LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Wat vind je hiervan?

Dit is een zinnige maatregel
5
28%
Dit is absolute onzin
13
72%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Ictinus »

AMSTERDAM - Om de veiligheid in auto's te verhogen mogen vanaf 1 januari 2006 losse spullen niet langer in een rijdend voertuig liggen. Paraplu's, stratenboeken en andere, bij een botsing of noodstop gevaarlijke, projectielen mogen niet meer in een personenauto rondslingeren.

Minister Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) heeft deze maatregel laten vastleggen in het nieuwe voertuigreglement. Losliggende voorwerpen in de auto kunnen bij onverwachte bewegingen op de weg voor ernstig letsel zorgen. Vaak vliegen deze spullen dan met een enorme kracht door de auto met alle gevolgen van dien.


zeker nooit met kinderen een lange rit gemaakt? Want als ik geen speeltjes in de auto mag hebben, dan wordt dat een zeer verkeersonveilige rit! Veilig rijden met blerende kinderen op de achterbank lijkt me niet echt mogelijk.

Mijn hemel, hoe kun je zo een regel verzinnen?? Maar goed, gewoon zootje agenten bij supermarkten en winkelcentra stationeren, die schrijven zich het apelazerus de hele dag.
Kunnen de prestatiecontracten met de politie ook meteen verdubbeld worden.

Ict

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik snap dit ook niet hoor. Nog even en je mag echt helemaal niks meer.

Waar moet je dan een paraplu laten? In de kofferbak? Lekker handig als het stortregent, moet je eerst nog naar de kofferbak lopen, tegen de tijd dat je de paraplu hebt ben je nog zeiknat.

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te verzinnen.

Vincenti
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Vincenti »

Laat ze in het kader van één Europa maar eens de verkeersregels gelijk trekken.

Zou je moeten zien hoe snel die onnozele muts met haar idiote ideeen weggehoond zou worden.

Maar ja, één Europa geldt alleen als het nadelig is voor de Nederlandse burger....

Ik schaam mij dieper en dieper voor de Nederlandse regering. Het is ongekend hoeveel moeite men doet om het leven van de burgers op alle fronten zo zuur en duur mogelijk te maken.

De enige niet extremistische actie die ik hiertegen kan bedenken is± stem vrijheid de volgende keer.

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Ictinus »

Weet je, dit is zo bizar dat ik me afvraag of dat hele item (komt uit de telegraaf) wel echt is?? Het is en blijft uiteindelijk komkommertijd voor de media ;)

Ict

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb het ook gelezen in de Telegraaf. Je moet eigenlijk ook niet alles geloven wat daarin staat, maar toch.

Ik vraag me nu af hoe dat gaat met toeristen. Ook al moet je op de hoogte zijn van de verkeersregels in het land waar je gaat rijden, kan me voorstellen dat ze dit straks niet weten.

Het is gewoon weer een manier om de kas te spekken. Straks mag je ook geen muziek meer luisteren, niet meer praten en niet meer niezen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Ulbe »

We kunnen weer eens lezen dat we in Nederland leven!...,

Ik heb van mijn levensdagen nog nooit zo'n slap geouwehoer gelezen,

Losse spullen verboden in de auto!,

Als er voorwerpen op de hoedeplank liggen, kan ik er in komen dat hier moeilijk over wordt gedaan,

Zelfs de "spaanse danseres" die een rol toiletpapier onder de rok verbergt, wordt dan een gevaarlijk projectiel bij een stevige aanrijding!,

Liggen de losse voorwerpen echter op de achterbank, moet daar niet over gezeurd worden, deze voorwerpen kunnen hooguit tussen de voorstoelen naar voren worden geschoten!, en treffen maar zelden "doel",

Ik hoop dat ze in Den Haag weten waar ze over lullen, want Nederlanders zijn gemakkelijk te belazeren!, en dat weet de overheid!,

Kijk maar even o.a. naar de brandstofprijzen, en de ziektekostenpremies, dan weet u wat ik bedoel!...

Het geld is op in Den Haag, dus maar weer zo veel mogelijk boete's uitschrijven, de burger betaald wel!...

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Ictinus »

Helaas het is waar. Lees hier maar, artikel 5.18.3

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/cend/ ... 090078.doc

Maar het moet wel nog door de Tweede Kamer.

Ict

wimbok
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:50

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door wimbok »

Het is toch van de zotte, dat een minister zo'n ondoordachte maatregel neemt. Er is zeker weer een geld tekort bij de overheid. Dat zo'n persoon een minister is geworden is voor mij een kompleet raadsel.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Ach ja,
Files zijn een groot probleem voor de mensen die afhankelijk zijn van hun auto om naar hun werk te komen en mede door de torenhoge benzineprijzen graag een alternatief zouden hebben..
Maar wat Mevr. Peijs nu in haar hoofd haalt om opnieuw te proberen het laatste restje melk uit de uier van de automobilist te halen is alleen maar lachwekkend.
Hoe buigt mijn paraplu zich tussen de voor- en achterbank door? Hoe onthoofd mijn stratenboek mij??
Mevr. Peijs moet me niet laten lachen.. Zij heeft ws. een chauffeur die in de stortregen naar de kofferbak rent om de paraplu te pakken die haar hoofd droog houdt.
Wat voor voorwerpen bedoelt mevr. eigenlijk..???
De meeste automobilisten leggen hun auto niet vol met spullen die door "de ruimte kunnen vliegen", zij zijn zuinig op hun laptop, zij "zekeren" hun koffertjes, waaraan moeten we dan nog meer denken?
Worden de politieagenten door haar in 2006 verlaagd tot "gluurders"..???
Begonnen met "Nou ja" ik eindig met "Ach ja"..
Groetjes zonnetje. :(

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Ictinus »

nou, Peijs snijdt zichzelf in de vingers. Kan ze niet langer in de door de Staat betaalde veel te dure dienstauto op de achterbank werken, want losse spullen mogen niet. ;)

Alle gekheid op een stokje, ik heb begrepen dat ze een toelichting gegeven heeft over het begrip "losse spulletjes".

Dat laat ze aan het eigen gezonde verstand over!! Knuffels mogen wel, gereedschap niet.

Joepie, kun je je de discussies voorstellen met oom agent hierover??

Wimbok, je hebt gelijk. De prestatiecontracten met de politie worden nu riant gehaald.

Ict

Ictinus
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:00

Re: Per 1 januari 2006 boetes voor losse spullen in de auto

Ongelezen bericht door Ictinus »

Mevrouw Peijs wordt terug gefloten blijkt vandaag. Pfew... toch nog enig gezond verstand bij politiek Nederland.

Ict

Gesloten