LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politiek en Parlementaire Democratie ,wat is dat??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Politiek en Parlementaire Democratie.

Democratie
3
100%
Wie is Wie en wat is een uitspaak van een politicus nog waard
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Politiek en Parlementaire Democratie ,wat is dat??

Ongelezen bericht door Arnulf »

Politiek en Parlementaire Democratie.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan uitleggen wat dat is. Begrijpen doe ik het niet meer. Het Kabinet valt omdat D66 zich niet kon vinden op en over de wijze waarop het Nederlandse Kabinet nu drijft. Een mede Coalitiegenoot van het Kabinet Balkenende twee (voormalig) D66 die zich bijna helemaal aan de Nederlandse Grondwet en het Regeerakkoord hield ( waar ik het trouwens ook niet mee een was,vanwege het Asielbeleid en de Zorg en Woontoeslagen)
Nu hebben we eigenlijk een Kabinet Balkenende drie,die gelijk is aan het Kabinet ëën alleen heeft de LPF nu geen Regeringsverantwoordelijkheid. Maar voor het CDA en de VVD is dat niet van belang omdat ze wel dankzij dezelfde LPF die overigens de val van Balkenende ëën was. Ik dacht dat ik een aardig analytisch beredenerende kijk had op het gebied van Politisering,maar het tegendeel blijkt nu. Ik snap er niets meer van. Vandaar deze oproep om hulp, om uit te leggen wat de woorden Politiek en Parlementaire Democratie betekenen. Als Nederlands Staatburger worden we geacht,de grondwet te kennen. En wat betreft mijzelf, ik zou het niet eens meer durven de juiste interpretatie te geven aan sommige artikelen in de Grondwet. Een klein voorbeeldje,dagelijks dus ook op de vrijdagmiddag horen er alktijd enkele fractieleden (alle Partijen) van de Tweede Kamer te zijn om in geval van nood,zoals een ramp,of op een dreiging van buitenaf wat de Democratie van ons Land zou kunnen aantasten. Zoals een terroristische aanslag , waarvan de mogelijkheid welke door een voormalig lid van de Tweede Kamer reeel is, en die overigens nooit in de Volksvertegenwoordiging had mogen zitten daar zij geen Nederlands Staatsburger was. Maar goed Ayaan Hirsi A??? had zitting in de Tweede Kamer als fractielid van de VVD dan mag je liegen,en als beloning daarop kreeg ze het Nederlandse Staatsburgerschap
Dus meten met twee maten mag je als Politicus, en een leugentje van een Politicus mag ook.
Wie kan en wil mij helpen wat de begrippen Politiek en Parlementaire Democratie betekenen.

selina
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2005 17:14

Re: Politiek en Parlementaire Democratie ,wat is dat??

Ongelezen bericht door selina »

poll is mij niet duidelijk

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Politiek en Parlementaire Democratie ,wat is dat??

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Erg vage poll, wat moet ik hier op antwoorden?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Politiek en Parlementaire Democratie ,wat is dat??

Ongelezen bericht door Martin1976 »

't had zomaar van Flipher kunnen zijn... :wink: Ook nooit een touw aan vast te knopen

Gesloten