LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pechtold

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

naar wie gaat uw sympathie uit in het geschil?

naar pechtold
9
36%
naar de andere ministers
1
4%
naar geen van beiden
7
28%
ergens tussenin
1
4%
pechtold is volgens u tever gegaan
0
Geen stemmen
pechtold is volgens u niet tever gegaan
0
Geen stemmen
pechtold had nog veel verder moeten gaan
7
28%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Ongelezen bericht door Pientjelien »

typisch politiek, dit hele gebeuren. Maar Pechtold heeft wel de ballen om het te zeggen. :?

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: pechtold

Ongelezen bericht door pluisje »

ja en als je die hebt worden ze boos op je :roll: :roll: :roll: :roll:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: pechtold

Ongelezen bericht door S. »

Leuke poll Venantius!

Heb het volgende gestemd: Geen van beiden.

Ik vind zelf wanneer je wat te klagen hebt over collega's of een bepaald beleid, je dit moet doen bij de bron en niet dat de betroffenen het moeten lezen in een blad.
Oncollegiaal gedrag.
Onprofessioneel ook. Als Pechtold werkelijk "ballen" had gehad, dan had hij geen klikspaantje gespeeld maar het samen met Balkenende opgelost.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: pechtold

Ongelezen bericht door sprokkel »

S.
maar het samen met Balkenende opgelost.
Alleen jammer voor een ieder dat JP.Balkenende naar niemand luistert, en vind dat alleen zijn visie de juiste is.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: pechtold

Ongelezen bericht door SJZ »

Die Pechtold heeft helemaal geen ballen. Roept telkens van alles, maar doet niks. Wat hebben we daar nu aan? Wat heeft die man in een jaar tijd nou gedaan? Wat heeft hij bereikt?


Zingen we allemaal even lekker mee:

Hand in hand kameraden
Hand in hand voor D'66
Geen daden maar woorden
Leve minister Pechtold!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: pechtold

Ongelezen bericht door NAK »

Geen van beiden.

Dit is weer een typisch voorbeeld.

Er wordt bijzonder veel over elkaar gesproken maar niet met elkaar.

En dan krijg je dit soort situiaties

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: pechtold

Ongelezen bericht door Wheeler »

Pechtold zou een goeie geweest zijn voor Leefbaar Nederland of te wel, de LPF, daar zitten ook van die figuren die steeds ballonnetjes oplaten, maar als het puntje bij het paaltje komt zich meteen weer beroepen op het feit dat het zo niet bedoeld was.

Zo gaat het nu eenmaal in Den Haag, ze roepen allemaal iets, maar luisteren nooit naar elkaar!

Dat zijn nu de normen en waarden van het kabinet Balkenende!
(Lees Bak Ellende)

Van mij mogen ze allemaal nu hun ontslag indienen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: pechtold

Ongelezen bericht door sprokkel »

venantius,
'vind u het jammer dat dittrich weg is als fractievoorzitter' ?
Als het een echte D66 man was geweest had hij de tweedekamer verlaten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: pechtold

Ongelezen bericht door SJZ »

een echte d'66-er had naar mijn mening, nooit behoren mee te werken aan een kabinet met cda en vvd.
Waarom niet? D66 is juist een pragmatische partij. Ideologische dogma's als "nooit met cda en vvd" passen juist niet in die opstelling.

En wat zou D66 dan moeten? Met de PvdA regeren is ook niet logisch, de PvdA is een regentenpartij die weinig te maken wil hebben met bestuurlijke vernieuwing (het allerergste dat de PvdA kan bedenken is dat burgers zelf hun burgemeester kiezen).

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: pechtold

Ongelezen bericht door SJZ »

Tja, zo bezien had het cda nooit mee moeten doen aan een vvd-d66 kabinet: als grootste partij van het land het liberale blok aan een meerderheid helpen.

Zo bezien had de vvd nooit mee moeten doen aan een d66-cda kabinet: als conservatieve partij twee progressieve partijen aan een meerderheid helpen.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: pechtold

Ongelezen bericht door Willem 4 »

een echte d'66-er had naar mijn mening, nooit behoren mee te werken aan een kabinet met cda en vvd.
Het was toch ook een echte D66 er die beloofde dat ze NOOIT in dat kabinet zouden stappen maar het toch maar deden (en altijd anderen betichten van pluchekleven).
Ik heb nog nooit een politicus van die partij kunnen betrappen op enige vorm van ruggegraat ,
Steeds weer roepen we doen het niet en dan wel doen, of we stoppen er mee en dan door gaan, en dat al jaren.

Die partij kan zich beter zelf opheffen anders zal de kiezer dat wel doen denk ik

groeten

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: pechtold

Ongelezen bericht door SJZ »

ik denk, als pechtold verstandig is, dan kan hij misschien beter, d66 maar laten voor wat het nu is, en misschien eens praten met sp of gl .... en d66 heeft best wel behoorlijke, zij het meestal wat saaie politici voortgebracht, zoals van mierlo, terlouw, dittrich, en de graaff, maar wat mij betreft, staan ze helaas nu weer op 'nul'
Tja, maar de sp en gl staan toch in Den Haag
ook
al jarenlang op nul (nul resultaat dus).

In verhouding tot 'mijn' tijd vind ik daarom, dat de huidige nederlandse vrijwillig dienende militairen, er maar bekaaid vanaf komen.
Tja, tegenwoordig loop je als militair het risico te moeten vechten en gevaar te lopen. Kom je er dan "bekaaid" vanaf? Het hoort bij het vak. Al die watjes die niet uitgezonden willen worden en op de kazerne alleen maar dromen van het kopje thee om vijf uur bij moeders thuis .... zijn dat nou militairen?
Jammer dat Boer Koekkoek er niet meer is, dat gaf nog wat hilariteit.
Oh, als jij zulke politici wenst dan is gl nog te serieus voor je. Wil je ook dat Femke Halsema een carnevalsliedje met Vader Abraham gaat zingen? Die man leeft nog steeds.

Of een liedje OVER Femke Halsema, nog leuker
De tekst is zo gemaakt:

Die Fem is in het aardgas
in het aardgas is die Fem

Ik zie haar daar al dansen
knipogen en sjansen
Femke met haar blote strakke buik

En wil het dan niet lukken met die norse Rus
Rijden we voortaan op weer een dikke kus

Ja Fem moet in den hoek
Ja Fem krijgt voor haar broek

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: pechtold

Ongelezen bericht door SJZ »

nou .. nou .., zo kan die wel weer .. (althans naar mijn mening.)
Hallo, JIJ begon toch zelf over boer Koekkoek? Je vond het jammer dat hij er niet meer is. Dus maak ik een liedje met bijna dezelfde tekst als de carnvalshit "Den Uyl is in den olie" van Vader Abraham en Boer Koekkoek. (en dus niet "Veronica bedolven" zoals jij schrijft)

Ik dacht jou juist een plezier te doen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: pechtold

Ongelezen bericht door SJZ »

Of Femke Halsema popluairder is dan JP Balkenende weet ik niet, JP haalde twee miljoen stemmen de laatste keer en Femke nog geen half miljoen.

Maar zelfs al zou Femke populairder zijn, dan geldt ook voor haar waarschijnlijk dat zij niet "beschikt over een in geld verzilverbare populariteit".

De in geld verzilverbare populariteit van JP is volgens die rechter kennelijk nul. Stel dat Femke 1.000 keer zo populair is, dan is dat dus duizend keer nul waard.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: pechtold

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Politice hebben een baan gekozen waarbij ze in het middelpunt staan dus ze mogen in dit land verwachten dat er (ongezouten) kritiek geleverd wordt, dat ze belachelijk gemaakt worden en dat ze het "slachtoffer"worden van kwinkslagen, sarcasme en cynisme.
Dat hoort bij de democratie.

Zojuist zag ik bij Nova nog ene mevr. H. Ali die vond dat het recht op vrije meningsuiting gelijk staat aan het recht op beledigen.
Aangezien mevr. A. woordvoerder van de VVD is mag ik er vanuit gaan dat dit een politiek standpunt is.
Dat werkt natuurlijk twee kanten op, het geeft een ieder ook het recht om politici te beledigen :wink:

Ik hou het liever wat beschaafd, beledigen voegt niets toe aan een discussie.
SJZ houdt het ook beschaafd, de proza over Femke vind ik mild en zeker niet beledigend
We zien op het forum wel ergere gedichten die nieteens rijmen :wink:

groeten

hotse
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2005 08:05

Re: pechtold

Ongelezen bericht door hotse »

Wie neemt Wiegel nou nog serieus, die man leeft in het verleden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: pechtold

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben niet van (de partij van) Wiegel, maar ik moet toegeven dat Wiegel zich heel wat nuttiger heeft gemaakt dan Pechtold.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: pechtold

Ongelezen bericht door Willem 4 »

zit er dus niks anders op, dan maar massaal op d66 te gaan stemmen
Nou...........................
Je ziet , ik heb er wel even over nagedacht, maar nee dank u :wink:

D66 heeft de laatste kabinetten niets anders gedaan dan eersteklas pluche kleven, ze hebben er een kunst van gemaakt.
Ze piepelen daarentegen hun eigen minister en kamerleden zonder enige schroom.
Ze dreigen met een crisis over de gekozen burgermeester (de meesten vroegen zich af of er niet iets belangrijkers te verzinnen was dan dat), het referendum (die Wiegel toch) en Afghanistan maar als het er op aankomt blijven ze toch maar zitten.

Volkomen ongeloofwaardig, zonder enige lef en een pappen en nathouden partij, zo komt D66 over.
Jammer dat je bij verkiezingen een partij niet kan wegstemmen.

Wie dan wel? ik weet het ook (nog) niet, maar in ieder geval een partij met mensen die wat lef en initiatief tonen (komt misschien nog)

groeten

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: pechtold

Ongelezen bericht door justus »

Bij ons kwam de Stads partij met een leuke mop. Weet je wie de meest terroristische partij van Nederland is? :?

"D66 die blazen zichzelf op" :lol:

Aldus Hans Höfte van de Stadspartij tijdens een politiek debat.

Wel grappig. :twisted:

Groet, Justus 4all
http://www.albertveldt.web-log.nl/

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: pechtold

Ongelezen bericht door Willem 4 »

een oplossing zou kunnen zijn: een nationaal kabinet
Ja, maar dat kan niet want partijpolitiek is heilig.
In bijna elke partij komen wel capabele mensen voor die samen een heel goed kabinet zouden kunnen samenstellen.
Maar ja, die worden nu al de mond gesnoerd onder de noemer partij- of fractiedicipline.
Dodelijk voor de discussie, voor de democratie en voor de geloofwaardigheid van de politiek.

De andere oplossing zie ik niet zo zitten, de ministers hebben nu al heel veel moeite om de ambtenaren in de hand te houden, je moet er niet aan denken als die ongecontroleerd hun gang kunnen gaan.

We hebben hard iemand nodig die de veel te dikke politieke pap eens flink gaat roeren en die voor zijn eigen mening uit durft te komen.
Geen dorpsgek, die hebben we al genoeg, maar iemand met kennis van zaken, charisma en natuurlijk overwicht.

Ik zie er in Den Haag niet een die ook maar in de buurt van zo'n eisenpakket komt.
Het duurt nog even, we laten ons verrassen :wink:

groeten

Gesloten