eens vraag , maar meer niet. Wordt geld ook geen vast onderwerp en voel ik mij niet minder dan anderen in mijn vriendengroep. En zo wil ik het ook graag hebben, minder geld maakt mij geen ander persoon, door ook normaal ermee om te gaan. En dat is dan grotendeels zelf je problemen oplossen, geld voor iedereen. Dus je mag het blijven aangeven, het is en het wordt nooit een optie.
Prima keuze. Maar niet consequent om dan aan de andere kant wel te verwachten dat de sociale dienst het voor je regelt.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

dat is hun verplichting. Zij moeten zorgen dat iedereen aan het werk gaat. En de overheid geeft hier miljoenen extra voor uit om dit te realiseren. Om belemmeringen die mensen hebben niet ter kunnen werken allemaal weg te halen. Dus de sociale dienst krijgt dus we het extra geld om te kunnen besteden, maar houden het liever op de eigen bank. Dus consequent ???

En het geld van de sociale dienst, hebben ze daar zelf voor gewerkt ? Dacht het niet, maar spelen wel de baas hoe het wordt uitgegeven. Terwijl ook dit is aangegeven van bovenaf. Dus zie die dienst niet meer als de uitvoerders van de heren in Den Haag. Maar bij het uitgeven voelen ze een bepaalde macht,, gaan ze raar van gedragen. Ineens zijn ze meer in de onderlinge verhouding met burgers en is het opleggen van een boete het ultieme orgasme op papier. En is er geen reden een boete op te leggen, dan make4n ze maar een reden . Maar boetes moeten ze geven. Misbruik mag niet getolereerd worden. Alleen hebben ze het woord "gebruik " ook maar toegevoegd als boete handeling.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met carnaval kun je oefenen voor de buut.

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door duukk »

Goedendag,
Hier in Amsterdam krijg je als minima een identiteitskaart vergoed.
Alleen niet een paspoort.
Ik heb allebei en kreeg helaas daarom niet eens een van beide zelfs vergoed.
Ik had een paspoort nodig omdat ik buiten europa ging.
Ik ga niet met mijn paspoort op straat lopen en vroeg daarom een identiteitskaart aan.
Pech voor mij dat ik dan helemaal niets vergoed krijg.
Groet,

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom weigert de gemeente deze ondersteuning. Zij moeten juist mensen in de bijstand weer aan het werk krijgen. Dat is hun verplichting. Hoe kunnen ze dan mijn situatie verantwoorden?
De gemeente ondersteunt je wél. Iedere maand weer met een paar honderd euro, onder andere bedoeld om je in de gelegenheid te stellen om werk te zoeken.

Eigenlijk zou de vraag dus moeten zijn, hoe kun jij in jouw situatie verantwoorden dat je het deel van je budget dat bedoeld is om de kans op toekomstig werk te vergroten, aan andere zaken besteedt?

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

welk gedeelte zou dan beschikbaar moeten zijn van de uitkering ? En is die situatie al door een inkomensondersteuning zo van meer inkomen te voorzien dat de uitkering alle maandelijkse kosten kan betalen en de ruimte biedt voor toekomstplanning met overige vrij besteedbaar inkomen ? En de gemeente geeft zelf geen enkele ondersteuning. Hebben ook niet zelf het geld verdient, is gestort naar hun met een duidelijke verplichting hoe dit geld te verdelen. De gemeente als zelfstandige instantie kan niet zichzelf onderhouden en dus altijd maar een schakel in een door de regering aangestuurd beleid. Ze willen graag zelf overkomen dat zij invloed hebben en een machtspositie die gebruikt mag worden om burgers aan te spreken op ongewenst gedrag. Maar ze voelen zich onaantastbaar hoe ze zelf tot beslissingen komen zonder verantwoording ervoor te hoeven afleggen en ho groter de boete, hoe beter zijn werk wordt gewaardeerd.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

kun je je rijbewijs niet gebruiken?

Gesloten